Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Tlumiče KO?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
kaciks
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pát 09.01.2015 01:00

#1 Příspěvek od kaciks »

Zdravím, jak se poznají špatné přední tlumiče, kromě toho, že tečou?

Díky ;)
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#2 Příspěvek od Tompo »

Od nepřirozeného houpání "jakoby jen na pružinách" až po nebezpečné odskakování na nerovném povrchu (hodně nepříjemné).
kaciks
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pát 09.01.2015 01:00

#3 Příspěvek od kaciks »

Takže na větších hrbolech to hodně skáče? Já tam mám sport. podvozek, takže jak je to tvrdší, tak to auto je při jízdě pořád jak koza, takže by to mělo na každým hrbolu odskakovat? To asi nepoznám.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#4 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Unavenej tlumič je slabší vracet to kolo zpět na vozovku, nebo naopak brzdit jeho odskakování nahoru či snížit počet kmitů.
Jedna metoda je zajet to změřit na vibrační válce kmitů (cca 150,- kč). Občas ale z toho na grafu lezou trochu rozporuplné výsledky 8O
kaciks
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pát 09.01.2015 01:00

#5 Příspěvek od kaciks »

:Confused2:
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#6 Příspěvek od Jamall »

Zajdeš např. do pobočky bývalé Barumky a necháš si změřit tlumiče. Test počítá se sériovým podvozkem. Ten ty vyjede procentuální účinnost vůči top stavu

Pak můžeš mít v autě mrchy typu TaTechnix, Jom a jiné mrchy, které na nerovnostech místo toho aby kopírovaly povrch, pouze skáčou

Nic víc v tom není. Bud budeš mít vysoký sériový podvozek, který zvládne hodně, ale s velkým náklonem, nebo kozu, bez vývoje

Jinak je tomu u podvozků které v základu stáli 20 0000kč a více. Jsou snížené, ale díky zkušenostem umí i v tak krátké vzdálenosti skopírovat povrch
kaciks
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pát 09.01.2015 01:00

#7 Příspěvek od kaciks »

Mám TATechnix :D, takže skákání je normál? :D
kaciks
Registrovaný
Příspěvky: 51
Registrován: pát 09.01.2015 01:00

#8 Příspěvek od kaciks »

Když se zatlačí rukama na předek, je normální, že jde dolů a nahoru, musím zatlačit velkou silou, ale vrací se. Zvuky žádný nejsou. Měl jsem vůle, bylo mi sděleno, že to dělá hřeben řízení, ten se vyměnil a stejnak při malých vážně jen malých nerovnostech to má takovej kloktavej zvuk.
stellaM3
Registrovaný
Příspěvky: 358
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#9 Příspěvek od stellaM3 »

kaciks píše:Zdravím, jak se poznají špatné přední tlumiče, kromě toho, že tečou?

Díky ;)
Další vodítko jsou oskákané pneumatiky na vnějšku
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od magic »

nebudu zakládat nové téma, jen se zeptám, možná je to vlastnost, ale nepomatuji si, jestli mi to nějaká e39 předtím dělala.
Když zastavím, nemusí to být ani prudce, prostě normální zabrždění na semaforu,tak se auto jakoby párkrát pohoupne dopředu a dozadu. Tlumiče jsou nové a mají najeto cca 500km.
Nějaké nápady?
Podvozek nebouchá, neklepe, též většina nová.
jo je to e39 2,8 manual, kombi (bez NIVA)


Díky
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

#11 Příspěvek od Vapinecko »

Čau. Mně tohle pohoupání dělalo na octávce uložení předních ramen. Takovej pocit, že nejdřív se zastaví kola a pak až auto. Některý silentbloky můžou vypadat v pohodě, ale po letech můžou už být jak máslo...
PRAHAV8
Registrovaný
Příspěvky: 903
Registrován: pát 08.06.2007 00:00
Bydliště: Doma

#12 Příspěvek od PRAHAV8 »

magic píše:nebudu zakládat nové téma, jen se zeptám, možná je to vlastnost, ale nepomatuji si, jestli mi to nějaká e39 předtím dělala.
Když zastavím, nemusí to být ani prudce, prostě normální zabrždění na semaforu,tak se auto jakoby párkrát pohoupne dopředu a dozadu. Tlumiče jsou nové a mají najeto cca 500km.
Nějaké nápady?
Podvozek nebouchá, neklepe, též většina nová.
jo je to e39 2,8 manual, kombi (bez NIVA)


Díky
Máš špatnou nápravu. Vyměň za novou a bude to ok.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Ohledně siláčů a ramen je dobrý zas najet na vibrační plošinu jako je na STK nebo některý servisy. Ale zrovna u E39 se prej na siláče a čepy hrozně těžko odhaluje, jak mi povzdechl majitel E39 sedanu pracující přímo v takovém servise.
magic
Registrovaný
Příspěvky: 1066
Registrován: úte 13.06.2006 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od magic »

špatnou nápravu? co máš přesně namysli?
Rouballik
Registrovaný
Příspěvky: 68
Registrován: pát 24.05.2013 00:00

#15 Příspěvek od Rouballik »

kaciks píše:Mám TATechnix :D, takže skákání je normál? :D
Není - obecně je to chybné nastavení. Obecně TAčka neskáčou. Skáčou pokud se vyházej představný pružiny a nebo pokud se ultra strašně nastavěj.

Představné pružiny to jsou takové ty mrchy uzavřené mezi stavitelnými kostkami: http://tatechnix.cz/40793-ta-technix-pr ... 26773.html
Ty jak se vyhoděj, což se samozřejmě nesmí, tak to skáče jako žába.

Protože je to levný, tak se to nenechává profesionálně nasatvovat a tak se objevujou lidi s problémama. Ty drahý pojdvozky moc lidí neladí na koleni nebo u nějakýho joudy.
Odpovědět