Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Twin / Biturbo do E39 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#121 Příspěvek od Teddy »

madmarty píše:Ty budeš mít asi i letadlo, parkující pod vodou, s naftovým záporným urychlovačem částic, objevených panem McDonaldem mladším.
To sice nemam, ale kdybych ho potřeboval, tak ty mi ho určitě rád přestavíš z dílů ze zámoří. Tvoji právníci už to pak na úřadech určitě nějak zlegalizujou. :D
impr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: MT

#122 Příspěvek od impr »

Da sa to prerobit na biturbo... Toci to 5000/min ako blazen na motore co ma 400tis km a zatial mu to nevadi... Co pukne prve dam vediet

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Meda
Registrovaný
Příspěvky: 1040
Registrován: čtv 18.11.2004 01:00

#123 Příspěvek od Meda »

Muzes se rozepsat co vse bylo potreba? Nejaky finalni vykon mas odbrzdeny?

Na naftu teda moc nejsem, ale mam tu 535d E60 na dily, tak bych uzil turba a soupnul to treba do E46 :)
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#124 Příspěvek od RomanM3 »

Tvl to je v e39?!....dobře ty
impr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: MT

#125 Příspěvek od impr »

Bi-turba s e60
CP3 cerpadlo 1800bar rail
535d vstreky + ina spicka vstreku
4,4Bar cidlo tlaku turba
vaha z 540i

Prerobene z automatu na Manual, sachs dvojhmota + sachs performance pritlacak + keramika.

Veko sa urezalo je tam potom trochu problem kde bude tiect separator. alebo origo 535d veko a vsetko sedi...
zaroven treba urobit drziak motoru a iny silenblok lebo uz ako pri GTB2260VK tam nie je miesto... kedze som tom mal na GTB prerobene uz sa to iba preskladalo...

biturbo ma 3 ovladacie prvky oproti jednemu turbu, takze sa pouzivaju mapy pre swiflflaps (klapky automatu) a silenbloky pre ovladanie bypassu turba.

este jedna ochutnavka:
Obrázek
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#126 Příspěvek od Misanek »

Hodně zajímavá přestavba!

Nicméně mám pár dotazů - vzhledem k tomu, že jsi dával vstřiky z 535D,které by měly být už pieza, tak jsi měnil i ecu nebo se ti nějak povedlo spárovat vstřikovače s původní dde?
Ta samá otázka vyvstává i v případě čerpadla cp3, u něhož se místo tlaku na railu reguluje pouze průtok a k regulaci tlaku dochází až přímo na zásobníku railu. Tudíž máš i rail z 535D včetně kabeláže?
impr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: MT

#127 Příspěvek od impr »

- 200kw ma elektromagnet... az 210kw v 5ke ma pieza
- CP1 sa reguluje priamo na cerpadle, CP3 tam ma prietok ktory vie znizit vstupny tlak nafty do piestikov. CP3 rail nema na konci cidlo tlaku ale regulacnu ihlu ktorom si reguluje tlak... pripade ze nie je na CP3 zapojeny prietok ide cerpadlo nonstop na ma vykon ako CP1...

idem to cele na edc15 origo e39 530d rj...

testujem teraz ci je vobec citit rozdiel ci mam ten prietok CP3 regulovany alebo nie ze som si tam na dialnici hodil 50% pulzov
ale este je skoro hodnotit..
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#128 Příspěvek od Misanek »

O těch El. mag. vstřikovačích na 200kw 535D jsem nevěděl, dík za info :wink:

Takže ty teď tlak na railu teda reguluješ vlastně kde? Máš konektor regulátoru tlaku, který je původně u čerpadla, vytažený k railu a tam máš místo čidla regulátor? Jestli ano, tak čidlo tlaku v railu máš umístěno kde?

A na jakém výkonu s jakou spotřebou jsi teď? Máš to aspoň nějak zaměřeno?

