Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak brzdí vaše e36ka?

Vše o E21, E30, E36, E46, E90/E91/E92/E93, F30/F31/F32/F33/F34/F36
Odpovědět
Zpráva
Autor
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#1 Příspěvek od xander8387 »

Zdarec, chtěl bych se zeptat, jak vám brzdí vaše 36ky. Mám nové brzdy - kotouče brembo a destičky ATE. A musím říct, že je to skoro bezezměny, proti původním, ne moc hezkým brzdám.
Když to srovnám třeba s oktávkou, kde byly nové destičky, hned byl pedál tvrdší a brzdilo to úplně jinak. I novější auto s málo najetými km měli ten pedál prostě tvrdší.
U mě je z počatku celkem měkej a postupně to brzdí - což mi vyhovuje, ale čekal jsem, že to bude brzdit víc.
shade741
Registrovaný
Příspěvky: 1332
Registrován: čtv 23.09.2010 00:00
Bydliště: Polná

#2 Příspěvek od shade741 »

Měnil si brzdovku?stará není ideální, nemáš tam vzduch?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#3 Příspěvek od Lucifer »

Dupni na to prudce pak se budou dít věci :lol:
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#4 Příspěvek od marecekoi »

Přesně E36ka se zdá, že nebrzdí,protože má tvrdý pedály,ale když to prošlápneš úplně tak je to rána.Mám 36ku 3roky a nikdy sem nepotřeboval to sešlápnoutaž na podlahu i když sem potřeboval akutně brzdit.
onlybimmers
Registrovaný
Příspěvky: 251
Registrován: ned 22.05.2011 00:00

#5 Příspěvek od onlybimmers »

na předku Brembo MAX & Brembo desky a brzdí to na okruhu krásně, jak se zahřejou, brzdí to snad ještě víc... samozřejmě jim dávam odpočinek, aby se nezpařily... na zadku jsem ještě neměnil, ale někdo tam dával Zimmermanny, desky nevim

v běžnym provozu paráda, jezdim bez ABS

odvzdušněný okruh a nová brzdovka (every 2yrs) povinnost...
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Hlavně ještě brzdové hadice, pokud jsou zpuchřelé už, tak se můžou nafukovat ;)
Brzdovej válec je po těch letech každej jinej, gumičky v něm taky nejsou nejnovější...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#7 Příspěvek od xander8387 »

Jasan, díky za tipy. Co se tyče brzdovky - brzdy mi dělal jeden borec a já myslel, že výměná kapaliny je snad samozřejmost - ještě se ho zeptám.

Jo, jako nebrzdí to zle, když se fakt šlapne. To je důvod proč se ptám. Jezdil jsem v gti golfech, A3 a všude se stačilo jenom trošku dotknout brzdy a už jste letěli zubama na volant - tohle mi právě hodně nevyhovuje. Jsem rád za tohle. Spíš mi jde o to, jestli to tak máte taky, nebo si jen ujíždím na nedokonalosti mého brzdového systému :-D
Parda
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pát 30.11.2007 01:00
Bydliště: Slavkov u Opavy

#8 Příspěvek od Parda »

Ne, ne. To je prostě tím, jako jsou, nebo byly, BMW stavěné. Né žádné user friendly pro každého jak třeba VAG nebo francouzi, ale prostě pro řízení. To samé posilovač, v jiných autech má účinek mnohem silnější, ale pak z toho řízení nemáš takový pocit, že víš o všem, co se u předních kole děje tak, jako v BMW :wink:
Kukace
Registrovaný
Příspěvky: 216
Registrován: ned 06.02.2011 01:00

#9 Příspěvek od Kukace »

Taky je urcite rozdil jestli jezdis an 15 nebo 17 .Ja ted prezul na zimni 15 a pocitove to brzdi o 50% hur.Realne je to tak ze kde sem jidne zabrzdil vpohode,ted musim zadupnout a zasahuje abs.
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#10 Příspěvek od xander8387 »

