Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW 328i e36 cuká, nestartuje

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Cisi »

Zdar hoši,
vyskytl se mi dnes po cestě do práce takovej problémek na e36 328i, auto začlo cukat, jakmile mu přišlápnu plyn, nejdřív jsem myslel, že je problem v LPG, ale dělá to i na benzín. Do práce jsem dojel, teď jsem zase nastartoval a hle, umřela mi půlka budíků, nefunguje otáčkoměr, ekonoměr a teplota vody. Svíčky jsem měnil asi před měsícem. Nemáte tip, v čem by mohl být problém?

Začalo to z ničeho nic..
PS: Po cestě hodně pršelo, nemám kryt zespoda motoru, mohla se třeba někam dostat voda? Jezdím s tím skoro rok a bez problémů.
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#2 Příspěvek od krejcia1 »

tak co se týká těch budíků tak za to může kostra která je na pinu 24 na bílém konektoru, je možné že se ti v tom dešti někde přerušila, kouknul bych na řídící jednotku v motoru, jestli je dobře ukostřená nebo jestli se do ní nedostala voda
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#3 Příspěvek od Cisi »

Tak jsem včera z práce už ani nemohl nastartovat, odpojil jsem tedy baterku, aby se auto "vyresetovalo" + jsem odpojil váhu vzduchu a bylo po škubání, dojel jsem s tim domů bez váhy. Takže problém je asi ve váze..

Nicméně otáčkoměr a ukazatel teploty je furt mrtvej :(
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#4 Příspěvek od krejcia1 »

No mě právě přestal fungovat otáčkoměr ekonoměr a teplota vody, když jsem odpojil tu kostru, tak bych zkusil projít ten kabel.
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Cisi »

krejcia1 píše:No mě právě přestal fungovat otáčkoměr ekonoměr a teplota vody, když jsem odpojil tu kostru, tak bych zkusil projít ten kabel.
Aha.. Mohl by jsi mi prosim upřesnit, kde se ten kabel nachází? Mrknul bych na něj tedy.
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#6 Příspěvek od paca »

jak máš starou baterku?
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Cisi »

paca píše:jak máš starou baterku?
Nemám ponětí, auto jsem s ní už koupil, takže nevím, jak dlouho už tam je. Nicméně je pravda, že jsem už jednou nemohl nastartovat(cca 2měsíce) a po očištění kontaktů na baterce bylo po problému..

Myslíš, že by s tím mohla mít souvislost?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1731
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#8 Příspěvek od paca »

zkus ty kontakty znovu pročistit a třeba tu baterku dej chvilku na nabíječku a uvidíš, třeba to pomůže
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od Cisi »

Jezdím denně 160km, žádný popojížděčky, baterka musí být dobitá přeci. Dnes jedu na diagnostiku, tak uvidíme, jestli něco vyplivne..
krejcia1
Registrovaný
Příspěvky: 247
Registrován: úte 30.10.2007 01:00
Bydliště: Praha a Strakonice
Klubové ID: 2531

#10 Příspěvek od krejcia1 »

ta kostra je na pinu 24 na bílém konektoru od budíků, jak jsem psal výš, měl by vést někam za kaslík ale to si nejsem úplně jistý
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#11 Příspěvek od Filozof »

Vem multimetr a změř baterku s vypnutým motorem kolik ukazuje třeba po ránu hned. Pak zkus nastartovat zda má 13,7V a více je dobíjení altíku v pořádku.

Pokud baterka má pod 12,2-12,1V a méně na prázdno ikdyž jezdíš dlouhé trasy bude KO.
Měla by si držet nad 12,5 minimálně a nová má napětí 12,6-12,8. po nabití.
No a klidně zkus zatížení baterie. na chvilku při stojícím autě s vypnutým motorem změř při odběru třeba zapni na chvilku světla kolik má zda to rapidně klesá tak bude taky slabá a bez kapacity.

