Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW e36 316i 75kW šílený volnoběh, velká spotřeba...

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#1 Příspěvek od hanijak »



Zdravím všechny Bavoráky, potřeboval bych od někoho seriozně poradit.
Mám jeden problém, který pořád přertvává.
Mám BMW e36 316i M43 B16 rv. 11.1995
Problém je ten, že mi pořád kolísají otáčky volnoběhu od cca 1400-2500
když je vše zapojeno tak, jak má být. Když vypojím volnoběžný ventil, tak jsou otáčky cca 1000 a když se motor zahřeje, tak 1200. Jen takhle se s tím dá jezdit. Jenže motor řve, je nepřizpůsobivý, občas škubne, prostě není to ono, žere to jak tank, a nemá moc výkon. Když je auto v pohybu, a mám vyšláplou spojku, tak volnoběh lítá od toho 1100-1400 otáček, takové lehké houpání. když se auto úplně zastaví, tak to drží 1200, a do minuty tak dvakrát se zhoupne nahoru, jinak jak je v pohybu, tak je to neustále tak jednou za 1-2 sekundy. z toho bych řekl, že to ovlivňuje nějaké čidlo, nejspíš vačkového hřídele. A teď když je zapojený volnoběžný ventil: studený motor má cca 2000 ot, a drží si je, po chvilce zahřátí ( minuta) začne houpat 1400-2400 cca. Smrdí to bynzinem, a možná i olejem. Tak tušíte někdo čím to je? Napíšu zde co jsem tam vyměnil za fungl nové díly:
Lambdasondu
Odlučovač oleje
Volnoběžný ventil
Snímač polohy škrtící klapky(potenciometr)
Čidlo teploty ( dvouteplotní )
Vechny hadice sání, koleno, přechody atd...
Svíčky Bosch Super 4 ( doporučuje nebo instaluje výrobce)
Zapalovací kabely
Filtr paliva
filtr vzduchu

dále jsem vyčistil ultrazvukem podtlakový regulátor tlaku ve vstřikovačích a pak seřizovací jednotku sání vzduchu + pár maličkostí, na které si z hlavy nevzpomenu, možná že tam mám nové ještě něco, teď si ale nemůžu vzpomenout co.

Olej tam má Shell Hellix Ultra 5W40, který rozpoští úsady, a který doporučuji, ale musí se poměrně brzo vyměnit, pokud máte špinavý motor, ale ztišilo mi to chod, na otáčky to nemělo vliv.

Byl jsem s tím na diagnostice, a tam mi řekli že je vše OK, pouze "váha vzduchu" -všichni víme co myslím, ukazovala nesmysly. Rozdělal jsem ji, vyčistil, a zjistil jsem že sice potenciometr není vyšoupaný úplně, ale hodnoty se zvedaly, a zase klesaly napřeskáčku. Sehnal jsem tedy novou se stejným origo číslem- z vrakáča, a po zapojení nic. To samé. Resetoval jsem teda řídící jednotku, a když jsem měl všechno zapojeno, tak jak má být, a nastartoval jsem- najednou to jelo jak má. Bohužel jen 5 kilometrů. Pak se to znovu pokazilo.
Teď ještě čistím svíčky, ale už mi z toho hrabe...
Ještě se starou váhou jsem asi 7 měsíců jezdil s vypojeným volnoběhem. Pak mi to nedalo, a zapojil jsem ho. Houpalo to. Pořádně jsem motor protůroval, a najednou to šlo. Asi půl roku. Pak to stálo na špalkách 2 měsíce kvůli vyvařování, a po zapojení baterky to bylo zase v pr...deli.
Pokud někdo víte, nebo tušíte, co s tím, byl bych rád za jakoukoliv odpověď.

PS: Auto je vyvařeno, nové prahy, lemy, a podobně, řízení, brzdy a skoro všechno tam mám nové. Takže rdy typu prodej to a kup si kiu si strče někam, ta říkám už teď. Na své bmw nedám dopustit, i když mě občas trochu zlobí. Je to sice "jen" 1.6, ale výkon má slušný.
Mám dělaný chiptuning, odstraněný katalyzátor, nahrazený dinamizérem (rezonátorem) a je to pěkný auto, kterého se prostě nevzdám. Tyhlety poslední úpravy nemají absolutně vliv na chod motoru v negativním smyslu, i s nimy totiž jezdilo tak, jak má, čili, tím ty otáčky nejsou. Ještě dodám, že nejlepší výfuk je žádný výfuk, a že žádný protitlak plynů nemá vliv na zlepšení chodu, ale jen na opak dusí motor. Takže takové laické nesmysly tohoto typu prostě neuznávám. Děkuji za pochopení a snad i za radu ketrá by mi mohla pomoct.