Parda píše:Ne, ne. To je prostě tím, jako jsou, nebo byly, BMW stavěné. Né žádné user friendly pro každého jak třeba VAG nebo francouzi, ale prostě pro řízení. To samé posilovač, v jiných autech má účinek mnohem silnější, ale pak z toho řízení nemáš takový pocit, že víš o všem, co se u předních kole děje tak, jako v BMW :wink:

Přesně, přesně! Mluvíš mi z duše, zejména o tom posilovači! To je téma o kterým se často před ostatníma zmiňuji. Všem vychvaluju jaký je to skvělý auto na řízení, že prostě ty kola fakt citíš. Zrovna předevčírem jsem jel v novějším focusu a to řízení prostě gumový...hnus.. měl jsem chuť vystoupit a jít pěšky.
Tak paráda, jsem rád že tak, jak to je, tak to má být!
xander8387
Registrovaný
Příspěvky: 308
Registrován: úte 05.03.2013 01:00
Bydliště: Jižní Morava

#11 Příspěvek od xander8387 »

Kukace píše:Taky je urcite rozdil jestli jezdis an 15 nebo 17 .Ja ted prezul na zimni 15 a pocitove to brzdi o 50% hur.Realne je to tak ze kde sem jidne zabrzdil vpohode,ted musim zadupnout a zasahuje abs.
Jezdím na 16. V létě planuji 17. Uvidíme, ale s velkym rozdílem nějak nepočítám :wink:
Uživatelský avatar
johnyfly1
Registrovaný
Příspěvky: 811
Registrován: sob 04.10.2008 00:00

#12 Příspěvek od johnyfly1 »

mne ten brzdovy asistent e36 vyhovuje...ked zmacknem pomaly brzdi slabsie na take dobrzdovacky staci...vlastne tak sa brzdi vacsinu cesty...a ked clovek na to dupne fakt z nudze a poriadne rychlo pritlaci tak to auto brzdi paradne :)
inac ked stojim namieste tak si naslapem pedal poriadne a potom to bezdi lepsie :D
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#13 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Mno.. když jsem měl E36 první dva roky, kde byly ještě ATE origo tak stačilo do pedálu ťuknout/kopnout a brzdy se okamžitě zakusovaly - parádní decelerace. Pak přišlo na výměnu předních desek a kotoučů. Dal jsem Brembo kot. a desky ATE Ceramic. Takže stejná konfigurace jako Xander.. :/
Jediný co funguje po dvou letech na 100% je, že se ty kola nešpiní a jsou pořád jako nový.

A postupem času je brždění docela GUMOVÝ, brzdovka měněna každej rok, odvzdušněno. Pak měněná ATE hadice, odvzdušněno. Jediné co už mám podezření je brzdovej válec / posilovač, že tam prej nějaká membráná může být vychozená či co.. Ten pedál mě sere, klade docela odpor a musím naňho šlapat víc než kdysi.

- můžu potvrdit že i u jiných BMW jsou brzdy parádně dávkovatelné
- na 16" zimních je to horší než na 17", zvlášť roleta na asfaltu řve ABS
- ty kotouče Brembo mám spíš ocelově matné barvy a ne leskle stříbrné jako ATE :?:
Parda
Registrovaný
Příspěvky: 113
Registrován: pát 30.11.2007 01:00
Bydliště: Slavkov u Opavy

#14 Příspěvek od Parda »

xander8387 píše:
Parda píše:Ne, ne. To je prostě tím, jako jsou, nebo byly, BMW stavěné. Né žádné user friendly pro každého jak třeba VAG nebo francouzi, ale prostě pro řízení. To samé posilovač, v jiných autech má účinek mnohem silnější, ale pak z toho řízení nemáš takový pocit, že víš o všem, co se u předních kole děje tak, jako v BMW :wink:

Přesně, přesně! Mluvíš mi z duše, zejména o tom posilovači! To je téma o kterým se často před ostatníma zmiňuji. Všem vychvaluju jaký je to skvělý auto na řízení, že prostě ty kola fakt citíš. Zrovna předevčírem jsem jel v novějším focusu a to řízení prostě gumový...hnus.. měl jsem chuť vystoupit a jít pěšky.
Tak paráda, jsem rád že tak, jak to je, tak to má být!
Tak, tak :wink:
Odpovědět