Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

rady před koupí e90 330xi

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
brbla
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pát 20.07.2012 00:00

#1 Příspěvek od brbla »

zdravím,
pomáhám kamarádovi s výběrem auta, nakazil sem ho chutí po bmw a protože se moc on v autech nevyzná přišel tedy za mnou.

Chtěl by e90, xdrive, klidně automat, ale ten mu rozmlouvám, benzín pač jezdí krátký štreky. teď máme vyhlídnutý jedno 330xi s pěknou výbavou O5 z DE za čtvrt mega, nechal sem ho proklepnout cebií u známého, za 4roky v De najelo 40k což je samozřejmě divný a teď má 160k km...

můžu dostat prosím rady na co při prohlídce koukat, hlavně u těch xdrivů?
rozpočet je do 400k, chtěl by spíš 07+ ale teď se našlo tohle, spotřeba se neřeší čili 325i nebo 330i ideál, 335i odmítám kvůli těm dvoum šnekům.
spotřeba oleje je prý u 190kw verze větší než 200 stejně jako spotřeba benzínu, která se moc neřeší..já jen že u sem něco četl :)

Poradí prosím někdo? :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3910
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#2 Příspěvek od pavproch »

Sem si fčera nefšim....

Hele, asi takle - 160 tis km není málo (na svým 330ix e91 N53 200 kW mám aktuálně 170kkm - od prvního do posledního metru odřízeno vlastníma rukama - kupoval sem to tady v CZ nové). Jezdím s tím nadpředpisově, dynamicky, převážně se vyhýbám D1 a I. tř., čili většina kilometrů najeta na tankodromech, pardon silnicích II a III.tř.

Pokud je tvůj kámoš puntičkář a chce mít auto ve 100% kondici - já su taky taková divná osoba - tak ať se připraví na významné (částečně preventivní) investice, pokud to bere jako spotřebák a bude jezdit, dokad sa mu to neposere/nezastaví, tak je i šance že bude jezdit "bez" investic...

Na základě vlastních zkušeností si odhadnu tvrdit, že:
- podvozek (silenbloky, ramena, ložiska) už bude významně za zenitem
- tlumiče a brzdy (pokud sou tam ještě původní), po smrti
- hardy spojky a spojka/dvouhmota před umřením
- hydrořízení, vodní pumpa jakbysmet
- solenoidy Vanosů (pokud to bude N53) už moc solenoidovat asi nebudou
- vstřiky a cívky (opět N53) už taky nic moc
- motorek xDrive statisticky už po smrti
- baterka na umření
(Já už mám všechno výše uvedené - kromě baterky a motorku xdrive - v autě nové...)

Pokud to kamoš koupí, určitě by měl, kromě standarního motorového woleje (5w-40, žádné řídké sračky!) a všch filtrů (klima, vzduch, wolej, palivo) vyměnit i veškeré ostatní náplně (převodovka, 2x diff, xdrive, chladič, spojka+brzdy a freon do klimy)

Nescu, aby to vyznělo jako strašení, ale 160tis km prostě nerní nové auto, no...
brbla
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pát 20.07.2012 00:00

#3 Příspěvek od brbla »

je to 190kW verze
já osobně si myslím, že to auto může mít reálně najeto víc jak 160, vzhledem k psanému nájezdu v De, nadruhou stranu by už mohlo mít potom tyhle věci vyměněné a nemuselo by se hned investovat :)
jak se poznají tyhle věci, že jso na výměnu?:
- hardy spojky a spojka/dvouhmota před umřením
- hydrořízení, vodní pumpa jakbysmet
- solenoidy Vanosů (pokud to bude N53) už moc solenoidovat asi nebudou
- vstřiky a cívky (opět N53) už taky nic moc
- motorek xDrive statisticky už po smrti

kolik takové opravy stojí?

na druhou stranu, 160k km neni zase nějak extra moc..
díky!
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3910
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#4 Příspěvek od pavproch »

190kW = N52 tj. nepřímovstřik (slabší než N53, sametovější chod, lepší kultivovanost, snadněji ovladatelný pradcí s pedálem plynu, výrazně víc žere (benzín) než N53, je u něj statisticky větší šance že bude brát wolej než u N53)
Nedávno tu bylo thema, který motor je lepší, mám doma oba a prostě nevím, do daily asi N53, do auta pro zábavu jednoznačně N52.