Ještě jedna věc: Nečistil jsemještě vstřikovací ventyly. Jinak jsem zkoušel těsnost motoru odmašťovacím sprejem, a je to ok.
Takže se těším na seriozní odpověď. Díky, Jirka
PS pardon za chyby, píšu ve zpěchu, češtináři si múžete políbit...
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#2 Příspěvek od hanijak »

Ještě jednou jsem to pak restartoval, a volnoběh byl OK, ale jenom asi 10 vteřin, pak to udělalo zase. Dneska jsem vyčistil svíčky, které byly hodně zanesené karbonem, ale ne olejem, no a zvýšil se jak výkon, tak zvuk se ztišil, ale otáčky furt blbnou a k tomu ještě něco chrastí v motoru kolem 3-4 tisíc otáček, jakoby od té seřizovací jednotky. Mám pocit, jakoby mi něco zpálilo tu váhu. Jinak kde má být napětí po odpojení konektoru volnoběžného ventilu a zaplém zapalování? Mám totiž proud na obou koncích, prostřední je stejný asi + pol pro oba, a tak se motorek asi otvírá a zároveň zavírá naráz????? Po chvíli zaplého zapalování se kousek u onektoru na tom ventilu zahřeje plastová stěna za kterou je asi cívka na cca 90 stupnu celsia, je to v pořádku? Jinak zapojím a motor cvakne, oddělám, a někdy cvakne, někdy ne. Z doslechu jsem se dověděl, že ten motorek by měl bzučet...????
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#4 Příspěvek od hanijak »

Díky za info, nikde jsem to pořádně nenašel, ale tušil jsem že to něco takového dělá, myslel jsem že to přisává i nějaké spaliny... Dneska to jdu odpojit, jestli mi volnoběh bude lítat, a pak to vytáhnu a vyzkouším na baterce. Měl jsem ho už venku, a čistil jsem ho, a měnil ty dvě podtlakové hadičky co má na sobě z motorku do klapky. Dal bych ho novej, ale stojí cca 7-8 tisíc, a ještě si nejsem jistý že je to tím... Napíšu, co jsem zjistil...
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od starML Člen Klubu »

- tu DISA najdeš jako díl č. 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=40
- aktuální cena je 5472.4 CZK+DPH, ale ještě prověř ten elektroventil, který tu klapku ovládá, jen baterka s 12V nestačí
- obrázky https://www.google.cz/search?q=DISA+E36 ... 67&bih=665
- video http://www.youtube.com/watch?v=abwaDyzgLoo
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#6 Příspěvek od hanijak »

Tak mám tu DISA jednotku venku, po připojení na 12v z baterky tam něco klapne, a membrána ztuhne, klapka se ale nezavře, můžu ji zavřít ručně, ale za chvilku se otevře, v membráně je asi díra. Měla by se sama zavřít že?
Jinak ten volnoběžný ventil mám nový, mám i stary, taky funkční, ale problém to nevyřešilo, jezdím s tím odpojeným volnoběhem... Jde nějak vyzkoušet jestli je to tou Disa Jednotkou? ža bych ji zalepil, aby byla zavřená a skusil nastartovat? Jinak po odpojení konektoru z disa je to pořád stejný. Tak nevím, jestli tu klapku nezavírá podtlak ze sání? Jinak jsem přesně moc nepochopil co ta klapka má udělat, jestli se má sama zavřít, nebo ji zavře tlak vzduchu a pak má už jenom držet v té poloze..?
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#7 Příspěvek od hanijak »

Takže jsem disa rozdělal, a zjistil jsem že je prasklá jedna membrána... Bohužel ale nevím co má dělat ten motorek. Membránu jsem slepil oboustranou těsnící lepící páskou, abych zjistil, jestli je problém v tom. Asi ale ne, protože otáčky jsou furt stejné, a ta klapka se sama nezavře. Sháním teďka z vrakáče, a když to bude tím tak koupím novou. Jinak by mě zajímalo jaké má být to napětí na tom regulátoru volnoběhu, protože jsem naměřil přez střed a kraj + 12V a přez střed druhý kraj -12V.
Jenom nechápu že to občas funguje, a pak zase ne.. Ještě podezírám polohu vačkového hřídele... Ale tase nemám možnost vyzkoušet, takže nevím.. Už jsem do toho vrazil fakt hodně peněz, a blíží se technická, a pořád nemám všechno ok...
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#8 Příspěvek od hanijak »

