Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

"Lepší" přední brzdy vs. Xdrive

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#21 Příspěvek od zlatas »

Tak jednoduchý mi to nepřijde :D a u té 320d oem vs. Performance je to jak?
Rades_1
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 09.06.2009 00:00
Bydliště: Příbram

#22 Příspěvek od Rades_1 »

Já mám asi štěstí, mám na 330i brzdy s průměrem 348mm už z výroby. Brzdí to dobře :) Je tam citelný rozdíl po přesednutí z 320d :)
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#23 Příspěvek od pavproch »

@Rades: nasadíš na to 17" ?
Rades_1
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: úte 09.06.2009 00:00
Bydliště: Příbram

#24 Příspěvek od Rades_1 »

17" jsem tam nezkoušel. Pouze 18" a 19"... rezerva tam u těch 18" ještě je a myslím si, že sériové 335i vyjíždějí na 17". Už jsem potkal několikrát 335i/335d třeba na origo 17" styling 194. Až M3 má minimální rozměr kol 18".
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#25 Příspěvek od pavproch »

dik
IlikeU
Registrovaný
Příspěvky: 724
Registrován: pát 06.05.2011 00:00
Bydliště: praha
Klubové ID: 3095

#26 Příspěvek od IlikeU »

instalovali jsme performance brzdy na 335ix byly to performance z F30ky
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#27 Příspěvek od pavproch »

Tohle mi napsali z autorizáku v odpovědi, zdali paket S100A pude nebo nepude na mojeho brambora....
Odpověď od výrobce říká, že domontáž těchto dílů není možná a i proto neexistuje pro váš vůz oficiální dostavbová sada. Z těchto důvodů rovněž nejsme schopni říci, co vše je potřeba vyměnit.
Doparoma, proč RealOEM i ETK říkají něco jiného?

No nic no.. stejně do toho asi pudu... mám poptané OEM díly (kotouče, třmeny, nosič třmenů, desky, čidlo a ty blbince okolo toho. Šajby zřejmě použiju původní, bo mají shodné č.)

Sem zvědav na cenovku. Btw, uměl by někdo tady někdo ty díly levněji než z autorizáku? (Originál BMW díly a plnohodnotný daňový doklad PODMÍNKOU!)

Budu updatovat, až to bude na autě.
zlatas
Registrovaný
Příspěvky: 502
Registrován: úte 05.01.2010 01:00

#28 Příspěvek od zlatas »

mě podle etk řekli že nemohu za žádných okolností použít brzdy performance,když jsem se zeptal proč,řekli že neví,že tam asi něco bude jinak(podle etk se smějí použít od 3/07 a já mám 11/06.. pak si ale jeden chlápek z bmw servisu kam jezdím dal práci a porovnal všechny díly které mají něco do činění s brzdama a zjistil že před 3/07 i po tomto datu mají všechny díly shodné..nakonec se zjistilo že sada performance se vyrábí od 3/07 a proto jim to ve všech autorizovaných dealerstvích vyskočí,že to nelze.. ale kam se má člověk obrátit na radu,když i v bmw ví hovno:-(
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#29 Příspěvek od pavproch »

fčíl sem se díval do ETK, 330ix a 335ix mají stejnou těhlici, ložisko i unašeč kola... to tam prostě pasovat musí....

v autorizáku za to chtějí (po VIP slevě) třicet..... chjo no....
Lacike
Registrovaný
Příspěvky: 2
Registrován: pát 31.01.2014 01:00

#30 Příspěvek od Lacike »

Na mojej E91 330i r.v. 2011 mam taktiez vpredu 330 vs. 348mm vzadu a chcel som ist rovnako do brzd z 335i, no odradila ma vyssia hmotnost/neodpruzena hmota. Priemer a hrubka kotucov z 335i je vacsia, aby mohli absorbovat vacsie mnozstvo tepla kedze na prednej naprave ma 335i (myslim, ze je tam liatinovy blok) a 335d (hlinikovy blok) o dost vyssiu hmotnost. Nakoniec som zobral origo kotuce zo Z4 30i, je to rovnaky rozmer 330mm, hrubka 24mm, no je dvojdielny - hlinikovy stred a tym nizsia hmotnost, lepsia absobcia a odvod tepla a hadam aj vyssia odolnost voci skruteniu kedze su dvojdielne - aj ked dobre dvojdielne kotuce vyzeraju inac...
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#31 Příspěvek od pavproch »

taxem to teda objednal .... mno uvidíme... :wink:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od JaraX »

kurna vy jste mistři :)

zvětšěním předních brzd, ve zkratce hlavně brzdné plochy větší deskou ve třmenu, se zvětšuje brzdný učinek při stejném tlaku kapaliny, to že je kotouč siřší nebo má větší pruměr je výhoda, brzdy méně vadnou apod, ale prostě laicky, to auto bude brzdit víc předkem. takže ta výměna brzd ano, ale chce to dát i 335i zadní brzdy, nezkoumal jsem co má, ale mrkněte na to. at se vám to pak nepřetáčí pří brzdění v zatáčce.