Pokud nemáš nikde velkej odběr co by vybíjelo baterii zjistíš pokud zapojíš ampermetr a necháš auto uspat. Ideálně kleštovej a zjistíš kolik auto bere když je zamknuto po pár minutách by se mělo ustálit.

Jinak více to co psali kluci nahoře vyzkoušej.
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#12 Příspěvek od Cisi »

Tak jsem byl včera na diagnostice, bohužel byla k dispozici jen nějaká univerzální, načetlo to asi 4 chyby(teplotní čídlo, váha vzduchu a 2 vstřiky), nicméně po vymazání chyb, zapojení váhy vzduchu a nastartování tam zůstalo jen teplotní čidlo a auto jezdí nyní i s váhou normálně bez cukání. Problém ale přetrvává s ranníma startama, dnes ráno se tomu zase nechtělo, když startuji třeba po půl hodině, tak bez problémů.

Jinak když jsme včera koukali na baterku přes diagnostiku, tak měla 13,7V, otázkou ještě tedy je, zda se přes noc a nebo při delším stání nevybíjí..

Otáčkoměr + ukazatel teploty stále mrtvý, dneska zkusím kouknout k té řídící jednotce.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#13 Příspěvek od Foldas »

Jestli ti nefunguje čidlo teploty tak se nediv že motor blbne
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#14 Příspěvek od Cisi »

Pozor, nezmínil jsem, že se jednalo o teplotní čidlo CHLADÍCÍ KAPALINY, což by na tohle nemělo mít vliv, nicméně je objednané a pro pořádek se o víkendu také vymění..
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Cisi »

Tak jsem zkusil na noc odpojit baterku, zda se něco na ranním startu zlepší, bohužel žádný rozdíl, auto nechytalo dobře. Jakmile ale jednou chytne, tak poté i když motor po 10min zhasnu, tak jde nastartovat na škrtnutí, problém je tedy jen, pokud auto pár hodin stojí. A vždy po prvním startu, když už konečně chytne, tak se hrozně dusí, musím mít furt třeba 20s nohu lehce na plynu, než se uklidní a přestane se dusit. Po cestě do práce mi párkrát začaly fungovat budíky, takže problém bude asi opravdu jen v nějakém kontaktu. Dnes mam konečně čas auto prolézt, takže mrknu na tu řídící jednotku, případně pak budíky.
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#16 Příspěvek od Cisi »

Ještě otázka. Měnil jste někdo někdy ten senzor teploty nasávaného vzduchu? Jde to udělat bez sundavání sání? Jelikož mam v autě LPG, tak sání se mi sundavat vůbec nechce. Viz. č.dílu 14:

Obrázek
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od paveld »

To jde v pohodě, chce to sundat snad jen škrtící klapku a možná ani tu ne... už si přesně nevybavuju, ale byla to otázka chvilky.
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Cisi »

Jojo, mám vyměněné oba snímače, jak teploty chladící kapaliny, tak nasávaného vzduchu, chtělo to sundat airbox + klapku a šlo to v pohodě. Takže zítra uvidíme, jak bude vypadat studený start, bohužel mam obavy, že v tomhle zakopanej pes nebyl :(
Uživatelský avatar
Cisi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: ned 15.12.2013 01:00
Bydliště: Praha

#19 Příspěvek od Cisi »

Tak bohužel, dnes jsem zkusil ranní start a auto opět nechytá, startér točí, na první otočení to vždy vypadá, že už chytne, ale pak nic. Koukal jsem i k tý řídící jednotce, je tam sucho, všechno zapojený, profouk jsem to pro sychr ještě kontakt sprejem, ale furt nic. Máte někdo ještě nějaký tip, kde může bejt problém? :(
Tweety_1
Registrovaný
Příspěvky: 158
Registrován: ned 29.06.2008 00:00
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Tweety_1 »

Co svicky. Vim ze LPG chce casteji menit. Studeny starty i skubani by tomu odpovidalo
Odpovědět