Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e36 velký BC benzín/diesel

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#1 Příspěvek od bawou »

Zdravím, chci požádat o radu, zda je možné vymontovat velký BC z e36 325tds a namontovat do e36 325i tak aby funkoval jak má. Snažil jsem se tento problém najít ale neúspěšně.
Dočetl jsem se tady, že problém by mohl nastat v případě jiného počtu válců.
V mém případě mám ale stejný počet válců (tedy 6) ale rozdílné palivo. Může to být problém? bude výpočet spotřeby, dojezd, atd funkovat správně?
Díky za rady
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od jawamaniak22 »

vše bude fungovat jak má, stačí jen v servisním menu v určité kolonce změnit hodnotu která je daná pro určitou motorizaci podle které to právě počítá spotřebu atd., někde na netu to najdeš a nebo někdo jiný poradí, já to ted nemůžu dohledat....
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#3 Příspěvek od Miguel »

Pokud se nepodaří upravit korekci spotřeby v servisním menu je potřeba BC překodovat na dané auto (to kdyžtak dělám).
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od matiz »

rozhodne je nutne jej prekodovat, jinak to ukazuje nesmysly. Taktez ctyrval versus sestival.
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#5 Příspěvek od bawou »

máte na mysli funkci 20 v servisním menu palubního počítače, kde se mění ten koeficient?
dle vzorce: nový koeficient = starý koeficient * ( reálná spotřeba / spotřeba na BC )

nastavení konkrétní motorizace by mi přišlo lepší. Jawamaniak22 víte více informací o tomto způsobu?

jestli je to tak, dalo by se říct že že jsou všechny BC stejné (není mezi nimi rozdíl) a až v Mnichově po zasazení do konkrétního auta, s konkrétním motorem, se nastavovaly.
jawamaniak22
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: sob 22.02.2014 01:00
Bydliště: Olomouc

#6 Příspěvek od jawamaniak22 »

jo jo myslel sem přesně to s tím koeficientem
TeggyM3
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: ned 11.10.2009 00:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#7 Příspěvek od TeggyM3 »

pokud se koduje tak je jedno jestli je z 4válce nebo R6, diagnostikou se tam nakoduje přesně motor

jinak to že stačí jakykoliv 6válec (bez kodovani) je taky volovina mám na B20 BC z B32 (M3) a ani mi na to nestačily korekce (pořád to byl velký rozdíl cca + 3litry ) a teprvé s kodováním jsem to až vyřešil kdy se tam prostě nastavil M50B20, je to vždy lepší nakodovat (a nastavit seriový 1000 koeficient) než něco ladit koeficientem. Ale zase právda neumí to každý (dostat se do BC).
Miguel
Registrovaný
Příspěvky: 1230
Registrován: pon 08.11.2004 01:00
Bydliště: Praha - Diagnostika a kodování

#8 Příspěvek od Miguel »

Přesně tak, protože korekce se používá pouze pro doladění reálné spotřeby vs co ukazuje BC.
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#9 Příspěvek od bawou »

tak jsem pořídil BC. Starý panel s check kontrolem s teploměrem jsem vyndal a místo něj zapojil koupený velký BC. Zapojil jsem jen černý konektor protože bílí nemám. S velkým očekáváním jsem čekal co se bude dít a nic... BC se ani nerozsvítil, na připojení vůbec nereaguje.... tak mě napadá jestli je vůbec funkční?

Ví někdo jak by se měl po připojení pouze na černý konektor BC chovat?
Díky za odpovědi...
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#10 Příspěvek od bawou »

tak jsem pořídil BC. Starý panel s check kontrolem s teploměrem jsem vyndal a místo něj zapojil koupený velký BC. Zapojil jsem jen černý konektor protože bílí nemám. S velkým očekáváním jsem čekal co se bude dít a nic... BC se ani nerozsvítil, na připojení vůbec nereaguje.... tak mě napadá jestli je vůbec funkční?

Ví někdo jak by se měl po připojení pouze na černý konektor BC chovat?
Díky za odpovědi...
Design
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 30.03.2014 01:00

#11 Příspěvek od Design »

Nechci zakladat nove tema ja mam dotaz jiny. Pokud auto nema vubec BC da se tam dat? Pokud ano co je vše k tomu potreba diky
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#12 Příspěvek od bawou »

Design píše:Nechci zakladat nove tema ja mam dotaz jiny. Pokud auto nema vubec BC da se tam dat? Pokud ano co je vše k tomu potreba diky
asi by sis měl přečíst tohle a potom pokládat dotazi na konkrétní nejasnosti....
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=68194
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#13 Příspěvek od shade741 »

bawou píše:tak jsem pořídil BC. Starý panel s check kontrolem s teploměrem jsem vyndal a místo něj zapojil koupený velký BC. Zapojil jsem jen černý konektor protože bílí nemám. S velkým očekáváním jsem čekal co se bude dít a nic... BC se ani nerozsvítil, na připojení vůbec nereaguje.... tak mě napadá jestli je vůbec funkční?

Ví někdo jak by se měl po připojení pouze na černý konektor BC chovat?
Díky za odpovědi...
viz téma o bc- bílý konektor pin 13 - UKOSTŘENÍ
Design
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 30.03.2014 01:00

#14 Příspěvek od Design »

Dekuji
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#15 Příspěvek od bawou »

shade741 píše:
bawou píše:tak jsem pořídil BC. Starý panel s check kontrolem s teploměrem jsem vyndal a místo něj zapojil koupený velký BC. Zapojil jsem jen černý konektor protože bílí nemám. S velkým očekáváním jsem čekal co se bude dít a nic... BC se ani nerozsvítil, na připojení vůbec nereaguje.... tak mě napadá jestli je vůbec funkční?

Ví někdo jak by se měl po připojení pouze na černý konektor BC chovat?
Díky za odpovědi...
viz téma o bc- bílý konektor pin 13 - UKOSTŘENÍ
možná jsem špatně hledal, ale nim moc jsem o tom nenačel... zmíňku o ukostření jsem našel jen v tý tabulce.
Nicméně znamená to tedy že musím panel ukostřit aby funkoval? Proč starý panel kostru nepotřebuje?
K tomu aby velký bc funkoval a zvládal alespoň jen věci co uměl panel s check kontrolem stačí spojit 13pin z bílé zásuvky s rámem auta? Rozumím tomu dobře?
bawou
Registrovaný
Příspěvky: 52
Registrován: stř 25.05.2011 00:00
Bydliště: Klatovy

#16 Příspěvek od bawou »

kdesi jsem našel nějaké schéma, kde je 13tý pin na bílém konektoru spojen s 17tým pinem na černém konektoru.
Stačí toto aby funkovalo prozatím jen to základní a velký BC se alespoň rozsvítil?
Díky
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od icecold »

sežeň si bílý konektor a dozapoj bc celé
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
TeggyM3
Registrovaný
Příspěvky: 225
Registrován: ned 11.10.2009 00:00
Bydliště: Frýdek-Místek

#18 Příspěvek od TeggyM3 »

bez druheho konektoru ti velky BC nepofičí, v obou konektorech sou kostry jak ti psali výše, zapoj vše tak jak je v návodu a bude po problému, dodělávání BC stylem Plug and Play - to tak jednoduše vážne nefunguje ;)
Odpovědět