- spojka před smrtí občas klouzne )na jedničku či dvojku)
- dvouhmota před smrtí: rány zespoda při přeřazení
- hardy: ditto rány zespoda
- řízení: vůle, cvakání v řízení při otáčení volantem bez pohybu auta
- vstřiky a cívky: misfire, nepravidelný chod
- xdrive: houpání v záběru pod plným na jedničku a dvojku, výrazné cukání např. parkování v podzemních garážích

Opravy OEM materiálem v neznačkovém servis u mě stály řádově desítky tisíc... samotný motorek xDrive stojí asi 16tis, akle prý se dá opravit za pětku...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3910
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#5 Příspěvek od pavproch »

jo a ešče sem zapoměl - po 160tis km (nebo i více) bych určitě vyměnil i všechny silenbloky motoru a převodovky
Uživatelský avatar
tommee
Registrovaný
Příspěvky: 660
Registrován: pát 27.06.2014 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3625

#6 Příspěvek od tommee »

Připojím se se svou troškou do mlýna, která se bude týkat uživatelského pohledu na 330i 190kW, takže N52. Měl jsem to bez X-Drivu, ale v automatu. Žere to dost (zejména ve městě), ale na druhou stranu pokud neřešíš spotřebu, není to nic zásadního.

Motor je veskrze spolehlivej, náchylnej na olej- jak zmínil pavproch, statisticky ten olej bude žrát, a to zejména ve městě a při zátěži na dálnici. Nevím jak ostatní, ale jezdit s takovým autem v rámci legálních limitů je prostě strašná nuda:), takže obecně takový auto může mít už lecos za sebou a výrazné investice jsou potřebné zejména na preventivní údržbu.

Odchází velmi často komponenty přední nápravy. U N52 motoru dát pozor na pravidelný výměny oleje (trpí zakarbonováním zejména když někdo jezdí jako důchodce a dodržuje nesmyslný long-life výměny) S tím souvidí i problém "cvakajících hydroštelů", což se tady na fóru taky dost probíralo. Cívky, svíčky apod beru jako spotřebák. S projevem auta budeš spokojenej, důležitý je mu dopřát a rozhodně bych u 160tis km nájezdu dbal na servisní historii.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3910
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#7 Příspěvek od pavproch »

tommee píše: Nevím jak ostatní, ale jezdit s takovým autem v rámci legálních limitů je prostě strašná nuda:).
Ostatní naprosto souhlasí..... :twisted:

proto doporučuju při koupi zvážit dodatečnou investici do "anděla strážného", ideálně napevno vestavěného a případně i s nelegálním doplňkem (čti detektor radarů - v CZ legál + rušička laserů - ilegál)
brbla
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pát 20.07.2012 00:00

#8 Příspěvek od brbla »

díky moc klucí,pánové za postřehy a rady!

právě sme se byli projet ještě v lexusu is250 a vypadá to, že je rozhodnuto. Akorát teda prodejce vypadal dost divně, hučení od náprav ( mě skoro to přišlo jako ložiska v 78k km) sváděl na nové pirelli sottozero - nemá s nima někdo zkušenost, že by hučely až tak moc? a jaké jsou na sněhu, přeci jen, je to taky zadokolka :)

jinak ještě jednou díky
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3910
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#9 Příspěvek od pavproch »

Sottozero gen II. - ve sněhu výborně hrabou, na ledě průměr, na suchém asfaltě jsou hlučnější, ale ne extrémně (225/45 R17 na všech kolech)

Sottozero gen III. - na sněhu skoro stejně dobré jako gen II., led taky průměr, na suchém asfaltu tišší než gen II. ale... když se krapet sjedou a udělá sa těpleji (nad plus 10st) tak sou ve vyšších rychlostech neskutečně nervózní čti kličkuješ po dálnici jak zajíc... (225/40 + 255/35 R18 - díky širšímu zadku jsou i více citlivé na podélné koleje, logicky)
brbla
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: pát 20.07.2012 00:00

#10 Příspěvek od brbla »

přesně tak se chovalo i auto, ikdyž mi fakt ten rámus přišel víc kovovej než aerodynamický.. díky moc:)
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2232
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav
Klubové ID: 3376

#11 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Nebyly to třeba runflaty? Ty dokážou vydávat různé prapodivné zvuky
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3910
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#12 Příspěvek od pavproch »

@víťa: dík za připomentí

to co popisuju výše o Sottozero II je zkušenost s RFT i non-RFT, generaci III jen non-RFT
Odpovědět