
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
"Lepší" přední brzdy vs. Xdrive
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3901
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Tohle mi napsali z autorizáku v odpovědi, zdali paket S100A pude nebo nepude na mojeho brambora....
No nic no.. stejně do toho asi pudu... mám poptané OEM díly (kotouče, třmeny, nosič třmenů, desky, čidlo a ty blbince okolo toho. Šajby zřejmě použiju původní, bo mají shodné č.)
Sem zvědav na cenovku. Btw, uměl by někdo tady někdo ty díly levněji než z autorizáku? (Originál BMW díly a plnohodnotný daňový doklad PODMÍNKOU!)
Budu updatovat, až to bude na autě.
Doparoma, proč RealOEM i ETK říkají něco jiného?Odpověď od výrobce říká, že domontáž těchto dílů není možná a i proto neexistuje pro váš vůz oficiální dostavbová sada. Z těchto důvodů rovněž nejsme schopni říci, co vše je potřeba vyměnit.
No nic no.. stejně do toho asi pudu... mám poptané OEM díly (kotouče, třmeny, nosič třmenů, desky, čidlo a ty blbince okolo toho. Šajby zřejmě použiju původní, bo mají shodné č.)
Sem zvědav na cenovku. Btw, uměl by někdo tady někdo ty díly levněji než z autorizáku? (Originál BMW díly a plnohodnotný daňový doklad PODMÍNKOU!)
Budu updatovat, až to bude na autě.
mě podle etk řekli že nemohu za žádných okolností použít brzdy performance,když jsem se zeptal proč,řekli že neví,že tam asi něco bude jinak(podle etk se smějí použít od 3/07 a já mám 11/06.. pak si ale jeden chlápek z bmw servisu kam jezdím dal práci a porovnal všechny díly které mají něco do činění s brzdama a zjistil že před 3/07 i po tomto datu mají všechny díly shodné..nakonec se zjistilo že sada performance se vyrábí od 3/07 a proto jim to ve všech autorizovaných dealerstvích vyskočí,že to nelze.. ale kam se má člověk obrátit na radu,když i v bmw ví hovno:-(
Na mojej E91 330i r.v. 2011 mam taktiez vpredu 330 vs. 348mm vzadu a chcel som ist rovnako do brzd z 335i, no odradila ma vyssia hmotnost/neodpruzena hmota. Priemer a hrubka kotucov z 335i je vacsia, aby mohli absorbovat vacsie mnozstvo tepla kedze na prednej naprave ma 335i (myslim, ze je tam liatinovy blok) a 335d (hlinikovy blok) o dost vyssiu hmotnost. Nakoniec som zobral origo kotuce zo Z4 30i, je to rovnaky rozmer 330mm, hrubka 24mm, no je dvojdielny - hlinikovy stred a tym nizsia hmotnost, lepsia absobcia a odvod tepla a hadam aj vyssia odolnost voci skruteniu kedze su dvojdielne - aj ked dobre dvojdielne kotuce vyzeraju inac...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
kurna vy jste mistři 
zvětšěním předních brzd, ve zkratce hlavně brzdné plochy větší deskou ve třmenu, se zvětšuje brzdný učinek při stejném tlaku kapaliny, to že je kotouč siřší nebo má větší pruměr je výhoda, brzdy méně vadnou apod, ale prostě laicky, to auto bude brzdit víc předkem. takže ta výměna brzd ano, ale chce to dát i 335i zadní brzdy, nezkoumal jsem co má, ale mrkněte na to. at se vám to pak nepřetáčí pří brzdění v zatáčce.
no a co se kodování týče, to beru jako nutnost, když dáte lepší brzdy jen dopředu, DSC potřebuje vedět jaky ma brzdy, když brzdí samo, nepoužívá brzdový válec který má nějaké parametry ale elektronickou pumpu, takže pak bude DSC brzdit víc než samo chtělo, ono si na to sice přijde samo z čidel zrychlení ale o něco později než by chtělo, a buh ví co auto udělá.
navíc každá E90 má brzdový asisent a ten by taky s nenakdovanyma brzdama mohl udělat bordel.