Jinak přemapování ovládání El. mag. ventilu na silentbloky taky moc nechápu. Standartně je ovládán dvěma proměnnými - rychlostí a otáčkami motoru, je tak, ne? Nicméně na ovládání bypassu turba jsi si musel vytvořit tedy úplně novou mapu ne?
Nebo jsi to udělal tak, že jsi vzal v podstatě signál z původního El. mag. ventilu na ovládání bypassu původního jednoho turba? Takhle když se nad tím v rychlosti trochu zamyslím tak je tahle má teorie asi blbost, ne?

Ovládání kapky mezi turbama pomocí ventilu swirl klapek bych dovedl asi pochopit - tento ventil původně klapky se facto tuším otevírá nebo zavírá pouze na základě otáček a asi driver wish mapy, což by se v podstatě dalo bez problémů aplikovat na klapku mezi turbama.

Máš to fakt super, ať je konečný výsledek jakýkoliv. Úspěch je už jenom to, že to takhle vrčí :wink:
impr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: MT

#129 Příspěvek od impr »

kabelaz od regulatoru cp1 mam natiahnuty dozadu kde bol snimac tlaku tam je zapojena regulacna ihla a snimac tlaku je na druhej strasne tak ako to maju vsetky N motory...

takze rail mam komplet z M57N

vykon este nemam zmerany lebo este stale tam mam rezervy momentalne od 2300-5000rpm nonstop 100mm3 nafty

swirlflaps sa snazim si nechat nepouzity pre cp3 regulator...

takze turba sa snazim vyregulovat len hlavnou turbo regulaciou co je origo + bypass aby neroztrhlo male turbo otvaram silenblokom motora ktory som upravil v rj aby fungoval ako potrebujem.

na GTB2260VK ovladane elektricky som mal 215kw tento setup ma o dost viac :-D ked bude graf urcite ho sem hodim.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#130 Příspěvek od Misanek »

Jo takhle, takže obě turba máš v podstatě na jednu regulaci, chápu - li to správně. Každopádně jsi tedy musel vytvořit kompletní mapu pro ten ventil silentbloků, ne? Nebo jakým jinak způsobem jej ovládáš? Resp. na základě jakých proměnných?
impr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: MT

#131 Příspěvek od impr »

Co chces adresy map ?

EDC15 ma ovladanie silenblokov len jedno. skratka DSL ak ti to pomoze
seriovo pride zmena na PWM z 1 na 0 pri dosiahnuti prahu rychlosti 50km/h a otacok seriovo 1050rpm + sa to upravuje na zaklade teploty

mapu si len tak nevytvoris pouzivac tie co tam su...

konkretne tu na bypass potrebujes v 3250rpm z 0 dosta 1 aby vac pritiahol bypass turba aby velke tlacilo do IC a nie do maleho

takze 1050 -> 3250 prah ryhlosti das prec 50->280

nieco o EDC15 vies alebo preco sa pytas? aby som vedel ako ti odpovedat :D
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#132 Příspěvek od Misanek »

Vůbec ne, pýtám sa ako úplný amatér co se týče mapování jednotek :lol: Jenom se tuhle problematiku neustále snažím pochopit a tohle mi přijde jako jedna z příležitostí, která by mi k pochopení mohla pomoct :oops:

takže klidně mi odpověz jako úplnému laikovi, jestli budeš aspoň trochu moct :D

Nicméně mám další dotazy - u více stupňového přeplňování (zejména u motorů větších objemů například ve stavebních strojích) jsem se vždy setkal s compound plněním a právě mi nikdy nešlo do hlavy, jakým způsobem je ošetřeno to, aby se u menšího turba zabránilo jeho nadměrnému přetáčení v okamžiku, kdy začne plnit to větší. M57N v případě x35D má v podstatě přincip compound plnění tatéž, nicméně je do tohohle uskupení právě přidán onen bypass na sací straně, který se původně v origo 535D ve 3000 ot./min. otevře a velká turbína tlačí přímo do ic. A ty vlastně tento bypass ovládáš pouze na základě otáček, chápu to správně?
Btw myslel jsem, že tenhle bypass nefunguje i v origo x35D pouze na základě otáček, ale mšl jsem za to, že do managmentu této klapky kecá více proměnných, třeba i aktuální hodnota tlaku nebo tak.
Nicméně celý tento bypass na sací straně je tam jenom kvůli tomu, aby se jednak zabránilo nadměrnému přetáčení malého turba a taky zbytečnému dalšímu ohřevu plnicího vzduchu?

