Mezi RS232 a diag. konektor ještě patří interface - rozhraní
Dříve se to rozhraní dávalo do extra krabičky
Nyní se to už vejde přímo do konektoru
V tomto případě bych použil mód Ediabasu pro starší auta (do 95)- mód ADS, v souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE=ADS
Novější auta (od 95) – mód OBD, v souboru Ediabas.ini musí být INTERFACE= STD:ODB
A teď je důležité, jestli v tom kabelu máš propojení pinu (15) kulaté 20-pólové zástrčky OBD-1 a např. pinu (15) hranatého 16-ti pólu OBD-2. Tedy jde o to, jestli ten interface vůbec podporuje L-Line a signál se nějakým způsobem na pin (15) OBD-1 dostane. Dělá se to např. propojením uvnitř toho 20-ti pólu, kde jsou již propojeny piny (17-TxD2) a (20-TxD1) + se ještě spojí s pinem (15-RxD). Koukni do toho 20-ti pólu, zkontroluj si nastavení FIFO UART, rychlost bych dal tak na 9600bit/sec, aby ŘJ vůbec stíhala komunikovat a počítač ji neuhonil, 8 bitů, parita žádná, stop-bitů 1, řízení toku žádné.
Pokud to vyžaduje mód ADS, musíš mít originální sériový port v počítači, žádné USB-Serial konventery na ADS mód nefungují a na 16-pólovém konektoru ani signál L-Line vyveden není, takže do do kulatého 20-pólu nepřivedeš. Zkusil bych využít výše zobrazený ADS-2 interface nebo tento od doitauto.de .
