Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
diferencial
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
Jestli ti jde trochu angličtina... Všechny typy máš popsány v druhé polovině článku.
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Lamelový: trvalá svornost, vždy stejná, nevýhodou "ustřelování" zadku v zatáčce na ledu, nevýhodou nepatrně vyšší opotřebení pneu při běžné jízdě po suchém asfaltu, výhodou "čitelnost" chování.
Torsen: pro svornost potřebuje větší než malý rozdíl otáček P/L kolo = svornost není ihned, nevhodné na drift, vhodné i pro nezkušené řidiče.
Torsen: pro svornost potřebuje větší než malý rozdíl otáček P/L kolo = svornost není ihned, nevhodné na drift, vhodné i pro nezkušené řidiče.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
fabledwarrior
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4007
- Registrován: úte 22.11.2011 01:00
- Bydliště: Česká Lípa
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Podložky se prodávají v sadách tuším po sedmi kusech, s různou tloušťkou, odstupňovanou po 0,04 mm. Sady jsou čtyři, horní půlka rozsahu a dolní půlka rozsahu, zvlášť pro hrušku a zvlášť pro talíř.
Při prosté výměně otevřené klece diffu za samosvornou se s hruškou nehýbe, tudíž ti stačí sady pro talíř. Změřit potřebné podložky pro talíř se sice dají, ale jednotlivé podložky koupit nelze, pouze celé sady.
Pokud v samosvoru jen měníš lamely a gufera, není třeba žádného seřizování, jen vrátíš správné podložky na své místo.
Při prosté výměně otevřené klece diffu za samosvornou se s hruškou nehýbe, tudíž ti stačí sady pro talíř. Změřit potřebné podložky pro talíř se sice dají, ale jednotlivé podložky koupit nelze, pouze celé sady.
Pokud v samosvoru jen měníš lamely a gufera, není třeba žádného seřizování, jen vrátíš správné podložky na své místo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Pokud už má najeto statisíce km a nebyl pravidelně měněn správný olej, bude nejspíš už opotřebené zuby kol. V diffu je hypoidní soukolí, při odvalování se zuby dotýkají jen jedním bodem a je tam vysoký měrný tlak, neb diff přenáší vysoký kroutící moment v relativně malých otáčkách.
Na snížení hluku lze použít pěnový molitan nastříhaný na kostky o hraně asi 1 cm, kdy vpravíš do diffu asi hrst těchto kostek. Zuby je rozemelou na kaši, ale pomůže to vymezit vůli v zubech. Zmenšení vůle posunutím kol (výměnou podložek) je neúčinné, změnilo by se místo záběru zubů a jen by to zrychlilo opotřebení a hlučnost.
Více v dokumentu http://www.kst.tul.cz/podklady/casti_fs ... 20zuby.pdf
Na snížení hluku lze použít pěnový molitan nastříhaný na kostky o hraně asi 1 cm, kdy vpravíš do diffu asi hrst těchto kostek. Zuby je rozemelou na kaši, ale pomůže to vymezit vůli v zubech. Zmenšení vůle posunutím kol (výměnou podložek) je neúčinné, změnilo by se místo záběru zubů a jen by to zrychlilo opotřebení a hlučnost.
Více v dokumentu http://www.kst.tul.cz/podklady/casti_fs ... 20zuby.pdf
- Přílohy
-
- Gleason.png (22.74 KiB) Zobrazeno 389 x
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
kdyz chcu vymenit lamely za nove musi se resit vule v samotne hrusce?Francis píše:Pokud v samosvoru jen měníš lamely a gufera, není třeba žádného seřizování, jen vrátíš správné podložky na své místo.
po rozebrani hrusky jsem narazil na vymezovaci podlozku.
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Při výměně lamel jsi demontoval hrušku?!?
Bavíme se o stejném díle? Hruška se říká pastorku, to je to menší ze dvou kuželových kol hlavního soukolí uvnitř, to ke kterému je zvenku přišroubovaný kardan
Bavíme se o stejném díle? Hruška se říká pastorku, to je to menší ze dvou kuželových kol hlavního soukolí uvnitř, to ke kterému je zvenku přišroubovaný kardan

328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
malej pastorek zustal ve vnitr difu a jen jsem demontoval ten "modul" kde
jsou svorne lamely. Ten jsem rozdelal (imusy m7) vymenil lamely a
slozil zpet. Ptam se jestli resis i vuly toho module vevnitr (ne zubovou vuly)
jsou svorne lamely. Ten jsem rozdelal (imusy m7) vymenil lamely a
slozil zpet. Ptam se jestli resis i vuly toho module vevnitr (ne zubovou vuly)
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt