Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

výměna těsnění ventilového víka- jaký tmel?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#1 Příspěvek od jawamaniak22 »

Prosím o radu, chystám se na výměnu těsnění ventilovýho víka na M52b20 na svém voze, objednal jsem si nové těsnění ale dočetl jsem se na SK foru že tam má podle origo manualu přiujít ještě nějaký tmel "3-Bond 1209".

Je v našich končinách nějaké dostupná alternativa nebo tam můžu dát s klidem jakýkoli tmel na motory?

něco na co bych si měl dát pozor při demontáži a montáži víka?

díky za reakce
Uživatelský avatar
Jamall
Registrovaný
Příspěvky: 1547
Registrován: pon 29.06.2009 00:00
Bydliště: Pardubice

#2 Příspěvek od Jamall »

Vůbec se nestresuj a až dojde nové těsnění. Dosedací plošky na hlavě a víku ventilu hezky očisti, aby tam nebyli zbytky předchozího těsnění, ad je to rovné. Odmastí je, ad nevzlíná olej dál a zatáhni tam nové těsnění. V chytré knížce, nebo někdo jiný ty sem snad dodá odkaz na postup, který šroubek dřív dotáhnout...já teď nemám čas hledat

Lepidlo se používá až po dalším sundání, nového těsnění. Páč to teplo ho vytvrdí a už není tak hezky měkké a foremné, jako nové

Hlavně si dej bacha, ad ty dobře sedne v těch žlábcích na konci hlavy a bude to OK
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Utahovat běžným strojnickým postupem, od středu ve spirále ke krajům. Nejprve vprostřed mezi 2.-3. válcem a mezi 4.-5. válcem, pak vprostřed před 1.a za 6., nakonec okraj střídavě obě strany se začátkem mezi 3. a 4. válcem.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

No a kdybys chtěl přece jenom ten drei bond, tak obj. číslo u BMW je 07589062376... Používá se leckde, mám někde myslím skoro plnou tubu od používání na lodních motorech.
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od jawamaniak22 »

díky za reakce, pokud to chci abych to na 100% utěsnil a už to neteklo mám tam tedy dát nejaký ten tmel nebo ne když budu mít nové těsnění? on ten drei bond vychází u bmw skoro na 400kč tak myslíte že bych něco pokazil klasickým, třeba černým, tmelem na motory? nebo je ten drei bond v nečem specifický?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00

#6 Příspěvek od Paty »

Klasickej silikon na motory stačí.
Silikon nedávej všude, jenom na místa která jsou pro silikon určená.

PS: zajímal by mě rozdíl mezi silikonem reinzosil a tím bondem z BMW ?
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od jawamaniak22 »

Co tím myslíš "jen místa pro silikon určená" která to jsou a proč? No já mám v umyslu použít nejakej černej v tube co mám z kelly, tak nevím esi je to dobrá cesta...
Odpovědět