DISA
Přílohy
DSC00027.JPG
DSC00027.JPG (42.67 KiB) Zobrazeno 4066 x
DSC00026.JPG
DSC00026.JPG (40.87 KiB) Zobrazeno 4066 x
DSC00025.JPG
DSC00025.JPG (48.26 KiB) Zobrazeno 4066 x
DSC00024.JPG
DSC00024.JPG (46.77 KiB) Zobrazeno 4066 x
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Líbí se mi, že jsi to rozebral a našel, co jsem předpokládal. Ten díl budeš muset sehnat, ale na vrakáči to bude loterie. Ještě jednou si přečti, jak to funguje, popsal jsem to na fóru slovenského klubu, nebudu to znova citovat. Ta DISA klapka se musí po nastartování zavřít. Zavře ji podtlak ze sacího potrubí a ten podtlak pod membránu pustí elektroventil, Ty tomu říkáš elektromotorek. Při vyšších otáčkách ten elektroventil přívod podtlaku uzavře a způsobí vypuštění podtlaku z pod membrány => klapka se otevře.

Potom tam ještě popisuješ nějaký problém u ventilu volnoběhu. Motory e36 už tak hluboce neznám ale už jsem se mnohokrát setkal s případem, že byly prohozeny konektory mezi volnoběžným ventilem a výhřevem. Ty konektory jsou stejné, mají stejné kódování a jsou v jednom prostoru. Diagnostika tento problém ukáže. Který konektor je který se dá poznat podle barvy drátů. Ale musíš si to sám najít na těchto 435 stránkách:

http://wedophones.com/Manuals/BMW/1994% ... Manual.pdf
:D
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#10 Příspěvek od hanijak »

Jak je to video na youtube 318i Mistfire, tak takové to mám taky, na klapce sání mám potenciometr natočení škrtící klapky, a volnoběžný ventil, který se otvírá a zavírá tak rychle, aby vyrovnal otáčky na volnoběhu přesně na těch požadovaných 800 +-. Ten se mi ale zahřívá, i když je jen klíč v zapalování na 2. Jejich konektory vzájemě prohodit nejdou. Na konektoru od volnoběhu je +12 a -12 V a na konektoru od potenciometru klapky je 5V. Jinak ale mi to půl roku jelo jak má, i když asi DISA nefungovala. Podle diagnostiky je všechno už v pořádku, ale nevím no... Všechny relé spínají, pojistky jsou dobré, měl jsem ještě podezření na vyhřívání lambdy, ale relé funguje, a lambda je stará asi rok. Jinak na youtube to tak jak mě nedělá nikomu, ani nikde na forech to nikdo nepopisuje tak jak to dělá mě... Asi natočím video a dám to sem. Nejsem si jistý, ale po tom resetu s novou váhou vzduchu to jelo perfektně, ale po 5 km se asi načetly hodnoty nějakého čidla, a to mi možná nějakým způsobem zničilo tu váhu, protože od té doby jsem to resetoval asi 4x, ale už nic. Jak se má postupovat při resetu jednotky? Na amerických stránkách psali, že se to má nechat na volnoběh spuštěno 5-10 minut, a hlavně neakcelerovat... Pak se hodnoty nastaví do paměti samy. Stejně si ale myslím že je to čidlo polohy vačkového hřídele... To by mělo ovlivňovat okamžit otevření vstřik ventilů. Ta diagnostika mi to ale nenašla, ale taky nenašla že je tam skrat ve vyhřívání zámku dveří (podle Carsoft 6.5) a že mám odpojený airbag a místo kontrolky špunt, aby to nesvítilo. Nevím proč se mi motor sám od sebe tůruje. Když to ale držím na těmi 2200 ot, tak jede dobře, jak ale za jízdy klesnou pod 1400, tak se jakoby sám přidá plyn. Nejvíc je to cítit na jedničku, to je pořádný škubání. Když mám ten Volnoběžný ventil (na videu v pravo, ten co připojuje) odpojený, tak se s tím jakštakš jezdit dá, ale není to ono, motor víc žere, a nemá moc výkon. Když mám nastartováno, a připojím ho, tak se ozve zvuk sání asi z toho delšího sacího traktu, je to hlasité. Bylo by teda možné, že by se ta klapka většíma otáčkama zavřela, tím by otáčky klesaly, ale podtlak ji už neudrží zavřenou, otevře se, a saje z delší trubky, a tím by se otáčky zvýšily? Jenom nevím jestli je nějaká souvislost s volnoběžným ventilem, a tou DISA klapkou...
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#11 Příspěvek od hanijak »