no a co se kodování týče, to beru jako nutnost, když dáte lepší brzdy jen dopředu, DSC potřebuje vedět jaky ma brzdy, když brzdí samo, nepoužívá brzdový válec který má nějaké parametry ale elektronickou pumpu, takže pak bude DSC brzdit víc než samo chtělo, ono si na to sice přijde samo z čidel zrychlení ale o něco později než by chtělo, a buh ví co auto udělá.
navíc každá E90 má brzdový asisent a ten by taky s nenakdovanyma brzdama mohl udělat bordel.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#33 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pouhé zvětšení plochy brzdových desek větší brzdný účinek nepřinese, sice je větší styčná plocha, ale nižší měrný tlak neb síla od pístku je stejná! Zvýší se jen odolnost proti přehřátí a možná životnost. To je fyzika, to se nedá okecat :-)
Zvětšení brzdného účinku přinesou dvě fyzikální skutečnosti:
a) větší průměr kotouče - fyzika ze základní školy, síla na páce
b) větší průměr pístku - fyzika ze základní školy, tlak v kapalině je stejný, síla vyvinutá pístkem je závislá na ploše pístku = čím větší průměr, tím větší plocha a proto větší síla pístkem vyvinutá na desku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#34 Příspěvek od JaraX »

samozřejmě jsem bral že se zvětší i kotouče i pístky, resp celý brzdič, bud větší pístky nebo víc pístků,
to je celkem jedno, prostě není dobrý aby předek brzdil nějak moc líp jak zadek, ten poměr by měl zustat zachovanej.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#35 Příspěvek od pavproch »

@jarax: konkrétně v mém případě asi nemáš pravdu.... očekávám, že jakékoli kódování nebude třeba neboť sice dávám na přední nápravu 30ix nové/větší větší kotouče (348x30mm) i třmeny z 35ix ale:
- hlavní brzdový kotouč je u 30ix a 35ix stejný
- přední třmeny 30ix a 35ix mají stejný počet stejně velkých pístků
- navíc vzadu mají 30ix a 35ix stejné kotouče i třmeny (336x22mm)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od JaraX »

no nevím, ja bych to zkodoval
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#37 Příspěvek od pavproch »

a co bys teda změnil?

EDIT: sem si to celé ještě jednou přečetl a .... namontuju to tam bez kódování, vyzkušam jak to brzdí za všech možných situací a když to bude "rozhádané" taxa sa "poníženě" :twisted: :wink: ozvu s prosbičkou o pomoc...
Uživatelský avatar
BudVlad
Registrovaný
Příspěvky: 1206
Registrován: pon 22.10.2007 00:00
Bydliště: Budějce
Klubové ID: 1841

#38 Příspěvek od BudVlad »

Také jsem uvažoval o kódování, když jsem dal na auto performance brzdy. Na webu jsem ale zjistil, že to skoro nikdo nedělá. Kódované brzdy nemám a žádný problém s ABS nebo DTC nemám. Jezdil jsem i s performance brzdami jen vepředu, protože jsem zadní nemohl sehnat (BMW je již nemá) a také žádný problém nebyl. Zadní brzdy jsem sehnal z 135i, ale padnou tam jen třmeny. Kotouče tam nejdou, takže mi v garáži leží nové performance kotouče z 135i. Sehnal jsem kotouče které tam jdou, ale abych měl ruční brzdu musím měnit nosiče kol a poloosy z 335i.
Obrázek
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#39 Příspěvek od pavproch »

pavproch píše:To woe, po třech letech ježdění sem až fčíl (@harezz, dík) přišel na to, že mám dajaké "divné" brzdy z výroby.... přední kotouče menší než zadní (330 vs. 336mm) ... a to se mi nelíbí... :twisted:
taxem přišel na to, že bych si nepomoh ani s audinou ..... před chvílí sem při procházce po Ddorfu očumoval zdejší vozový park (samej bentlej, medvěd, porše, brambor, paralympiáda....nikde žádná stopětka) a zmerčil sem A4 quattro v kombajnu S-line v motorizaci 3.2FSI (což byl jediný vážný konkurent k bramborovi, když sem před 4 rokama vybíral svůj služebák) a.... taky měl vepředu viditelně menší kotouče než vzadu.... :twisted:
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3901
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#40 Příspěvek od pavproch »

už sa montujou, jedna strana už je tam.... kotouče a desky Brembo, třmeny a jejich nosiče OEM BMW.... a vleze sa na to jak 18" OEM styling 193, tak i OEM zimní 17" styling 158 - zůstává tam enem pár milimetrů škvíra.... fotosy za chvíli... uffff , zdá se že to mechanicky pasuje... uvidíme ještě jak funkčně.... velikost kotouče i třmenu je jak pro autobus či tatru 815....
Odpovědět