Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Nákup bazarového BMW 3er do 380tis Kč

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
lukmor
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08.01.2015 01:00

#1 Příspěvek od lukmor »

Předem děkuji všem, kteří mi poradí s nákupem a případně ušetří nemalé problémy :!:

Dobrý večer,
poslední týden sbírám informace ohledně nákupu bazarového BMW 3er. Přečetl jsem již nespočet informací ohledně motorů a auta obecně.

Termín nákupu: Jaro 2014
Cenový rozpočet: kolem 380 000 Kč / 14tis €
Požadovaný nájezd: max 120 000 km
Můj roční nájezd: kolem 12 000 km (město, okrsky, dálnice minimálně)
Verze: Manuální převodovka, nejlépe E90. Nevylučuji Coupe ani Touring. Zatím nemám 100% jasno :)
Co od auta očekávám: Spolehlivost (priorita č. 1) a reprezentaci

Z informací jsem zjistil, že nemá cenu se hnát do novějšího než 07-08, ať už kvůli rozpočtu, který není nafukovací, tak i motoru, kdy N52 (můj kandidát je verze 325i) mi z přečtených informací přišel jako nejspolehlivější motor (i přes problémy s klepáním, které jdou odstranit i karbonizací oleje). Jsou však často diskuze zda N52 / N53, kdy N53 sežere míň oleje, ale už jsou tam věci, které tu spolehlivost sráží a složitostí se blíží turbodieselu (dle D-Fens článku, který prý psal někdo tu z fóra).

Naftové motory jsem vyřadil ať už kvůli mému malému nájezdu, tak se bojím toho, že nějaké 320d / 325d / 330d jsou prostě firemní flotily, které budou mít najezděno daleko více jak nějaká 325i. Je možné, že se ale mýlím, opravte mě.

Proto se dostáváme k první otázce:
1) Co by jste zvolili za motor? N52, N53 nebo úplně jiný případně jakou verzi?

Druhá otázka měla být spíše položena na prvopočátku:
2) Je vůbec reálné sehnat např.: E90, 325i, 2006 s POCTIVÝM nájezdem kolem 110 000 km? Přeci jen je to skoro 9 let staré auto.
Na mobile.de jich to několik desítek najde ve filtru mám i úplnou servisní historii. Zde posílám odkazy na některé inzeráty, na kterých jsem laicky neshledal nic špatného, co vy a ně?
a) Zobrazit
b) Zobrazit
c) Zobrazit
Ještě například Coupe, nebo Touring.

V každém případě pojedu do Německa koupit auto s odborníkem, teď mi jde jen o to, zda uvažovat o koupi BMW 3er nebo ji vyřadit, což bych ale nerad. Pokud je však takový nákup a moje požadavky nereálné, tak mi nic jiného nezbude. Kupovat auto s nájezdem například 200 tisíc nechci.

Poslední otázka:
3) Máte zkušenosti s dovozem nějaké E90, E91, E92 a mohli by jste se o ně podělit? Zároveň bych byl moc rád, jestli neznáte někoho klidně i zde na fóru, kdo by byl schopen kompletně pomoci s nákupem v Německu, nejlépe někoho kdo má s dovozem a zároveň s BMW 3er velké zkušenosti - prostě někoho kdo ví jak to chodí a kam se koukat :)

Díky :!:
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Tady je aspoň vidět, že už víš co cheš a proč (vidím šíbry, bez BC a navi,..), za mě N52 je dobrej motor.. i když hledat komfort ve sportovních trojkách, který mají tužší podvozky a nastavení to chtěj radši 5er atd. Spíš se zeptám úplně od základu proč BMW? Spolehlivost a komfort nabídne i Mondeo, Oktávka apod.


Jinak reaguju, že jsem kámošovi co chtěl zrovna E90 325i '05 dohodil stejný kontakt na dovoz a dopadl OK podle dohodnuté ceny / výbavy atd.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=42939
lukmor
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08.01.2015 01:00

#3 Příspěvek od lukmor »

S komfortem 3er jsem spokojen (radši jsem to očekávání na komfort smazal, abych se někoho nedotknul když tu dost lidí jezdí s 5 a 7er).

