Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Píská, bez výkonu - 320d 120kW, r.v. 2005 automat naj.225000

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
Vojta87
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pát 21.03.2014 01:00

#1 Příspěvek od Vojta87 »

Ahoj chlapi, dnes jsem stál s rodinkou na semaforu u nás na vesnici, po ostřejším rozjezdu se zhruba v 90 ozvala taková tlumená rána, auto přestalo táhnout a začalo pískat. dojel jsem s tím cca 1km k baráku, auto jelo, řadilo, ale zátah katastrofa, žádného kouře z motoru ani výfuku jsem si nevšiml, ani předtím. U baráku jsem natočil zvuk motoru venku i vevnitř. Poradíte?? Turbo??

Díky za radu. Chci se připravit na návštěvu servisu, aby to se mnou nešlehlo.

PŘIKLÁDÁM ODKAZ NA VIDEO:

http://ulozto.cz/xNb3eSwJ/img-1094-mov
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#2 Příspěvek od vita11 Moderátor »

podle symptomů bych to hádal na to turbo
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
Vojta87
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pát 21.03.2014 01:00

#3 Příspěvek od Vojta87 »

Děkuju za potvrzení.. Nejsem zrovna člověk, který by motorům rozuměl, ale myslel jsem si to.. Poradíte, kde koupit rychle repasované turbo?
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#4 Příspěvek od MiM »

Kontroloval jsi všechny vzduchový trubky za turbem, občas prdnou nebo jen ulítne ve spoji? Stalo se mi to, tlak vzduchu jde do háje a je slyšet pískání turba.
deejaywolf
Registrovaný
Příspěvky: 40
Registrován: stř 17.04.2013 00:00

#5 Příspěvek od deejaywolf »

Taky se mi to stalo minulý rok. Auto vůbec netáhlo a kvílelo jako nějaký duch:) Turbo šlo na repas. I když možná je lepší rovnou koupit nové.
Každopádně by to mohly být i ty hadice za turbem...
Vojta87
Registrovaný
Příspěvky: 44
Registrován: pát 21.03.2014 01:00

#6 Příspěvek od Vojta87 »

Děkuju za odpovědi, dnes jsem popojel 800m do servisu a po cestě pískání přestalo - začalo takové chrastění.. Myslím že je jasno. Objednal jsem repasované turbo, vyměněný komplet vnitřek, lepší je určitě nové, ale to je momentálně dost drahé, v poměru k autu. Snad bude sloužit. V servisu jsem kromě turba nadiktoval i výměnu oleje a filtrů...
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#7 Příspěvek od vita11 Moderátor »

nevím jestli je to případ i konkrétně tvojého motoru, ale dost se tady řešilo, že repasované turba na 320d mají často zrepasovaný jenom hardware ale řídící elektronika na to není zaškolená a ono to potom moc nejde ... přístroj na to zaškolení má snad jenom někdo na Slovensku..


a snad to nebude případ tvého servisu, ale když mě na jednom autě kdysi měnili turbo, tak nevyčistili intercooler a po pár set km bylo repete s turbem ... zůstal v něm nějaký úlomek, který pak proletěl tím novým turbem (např. koncern předepisuje při výměně turba i výměnu itercooleru..) takže na to taky dát pozor..
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
MiM
Registrovaný
Příspěvky: 74
Registrován: pát 07.06.2013 00:00

#8 Příspěvek od MiM »

Chladič vzduchu je až za turbem, takže turbo z něho nemůže nic nasát ! Problém bývá, že z havarovaného turba se dostane do chladiče mraky oleje a celé se to zasere, ucpe a nechladí. Turbo pak tlačí do ucpanýho chladiče a to mu nedělá dobře. Chladič je tedy dobré vyndat a pořádně vyčistit.
Uživatelský avatar
vita11 Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2229
Registrován: stř 26.06.2013 00:00
Bydliště: Praha/Brno/Břeclav

#9 Příspěvek od vita11 Moderátor »

tak teď mě řekni, co tomu turbu urvalo lopatku

K tomu, aby se v mezichladiči nahromadil olej nemusí ani turbo lehnout, stáčí aby propouštělo olej. To tomu pak člověk jednoho dne šlápne, motor si sosne oleje a je vymalováno :D
V8 power :twisted: BMW 650i LCI Spacegrau
Top down 8-) BMW Z3 2.8i Arktissilber
Calming machine :) BMW R1150R Atlantablau
Obrázek
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

to sou ty nafty, je s tím víc problému než užitku,
intercooler určtiě aspon vyčistit nebo vyměnit.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#11 Příspěvek od Tompo »

Pár turbín už jsem měnil a vždy jsem myl komplet sací trakt vč. intercooleru, olejová vana ven, vyčistit stejně tak sací koš. Samozřejmě nový vzduchový filtr a olej s filtrem...
Odpovědět