Omlouvám se, ale nějak nemám čas na to video, když je čas, tak není brácha doma (mobil..) pak ho sem dám.
Ještě je tam taková věc, že když je motor zahřátý a auto stojí, tak jsou otáčky asi 1200 s vypojeným volnoběžným ventilem. Prakticky jse nehýbou,jen když se dá auto do pohybu, stačí když se posouvá třeba z kopce, tak houpou +- 200 ot/min. Když ale stojí, a já vytáhnu čidlo polohy vačkového hřídele, mám ho zapojeno, tak se houpou tak, jakoby auto jelo, i když stojí. Tak nevím proč? Přece se klikovka nezastaví, když jedu, nebo naopak, ta se točí furt nezávisle na pohybu auta...? Tak nevím proč to má mezi sebou souvislost. Jinak jsem nepřišel na nic nového, jen snad na to, že když odpojím konektor váhy vzduchu a připojím ho na jinou váhu vzduchu, kterou ale nenamontuji, a posouvám jí rukou, jde tam celkem pěkně docílit volnoběhu, i pěkného nehlučného spalování. Jak ale přidám, jakoby nasaju víc vzduchu, tak to začne hodně přidávat a řvát tak, jak mi to dělá vlastně normálně, takže auto asi hodně saje vzduchu a tím se hýbe moc ta klapka na váze a proto to tarokuje...? Jinak mi odešel ještě termostat, není nějaká sovislost mezi termostatem a volnoběhěm? Tuším že asi uletěl úplně, nebo zůstal otevřený, nedivil bych se ale, kdyby tam vůbec nebyl, kupuju nový, tak zítra uvidím co tam je.... díky za pomoc, Jirka
dcalibra
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: úte 13.11.2007 01:00

#12 Příspěvek od dcalibra »

Zdarec, úplně přesně to co popisuješ mi na stejným motoru dělal volnoběžnej ventil. Dokonce to začalo po delší odstávce auta. Už jsem z toho byl taky zoufalý protože ten ventil byl to první po čem jsem šel, dal jsem údajně skoro nový, ale beze změny. Potom už jsem tedy pátral po všem možném i nemožném hrozně dlouho až do doby co kamoš se vrtal vedle v e46 (taky m43) a já si ještě zkusil půjčit jeho ventil a najednou bylo pro problému. Zkus těch ventilů víc. Jinak mám ten novější tip m43 s ventil na klapce.
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#13 Příspěvek od hanijak »

Jsem rád, že se moje pátrání zase nějak dá dopředu, no, ten ventil jsem koupil úplně nový, od bosche, a musím říct, že po zapojení klíčku nevrčí, a někdy cvakne, a někdy ne, když dám konektor dolů a zpátky tak někdy cvaká... Jinak na baterce funguje dobře. Mám ještě originál z auta a ten je to samý, jinak možnost dalšího na zkoušku nemám, leda že bych ho reklamoval... Auto stálo 2 měsíce bez baterky a potentovalo se to. Od té doby, asi 2-3 měsíce pořád to stejný. Chvilku to ale běželo, po resetu, tak myslím že je to v elektronice. Jinak nějaké video jsem natočil, tak to ještě dám na youtube a pak sem napíšu odkaz..

zatím díky za rady, zkusím něco s tím ventilem...
dcalibra
Registrovaný
Příspěvky: 45
Registrován: úte 13.11.2007 01:00

#14 Příspěvek od dcalibra »

Doplním, že mě ten ventil taky cvakal, akorát ta klapka asi nechodila správně.