5er je určitě ještě dál, ale už pro mě není tak líbivá jako 3er, navíc je i cenově o něco vyš. Zatím si nejsem ani jistý, zda seženu slušné 325i vzhledem k mým požadavků.

Díky moc za doporučeni na dovozce!

Edit: Zrovna stresni okno nutnosti neni. Situace ohledne Navi je takova, ze ve vetsine inzeratu vubec neni (co mi zbyde). Abych se priznal vybavu jsem zatim moc nezkoumal, ale hned jak budu mit cas na to mrknu co bych si predstavoval. Je mi jasne ze s tim rozpoctem a km si nemuzu moc vyskakovat, vse nad zaklad bude uspech.
hansm5
Registrovaný
Příspěvky: 1084
Registrován: ned 31.08.2008 00:00

#4 Příspěvek od hansm5 »

matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od matiz »

Podle mne jsou požadavky na najezd nerealne, nerikam ze nemozne. Myslim si ze rozpocet který mas je natolik velky, aby se za nej dalo poridit fajnove auto které ma nejakou tu vybavu. Dilema mezi n52 a n53 je obrovske, nebranil bych se zadnemu, ale radsi n53, min zere a pripadne prusery snad vykompenzuje casem ta mensi spotřeba. Rozhodne bych ale hledal auto 2007+ z duvodu malych kosmetických vylepseni, vypadaji proste o fous lepe. Otázkou vkusu je volba karoserie, pro mne je kombajn designem mnohem elegantnejsi nez sedan a nebojim se to rict, kdybych mel znovu vybirat mezi kombi a kupe ve stejne vybave a ve stejne cene, sahnu opet po kombajnu.
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od xyron »

Určitě bych se vyhnul inzeratu A a Coupe kde jsou v aute základní tj. nesportovní sicny... nedá se na nich sedet a v zatáčce na nich lítáš jak na igelitu :? a hledal urcitě sporty ... líbí se mi např. inzerát B (mpaket spojlery jsou parádní + ne moc běžná krásná modrá barva) a C (krásná kůže vevnitř) i když u těchto je pro mě osobně absence NAVI fatální..

Doporučuju se trošku i zorientovat v možné výbavě auta... protože vzít auto bez výbavy kterou bys pak využil a pak se to např snažit dodělat je cesta do pekel... kor když do toho chceš nalít 380 kulí si myslím je solidní základ na solidně nabušený auto....

N53 bych se nebál... má ho Vita11, najeto přes 2kila a bez problemu... a jede to hezky..
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od matiz »

No nevim, mam obycejne kresla k taboraku a nemam s nemá sebemensi problém, mnohem vetsi problém mam se sportama, mnohem hur se z nich vyleza, takze tady toto bych spis videl jako silne individualni věc. Ale v zasade souhlasim, ve sportech se o fous lepe sedi ale mnohem hure vyleza. Nedovedu si ani představit jak by ze sportu vylezala moje mati. Nehaním, pouze konstatuju.

Na tom B kuzi nevidim, ja vidim hadru. I když trochu lepsi hadru. V kuzi to vypada mnohem lepe, ovšem zase musim rict i to, ze bezovy interier je docela skaredy a k tomu jak vypadaji interiéry dnes mu dneska chybi docela dost, ty bezove vyplne dveri a plasty moc krasy a elegance nepobraly. Vim ze je to otázka vkusu, no ja to tak citim. ASi bych nekoupil pokud by nebyla samozrejme vyborna cena, mne se to proste musí i libit...

Co se tyce vybavy, naprosto souhlasim, velmi vhodne je udelat si soupis věci které bezpodminecne chci a pod to proste nejit a neslevovat z toho. Za mne jednoznacne jak jsem psal auto od 03/2007 a jako nutnost pro sebe vidim kozeny interier nejlepe v kombinaci cerna a bila, vyhrev zadku, xenony, tempomat, CCC pripadne CIC, BT telefon, PDC a minimalne hifi audio.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#8 Příspěvek od vita11 Moderátor »

Jak říká xyron ... vybírej něco se sportovníma sedadlama. Mám základní sedadla a je to hrůza. Nejde jenom o řezání zatáček, ale ani na dlouhé dálniční přesuny nejsou ty základní nic extra pohodlného. A retrofit sportů není zrovna jednoduchý, hlavně z pohledu najít ty správné sedadla za rozumnou cenu.
Navi je věc vkusu. Já ji nemám a vůbec mě nechybí. Za to ty sporty mě chybí hodně.