zvětšěním předních brzd, ve zkratce hlavně brzdné plochy větší deskou ve třmenu, se zvětšuje brzdný učinek při stejném tlaku kapaliny, to že je kotouč siřší nebo má větší pruměr je výhoda, brzdy méně vadnou apod, ale prostě laicky, to auto bude brzdit víc předkem. takže ta výměna brzd ano, ale chce to dát i 335i zadní brzdy, nezkoumal jsem co má, ale mrkněte na to. at se vám to pak nepřetáčí pří brzdění v zatáčce.
no a co se kodování týče, to beru jako nutnost, když dáte lepší brzdy jen dopředu, DSC potřebuje vedět jaky ma brzdy, když brzdí samo, nepoužívá brzdový válec který má nějaké parametry ale elektronickou pumpu, takže pak bude DSC brzdit víc než samo chtělo, ono si na to sice přijde samo z čidel zrychlení ale o něco později než by chtělo, a buh ví co auto udělá.
navíc každá E90 má brzdový asisent a ten by taky s nenakdovanyma brzdama mohl udělat bordel.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Pouhé zvětšení plochy brzdových desek větší brzdný účinek nepřinese, sice je větší styčná plocha, ale nižší měrný tlak neb síla od pístku je stejná! Zvýší se jen odolnost proti přehřátí a možná životnost. To je fyzika, to se nedá okecat 
Zvětšení brzdného účinku přinesou dvě fyzikální skutečnosti:
a) větší průměr kotouče - fyzika ze základní školy, síla na páce
b) větší průměr pístku - fyzika ze základní školy, tlak v kapalině je stejný, síla vyvinutá pístkem je závislá na ploše pístku = čím větší průměr, tím větší plocha a proto větší síla pístkem vyvinutá na desku.

Zvětšení brzdného účinku přinesou dvě fyzikální skutečnosti:
a) větší průměr kotouče - fyzika ze základní školy, síla na páce
b) větší průměr pístku - fyzika ze základní školy, tlak v kapalině je stejný, síla vyvinutá pístkem je závislá na ploše pístku = čím větší průměr, tím větší plocha a proto větší síla pístkem vyvinutá na desku.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3901
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
@jarax: konkrétně v mém případě asi nemáš pravdu.... očekávám, že jakékoli kódování nebude třeba neboť sice dávám na přední nápravu 30ix nové/větší větší kotouče (348x30mm) i třmeny z 35ix ale:
- hlavní brzdový kotouč je u 30ix a 35ix stejný
- přední třmeny 30ix a 35ix mají stejný počet stejně velkých pístků
- navíc vzadu mají 30ix a 35ix stejné kotouče i třmeny (336x22mm)
- hlavní brzdový kotouč je u 30ix a 35ix stejný
- přední třmeny 30ix a 35ix mají stejný počet stejně velkých pístků
- navíc vzadu mají 30ix a 35ix stejné kotouče i třmeny (336x22mm)
- BudVlad
- Registrovaný
- Příspěvky: 1206
- Registrován: pon 22.10.2007 00:00
- Bydliště: Budějce
- Klubové ID: 1841
Také jsem uvažoval o kódování, když jsem dal na auto performance brzdy. Na webu jsem ale zjistil, že to skoro nikdo nedělá. Kódované brzdy nemám a žádný problém s ABS nebo DTC nemám. Jezdil jsem i s performance brzdami jen vepředu, protože jsem zadní nemohl sehnat (BMW je již nemá) a také žádný problém nebyl. Zadní brzdy jsem sehnal z 135i, ale padnou tam jen třmeny. Kotouče tam nejdou, takže mi v garáži leží nové performance kotouče z 135i. Sehnal jsem kotouče které tam jdou, ale abych měl ruční brzdu musím měnit nosiče kol a poloosy z 335i.
- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3901
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
taxem přišel na to, že bych si nepomoh ani s audinou ..... před chvílí sem při procházce po Ddorfu očumoval zdejší vozový park (samej bentlej, medvěd, porše, brambor, paralympiáda....nikde žádná stopětka) a zmerčil sem A4 quattro v kombajnu S-line v motorizaci 3.2FSI (což byl jediný vážný konkurent k bramborovi, když sem před 4 rokama vybíral svůj služebák) a.... taky měl vepředu viditelně menší kotouče než vzadu....pavproch píše:To woe, po třech letech ježdění sem až fčíl (@harezz, dík) přišel na to, že mám dajaké "divné" brzdy z výroby.... přední kotouče menší než zadní (330 vs. 336mm) ... a to se mi nelíbí...![]()

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3901
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
už sa montujou, jedna strana už je tam.... kotouče a desky Brembo, třmeny a jejich nosiče OEM BMW.... a vleze sa na to jak 18" OEM styling 193, tak i OEM zimní 17" styling 158 - zůstává tam enem pár milimetrů škvíra.... fotosy za chvíli... uffff , zdá se že to mechanicky pasuje... uvidíme ještě jak funkčně.... velikost kotouče i třmenu je jak pro autobus či tatru 815....