Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Těsnění olejové vany e36

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#1 Příspěvek od Ondra23 »

Chci se zeptat chystám se na výměnu těsnění olejové vany na 328i e36 zajímalo by mě jestli sundám vanu bez toho aniž bych musel nějak hýbat motorem nebo nápravnicí. Dál bych chtěl vědět od jakýho výrobce použít těsnění victor reinz co mají všude prej už neni co bejvalo.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#2 Příspěvek od beny-maser »

počítej s tím že budeš muset hýbat nápravnicí případně zvedat motor,nejlepší je kombinace obojího,mysli na to že musíš vytáhnout z vany sací koš olejového čerpadla,
lepší těsnění než viktor reinz asi těžko seženeš
Kindl0sch
Registrovaný
Příspěvky: 476
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 2788

#3 Příspěvek od Kindl0sch »

Neuděláš to bez hýbání s motorem nebo nápravnicí...Pověsit motor zeshora,povolit ramena a řízení a sundat nápravnici.

Těsnění mě také čeká,takže mě také zajímá které
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#4 Příspěvek od Ondra23 »

No co se dá dělat zase rozebrat půl auta kvůli těsnění. No victor reinz prej už neni nic moc pár lidí mi řikalo že jim neseděli díry na těsnění a když sedí díry tak těsnění přečnívá do míst kam by přečnívat nemělo. Přemejšlim nad originálem ale jestli to třeba pro bmw dělá taky VR tak pak neni co řešit.
martas11
Registrovaný
Příspěvky: 1079
Registrován: ned 30.08.2009 00:00
Bydliště: Olomouc
Klubové ID: 2434

#5 Příspěvek od martas11 »

Ondra23 píše:Chci se zeptat chystám se na výměnu těsnění olejové vany na 328i e36 zajímalo by mě jestli sundám vanu bez toho aniž bych musel nějak hýbat motorem nebo nápravnicí. Dál bych chtěl vědět od jakýho výrobce použít těsnění victor reinz co mají všude prej už neni co bejvalo.
Teď jsem to řešil :-) Povolit siláče motoru a o kousek svěsit náprávnici.Použil jsem těsnění Reinz a bez problémů.Práce asi tak na 3 hoďky beze spěchu :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Jseš si jistý, že olej teče kolem těsnění vany? Řešil jsem to několikrát, jednou prosakovala hadice k VANOSu a podruhé záslepka ve filtrboxu. Vždy to teklo na filtrbox, za ním po bloku k vaně a pak spárou mezi vanou a blokem se to táhlo až k setrváku. V jednu chvíli jsem podezříval i gufero na klice. Objevil jsem to až při vymontování airboxu, pečlivém otření motoru a půlhodinovém pozorování nastartovaného motoru na místě.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#7 Příspěvek od Ondra23 »

martas11 píše:
Ondra23 píše:Chci se zeptat chystám se na výměnu těsnění olejové vany na 328i e36 zajímalo by mě jestli sundám vanu bez toho aniž bych musel nějak hýbat motorem nebo nápravnicí. Dál bych chtěl vědět od jakýho výrobce použít těsnění victor reinz co mají všude prej už neni co bejvalo.
Teď jsem to řešil :-) Povolit siláče motoru a o kousek svěsit náprávnici.Použil jsem těsnění Reinz a bez problémů.Práce asi tak na 3 hoďky beze spěchu :wink:
To je právě vono tady na 3 hodky u jinejch aut na hodku i s kávou a cigárem.
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#8 Příspěvek od Ondra23 »

Francis píše:Jseš si jistý, že olej teče kolem těsnění vany? Řešil jsem to několikrát, jednou prosakovala hadice k VANOSu a podruhé záslepka ve filtrboxu. Vždy to teklo na filtrbox, za ním po bloku k vaně a pak spárou mezi vanou a blokem se to táhlo až k setrváku. V jednu chvíli jsem podezříval i gufero na klice. Objevil jsem to až při vymontování airboxu, pečlivém otření motoru a půlhodinovém pozorování nastartovaného motoru na místě.
Co myslíš záslepkou ve filtrboxu?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Těleso olejového filtru má zezadu dva vývrty (jeden vedle a jeden pod závitovou dírou pro hadici k VANOSu, nebo někde těsně vedle) a v nich jsou záslepky těsněné O-kroužkem. Nejsou vyndavací, drží je tam zapertlovaný okraj díry. Mě jedna z nich prosakovala.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od paveld »

Já měl uplně to samý (motor M52) - taky jsem dlouho podezíral těsnění vany, pak jsem si všiml, nebo spíš se mi zdálo, že to na vanu jde od gufera kliky - i jsem si to gufero koupil, ale než jsem se k tomu dostal, tak jsem zahlédl čerstvý olej zezadu tělesa olej. filtru. Po poradě s googlem jsem došel k tomu, že to je nejčastější problém, kudy olej začne unikat. Od oleje byl motor od předu (za ozubenym kolem) až po převodovku.
Pokud máš starší verzi M52 s kovovym víčkem olej filtru, tak je oprava dost jednoduchá a nenákladná.
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#11 Příspěvek od Ondra23 »

paveld píše:Já měl uplně to samý (motor M52) - taky jsem dlouho podezíral těsnění vany, pak jsem si všiml, nebo spíš se mi zdálo, že to na vanu jde od gufera kliky - i jsem si to gufero koupil, ale než jsem se k tomu dostal, tak jsem zahlédl čerstvý olej zezadu tělesa olej. filtru. Po poradě s googlem jsem došel k tomu, že to je nejčastější problém, kudy olej začne unikat. Od oleje byl motor od předu (za ozubenym kolem) až po převodovku.
Pokud máš starší verzi M52 s kovovym víčkem olej filtru, tak je oprava dost jednoduchá a nenákladná.
No mam tu verzi v plastu teda tu novější doufám že oprava je stejně nenákladna a nenáročná jako u verze z hliníku. Je pravda že je to tam poblitý od oleje tak nějak všechno kouknu na to pořádně kolem toho filtru.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#12 Příspěvek od Foldas »

ještě se stáva že to chčije pod čidlem vačky. Úmí to zechcat komplet celý spodek motoru že to vypadá na těsnění pod vanou
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Chce to dát ven z auta airbox (nechat na hadici MAF), poctivě vytřít motor do sucha, nastartovat a pozorovat a pozorovat. Ono většinou jen lehce prosakuje, na drsném odlitku bloku se to táhne 5-7mm širokou stopou směrem zemské tíže dolů.

Já podezříval i těsnění pod filtrboxem oleje, několikrát jsem to přetěsňoval, než se mi povedlo vypozorovat pravý únik.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od paveld »

Ondra23 píše:No mam tu verzi v plastu teda tu novější doufám že oprava je stejně nenákladna a nenáročná jako u verze z hliníku. Je pravda že je to tam poblitý od oleje tak nějak všechno kouknu na to pořádně kolem toho filtru.
U tý novější verze s plastovym víčkem jsou ty zátky údajně nerozebiratelný, ale našel jsem na amerických stránkách taky tipy jak to utěsnit.... případně vyměnit to za starší verzi jde vždycky.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Filtrbox s plastovým víkem filtru má zátky zapertlované, jsou hliníkové v hliníkovém boxu, nepovedlo se mi s nimi ani otočit, natož vytáhnout ven.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
paveld
Registrovaný
Příspěvky: 3141
Registrován: pát 25.05.2007 00:00
Bydliště: Praha-západ
Klubové ID: 1931
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od paveld »

Takhle to řeší američani (trochu bastl, ale zdá se že funguje...):
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=414315
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#17 Příspěvek od Ondra23 »

Návod teda pěkná prasárna tyhle instantní těsnění v tubě už nemůžu ani cejtit je to rakovina českejch automechaniků všude toho nablejt tři tuny.

K čemu tam ty zátky vůbec jsou? To mají bejt nějaký mrazovky nebo co? Napadlo mě že jestli je to hliníkový jak zátka tak ten odlitek pro filtr tak to v případě potřeby pořádně očistit a zavařit a je vystaráno.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Zavařit nelze, ze spáry vzlíná olej a "pění" to a svar je porézní.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Ondra23
Registrovaný
Příspěvky: 151
Registrován: ned 14.12.2008 01:00

#19 Příspěvek od Ondra23 »

Francis píše:Zavařit nelze, ze spáry vzlíná olej a "pění" to a svar je porézní.
Trochu sem si to myslel že z toho pořad poleze olej jedině to pak vzít na frézu odfrézovat ten pertl zkusit vyndat tu zátku vyčistit to a pak na soustruhu vytočit zátku s osazením a ovařit to dokola zvenčí. Jenom pro informaci jak si to vyřešil ty?
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Koupil jsem jiný filtrbox :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Odpovědět