Jo a ještě jedna věc - malé turbo ve své podstatě nemá svoji wastegate integrovanou přímo v housingu podobně, jako to má velké turbo (nebo jakékoliv jiné single turba ve variantě s interní wg), nicméně funkci wastegate malého turba plní v podstatě klapka mezi svody a housingem velkého turba? Chci si jenom ověřit, jestli informace, které jsem teď dohledal na netu, chápu správně, jelikož až doteď jsem se tak podrobně o princip plnění na m57N nezajímal... :)

Co se jednotlivých wg týče, tak neni kontraproduktivní, že jsou obě wg regulace ovládány jedním akčním členem? Teď nad tím tak přemýšlím a snažím si představit různé varianty provozu motoru, ale napadá mě, že se v podstatě můžeš díky regulaci jedním akčním členem obírat o lepší spool up většího turba, ne? I když vlastně všechno jde pak doladit na jednotlivých wg jejich předepnutím, že jo... To musí být dobré sraní naladit jenom ty wg aby na sebe navazovaly a celé to dávalo smysl :)
impr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: MT

Re: Twin / Biturbo do E39 530d

#133 Příspěvek od impr »

Viac menej mas pravdu...

Klapka na zvodoch je viac menej wg maleho turba s tym ze ale spaliny idu nie priamo do vyfuku ale vzdy idu aj cez velke turbo. Tento ovladaci prvok mi ovlada hlavna variabilita turba. bypass ktory otvara v 3250rpm podla map 535d otvara stale rovnako len podla otacok je jedno ci vstrekujes 5 50 alebo 100mm3. Velke turbo ma svoj klasicky wg.

skus to skor pochopit 2stupnove preplnovanie takze turbo ma svoju efektivitu mnozstvo spalin ktory nim dokazu preletiet efektivne bez emp atd...male turbo sa stara o motor 0-3250rpm aby natlacilo poziadavok po 3250 uz male turbo spomaluje a o vzduch sa stara plne roztocene velke turbo ktore cez bypass tlaci priamo do IC... keby si v 3300 isiel bez plynu potom tomu nalozil male turbo neprivre svoj wg lebo rj potrebuje vzduch ale musi cez otvorene bypass to natlacit velke turbo ktore az v 3250 ma dostatok spalin aby sa dostalo do otacok... treba upravit horny limiter na N75 mape.

wg na velkom turbe by sa mal zacat otvarat az niekde okolo 4000rpm ten uz nefunguje len na zaklade otacok ale skutocneho boost tlaku. ja ho momentalne ovladam len predpetim aby bolo EMP v norme...

dalo by sa to ovladat podla frekvencie hlavnej variability ked by mala 10% pustilo by to 10% do wg velkeho turba ak by to bolo stale malo a rj by dostavala prefuky znizila by na 5% co by uz bolo na velkom wg 50%
arduinom pripadne, alebo len predpetim... v 5000 tam mam EMP:BOOST cca 1:1

Takze neovladam jednym akcnym clenom dva prvky. tak sa to da iba ak by si kupil alpina d10 zvody a mal dve turba predla seba na kazdych 3valcoch
impr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: MT

Re: Twin / Biturbo do E39 530d

#134 Příspěvek od impr »

Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Twin / Biturbo do E39 530d

#135 Příspěvek od Misanek »

Díky za odkaz, ten večer na pc prostuduju, vypadá hodně dobře.

