Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

samosvor

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno

#81 Příspěvek od Toci »

Kdyby nekdo mel tip kde sehnat samosvor v dobrem stavu do mojeho kupatka (e36 323i), tak budu rad :pivo:
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
riman
Registrovaný
Příspěvky: 430
Registrován: pát 30.09.2011 00:00

#82 Příspěvek od riman »

Já kupoval svor s tím, že bude potřeba repase (byť udávaný byl dobrý stav), ale jak se ukázalo po otevření, je potřeba komplet nová svorná vložka a některá ložiska. Mám ho teď u Šenkýře v Brně. Bylo mi řečeno, že jsou schopni přestavět i otevřený dif na svor (což prý umí i člen Hanz v čechách). Každopádně svor v jakémkoli stavu není levná sranda - buď drahý v dobrém stavu nebo drahá oprava, tak snad to bude stát za to.
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno

#83 Příspěvek od Toci »

Prestavet otevreny na svor? 8O No to by me zajimalo, na kolik by tahle varianta vysla a predpokladana zivostnost ve srovnani s originalem. Nebo se to posklada primo z BMW dilu? Jako nechci svoje kupatko huntovat driftovanim, ale neco s cim se aspon na vode da troche sklouznout bych tam bral. Navic ten origo 2,97 prevod je strasne dlouhej.....
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
riman
Registrovaný
Příspěvky: 430
Registrován: pát 30.09.2011 00:00

#84 Příspěvek od riman »

No je to minimálně o zástavbě svorné vložky. Já když začal řešit svor, tak možnost byla koupit origo svornou vložku, což je za novou asi 17k Kč a dát ji do původného obalu, ale to znamená zachovat převodový poměr, který jsem chtěl kratší. Proto přišla druhá varianta, tedy koupit celý 3,15 svor a ten nechat opravit. Tady jsem doufal, že se dostanu tak na 10-12k Kč komplet. Ale vyjádření ze servisu aktuálně je, že vložka je prý ko, takže s jinou vložkou, pár ložiskama, guferama a prací je oprava toho současného za 12k Kč. Někdo prý uměl přestavět i původní otevřený diferenciál na svor s původníma dílama, ale k tomu jsem nic nenašel.
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno

#85 Příspěvek od Toci »

Tak v mém případě nemá cenu stavět svor se stejným převodem, protože ten je tak dlouhý, že se to stejně neutrhne. Nebo i utrhne, ale vyžadovalo by už dost prasácké zacházení a tak se ke svému kupátku chovat nechci a nebudu. Líbil se mi svor, co jsem měl na e30, nevím co tam bylo, ale byl krátkej, na vodě stačilo půl plynu a šlo to bokem. I přeřazování na vyšší rychlosti bylo trohu jinde než u e36, tady řadím pětku nejdřív v kilu, je to spíš takovej dálniční křižník :-D
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#86 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

E30 má oproti E30 jiné rozložení hmot předek:zadek, to za prvé, a pak jinou konstrukci zadní nápravy, to za druhé.
Se stejnou výkonovu hmotností (kg/PS) bude E36 vyždy vyžadovat vyšší úsilí k dosažení powerslide nebo driftu než E30.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Toci
Registrovaný
Příspěvky: 462
Registrován: pon 25.03.2013 01:00
Bydliště: Kladno

#87 Příspěvek od Toci »

Já myslel, že to rozložení hmotnosti bude více méně stejné. Pokud si správně pamatuju e30 s 2,5 M20 ve verzi kupé má nějak 52/48, kolik má e36? Taky bych čekal hodnoty vzájemně blízké.....
Bývalý nick FUGAS
BMW 328ti (e36)
assassin_tl
Registrovaný
Příspěvky: 254
Registrován: pon 09.02.2009 01:00
Bydliště: Jince,Horomerice
Kontaktovat uživatele:

#88 Příspěvek od assassin_tl »

E36 bude mit prave vic vahy vzadu - silnejsi trica bude mit tezsi predek - na drift lepsi.
Stejne tak viceprvek u e36 ma "vetsi grip"
U e36 se to da vylepsit kdyz se vepredu udelaj vetsi odklony ( podlozky na tehlice - kdyztak mam naky lichy :) ) vykon to chce tak jako tak vetsi...

