Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rady:snížení podvozku / sportovní pružiny E91 - 320d rv.06
Ahoj lidi. Mám BMW E91 Touring( 320d ) rv.06, chci se zeptat jaký máte názor, nebo zkušenosti se snížením auta pomocí pružin? Přezul jsem ze zimních 16" na nízkoprofilový 18" a moc se mě nelíbí ty velký mezery mezi kolama a lemy blatníků. Tak ted přemýšlím jestli jít do novejch nižších pružin nebo ne. Už jsem okolo toho něco přečetl a vesměs nějaký jednotný názor jsem nenašel. Proto by mně pomohlo, kdyby se k tomu vyjádřil někdo kdo to má třeba úplně nejlíp na E91 touring ( 320d) a Výhoda ? čí nevýhoda u snížení podvozku pomocí sportovní pružiny. Předem díky !
http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... 1-e92-e93/
http://www.sportovniautodoplnky.cz/spor ... 1-e92-e93/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3886
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Do svýho druhýho auta - Z4 sem pořídil zkrácené sportovní pružiny H+R (-15 mm předek i zadek), zároveň tam nechal OEM BMW adaptivní tlumiče a.... výsledek není tak 100% jako "komplexní" řešení od KW....
Pružiny to snížily a přitvrdily, to jo (kromě toho tam šly i tužší swaybars), ale tlumičům jakoby fčíl chyběla troška tvrdosti (adekvátní těm tvrdším pružinám).... jezdit sa s tím samozřejmě dá, je to výrazně lepší svezení než to bylo na OEM podvozku, ale.... není to tak 100% vyvážené (pružiny a tlumiče) jako u teho KW....
Tožtak....
Pružiny to snížily a přitvrdily, to jo (kromě toho tam šly i tužší swaybars), ale tlumičům jakoby fčíl chyběla troška tvrdosti (adekvátní těm tvrdším pružinám).... jezdit sa s tím samozřejmě dá, je to výrazně lepší svezení než to bylo na OEM podvozku, ale.... není to tak 100% vyvážené (pružiny a tlumiče) jako u teho KW....
Tožtak....
Pokud mají tvoje tlumiče už něco za sebou (což na autě z roku 2006 asi mají) a dáš jim kratší pružiny, tak se s tebou ty tlumiče brzo rozloučí, protože budou chodit mimo svůj přirozený rozsah.
Aktuálně přemýšlím nad výměnou podvozku, protože tlumiče už mají to nejlepší za sebou a při té příležitosti bych to chtěl trochu přitvrdit a lehce snížit. Zatím mě nejlíp vychází kombinace tlumičů Sachs Advantage (v podstatě M paketové tlumiče) a pružiny Eibach ProKit (snížení 30/25 oproti standardu, 15/10 oproti M paketu). Podle všeho, co jsem našel, tato kombinace spolu dobře funguje a kolem 15tis se to dá zvládnout
Aktuálně přemýšlím nad výměnou podvozku, protože tlumiče už mají to nejlepší za sebou a při té příležitosti bych to chtěl trochu přitvrdit a lehce snížit. Zatím mě nejlíp vychází kombinace tlumičů Sachs Advantage (v podstatě M paketové tlumiče) a pružiny Eibach ProKit (snížení 30/25 oproti standardu, 15/10 oproti M paketu). Podle všeho, co jsem našel, tato kombinace spolu dobře funguje a kolem 15tis se to dá zvládnout
V8 power
BMW 650i LCI Spacegrau
Top down
BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine
BMW R1150R Atlantablau


Top down

Calming machine


lidi. a co tohle ( z Aukra ) ? nebude to snad nějaká sračka ? a nebezpečná ? .Díky za každou Radu
- http://aukro.cz/listing/listing.php?ord ... czech-0819

- http://aukro.cz/listing/listing.php?ord ... czech-0819

a Nebo od Ta-Technix
- http://tatechnix.cz/40028-vyskove-stavi ... 44203.html
- http://tatechnix.cz/40028-vyskove-stavi ... 44203.html
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 162
- Registrován: pon 05.05.2014 00:00
- Bydliště: Olomouc
Můžeš sem hodit fotku jak to máš vysoko?Nízko? Mám totiž obyč podvozek, ještě origo a mám 18 kola a mám co dělat abych pod to narval hever tak si moc nedokážu představit jak bych to dělal ještě níž. Druhá možnost je že už mám unavený pružiny. Ale to se mi nezdá. Pošli fotku já odpoledne vyfotím a postnu. Pro porovnání.
To pavproch - obě auta jsou hustý. Jsem si ucvrnkl
.
To pavproch - obě auta jsou hustý. Jsem si ucvrnkl

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Taky řeším tlumiče, ale podle čísla jsou pro M paket podvozek Sachs Super Turing, Advantage jsou pro standard.vita11 píše:Pokud mají tvoje tlumiče už něco za sebou (což na autě z roku 2006 asi mají) a dáš jim kratší pružiny, tak se s tebou ty tlumiče brzo rozloučí, protože budou chodit mimo svůj přirozený rozsah.
Aktuálně přemýšlím nad výměnou podvozku, protože tlumiče už mají to nejlepší za sebou a při té příležitosti bych to chtěl trochu přitvrdit a lehce snížit. Zatím mě nejlíp vychází kombinace tlumičů Sachs Advantage (v podstatě M paketové tlumiče) a pružiny Eibach ProKit (snížení 30/25 oproti standardu, 15/10 oproti M paketu). Podle všeho, co jsem našel, tato kombinace spolu dobře funguje a kolem 15tis se to dá zvládnout
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 383
- Registrován: čtv 12.04.2012 00:00
Určitě?
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=95
Podle dílů 31318036553 a 33528036026 jsou pro M techniku právě Sachs Super Turing. Na Elitu to mají právě i tak popsaný http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx ... leTypeID=1
Nerad bych si naběhnul, M paketový podvozek tam právě mám, jen už dožívá...
Nicméně už jsem to asi našel jako OEM se do E9x používá řada Super Turing, a to jak pro standardní podvozek, tak i pro snížený M paket (nicméně jsou to rozdílné tlumiče). Řada Advantage je pak o level výš kvalitou a jsou tužší.
U E46 to bylo tak, že řada Advantage se používala pro M paket a pro standard byla Super Turing. Zde je krásně vidět, jak šlo BMW s kvalitou u E90 dolů...
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=95
Podle dílů 31318036553 a 33528036026 jsou pro M techniku právě Sachs Super Turing. Na Elitu to mají právě i tak popsaný http://ecat.elit.cz/ArticleBrowser.aspx ... leTypeID=1
Nerad bych si naběhnul, M paketový podvozek tam právě mám, jen už dožívá...
Nicméně už jsem to asi našel jako OEM se do E9x používá řada Super Turing, a to jak pro standardní podvozek, tak i pro snížený M paket (nicméně jsou to rozdílné tlumiče). Řada Advantage je pak o level výš kvalitou a jsou tužší.
U E46 to bylo tak, že řada Advantage se používala pro M paket a pro standard byla Super Turing. Zde je krásně vidět, jak šlo BMW s kvalitou u E90 dolů...
