Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

diferencial

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Zpráva
Autor
millan
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#1 Příspěvek od millan »

Zdravím,mám 323 a při jízdě na volnoběh,třeba z kop e
bez plynu,zkrátka když není v zátěži tak celkem dost hučí
diferenciál,bohužel nevím kdy byl měněn olej,takzže doufám že po výměně to přestane. Máte někdo stejnou
zkušenost?
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#2 Příspěvek od paca »

pokud "hučí", tak výměna oleje už nepomůže :wink: bohužel mnoho lidí si myslí, že je tam ten olej navěky a pak to takhle dopadá
millan
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#3 Příspěvek od millan »

To já si nemyslím,do teď bylo vše ok,sevice oil taky ok,bohužel olej v difer nejde zkontrolovat,takže nevím
co v něm a jak dlouho je. Tak jssem koiupil. V D.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#4 Příspěvek od beny-maser »

pokud hučí jen když není zatížený,tak možná je jen nastavena špatná vůle v ozubených kolech či se nějak rozhodila( zkušenost z š120),nicméně doma to sám asi nedáš
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#5 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Omlouvam se, ze skacu do tematu, ale vysvetlil by mi nekdo rozdil mezi diferaky torsen a lamelakem? A v cem je ktery lepsi?:D
Michal_01
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: pon 18.03.2013 01:00
Bydliště: okr. Vsetín

#6 Příspěvek od Michal_01 »

Jestli ti jde trochu angličtina... Všechny typy máš popsány v druhé polovině článku.

http://en.wikipedia.org/wiki/Limited_slip_differential
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Mmm bohužel moc nejde:(
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Lamelový: trvalá svornost, vždy stejná, nevýhodou "ustřelování" zadku v zatáčce na ledu, nevýhodou nepatrně vyšší opotřebení pneu při běžné jízdě po suchém asfaltu, výhodou "čitelnost" chování.
Torsen: pro svornost potřebuje větší než malý rozdíl otáček P/L kolo = svornost není ihned, nevhodné na drift, vhodné i pro nezkušené řidiče.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
fabledwarrior Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4007
Registrován: úte 22.11.2011 01:00
Bydliště: Česká Lípa

#9 Příspěvek od fabledwarrior Člen Klubu »

Doprčic, kdyý je něco jednoduché a levnější, tak to stojí za prd koukám.D
millan
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#10 Příspěvek od millan »

Děkuji za vyčerpávěající příspěvky,takže jsem.blb co
huntuje auto a nemění olej a stejný problém má také
Š120, To je paráda!!! :D :) :) [/u]
Uživatelský avatar
paca
Registrovaný
Příspěvky: 1728
Registrován: úte 02.03.2004 01:00

#11 Příspěvek od paca »

tak zkus vyměnit olej, ale uvidíš že to nepomůže - spíš bych hledal jinší na bazaru :wink:
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#12 Příspěvek od johnyfly1 »

ked sa repasuje diff(samosvor) treba vymedzit vole...v etk su na to vymedzovacie podlozky..ako zistim ktore su tie spravne...da sa to niecim zmerat? lebo v etk su 4druhy a skusat od buka by nebolo dobre :roll:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Podložky se prodávají v sadách tuším po sedmi kusech, s různou tloušťkou, odstupňovanou po 0,04 mm. Sady jsou čtyři, horní půlka rozsahu a dolní půlka rozsahu, zvlášť pro hrušku a zvlášť pro talíř.
Při prosté výměně otevřené klece diffu za samosvornou se s hruškou nehýbe, tudíž ti stačí sady pro talíř. Změřit potřebné podložky pro talíř se sice dají, ale jednotlivé podložky koupit nelze, pouze celé sady.
Pokud v samosvoru jen měníš lamely a gufera, není třeba žádného seřizování, jen vrátíš správné podložky na své místo.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#14 Příspěvek od johnyfly1 »

no chcem dat na repas lamely ale sem tam ked pustim plyn a idem zotrvacnostou mi vzadu nieco huci...myslel som ze to lozisko ale skor to vidim na dif :evil:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pokud už má najeto statisíce km a nebyl pravidelně měněn správný olej, bude nejspíš už opotřebené zuby kol. V diffu je hypoidní soukolí, při odvalování se zuby dotýkají jen jedním bodem a je tam vysoký měrný tlak, neb diff přenáší vysoký kroutící moment v relativně malých otáčkách.

Na snížení hluku lze použít pěnový molitan nastříhaný na kostky o hraně asi 1 cm, kdy vpravíš do diffu asi hrst těchto kostek. Zuby je rozemelou na kaši, ale pomůže to vymezit vůli v zubech. Zmenšení vůle posunutím kol (výměnou podložek) je neúčinné, změnilo by se místo záběru zubů a jen by to zrychlilo opotřebení a hlučnost.

Více v dokumentu http://www.kst.tul.cz/podklady/casti_fs ... 20zuby.pdf
Přílohy
Gleason.png
Gleason.png (22.74 KiB) Zobrazeno 391 x
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
millan
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: stř 01.05.2013 00:00

#16 Příspěvek od millan »

Konečně světlo na konci tunelu :D. Zkusím olej a když nezabere půjdem na dílnu. Dík za postřehy
rosta636
Registrovaný
Příspěvky: 43
Registrován: pát 05.04.2013 00:00

#17 Příspěvek od rosta636 »

Olej už ti nepomůže :wink:
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

#18 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

Francis píše:Pokud v samosvoru jen měníš lamely a gufera, není třeba žádného seřizování, jen vrátíš správné podložky na své místo.
kdyz chcu vymenit lamely za nove musi se resit vule v samotne hrusce?
po rozebrani hrusky jsem narazil na vymezovaci podlozku.
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Při výměně lamel jsi demontoval hrušku?!?
Bavíme se o stejném díle? Hruška se říká pastorku, to je to menší ze dvou kuželových kol hlavního soukolí uvnitř, to ke kterému je zvenku přišroubovaný kardan ;-)
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
LUBEC Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 508
Registrován: úte 10.05.2005 00:00
Bydliště: BRNO

#20 Příspěvek od LUBEC Člen Klubu »

malej pastorek zustal ve vnitr difu a jen jsem demontoval ten "modul" kde
jsou svorne lamely. Ten jsem rozdelal (imusy m7) vymenil lamely a
slozil zpet. Ptam se jestli resis i vuly toho module vevnitr (ne zubovou vuly)
Bmw e39 528i touring
Bmw e85 Z4 2.5i Merlot rot
Bmw e83 x3 3.0ia
Bmw e32 740ia Alpina look
Bmw e30 328i M Technik 2 / m20b28
Bmw r1100s Mandarin
Bmw r1150gs twin spark
Bmw k1100lt
Odpovědět