Svorny vlozky se daji od aftermarket vyrobcu - lamelovej kaaz, quaife je zas typ torsen. Oboji kolem 30ti... Taky se serie prestavuje na vetsi pocet lamel - vyssi zivotnost a plynulejsi....
riman
Registrovaný
Příspěvky: 430
Registrován: pát 30.09.2011 00:00

#89 Příspěvek od riman »

Vyšší životnost difu a plynulejší drift určitě, ale co zbytek soustavy. Přemýšlím teď na těmi 50%, plná svornost jen v plném tahu, ale i tak mám obavy, že na denní ježdění to nebude.
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00

#90 Příspěvek od Figa »

Trošku vám vlezu do tématu. Je tu někdo kdo by mi byl schopen zítra kouknout na svor a říct co je potřeba vyměnit? Svor je samo venku z auta. Díky.
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#91 Příspěvek od pesa84 »

Kluci, mam dotázek, konečně jsem se stal majitelem samosvoru, ale jak to tak bývá i když měl být svor naprosto ok, tak svoruje +- napůl.. a tak se vás tu chci optat, je nějak komplikované vyměnit lamely ve svoru? Pokud vyndám celou svornou vložku, přehážu lamely, a dám zpět bez výměny ložisek, musí se ladit vůle na zubech? Samozřejmě simerink bych vyměnil.. moc díky! za jakékoliv info či nějaký postup..
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#92 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Nemusí mít nutně sjeté lamely, může mít rozhozené lamelové předpětí... svěř to někomu kdo tomu rozumí, první pokusy nedopadají moc dobře :D
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#93 Příspěvek od pesa84 »

Rozumím, moc rád bych, problém je, že v mém okolí (Chrudimsko,Pardubicko) to zřejmě nikdo nedělá.. nebo se mi zatím nikdo neozval.. tak začínám sbírat rady od zkušených.. :)
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#94 Příspěvek od pesa84 »

Rozumím, moc rád bych, problém je, že v mém okolí (Chrudimsko,Pardubicko) to zřejmě nikdo nedělá.. nebo se mi zatím nikdo neozval.. tak začínám sbírat rady od zkušených.. :)
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#95 Příspěvek od johnyfly1 »

Hanz by mohol vediet :) inac lamely vymenit to je to najmenej horsie je to zlozit tak aby to fungovalo ako ma :)
pesa84
Registrovaný
Příspěvky: 289
Registrován: úte 28.07.2009 00:00
Bydliště: Košumberk

#96 Příspěvek od pesa84 »

s Hanzem už jsem v kontaktu, jen mě dostalo, že jsem vyměnil olej a po cca kilometru začal diff jakoby hvízdat... já mam prostě pech... 8O
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#97 Příspěvek od Huska »

když jsem kupoval svor na e36tku, tak až třetí byl OK. po druhé jsem to chtěl vzdát, ale napotřetí se povedlo. Pokud už jsi koupil bez záruky funkčnosti tak jedině repas. Hanz je dobrá volba člověka co tomu rozumí.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
Figa
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: stř 06.10.2010 00:00

#98 Příspěvek od Figa »

Asi pred rokem a pul jsem koupil svor udajne z 325i, cili by mel mit pomer 3.15. Nechal zrepasovat a ulozil do garaze. Ted jsem ho namontoval na 323i a bohuzel nebyl z 325i, protoze tocim daleko mensi otacky na petku v 90 asi 2100. Takze bude asi z tds? Jde nejak zmenit prevod? S tim, ze zbytek zustane stejnej? Tzn. nevyhodil jsem x tisic za reps zbytecne?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#99 Příspěvek od MattyX Moderátor »

No to by odpovídalo cca na TDS...

Bohužel TDS má druhý typ 188 , kde je rozdílná výška soukolí...
francisovo foto:
Obrázek

Kamarád to teďka stavěl jednomu klučinovi, kdy se 2,93 předělávala na 3,64 a tento problém tam byl taky a udělala se podložka + delší šrouby (použily se šrouby ze setrvačníku z M20 motoru ideální délka + pevnoust 12.9 :) ).
Ale není to úplně plug&play, protože podložku si musíš přesně naměřit, aby si se pak nezbláznil při vymezování zubové vůle...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#100 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Samosvor do "dlouhého" typu 188 (převod 3,07 nebo delší) je vzácnější než do "krátkého (3,15 nebo kratší), dá se lépe zpeněžit :-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět