Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Sedan vs coupe

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
yaroush
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 15.08.2014 00:00
Klubové ID: 3506

#1 Příspěvek od yaroush »

Zdravím.
Cca před rokem jsem koupil e36 v bídném stavu(koroze) za cenu šrotu. Vyřešil jsem eko, teď je v depozitu. Je to černý sedan 1.8 M40. Je to vyvařený, zakitovaný. Teď vypadá jako panda :D černý s bílýma flekama. Teď to přes půl roku stálo, stála práce, nebyl čas. Teď bych se tomu chtěl věnovat. Chtěl jsem auto na drift. Takže slabá vylítaná M40 nepřipadá v úvahu. Koupil jsem M50B25 z e34. Ten bude akorát potřeba přetěsnit a může se tam dát(vím že to nebude tak jednoduchý. Doufám že někde na foru najdu nějakej topic odkud budu čerpat zkušenosti). Teď řeším problém jestli to má vůbec smysl...

Kamarádi mi tvrdí, že sedan je naprd, že se ho mám zbavit...
Nevýhody: škaredý, těžší než coupe, víc se kroutí v zatáčkách než coupe

Výhody: je to nejběžnější a nejlevnější karoserie, když to auto rozbiju, tak všechno přeskládám do nové kastle, která nic nestojí. Coupe se špatně shání a je dražší.

Navíc moc lidí se sedanama nedriftuje, asi to má nějakej důvod. Další problém je s papírama. S tím motorem STK nikdy neudělám. Takže nechat zmizet papíry? To mě zas přijde škoda, když mají vyřešený eko.


Rozhoduji se jestli si nechám sedana, nebo budu řešit coupe.
Varianty co mě napadají
1. Dokitovat dodělat a prodat, koupit coupe nejlépe s dvouapůlitrem(drahá varianta, znova vařit kastli, atd. atd)
2. Nechat zmizet papíry a vyměnit motor a jezdit sedanem
3. Varianta snů : Vyměním M40B18 sedana s motorem za coupe M50B25

Další věc. Jestli řešit papíry nebo ne...Staré BMW snížené upravené na drift asi nedostane STK jen tak legálně. Musel bych platit pojištění a tak... Přemýšlím, jestli není levnější si půjčit na víkend hengr a jet si zadriftovat. Nemusel bych pak řešit co jak musí a nemusí být, mohl bych si dát jakýkoliv kola, skořepinu, zavařit diff, odlehčovat. To by na STK neprošlo...

Takže prosím někoho, kdo už tohle někdy řešil, aby poradil. Nejlíp někoho kdo se svezl i v coupe i v sedanu. Zajímá mě jestli je ten rozdíl znatelnej.
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#2 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Ahoj, nejsem si jistej, ale řekl bych že sedan je lehčí než coupe. Coupe, má bezrámový okna a musí mít tím pádem lepší a těžší výztuhy, ale možná to mám zafixováno špatně.

EDIT: tak sedan má pohotovostní hmostnost: 1190 kg a coupe: 1240 kg

To že se sedanama se moc nedriftuje... možná to bude jen tím, že coupe je prostě hezčí:D Naavíc ty zadní dveře.. kčemu tam jsou na driftech.. překáží a řidič má kvůli posunutému sloupknu pak horší nastupování:D

Pokud si chceš dodělat přestavbu, tak můžeš, musíš to udělat i se zadní nápravou, brzdama a podobně a pak napíše p. Stehlíkovi do BMW, že chceš zapsat do TP swap motoru a on ti za nějaký drobný napíše potvrzenín a pak ti to na úřadě zapíšou.

Pokud to chceš jen na drifty, tak bych asi TP zahodil.. reps. pokud to ještě jde, tak se to snad dá nahlásit jako závodní speciál a na to se pak nic neplatí?

Každopádně nevím, kolik sis stím dal práce no. Já bych osobně taky preferoval kupé kvůli vzhledu idkyž to je jen na drifty. Tak bych se podle vynaložené práce a finančních prostředků rozhodl, jestli má cenu si koupit něco jiného nebo dodělat tohle.

Nějaká 325i v coupe se dá pomalu sehnat za 20-30 tisíc.. bez TP možná ještě levněji, ale bude asi podle toho vypadat no..
yaroush
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 15.08.2014 00:00
Klubové ID: 3506

#3 Příspěvek od yaroush »

Teď je to jen vyvařený. A taknějak zakitovaný. Musí se to dobrousit, dodělat drobnosti, stříknout nějakou barvou. Nebude to žádná leštěnka. Bude to auto jen na drift. Ještě jsem si s tím nehrál. Nejsou tam žádný úpravy. Proto to řeším teď. Abych neinvestoval peníze do špatné karoserie. Zajímalo by mě jak je to s tou tuhostí karoserie. Prý se ty sedany víc kroutí. Bude mi stačit rozpěrná tyč k tomu, abych to vyřešil?
carda111
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 16.07.2013 00:00

#4 Příspěvek od carda111 »

Rozpěrná tyč ti stačit nebude. Každopádně ji dej mezi oba tlumiče jak vpředu, tak vzadu. Když to budeš mít na drift, tak nějaký jednoduchší rám tak udělej! Auto ti ztuhne a nebude se kroutit. Sežen nějaké trubky (né na lešení), ohýbačku a nějakou předlouhu a vař tam rám. Rozhodně se mrkni na někoho kdo to dělal.
yaroush
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 15.08.2014 00:00
Klubové ID: 3506

#5 Příspěvek od yaroush »

To je v plánu, akorát je to dost drahý, takže časem... Na rám by měly být bezešvé trubky. Kvůli prasknutí a bezpečnosti. To auto je dost pevný samo o sobě... Nebudu s ním jezdit 200, ani rally v lese. Myslíš že stačí obyčejná silnostěnná svařovaná trubka ze železářství? Neřešilo se to někde na foru už? Nejsem moc kamarád s tlačítkem hledat :D
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa
Klubové ID: 3260

#6 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Pokud chceš aby auto ztuhlo, tak dej jak psal carda111 rozpěrku dopředu i do zadu a potom přímo BMW vyrábí tzv x-brace.. to je takovej kříž, kterej se montuje zespoda auta aby se zpevnilo, dávalo se to na Cabria na zpevnění.. nové to stojí asi 3000 u BMW, to zas není taková raketa a prý to dost pomáhá.

A s trubkařinou a svařováním ti nepomůžu:D To není můj koníček:D
yaroush
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 15.08.2014 00:00
Klubové ID: 3506

#7 Příspěvek od yaroush »

To x-brace jsem ještě neviděl. Nahradí to původní rozpěru a našroubuje se to na nápravnici. Auto bude pevnější, a když někam vletím, tak neprorazím vanu :D Zatím díky za rady, když budu ještě něco mít tak napíšu.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#8 Příspěvek od Foldas »

sedan je hezčí
odapoz
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 31.08.2012 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#9 Příspěvek od odapoz »

Jdeš na to úplně špatně, do začátku je úplně jedno jakou karoserii zvolíš, já na to abych se naučil driftovat zvolil sedana, protože jsou dostupnější, levnější a hlavně je mi jedno když ho někam pošlu, platí, že čím dřív si auta přestaneš vážit a obávat se o něj, tím dřív se začneš bavit.

Dále bys měl zvážit kde a jak často budeš jezdit a podle toho se rozhodnout jestli mít auto na papírech s méně úpravama nebo bez papírů s tím, že pokaždý budeš muset jet na podválu. Tipoval bych, že nemáš za barákem okruh s volným vstupem, takže levněji tě vyjde mít to na značkách. Podívej se třeba na Michala Vychodila co jezdí CDS, má "obyčejnou" 325i Coupe na značkách, na závod jede po ose s tím, že má auto narvaný kolama a je schopnej skončit na stupních vítězů. Z toho je jasný že aby ses to naučil a byl dobrej nepotřebuješ mít všude rozpěry, rám, nekonečnej rejd atd. O tom, že opravdu stačí 325i dokonce v sedanu se můžeš přesvědčit na YT kanalu Norbefilms https://www.youtube.com/watch?v=MOV6GQgbtPA

Nejlevněji teda vychází to co máš prodat, koupit třeba tohle http://auto.bazos.cz/inzerat/37966180/B ... -sedan.php, zařídit čerstvou technickou, sehnat diferak s kratším převodem (aspon 3.15 z 325i) a zavařit, koupit hydraulickou ručku (bez tý to pořádně nejde, já koupil tuhle http://www.speedpro.eu/univerzalni-rucn ... 11254.html a udělal si k ní vlastní půlmetrovou svislou páku), do začátku stačí i ten nejlevnější podvozek (furt to bude lepší než vysoká, měkká a vylítaná série) takže třeba tohle http://tatechnix.cz/42793-sportovni-pod ... 45873.html

Víc na začátek fakt nepotřebuješ, až se s tím trochu sžiješ a naučíš tak sám poznáš co koupit dál.

PS: s tím svařováním, kitováním a lakováním to moc nepřeháněj :)
PS2: kolik z kamarádu kteří tvrdí že sedan je naprd driftují?
Paty
Registrovaný
Příspěvky: 1011
Registrován: pát 27.02.2009 01:00
Klubové ID: 3370

#10 Příspěvek od Paty »

odapoz

už jsi tu ručku instaloval?
Jak ji zapojit na brzdový okruh? Když tak mi pošli SZ.
yaroush
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: pát 15.08.2014 00:00
Klubové ID: 3506

#11 Příspěvek od yaroush »

Asi máš pravdu. Než přestavovat čtyřválce na šestiválec, tak se asi vyplatí koupit rovnou šestivál...

S tím svařováním....Když jsem měnil spojku, auto jsem měl podložený dlaždicema (30x30) pod pneumatikama. Když jsem ho pokládal na zem, pomocí BMW zvedáku, tak se mi utrhl práh od karoserie :D jeden bod jsem uplně vyrval, otevřelo se to jak konzerva :D Takový prahy by na STK určitě neprošly... Takže proto jsem to dělal...

Ti dva kamarádi co mi tvrdí, že sedan se kroutí. Jeden měl e30 coupe, měl chvíli i sedana(M40 i M10). Teď má Nissan 200sx CA18DET cca 250 koní.
Ten druhej je automechanik a teď má rozdělaný dva nissany 200sx, Jeden s tím CAčkem a druhej s RB25DET, kterej bude mít přes 500 koní. Jsou to asi nejzkušenější lidi v mým okolí.
Já zatím sbírám informace, šetřím prachy a lítám v předokole.
Odpovědět