Ahojte, v blízké době si chci splnit svůj sen a konečně si koupit BMW, konkrétně asi 330i, je to pro mě dost výkoné (z Golfa IV)...Jelikož chci benzín, je to asi nejlepší volba, 335i by mě sežralo si myslím (ale nechám si rád poradit):D. Auto budu určitě kupovat v Německu, protože se tam v nejbližší době stěhuju. A i proto se chci zeptat, jestli se dá 330i 200kw přědělat na plyn, budu často točit Německo tam a zpět za rodinou. Takže by se to určitě vyplatilo. Ještě pokud byste mi mohli říct na co si dát při nákupu pozor a čemu se vyvarovat. Předem díky za každý komentář.
Domin
200kW je N53, takže přímovstřik. Jestli chceš předělávat na plyn tak spíš N52 190kW.
Nicméně přímovstřik 200kW jezdí fakt za super spotřebu. Čeho se vyvarovat, zkus trochu prolézt fórum, bylo tady toho o těch motorech napsáno hafo, dnes už není etalonem spolehlivosti žádný auto, ale chybu s pěkným kusem určitě neuděláš:)
A kolik je cca rozmezí té spotřeby? No právě E92 coupe je jenom v 200kw, takže to na plyn nejde jo? I kdyby to bylo těch 30% benálu tak je to hodně velká úspora.
3er E92/E93 je jistě i s N52, sám jsem je na Mobile sjížděl, neb mě jednou popadla podobná myšlenka s LPG.
N53 by lákálo taky (výkonově bohatě stačí už M54B30), ale s tou spotřebou je to sporný. Prý jezdí za málo někdo to chválí, někdo udává průměr 9-10l. A když se dívám např. na Spritmotor tak bych řekl, že žere úplně stejně jako všechny předchozí R6.
No jo, máš recht. e92 se začala dělat v srpnu 2006 jako model 2007 už s N53. Takže N52 budou asi jen US modely, kam se zase N53 neprodávala. Spotřeba- jezdil jsem k 11l/100 s 330i n52 a teď o litr míň s 330i n53. Bráno dlouhodobej průměr, různý jízdní režimy. Samo u r6 v benzínu najdeš ohromný rozdíly ve spotřebě, někdo s tím jezdí i za 8, ale to už jsou asi adepti na inkubátor:)
A je nějaký velký rozdíl ve spotřebě mezi 335i a 330i? Pokud je to pakatel, tak samozřejmě bych chtěl 335i to je raketa Případně nějaká velká poruchovost těch turbín u 35i?
jo a ešče ke spotřebě a jiným záležitostem okolo N52 a n53:
už sem to tu psal víckrát.... mám to štěstí, že mi v garáži parkují oba motory - N53B30 200kW v e91 a N52B30 190kW v Z4...
e91 je xDrive a je tím pádem skoro o tři metráky těžší než m4Zlik ale přesto při stejném jízdním stylu, stejné rychlosti na stejné trase si oba motory vezmou prakticky stejně.... takže N53 je opravdu v reálu o dobrých 15% úspornější/efektivnější než N52... (myslím tím ale dynamickou jízdu trvale v horní třetině otáčkového spektra, ne jízdu na spotřebu pod zákonnými limity...)
N53 je na volnoběh takové malé TDI PumpeDýze, zato okolo redline má přenádherný mechanický kovový zvuk, N52 je v celém spektru otáček samet, ale okolo redline mu trochu chybí akustika cirkulárky
jo a ještě jedna věc: kdybych měl znova volit, tak bych volil stejně jak to už mám: N53 do služebního daily-driver a N52 do auta pro radost....
a ještě jedna věc: 35i (N54 i N55) jede jak šlak , ale má kurwítko či dvě, to mi nesmí přes práh garáže...
Tak rozhodnuto, určitě pujdu do 330i coupe. Jen uvazuju o tom LPG kvuli velké najezdnosti 30% benzinu by mi hodne ušetřilo, když měsíčně najedu pres 2000km. Nevíte o někom kdo to uz dělal, nebo čisté náhodou to třeba ma?
Plyn na přímovstřik je nesmysl, při nájezdu 2tis/měsíc se ti to určitě nevyplatí. Navíc nikdo neví, jak tyhle motory budou snášet LPG dlouhodobě a potencionální problémy s benzinovými vstřiky za to nestojí..
Pokud vybíráš mezi 330i a 335i a jezdit budeš stejně na benzín, určitě jdi do 335i. Spotřeba je stejná, spolehlivost taky ale výkon je někde jinde.
Osobní zkušenost - N52 a N54 žerou naprosto stejně..
N52 bude na plyn problém, přestavba bude stát šílenej balík, návratnost v nedohlednu..
Pokud chces vyloženě šetřit, vezmi naftu imho (i když zas takový rozdíl to není, reálně 2-3l)..