plánuju koupit na předek e36 318is coupe tlumiče Bilstein B6, u kterých je udáváno, že jsou cca do 30mm snížení. Auto mám teď lehlé zhruba o 40mm, možná víc (to je můj odhad, za předním kolem mám od země k prahu cca 13cm), nevím, jestli se pružiny mohly tolik unavit nebo jsou zkrácené - auto už jsem takhle koupil..
Zvládnou ty tlumiče třeba 2 nebo 3 měsíce na těhle pružinách, než koupím novou sadu pružin, která mi to auto trochu zvedne, třeba na těch -30mm? Pro B6 jsem víceméně rozhodnutý, jen nechci kupovat za měsíc novou sadu, protože s těmahle pružinama vytečou...
je... ale to mi nevadí, klidně to udělám na dvakrát levý přední tlumič mi vytekl, proto teď zatím řeším výměnu tlumičů na předku... na sadu pružin a zbylé dva tlumiče B6 dozadu budou peníze až po vánočkách
Já bych to vyměnil najednou, navíc jestli ti vychcal tlumič, tak budeš nejspíš měnit i tu gumu pod pružinou, protože bude KO od kapaliny z tlumiče, možná budeš kupovat i manžety a pro jistotu bych vyměnil i horní uložení. Zhruba měsíc zpátky jsem taky dělal tlumiče s pružinami na mojí E36, taky Bilstein B6 (M-technik) a když to člověk mění, tak zjistí, že bude potřeba toho udělat trochu víc raději to udělej až budeš mít víc peněz
Lukas92 píše:radši kup B8, jsou to prakticky B6 ale maji kratší pístnici a jsou vhodné pro nižší pružiny
Pokud nemáš ale dostatečně krátkou pružinu tak to taky není dobrý - dlouhou pružinu pak musíš hodně stáhnout, aby jsi ten tlumič vůbec dotáhl do horního uložení, potom ta pružina má velký předpětí a úplně můžeš zkazit její vlastnosti a hlavně tlumič se pak neustále pohybuje v horním dorazu.
Není totiž -30 jako -30. Ale pokud se jedná o nějakého ronomovaného výrobce pružin, šel bych do B6
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
po měsíci zase oživuji téma...co k těm B6 za pružiny? Napadl mě Eibach pro-kit, který je ale -30/-30, tak mám trochu obavu, aby si to nelehlo a tlumiče neztrácely účinnost...Je ještě nějaká dobrá alternativa? Koukal jsem ještě po HR, ale ty jsou prý už velmi tvrdé...nechci zas žádný kostitřas a samozřejmě za ty pružiny nechci dávat nějakou extra raketu, ale šetřit na nich taky nechci....
V tom případě počítej, že ty B6 odejdou určitě rychleji a navíc si nejsem zcela jistý, zda budou jízdní vlastnosti 100%. Radši bych být tebou popřemýšlel, co s autem opravdu zamýšlíš a koupil buď B6 + standardní délku pružin nebo B8 + kratší pružiny... Je škoda dobré tlumiče vědomě kazit špatně zvolenou pružinou..
Pera dej eibach prokit, ktery jsou vyskove jak mpaket, ale tvrdsi nebo eibach sportline, ktery jsou jeste nizsi a tvrdsi...tlumice dej sachs advantage...amen
Taky bych to tak kombinoval když SACHS tak klidně nějaký tvrdší vinutí, ty B8/B6 co mám předek/zadek mě přijdou kapku tužší tlumiče (jak SACHS Adv.) tak tam by mohly stačit a fungovat Mpakety. Radši se zaměřte i na M stabíky ty eliminujou náklony.
Říká se, že B6 můžete snížit tak do -30, to už je ale níž než M-podvozek a tam na to doporučují už B8. Je to trochu sporné, co se týče zadku tam to stejně nechápu s plnou nádrží nebo nákladem v kufru jezdím sníženej jinak než naprázdno a tlumiče to musí včechno pobrat.