
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
samosvor
Já kupoval svor s tím, že bude potřeba repase (byť udávaný byl dobrý stav), ale jak se ukázalo po otevření, je potřeba komplet nová svorná vložka a některá ložiska. Mám ho teď u Šenkýře v Brně. Bylo mi řečeno, že jsou schopni přestavět i otevřený dif na svor (což prý umí i člen Hanz v čechách). Každopádně svor v jakémkoli stavu není levná sranda - buď drahý v dobrém stavu nebo drahá oprava, tak snad to bude stát za to.
Prestavet otevreny na svor?
No to by me zajimalo, na kolik by tahle varianta vysla a predpokladana zivostnost ve srovnani s originalem. Nebo se to posklada primo z BMW dilu? Jako nechci svoje kupatko huntovat driftovanim, ale neco s cim se aspon na vode da troche sklouznout bych tam bral. Navic ten origo 2,97 prevod je strasne dlouhej.....

Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
BMW 328ti (e36)
No je to minimálně o zástavbě svorné vložky. Já když začal řešit svor, tak možnost byla koupit origo svornou vložku, což je za novou asi 17k Kč a dát ji do původného obalu, ale to znamená zachovat převodový poměr, který jsem chtěl kratší. Proto přišla druhá varianta, tedy koupit celý 3,15 svor a ten nechat opravit. Tady jsem doufal, že se dostanu tak na 10-12k Kč komplet. Ale vyjádření ze servisu aktuálně je, že vložka je prý ko, takže s jinou vložkou, pár ložiskama, guferama a prací je oprava toho současného za 12k Kč. Někdo prý uměl přestavět i původní otevřený diferenciál na svor s původníma dílama, ale k tomu jsem nic nenašel.
Tak v mém případě nemá cenu stavět svor se stejným převodem, protože ten je tak dlouhý, že se to stejně neutrhne. Nebo i utrhne, ale vyžadovalo by už dost prasácké zacházení a tak se ke svému kupátku chovat nechci a nebudu. Líbil se mi svor, co jsem měl na e30, nevím co tam bylo, ale byl krátkej, na vodě stačilo půl plynu a šlo to bokem. I přeřazování na vyšší rychlosti bylo trohu jinde než u e36, tady řadím pětku nejdřív v kilu, je to spíš takovej dálniční křižník 

Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
BMW 328ti (e36)
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
E30 má oproti E30 jiné rozložení hmot předek:zadek, to za prvé, a pak jinou konstrukci zadní nápravy, to za druhé.
Se stejnou výkonovu hmotností (kg/PS) bude E36 vyždy vyžadovat vyšší úsilí k dosažení powerslide nebo driftu než E30.
Se stejnou výkonovu hmotností (kg/PS) bude E36 vyždy vyžadovat vyšší úsilí k dosažení powerslide nebo driftu než E30.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 254
- Registrován: pon 09.02.2009 01:00
- Bydliště: Jince,Horomerice
- Kontaktovat uživatele:
E36 bude mit prave vic vahy vzadu - silnejsi trica bude mit tezsi predek - na drift lepsi.
Stejne tak viceprvek u e36 ma "vetsi grip"
U e36 se to da vylepsit kdyz se vepredu udelaj vetsi odklony ( podlozky na tehlice - kdyztak mam naky lichy
) vykon to chce tak jako tak vetsi...
Svorny vlozky se daji od aftermarket vyrobcu - lamelovej kaaz, quaife je zas typ torsen. Oboji kolem 30ti... Taky se serie prestavuje na vetsi pocet lamel - vyssi zivotnost a plynulejsi....
Stejne tak viceprvek u e36 ma "vetsi grip"
U e36 se to da vylepsit kdyz se vepredu udelaj vetsi odklony ( podlozky na tehlice - kdyztak mam naky lichy

Svorny vlozky se daji od aftermarket vyrobcu - lamelovej kaaz, quaife je zas typ torsen. Oboji kolem 30ti... Taky se serie prestavuje na vetsi pocet lamel - vyssi zivotnost a plynulejsi....
Kluci, mam dotázek, konečně jsem se stal majitelem samosvoru, ale jak to tak bývá i když měl být svor naprosto ok, tak svoruje +- napůl.. a tak se vás tu chci optat, je nějak komplikované vyměnit lamely ve svoru? Pokud vyndám celou svornou vložku, přehážu lamely, a dám zpět bez výměny ložisek, musí se ladit vůle na zubech? Samozřejmě simerink bych vyměnil.. moc díky! za jakékoliv info či nějaký postup..
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
když jsem kupoval svor na e36tku, tak až třetí byl OK. po druhé jsem to chtěl vzdát, ale napotřetí se povedlo. Pokud už jsi koupil bez záruky funkčnosti tak jedině repas. Hanz je dobrá volba člověka co tomu rozumí.




Asi pred rokem a pul jsem koupil svor udajne z 325i, cili by mel mit pomer 3.15. Nechal zrepasovat a ulozil do garaze. Ted jsem ho namontoval na 323i a bohuzel nebyl z 325i, protoze tocim daleko mensi otacky na petku v 90 asi 2100. Takze bude asi z tds? Jde nejak zmenit prevod? S tim, ze zbytek zustane stejnej? Tzn. nevyhodil jsem x tisic za reps zbytecne?
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
No to by odpovídalo cca na TDS...
Bohužel TDS má druhý typ 188 , kde je rozdílná výška soukolí...
francisovo foto:

Kamarád to teďka stavěl jednomu klučinovi, kdy se 2,93 předělávala na 3,64 a tento problém tam byl taky a udělala se podložka + delší šrouby (použily se šrouby ze setrvačníku z M20 motoru ideální délka + pevnoust 12.9
).
Ale není to úplně plug&play, protože podložku si musíš přesně naměřit, aby si se pak nezbláznil při vymezování zubové vůle...
Bohužel TDS má druhý typ 188 , kde je rozdílná výška soukolí...
francisovo foto:

Kamarád to teďka stavěl jednomu klučinovi, kdy se 2,93 předělávala na 3,64 a tento problém tam byl taky a udělala se podložka + delší šrouby (použily se šrouby ze setrvačníku z M20 motoru ideální délka + pevnoust 12.9

Ale není to úplně plug&play, protože podložku si musíš přesně naměřit, aby si se pak nezbláznil při vymezování zubové vůle...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Samosvor do "dlouhého" typu 188 (převod 3,07 nebo delší) je vzácnější než do "krátkého (3,15 nebo kratší), dá se lépe zpeněžit 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition