Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Těsnění olejové vany e36
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
No co se dá dělat zase rozebrat půl auta kvůli těsnění. No victor reinz prej už neni nic moc pár lidí mi řikalo že jim neseděli díry na těsnění a když sedí díry tak těsnění přečnívá do míst kam by přečnívat nemělo. Přemejšlim nad originálem ale jestli to třeba pro bmw dělá taky VR tak pak neni co řešit.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1079
- Registrován: ned 30.08.2009 00:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 2434
Teď jsem to řešilOndra23 píše:Chci se zeptat chystám se na výměnu těsnění olejové vany na 328i e36 zajímalo by mě jestli sundám vanu bez toho aniž bych musel nějak hýbat motorem nebo nápravnicí. Dál bych chtěl vědět od jakýho výrobce použít těsnění victor reinz co mají všude prej už neni co bejvalo.


-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Jseš si jistý, že olej teče kolem těsnění vany? Řešil jsem to několikrát, jednou prosakovala hadice k VANOSu a podruhé záslepka ve filtrboxu. Vždy to teklo na filtrbox, za ním po bloku k vaně a pak spárou mezi vanou a blokem se to táhlo až k setrváku. V jednu chvíli jsem podezříval i gufero na klice. Objevil jsem to až při vymontování airboxu, pečlivém otření motoru a půlhodinovém pozorování nastartovaného motoru na místě.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
To je právě vono tady na 3 hodky u jinejch aut na hodku i s kávou a cigárem.martas11 píše:Teď jsem to řešilOndra23 píše:Chci se zeptat chystám se na výměnu těsnění olejové vany na 328i e36 zajímalo by mě jestli sundám vanu bez toho aniž bych musel nějak hýbat motorem nebo nápravnicí. Dál bych chtěl vědět od jakýho výrobce použít těsnění victor reinz co mají všude prej už neni co bejvalo.Povolit siláče motoru a o kousek svěsit náprávnici.Použil jsem těsnění Reinz a bez problémů.Práce asi tak na 3 hoďky beze spěchu
Co myslíš záslepkou ve filtrboxu?Francis píše:Jseš si jistý, že olej teče kolem těsnění vany? Řešil jsem to několikrát, jednou prosakovala hadice k VANOSu a podruhé záslepka ve filtrboxu. Vždy to teklo na filtrbox, za ním po bloku k vaně a pak spárou mezi vanou a blokem se to táhlo až k setrváku. V jednu chvíli jsem podezříval i gufero na klice. Objevil jsem to až při vymontování airboxu, pečlivém otření motoru a půlhodinovém pozorování nastartovaného motoru na místě.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Těleso olejového filtru má zezadu dva vývrty (jeden vedle a jeden pod závitovou dírou pro hadici k VANOSu, nebo někde těsně vedle) a v nich jsou záslepky těsněné O-kroužkem. Nejsou vyndavací, drží je tam zapertlovaný okraj díry. Mě jedna z nich prosakovala.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Já měl uplně to samý (motor M52) - taky jsem dlouho podezíral těsnění vany, pak jsem si všiml, nebo spíš se mi zdálo, že to na vanu jde od gufera kliky - i jsem si to gufero koupil, ale než jsem se k tomu dostal, tak jsem zahlédl čerstvý olej zezadu tělesa olej. filtru. Po poradě s googlem jsem došel k tomu, že to je nejčastější problém, kudy olej začne unikat. Od oleje byl motor od předu (za ozubenym kolem) až po převodovku.
Pokud máš starší verzi M52 s kovovym víčkem olej filtru, tak je oprava dost jednoduchá a nenákladná.
Pokud máš starší verzi M52 s kovovym víčkem olej filtru, tak je oprava dost jednoduchá a nenákladná.
No mam tu verzi v plastu teda tu novější doufám že oprava je stejně nenákladna a nenáročná jako u verze z hliníku. Je pravda že je to tam poblitý od oleje tak nějak všechno kouknu na to pořádně kolem toho filtru.paveld píše:Já měl uplně to samý (motor M52) - taky jsem dlouho podezíral těsnění vany, pak jsem si všiml, nebo spíš se mi zdálo, že to na vanu jde od gufera kliky - i jsem si to gufero koupil, ale než jsem se k tomu dostal, tak jsem zahlédl čerstvý olej zezadu tělesa olej. filtru. Po poradě s googlem jsem došel k tomu, že to je nejčastější problém, kudy olej začne unikat. Od oleje byl motor od předu (za ozubenym kolem) až po převodovku.
Pokud máš starší verzi M52 s kovovym víčkem olej filtru, tak je oprava dost jednoduchá a nenákladná.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Chce to dát ven z auta airbox (nechat na hadici MAF), poctivě vytřít motor do sucha, nastartovat a pozorovat a pozorovat. Ono většinou jen lehce prosakuje, na drsném odlitku bloku se to táhne 5-7mm širokou stopou směrem zemské tíže dolů.
Já podezříval i těsnění pod filtrboxem oleje, několikrát jsem to přetěsňoval, než se mi povedlo vypozorovat pravý únik.
Já podezříval i těsnění pod filtrboxem oleje, několikrát jsem to přetěsňoval, než se mi povedlo vypozorovat pravý únik.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
U tý novější verze s plastovym víčkem jsou ty zátky údajně nerozebiratelný, ale našel jsem na amerických stránkách taky tipy jak to utěsnit.... případně vyměnit to za starší verzi jde vždycky.Ondra23 píše:No mam tu verzi v plastu teda tu novější doufám že oprava je stejně nenákladna a nenáročná jako u verze z hliníku. Je pravda že je to tam poblitý od oleje tak nějak všechno kouknu na to pořádně kolem toho filtru.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Filtrbox s plastovým víkem filtru má zátky zapertlované, jsou hliníkové v hliníkovém boxu, nepovedlo se mi s nimi ani otočit, natož vytáhnout ven.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Klubové ID: 1931
- Kontaktovat uživatele:
Takhle to řeší američani (trochu bastl, ale zdá se že funguje...):
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=414315
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=414315
Návod teda pěkná prasárna tyhle instantní těsnění v tubě už nemůžu ani cejtit je to rakovina českejch automechaniků všude toho nablejt tři tuny.
K čemu tam ty zátky vůbec jsou? To mají bejt nějaký mrazovky nebo co? Napadlo mě že jestli je to hliníkový jak zátka tak ten odlitek pro filtr tak to v případě potřeby pořádně očistit a zavařit a je vystaráno.
K čemu tam ty zátky vůbec jsou? To mají bejt nějaký mrazovky nebo co? Napadlo mě že jestli je to hliníkový jak zátka tak ten odlitek pro filtr tak to v případě potřeby pořádně očistit a zavařit a je vystaráno.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Zavařit nelze, ze spáry vzlíná olej a "pění" to a svar je porézní.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
Trochu sem si to myslel že z toho pořad poleze olej jedině to pak vzít na frézu odfrézovat ten pertl zkusit vyndat tu zátku vyčistit to a pak na soustruhu vytočit zátku s osazením a ovařit to dokola zvenčí. Jenom pro informaci jak si to vyřešil ty?Francis píše:Zavařit nelze, ze spáry vzlíná olej a "pění" to a svar je porézní.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Koupil jsem jiný filtrbox 

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition