Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Rady:snížení podvozku / sportovní pružiny E91 - 320d rv.06

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
janvu1
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#1 Příspěvek od janvu1 »

Ahoj lidi. Mám BMW E91 Touring( 320d ) rv.06, chci se zeptat jaký máte názor, nebo zkušenosti se snížením auta pomocí pružin? Přezul jsem ze zimních 16" na nízkoprofilový 18" a moc se mě nelíbí ty velký mezery mezi kolama a lemy blatníků. Tak ted přemýšlím jestli jít do novejch nižších pružin nebo ne. Už jsem okolo toho něco přečetl a vesměs nějaký jednotný názor jsem nenašel. Proto by mně pomohlo, kdyby se k tomu vyjádřil někdo kdo to má třeba úplně nejlíp na E91 touring ( 320d) a Výhoda ? čí nevýhoda u snížení podvozku pomocí sportovní pružiny. Předem díky !


http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... 1-e92-e93/
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

Todle sem předefčírem postnul na e90post
pavproch píše:Here comes my daily car on 18" OZ Ultraleggera (matt graphite silver, staggered) and dropped - front some 1 1/4", rear 1" (KW V1).

Obrázek.
Po instalaci KW sem si musel několikrát hrát s výškou př/z než sem našel oprtimální setup (předek -30, zadek -20) ale fčíl sem na 100% spokojen.

Podvozkově je to fčíl (pohodlnější) motokára (nad 150 je ji pomalý pruh na D1 snesitelný...)
janvu1
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#3 Příspěvek od janvu1 »

pavproch : a kde sis koupil ty sníženi pružiny ( znčka . atd. ) ? nebo ty to máš jako kompletní podvozek s tlumičem ?
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#4 Příspěvek od czNEWMANcz »

pavproch: krásný kola! :thumbsup:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#5 Příspěvek od pavproch »

ref podvozek: je to štelovák KW V1, koupeno tady v CZ u forcedracing.cz

ref kola: kuju
janvu1
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#6 Příspěvek od janvu1 »

hm... tak ty to mas podvozek za cca + 30 000 kc . ja na to nemam :D . takže pro me by stalcil ty pružiny :D . jen že nevím jak mám poradit :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

Do svýho druhýho auta - Z4 sem pořídil zkrácené sportovní pružiny H+R (-15 mm předek i zadek), zároveň tam nechal OEM BMW adaptivní tlumiče a.... výsledek není tak 100% jako "komplexní" řešení od KW....

Pružiny to snížily a přitvrdily, to jo (kromě toho tam šly i tužší swaybars), ale tlumičům jakoby fčíl chyběla troška tvrdosti (adekvátní těm tvrdším pružinám).... jezdit sa s tím samozřejmě dá, je to výrazně lepší svezení než to bylo na OEM podvozku, ale.... není to tak 100% vyvážené (pružiny a tlumiče) jako u teho KW....

Tožtak....
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#8 Příspěvek od pavproch »

here it comes

Obrázek
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#9 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Pokud mají tvoje tlumiče už něco za sebou (což na autě z roku 2006 asi mají) a dáš jim kratší pružiny, tak se s tebou ty tlumiče brzo rozloučí, protože budou chodit mimo svůj přirozený rozsah.
Aktuálně přemýšlím nad výměnou podvozku, protože tlumiče už mají to nejlepší za sebou a při té příležitosti bych to chtěl trochu přitvrdit a lehce snížit. Zatím mě nejlíp vychází kombinace tlumičů Sachs Advantage (v podstatě M paketové tlumiče) a pružiny Eibach ProKit (snížení 30/25 oproti standardu, 15/10 oproti M paketu). Podle všeho, co jsem našel, tato kombinace spolu dobře funguje a kolem 15tis se to dá zvládnout
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
janvu1
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#10 Příspěvek od janvu1 »

lidi. a co tohle ( z Aukra ) ? nebude to snad nějaká sračka ? a nebezpečná ? .Díky za každou Radu

