Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Motory M43

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
motokarista
Registrovaný
Příspěvky: 493
Registrován: pon 28.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava

#1 Příspěvek od motokarista »

Zdravim,
mám problém s motorem M43. Původní motor je KO,tak sháním druhý a chci se zeptat kde se všude vyskytovali? Konkrétně mám M43 B19 je to E46 touring 2000, má 1895ccm 87kW,dělali se i v E36? Tento motor má plastové sání a viděl jsem i v E36 akorát s hliníkovým a měl taky 87kW,dá se použít i tento,popřípadě jaké byli rozdíly? Každopádně tento má i vhánění vzduchu do výfuku asi kvůli emisím a v E36 to nebylo. Další věc je M43B19 a M43B19TU,rozdíl? Díky
motokarista
Registrovaný
Příspěvky: 493
Registrován: pon 28.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava

#2 Příspěvek od motokarista »

Lze pouzit i z E46 316i? Je to taky M43B19 se stejnym obsahem,bude asi jen "skrcena" 318i ne? Udajne se davala i do poslednich E36 316i compact
fereros2
Registrovaný
Příspěvky: 108
Registrován: ned 17.03.2013 01:00

#3 Příspěvek od fereros2 »

v e36 byli jen b18, takže 1.8, ale údajně by to jít mělo v případě kdyby si tam měl taky 1.8, avšak musí se použít svazek z originálu, takhle nevím co by na to říkala řj...
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#4 Příspěvek od honzabiker1 »

Motor se daval i do e36 - jen do Compactu 316i 77kW od 1998 do 2000. Mechanicky jsou obe verze (77kW a 87kW) stejne, lisi se v ridici jednotce a silnejsi verze ma variabilni delku sani DISA (takze je jiny i kabelovy svazek).
Uživatelský avatar
Brátn Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3369
Registrován: ned 23.03.2008 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Brátn Moderátor »

řeším kamarádovi úplně stejný problém, motor zakukal a nejsou tlaky, olej ve vodě a předchozí majitel z oleje nechal udělat bahno (typem vím, že to půjde do světa, tak není problém, že to na jeden olej jezdí už 60000km však on neubývá) navíc vyreznul závit svíčky na 4. válci a ta se podívala na svět

když už to budu mít na ponku co je dobré udělat? přetěsnění atd je jasné, ale co třeba ložiska na klice? prý na to M43 hodně trpěly, co vy na to?

jinak co jsem zjišťoval, tak je těchto motorů nedostatek, jsou drahé a často odcházejí, zajímalo by mne na co jsou tak náchylné
_milan_
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: sob 25.12.2010 01:00
Bydliště: HRUŠOVANY

#6 Příspěvek od _milan_ »

jojo , přidřený na spodku nebo díra v bloku .... pořad dokola
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od Maysner »

M43 stejne jako vsechny R4 trpi na majitele. Mam BMW a to jede, tak ho uhonim :roll: Kdyz se k tomu clovek chova spravne, ale od novyho, jsou spolehlivy
M43B19 byla i v E36 compact
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno

#8 Příspěvek od Maysner »

M43 stejne jako vsechny R4 trpi na majitele. Mam BMW a to jede, tak ho uhonim :roll: Kdyz se k tomu clovek chova spravne, ale od novyho, jsou spolehlivy
M43B19 byla i v E36 compact
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#9 Příspěvek od Kukace »

mam M43 z E36 na nd,asi prasklej blok,delalo se tesneni pod hlavou a otlakovavala hlava a voda se furt straci,tak sem dal jinej motor.Kdyztak sz,pokud by byl zajem
MadMaxII
Registrovaný
Příspěvky: 206
Registrován: čtv 23.10.2008 00:00
Bydliště: okr. Melnik, jinak AION trvale
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MadMaxII »

Zdravim,

uz nekdo kloudne zjistil, proc se ty motory sypou? Mam m43b19 a zatim drzi, ale to se muze zmenit. Ma se neco preventivne na urcitych kilometrech menit? Rozvody, dily okolo olejovy pumpy - retez, napinak, stiratka ventilu atpdb.?



Prezil uz nekomu 300k km? Ja jsem na 240k km....

Motor divne zaklepe prvni vterinu(asi nez se natlakuje olej) a pak se to do dalsi vteriny srovna a nic, ale to dela ten motor od zacatku co ho mam(91k km) a zatim dobry...

Jaky mate zkusenosti Vy?
honzabiker1
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: čtv 22.09.2011 00:00

#11 Příspěvek od honzabiker1 »

Nemyslim si, ze by M43 byl malo odolny motor.. Rozebiral jsem jeden, ktery mel najeto cca 300kkm najeto a vsechny loziska, povrch valcu, pisty, atd bylo ok.. A to motor rozhodne nemel lehky zivot, auto bylo dovezene z Nemecka, kde melo 2 majitelky, ktere zrejme vymeny oleje prilis neresily, protoze v celem motoru bylo plno usazenin a bordelu (pro predstavu - po sundani ventiloveho vika vubec nebyly videt matky, kterymi je pridelana vacka - vse bylo pod silnym nanosem usazenin). Presto motor do rozebrani normalne fungoval..

Jeste mam dlouhodobejsi zkusenost s dalsimi dvema m43, obe jezdi bez problemu. U e36 ma vzhedem vykonu o neco vyssi spotrebu nez bych cekal, M43TU v e46 ma spotrebu myslim odpovidajici vykonu a autu. V e36 i e46 je motor dost hlucny (ve srovnani s R6). To jsou asi tak vsechny nevyhody, ktere me napadaji.. (krome vykonu samozrejme..:) ale od 4 valce s obsahem 1,6-1,9 v aute stredni tridy se tezko daji cekat zazraky..)

edit: to klepani po nastartovani delaji vetsinou hydrostely.. Nejsou drahe a navic se daji krasne jednoduse vymenit - vahadla jdou vyndat bez sundavani vacek a rozvodu..
Odpovědět