A taky dík za věcnou debatu plnou hodnotných informací :wink:

Takže jestli to správně chápu, tak ty de facto pouze reguluješ wg malého turba (tedy klapku na výfukových svodech) pomocí ventilu, který v klasické konfiguraci ovládal vgt turbo, který má ovšem pozměněnou mapu s tím, že wg velkého turba máš nastavenou na pevno a žádný ovládací podtlak k ní přiveden nemáš?
To, že jdou přes velké turbo všechny spaliny než vyletí výfukem beru, to je jasná věc.

Nicméně ještě mě zaujala ta část, kde se bavíš přesně o tom případu, který mě zajímal a nad kterým jsem přesně přemýšlel, a rád bych to trošku rozvinul. Jedná se o ten případ, když jedeš v otáčkách nad 3250/min. Standartně se ventil variability chová tak, že pokud bych jel v těchto otáčkách bez plynu, tak jeho duty factor bude určitě tak 80% kvůli co nejmenšímu turbo lagu a nejrychlejšímu nástupu turba do pracovních otáček, že jo. Když se pak dá plný, tak jakmile se začne tlak zvedat a přibližovat k tlaku definovanému v boost mapě, tak duty faktor pomalu bude úměrně tomu klesat. Tohle je mě pochopení funkce regulace standardní konfigurace a s tímhle asi souhlasíš.
Nicméně nejde mi do hlavy teda jedna věc - takhle se bude chovat v podstatě i ona klapka na svodech, resp. wg malého turba ne? Tzn. že jakmile v otáčkách nad 3250 pojedu bez plynu a pak tomu naložím, tak klapka bude v první fázi zavřená a všechny spaliny půjdou na malé turbo do té doby, dokud nezasáhne regulace a nezačne tuto klapku pomocí klesajícího duty factoru otevírat, ne?
nebo právě tomuhle je zabráněno pomocí úpravy toho rev limiteru v N75 mapě, což je dle mé dedukce právě mapa ovládající tento ventil?

A ještě jedna otázka nakonec - nebylo by ve své podstatě jednodušší implantovat do e39 celý 200kw m57n? :lol:
impr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: MT

Re: Twin / Biturbo do E39 530d

#136 Příspěvek od impr »

dat do e39 edc16 moc jednoduche teda nepride...

prave aby sa nestalo ze sa wg maleho turba zavre az moc ked nema je prave osetrene v limitery N75 aj cela mapa N75 je upravena ako ma 535d
takze cez 3250 tam neda viac ako 50%

isto si potom povies ze to musi mat horsiu odozvu na plyn ako klasicke single turbo s vnt...ale rovno ti poviem ma to lepsiu odozvu o dost
mal som v e39 gt2556v.gt2260v,gt2260vk aj gtb2260vk z 173kw(bezgulickovky) takze osobna skusenost
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Twin / Biturbo do E39 530d

#137 Příspěvek od Misanek »

Tak to bych právě fakt neřekl, že by se odezva na plyn zhoršila vzhledem k tomu, že omezení na 50% duty faktoru máš až od 3250 ot/min. kdy už tlačí velké turbo.

Jinak tu wg velkého turba máš tedy v podstatě nepřipojenou na podtlak a jenom manuálně seřízenou na pevno?
Na jaké hodnotě specified pressure teď vlastně jedeš?
impr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: MT

Re: Twin / Biturbo do E39 530d

#138 Příspěvek od impr »

3,2bar
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

Re: Twin / Biturbo do E39 530d

#139 Příspěvek od Misanek »

Tak to je masakr... :D Koľko už na tom máš nabehané, že eště nič nepovolilo? :)
impr
Registrovaný
Příspěvky: 16
Registrován: pon 12.05.2008 00:00
Bydliště: MT

Re: Twin / Biturbo do E39 530d

#140 Příspěvek od impr »

cez 50tis na tlaku cez 2900mbar motor ma teraz 400tis
na jedno turbe tam bolo 3100mbar len na vysokom kvalte a rozsahu 2300-3050rpm potom to padalo ci slo emp hore alebo nie
Odpovědět