- http://aukro.cz/listing/listing.php?ord ... czech-0819

:)
janvu1
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#11 Příspěvek od janvu1 »

Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#12 Příspěvek od pavproch »

myslím, že se tu na klubu už o TA technixu psalo a bylo to pro ně velmi nelichotivé....
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#13 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Jak TA technix tak JOM nemají zrovna dobrou pověst. Už když si vezmeš, že prodávají stavitelný podvozek do 10tis, tak je jasné, že to žádná velká kvalita nebude
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
janvu1
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#14 Příspěvek od janvu1 »

Tak, asi budu muset zacit setrit :D
Marek-WAR
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: úte 27.12.2011 01:00
Bydliště: Uherský Brod 3

#15 Příspěvek od Marek-WAR »

Co tam maš za kola s jakým rozměrem pneu? všude stejné?
Corleone2309
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: pon 05.05.2014 00:00
Bydliště: Olomouc

#16 Příspěvek od Corleone2309 »

Můžeš sem hodit fotku jak to máš vysoko?Nízko? Mám totiž obyč podvozek, ještě origo a mám 18 kola a mám co dělat abych pod to narval hever tak si moc nedokážu představit jak bych to dělal ještě níž. Druhá možnost je že už mám unavený pružiny. Ale to se mi nezdá. Pošli fotku já odpoledne vyfotím a postnu. Pro porovnání.

To pavproch - obě auta jsou hustý. Jsem si ucvrnkl :lol: .
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#17 Příspěvek od czNEWMANcz »

vita11 píše:Pokud mají tvoje tlumiče už něco za sebou (což na autě z roku 2006 asi mají) a dáš jim kratší pružiny, tak se s tebou ty tlumiče brzo rozloučí, protože budou chodit mimo svůj přirozený rozsah.
Aktuálně přemýšlím nad výměnou podvozku, protože tlumiče už mají to nejlepší za sebou a při té příležitosti bych to chtěl trochu přitvrdit a lehce snížit. Zatím mě nejlíp vychází kombinace tlumičů Sachs Advantage (v podstatě M paketové tlumiče) a pružiny Eibach ProKit (snížení 30/25 oproti standardu, 15/10 oproti M paketu). Podle všeho, co jsem našel, tato kombinace spolu dobře funguje a kolem 15tis se to dá zvládnout
Taky řeším tlumiče, ale podle čísla jsou pro M paket podvozek Sachs Super Turing, Advantage jsou pro standard.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#18 Příspěvek od pavproch »

kuju za pochvalu... já si uncvrnkávám kontinuálně... enem nevím,, esli je to těma modrobílejma vrtuleme nabo věkem/prostatou... :twisted:
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#19 Příspěvek od vita11 Moderátor »

czNEWMANcz píše:Taky řeším tlumiče, ale podle čísla jsou pro M paket podvozek Sachs Super Turing, Advantage jsou pro standard.
je to přesně obráceně :wink:
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
czNEWMANcz
Registrovaný
Příspěvky: 383
Registrován: čtv 12.04.2012 00:00

#20 Příspěvek od czNEWMANcz »

Určitě?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=95

Podle dílů 31318036553 a 33528036026 jsou pro M techniku právě Sachs Super Turing. Na Elitu to mají právě i tak popsaný http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx ... leTypeID=1

Nerad bych si naběhnul, M paketový podvozek tam právě mám, jen už dožívá...

Nicméně už jsem to asi našel jako OEM se do E9x používá řada Super Turing, a to jak pro standardní podvozek, tak i pro snížený M paket (nicméně jsou to rozdílné tlumiče). Řada Advantage je pak o level výš kvalitou a jsou tužší.
U E46 to bylo tak, že řada Advantage se používala pro M paket a pro standard byla Super Turing. Zde je krásně vidět, jak šlo BMW s kvalitou u E90 dolů... :?
Odpovědět