Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW E92 325Xi zkusenosti, pomoc s koupí

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Br
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 23.08.2015 00:00

#1 Příspěvek od Br »

Zdravím rád bych si pořídil auto pro radost a zaujalo mne kupatko od BMW E92 325 Xi.

Máte s tím autem, nebo motorem někdo nějaké zkušenosti?
Jsou nějaké neduhy na co je dobré dát si pozor?
Auto má starší motor N52 B25 A je tento motor ok, nebo je lepší jít do novějších kousků s N53 B30 A.

Jinak určitě chci pohon 4x4.

Předem všem děkuji za všechny názory a rady.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3905
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

mám e91 330ix (N53B30, 200KW) a.... to auto je tak kurewsky těžké, že i ten plnotučný třílitr s tím má strašně, ale strašně moc práce... navíc 25i (myslím) měly ještě delší převody, myslím si, že to prostě nepojede
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#3 Příspěvek od xyron »

Pavproch ... da se použit spojeni "ix" a "auto pro radost" ?? :wink:
Br
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 23.08.2015 00:00

#4 Příspěvek od Br »

Potřebuji auto s kterým můžu jezdit bezpečně celý rok za každé situace, auto které se mi bude líbit a bude spolehlivé, auto se slušným zrychlením. Ale nepotřebuji nikde nijak zásadně blbnout ani závodit proto 4x4
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Na účely, které popisuješ, je 325xi dobrá volba.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3905
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#6 Příspěvek od pavproch »

xyron píše:Pavproch ... da se použit spojeni "ix" a "auto pro radost" ?? :wink:
já snad někde psal, že mám 3er pro radost? tohle vždycky píšu enem o m4Zlikovi.... něco jiného je, že si chci i každý služební a rodinný kilometr co nejvíce užívat (proto brambor N/A benzín R6, 6MT a ne nějaký konzern turbočtyřhrnek) ale protože sem zimní potfor, musím se v léte (zbytečně) tahat s xDrive.... naščestí sa možu v létě vyblbnout s rwd m4Zlikem
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#7 Příspěvek od xyron »

Jinak zpět k původnímu dotazu.. N52B25 ... určitě good volba, není to přímovstřik, čili odpadá traktorový projev, náchylnost na kvalitu paliva a moderní kurvítka.... nevýhodou je o něco vyšší spotřeba paliva a oleje než u generace N53 ...
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#8 Příspěvek od xyron »

Pavproch: nee, ty ne... to ja jen rejpal do autorova textu "Zdravím rád bych si pořídil auto pro radost a zaujalo mne kupatko od BMW E92 325 Xi. " ... a ty jako uživatel 330ix jsi mohl fundovaně odpovědět... :D :wink:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3905
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

Br píše: auto se slušným zrychlením.
praktická: dyž ti nebude vadit, že nejsi schopen předjet/pojet 2.0TDI (oftáky, prassaty, mondea), tak to potom jo...... 330ix musím opravdu "drtit", abych byl dostatečně rychlejší (tj dokázal je předjet) než moderní dvoulitrové dýzly (nemyslím 0-100 na světlech, myslím v běžném provozu tj cca 60-200kmph)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

V běžném provozu je to "o koulích" a ne o výkonu :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Br
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: ned 23.08.2015 00:00

#11 Příspěvek od Br »

Neřikej mi, že 2,5 benzin nedá 2.0 Tdi to mi přijde hodně zvláští.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#12 Příspěvek od xyron »

Máš tam jen 160kw bez turba a je to těžký jak kráva.... :wink: kor když by to mělo být např. ještě v automatu...
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6970
Registrován: ned 29.06.2003 00:00
Klubové ID: 76

#13 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Můj názor ... auto pro radost od bmw tak určitě ne v tomto spojení...já osobně bych vypustil verzi X....na druhou stranu pro radost je 330i......X by měl kupovat jen člověk co bydlí na kopcích nebo na horách v normálních podmínkách v čr oceníš verzi X 3x za rok :wink: je zbytečně těžší, víc chlampe atd atd. A hlavně kouzlo bmw je v klasické koncepci se zadním náhonem :wink:
marab87
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 25.10.2014 00:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od marab87 »

Mam N52B25 160kw, e92 non xi, manual. Za me spokojenost, pokud bych si ale mel vybirat znovu, tak jdu rovnou do 330i, vyssi spotreba o litr uz by me nezabila a kw navic se vzdycky hodi. Dalnice, mesto ok, i kdyz ve meste se zrovna ty e92 se sportovnima tlucimema moc nelibi kostky a ruzny nerovnosti. Na okresce je nejhorsi situace kdy jedes treba 95 kmh a chces predjet dve, tri auta. Podradit za dve je uz moc a za tri to moc netahne, nez dosahnes alespon 4,5 RPM. Co se zvukoveho projeku tyka, tak podobny v koncernu nenajdes, v nizkych otackach o nem nevis, ve vysokych je to koncert.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od matiz »

To nejdulezitejsi tady nikdo nezminil, to " X " zere jenom banany, a zere hodne bananu. Servis neni v tisicich, ale spis desitkach tisic. A kdyz zakuka VTG je treba rozbit prasatko. Aby to nektere nezaskocilo...
Uživatelský avatar
Sedrik
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 24.11.2014 01:00

#16 Příspěvek od Sedrik »

Co se týče výkonu - projeď se tím. Každému stačí něco jiného a v normálním provozu je to skutečně o tom, co si troufneš, než o výkonu (mám pro radost 107 kw roadster a s předjížděním čehokoliv nemám moc problém - a není to tím, že bych byl "talent" (to rozhodně nejsem), ale tím, že 90 procent řidičů jezdí pomaleji, než musí). Možná proto mi 325xi přijde akorát, protože jsem zvyklej se na předjíždění nachystat.

Jinak, mě přesvědčil zvuk - N52, poslední 2 tisíce otáček. To je koncert.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2105

#17 Příspěvek od xyron »

Benzinove 6ti a vice valce od BMW jsou obecne koncert :wink:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3905
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#18 Příspěvek od pavproch »

ref "koncert" N52 okolo redline.... jelikož mám doma jak N52B30 tak i N53B30 a oba dva často a ráth honím do redline, tak můžu srovnávat..... nad 6000 toček má "hezčí" zvuk kupodivu N53.... víc kovový/mechanický, cirkulárkovitý.... N52 je oproti němu (zvukově) taková "plochá".... :twisted:
Uživatelský avatar
Sedrik
Registrovaný
Příspěvky: 35
Registrován: pon 24.11.2014 01:00

#19 Příspěvek od Sedrik »

Jak píšu - vyzkoušet obé, a pak rozhodovat ;)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3905
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#20 Příspěvek od pavproch »

matiz píše:A kdyz zakuka VTG je treba rozbit prasatko..
jj, nový motorek pohonu xD v autorizáku je asi 16-tka bez DPH... protože na ňom ale odcházejí enem malá ozubená kolečka, jsou možnosti i repasovat za zlomek (asi čtvrtinu) ceny nového....
Odpovědět