Na N53 mě štve jenom zvuk na volnoběh, jak se auto rozjede, tak je vše v pořádku. Jak zvuk, tak výkon, tak spotřeba, i spotřeba oleje (u mě cca litr na 15 tis km). S autem jsem najel skoro 50 tis, mám tam teď přes 200 a na autě jsem neřešil nic (kromě spotřebáku jako brzdy, tyčky stabiku..)

Design karosářských variant je věcí vkusu každého soudruha. Mě se zase kombík vůbec nelíbí a sedan je podle mě daleko legentnější a vyváženější, natož kupé.

Btw. facelift byl u E90 až v druhé půlce roku 2008 :wink:
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
lukmor
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08.01.2015 01:00

#9 Příspěvek od lukmor »

Já už to vidím docela nereálně, zvlášť když budu chtít tedy 325i, 2007 (edit: facelift přišel až v 2008 a ta už je úplně mimo) a Navi, zároveň do 125tis km, tak mi mobile.de vyhodí 7 aut.

To se mi zdá proklatě málo a utvrzuje mě to v tom, že něco je špatně.
Kupovat auto po druhém, třetím majiteli se 150 tisíci nehodlám. :cry:
Po úpravě na 2006 bez Navi už to vyhodí přes 70 aut (s Navi 22).

Největším problémem jsou samozřejmě ty kilometry (pro někoho jen číslo). On si nejspíše nikdo nekupuje nové 325i aby mu parkovala v garáži a najel s ní 10tis ročně (a pak s malým najezdem prodal), proto bude ten požadavek na tak staré auto s tak malým nájezdem nereálné. To si myslím já. Navíc jsem ještě nezačal řešit ani výbavu, takže i těch 2006 taky moc nezbude.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#10 Příspěvek od vita11 Moderátor »

To B má tu základní M-paketovou kombinaci látka/alcantara.

Za mě je základ nutné výbavy xenony, aut.klima, tempomat, sportovní sedadla, aspoň zadní PDC
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od matiz »

Alfa omega je ten najezd, moje mělo za tri roky vyssi nez ty chces. Aby ten najezd byl realny, divej se po dvouletych, triletych autech... Ano, cena bude jinde.
Wario
Registrovaný
Příspěvky: 24
Registrován: ned 09.11.2014 01:00

#12 Příspěvek od Wario »

Kamarád před dvěma měsíci koupil sedan 325i 12/2008 už facelift (3.0l), vnitřek komplet kuže a Mpaket , vozidlo koupené v ČR , první majitel ,servis kniha a najeto má 90tis. za cenu 330tis.kč ikdyž inzerováno bylo 349tis.kč tuším nemá Navi ale jinak snad plná palba ,takže reálné to určitě je pokud máš 14tis.eur(par i pěknejch kupé) je z čeho vybírat - modile.de . koukal jsem že E90,E91 325i manual se tam dají pořídit od 6500eur ale nájezd je kolem 200tis.km .

mě osobně se libilo tohle : http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list :twisted:

výbava : sedačky určitě ty s posuvnou přední částí pod stehna koukal jsem že se dělali textil , textil v kombinaci s kuži i celokoženy :wink: , za mě i Mkový volant :)

Sháním podobný vůz co ty ale počítám spíš s rokem 2006 a 200tis.km a cenou do 8tis.eur ted se mi zamlouvalo tohle ale je to 900km cesty tam http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... Car&noec=1
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od xyron »

To nevypada zle pokud by se clovek spokojil s ne-Navi .... chce to posledních 7 cisel VIN a zjistit co je v tom z vyroby vse za vybavu...
lukmor
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: čtv 08.01.2015 01:00

#14 Příspěvek od lukmor »

Jak ale zjistit jestli to auto má 85 nebo o 150tisíc víc :)
Jinak bych rovnou mohl koupit něco s 200tis a ušetřit nemalé peníze. :?
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#15 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:asi takle: mám "doma v garáži" jak N53 (3er e91, služebák), tak i N52K (Z4 e89, m4Zlik domácí)... a je to jak nebe a dudy, černá a bílá nebo jin a jang...