Tady nějaký videjko jak to vypadá uvnitř:

https://www.youtube.com/watch?v=lhIM4bsjOaY
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#15 Příspěvek od hanijak »

Ještě jsem zkusil odpojit čidlo vačkového hřídele, a nastartovat, a otáčky se houpaly, jako při jízdě (volnoběh vypojen). cca 1000 ot, houpání cca 200 ot. +/-. Pak jsem ho tam zase dal, a po nastartování se otáčky držely ale jen do chvíle, než se auto dalo do pohybu. Mám už to video, jenom ho musím nahrát, a na něm mi to někdy houpe u když auto stojí, teda na videu furt, ale někdy se mi to stane i normálně. Po dotočení toho videa, co sem pak dám se to zase srovnalo, ale někdy to asi vynechává. Takže budu muset koupit nové...
bohužel teď nejak nemám moc peněz, a hlavně budu dělat technickou takže musím dát ještě dopořádku přední nápravu, takže to ještě chvilku bude trvat, než na to přijdu, čím to je.. :cry:
jinak ještě skusím vyměnit těla těch volnoběžných motorků jestli to něčemu pomůže, a dát je tam... mám 2.
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#16 Příspěvek od hanijak »

prohazovaní těcj ventilů nepomohlo, ani kombinace dílů. Kdybych nemusel dělat předni brzdy a ramena, tak bych sehanl ty vadný díly do motoru.. už fakt nevím čím by to mohlo být jinak, ale furt nejsou prachy... :cry:
zatím díky za pomoc, až to budu mít vyměněno, tak napíšu, jak to vypadá..
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#17 Příspěvek od hanijak »

Tak jsem si našetřil, a nic... koupil jsem nové čidlo polohy vačkového hřídele (pulsní snímač) a nemá to na nic vliv. Starý čidlo sice po změření ukazuje nesmyslný hodnoty, ale stále mi houpou otáčky úplně stejně jako předtím... zbývá vyměnit jen DISA klapku, a pak je tam už všechno funkční a měněný... Zkusím sehnat ještě jednu váhu vzduchu... Jinak už nevím...
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#18 Příspěvek od hanijak »

Tak, najednou je tu změna. Auto mi jede s odpojeným volnoběžným ventilem, chladný motor je najednou cca 800 ot, ale nepravidelný, přehlcený a má moc bohatou směs. No a chcípe. Po vymáčnutí spojky a třeba zatočení a rožlých světlech prostě zdechne. Má na to vliv i to jestli odbírám proud, nebo ne. Žere to jako kráva, a nejede to. Když se motor zahřeje, tak konečně je tady výkon, asi se vypne sytič, je to tak na čtvrtině teploty, kousek za modrým polem, a otáčky jsou standartně 1200 plus mínus, a zvuk to má krutě dunivý, už teda pravidelný, ale zní to jak americká kára, prostě to furt moc žere, a řve, ale jede to. A pak už mi to nezdechá. Zajedu na profi diagnostiku a uvidím, myslím že to je váha vzduchu a lambda, ale jsou měněný, a nevím proč by to nefungovalo. K čemu je vyhřívání lambdy? Má to význam? Když to relé vyhodím, tak nenastartuju. Už mě to pekelně sere, za ty prachy co sem do toho narval sem mohl mít pomalu novej motor a ne tuhle kurvu zasranou. Pokud někdo ví co s tím, HELP prosím. Snad pomůže diagnostika, ale prý se někdy ani nedokážou napojit... Mám tu pičovinu z číny carsoft 6.5 a ten tu jednotku taky nenašel. ještě sem čistil váhu a klapku a po té čistce té váhy to začalo být horší, je teď jedno, jetli tam ta váha je zapojená, nebo ne. Tak myslím, že je vhajzlu. Sem si měl asi koupit favorita, nebo si tam dám motor z fichtla, páč ten je oproti totomu šmejdu zlatej!!! :idea:
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#19 Příspěvek od Foldas »

Přes carsoft interface jede inpa. Napiš odkuď jsi ať se může najít někdo blízko kdo tomu rozuní
hanijak
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: stř 30.07.2014 00:00

#20 Příspěvek od hanijak »

Přerov. Teď mám nějaké problémy vůbec ten carsoft rozjet. Musím mít naistalovaný virtuální komp s xp čkama, a stejně mi to nechce najít žádný port usb, takže je tu něco špatně, předtím to šlo, ale našlo to jen abs a skrat v zámku dveří... Jinak jednotku ne.
Odpovědět