Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Motory M43
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 493
- Registrován: pon 28.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
Zdravim,
mám problém s motorem M43. Původní motor je KO,tak sháním druhý a chci se zeptat kde se všude vyskytovali? Konkrétně mám M43 B19 je to E46 touring 2000, má 1895ccm 87kW,dělali se i v E36? Tento motor má plastové sání a viděl jsem i v E36 akorát s hliníkovým a měl taky 87kW,dá se použít i tento,popřípadě jaké byli rozdíly? Každopádně tento má i vhánění vzduchu do výfuku asi kvůli emisím a v E36 to nebylo. Další věc je M43B19 a M43B19TU,rozdíl? Díky
mám problém s motorem M43. Původní motor je KO,tak sháním druhý a chci se zeptat kde se všude vyskytovali? Konkrétně mám M43 B19 je to E46 touring 2000, má 1895ccm 87kW,dělali se i v E36? Tento motor má plastové sání a viděl jsem i v E36 akorát s hliníkovým a měl taky 87kW,dá se použít i tento,popřípadě jaké byli rozdíly? Každopádně tento má i vhánění vzduchu do výfuku asi kvůli emisím a v E36 to nebylo. Další věc je M43B19 a M43B19TU,rozdíl? Díky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 493
- Registrován: pon 28.05.2007 00:00
- Bydliště: Ostrava
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
řeším kamarádovi úplně stejný problém, motor zakukal a nejsou tlaky, olej ve vodě a předchozí majitel z oleje nechal udělat bahno (typem vím, že to půjde do světa, tak není problém, že to na jeden olej jezdí už 60000km však on neubývá) navíc vyreznul závit svíčky na 4. válci a ta se podívala na svět
když už to budu mít na ponku co je dobré udělat? přetěsnění atd je jasné, ale co třeba ložiska na klice? prý na to M43 hodně trpěly, co vy na to?
jinak co jsem zjišťoval, tak je těchto motorů nedostatek, jsou drahé a často odcházejí, zajímalo by mne na co jsou tak náchylné
když už to budu mít na ponku co je dobré udělat? přetěsnění atd je jasné, ale co třeba ložiska na klice? prý na to M43 hodně trpěly, co vy na to?
jinak co jsem zjišťoval, tak je těchto motorů nedostatek, jsou drahé a často odcházejí, zajímalo by mne na co jsou tak náchylné
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 206
- Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
- Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
- Kontaktovat uživatele:
Zdravim,
uz nekdo kloudne zjistil, proc se ty motory sypou? Mam m43b19 a zatim drzi, ale to se muze zmenit. Ma se neco preventivne na urcitych kilometrech menit? Rozvody, dily okolo olejovy pumpy - retez, napinak, stiratka ventilu atpdb.?
Prezil uz nekomu 300k km? Ja jsem na 240k km....
Motor divne zaklepe prvni vterinu(asi nez se natlakuje olej) a pak se to do dalsi vteriny srovna a nic, ale to dela ten motor od zacatku co ho mam(91k km) a zatim dobry...
Jaky mate zkusenosti Vy?
uz nekdo kloudne zjistil, proc se ty motory sypou? Mam m43b19 a zatim drzi, ale to se muze zmenit. Ma se neco preventivne na urcitych kilometrech menit? Rozvody, dily okolo olejovy pumpy - retez, napinak, stiratka ventilu atpdb.?
Prezil uz nekomu 300k km? Ja jsem na 240k km....
Motor divne zaklepe prvni vterinu(asi nez se natlakuje olej) a pak se to do dalsi vteriny srovna a nic, ale to dela ten motor od zacatku co ho mam(91k km) a zatim dobry...
Jaky mate zkusenosti Vy?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Nemyslim si, ze by M43 byl malo odolny motor.. Rozebiral jsem jeden, ktery mel najeto cca 300kkm najeto a vsechny loziska, povrch valcu, pisty, atd bylo ok.. A to motor rozhodne nemel lehky zivot, auto bylo dovezene z Nemecka, kde melo 2 majitelky, ktere zrejme vymeny oleje prilis neresily, protoze v celem motoru bylo plno usazenin a bordelu (pro predstavu - po sundani ventiloveho vika vubec nebyly videt matky, kterymi je pridelana vacka - vse bylo pod silnym nanosem usazenin). Presto motor do rozebrani normalne fungoval..
Jeste mam dlouhodobejsi zkusenost s dalsimi dvema m43, obe jezdi bez problemu. U e36 ma vzhedem vykonu o neco vyssi spotrebu nez bych cekal, M43TU v e46 ma spotrebu myslim odpovidajici vykonu a autu. V e36 i e46 je motor dost hlucny (ve srovnani s R6). To jsou asi tak vsechny nevyhody, ktere me napadaji.. (krome vykonu samozrejme..
ale od 4 valce s obsahem 1,6-1,9 v aute stredni tridy se tezko daji cekat zazraky..)
edit: to klepani po nastartovani delaji vetsinou hydrostely.. Nejsou drahe a navic se daji krasne jednoduse vymenit - vahadla jdou vyndat bez sundavani vacek a rozvodu..
Jeste mam dlouhodobejsi zkusenost s dalsimi dvema m43, obe jezdi bez problemu. U e36 ma vzhedem vykonu o neco vyssi spotrebu nez bych cekal, M43TU v e46 ma spotrebu myslim odpovidajici vykonu a autu. V e36 i e46 je motor dost hlucny (ve srovnani s R6). To jsou asi tak vsechny nevyhody, ktere me napadaji.. (krome vykonu samozrejme..

edit: to klepani po nastartovani delaji vetsinou hydrostely.. Nejsou drahe a navic se daji krasne jednoduse vymenit - vahadla jdou vyndat bez sundavani vacek a rozvodu..