N53 vydává na volnoběh (zastudena i zatěpla) hlasité, uchu docela nepříjemné zvuky a má (ve srovnání s N52) docela nepravidelný chod, zatímco N52, speciálně po zahřátí, si na volnoběh jenom přede ...

a úplná tragedie to je po sundání plastové krytu N53, pak se z něj linou zvuky jako ze studeného TDi... :twisted:

halt přímovstřik.... jediná výhoda je (snad) nižsí spotřeba N53.... což celkem platí, bo s oběma brmbrmbrm jezdím +/- stejným stylem s kupodivu podobnou dlouhodobou (okolo 12-ti), přičemž m4Zlik má kerb weight enem 1450, zatímco 3er 1715kilo
celé výživné vlákno tu

další tady

Moje zkušenosti s dovozem sem tady na foru taky někde popisoval (2013: soukromý dovoz m4Zlika z Reichu)
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#16 Příspěvek od zlatas »

Ten nájezd bude těžké docílit a hlavně spolehlivě ohlídat
Dodělal jsem sport sedáky, stalo to ranec.. interiér ted vypadá jako uplně jine auto, parádní sezení. . Vylézá se z toho blbě. . Mám světlou kůžičku, líbí se mi, ale nedá se v tom jezdit v džínách, budeš pořád čistit.. znovu bych se asi rozhodl pro alcantaru nebo černou kůži.. Navi jsem nikdy nepoužil, ale chtěl jsem ji protože přístrojová deska bez ni mi připadne hnusná.. věc názoru.. xenony mám a bez nich bych si bmw nekoupil. . Mám m podvozek a to je pro mě naprostá paráda. .
Závěr- pokud bych se já teď znovu rozhodoval trval bych na komplet m paketu, xenony, navi, parkovací asistent a výhřev sedaček.. to by mne stačilo ke štěstí;-)
kiwi69
Registrovaný
Příspěvky: 21
Registrován: úte 23.07.2013 00:00
Bydliště: Brno

#17 Příspěvek od kiwi69 »

Tie želané kilometre budú asi reálne bohužial len u auta okolo r.v.2010 a viac. Ak by si náhodou navyšoval budget, tak v inzercií mam 330i so 100% kilometrami a historiou...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#18 Příspěvek od pavproch »

aji MY2011 už může být nájezdem vysoce přes limit (mám, vím, znám.... za necelé čtyři roky 160tis km)

@kiwi: ta spotřeba, co uvádíš (včetně odkazu na špricmonitor) se mi zdá krapet nereálná.... mám to samé, akorát xDrive a jakýkoli ježdění pod 12 l/sto je o odříkání a za trest a ne o radosti z ježdění... to fakt musíš jezdit fest klobouka... :twisted:

btw, taky už tam mám PE (aji PI) a je to bomba, jak ten motor ožil a změnil se mu hlas... :D
xyron
Registrovaný
Příspěvky: 2944
Registrován: úte 25.08.2009 00:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od xyron »

Proc by ta spotreba byla nerealna ?? Vita ma stejnej motor N53 akorat 325i a taky mu to pije 8-9 ... tahle 330i je navic silnejsi takze na ni neni treba tolik slapat... ne kazdej to potrebuje furt honit do omezovace... ja taky radim vetsinou do 2,5-3 tisic otacek...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#20 Příspěvek od pavproch »

a není to škoda? takle mrhat výkonovým potenciálem motoru.... :twisted:

EDIT: a fčíl vážně, samozřejmě respektuji právo každého na vlastní názor a taky ať si každý jezdí jak chce a má rád
Odpovědět