Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

ZATÍM nezjistitelná závada - aktivní řízení E61

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Honza325 »

Ahoj kluci,
svítí mi na autě kontrolka a chyba Active steering faulty, tak jsem myslel, že je potřeba vymazat chybu nebo zkalibrovat přes diagnostiku. Tak jsem se dnes vydal za kamarádem do Inveltu,ať to napíchne.
JENŽE diagnostika se vůbec nedostala do této řídící jednotky a tak vůbec nic nezjistil.. na protokolu z diagnostiky mu vyjelo: " No message (Active steering, 0x1FC) faulty, receiver KOMBI, transmitter AFS" , "No communication possible with: Active steering" .
Řekl mi k tomu,že se s tím ještě nesetkal (ale zase žádnej mistr to neni) a že může být někde kouslej kabel nebo v háji to aktivní řízení.. Což mi přijde jako nesmysl, protože ten posilovač normálně funguje..
Nenapadá vás někoho souvislost s něčím, s čím už jste se setkali? Myslim,že to, co se tu o aktivnim řízení píše,už jsem asi pročet všechno,ale nic k mýmu problému.. Jinak další závady jen 1 žhavící svíčka,jinak absolutně nic,ani sporadická..
Na zítra ráno už jsem objednanej na další diagnostiku,ale moc na to nesázim a kdyžtak budu volat Snejkovi, ale už z toho začínám bejt malinko vzteklej, tak se ptám ještě veřejně :wink:

Jedná se o E61 530D, rok 2005, automat, 160kw, najeto orig. 240tis.
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Honza325 »

Ještě kdyžtak kde bych našel Ř.J. akt. řízení... :wink:
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#3 Příspěvek od MUF_IV »

Máš šikmo volant když jsou kola rovně?
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Honza325 »

Nene, volant je rovně, ve správné poloze.. Byl jsem na diag. v Inveltu a tam mi řekli,že se nedokážou dostat do Ř.J. Akt.řízení. Že jim to s ní prostě nekomunikuje. Tak jsem se sebral na doporučení švagra a jel k jeho kamarádovi, kterej má diagnostiku trochu jako koníčka. Napíchnul to na Bosch a po chvilce laborování mi řekl, že mám zkrat v Ř.J. akt.řízení. Ale že jen asi v nějaký její části - protože mi řízení normálně funguje. Tak jsem volal jednomu člověku a ten že mi Ř.J. opraví za cenu 1500 až 8000Kč. Tak k němu vyrazím za 14 dní po dovolený - teď auto potřebuju.
ALE dneska po tom, co jsem tu na fóru zas četl,jaký různý neplechy u E60/61 napáchá špatná baterka se chci zeptat,jestli s timhle nemáte někdo nějakou zkušenost... Něco,abych se opravdu ujistil,že je to tou Ř.J.
Zkoušel jsem i pro sichr kalibraci volantu (nastartoval jsem otočil volantem uplně doprava,doleva, rovně,rozjel jsem se,zastavil,zase doleva doprava a pak zhasnul motor - je to správně? )
Díky za rady nebo postřehy. Ještě mi nikdy Ř.J. neodešla,tak nevim jak se to chová, ale je mi divný, že mi funguje.. Ale ta svíticí kontrolka mi vadí.. :)
Denny09
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: čtv 09.08.2012 00:00

#5 Příspěvek od Denny09 »

Mám podobný problém, taky mi svítí kontrolka aktivního řízení a aktivní řízení nefunguje, funguje jako klasické servo. Mi to píše na diagnostice hardwarova chyba aktivního řízení, už jsme zkoušeli snad všechno, řídící jednotka byla venku rozkuchaná a nic špatného se na ní nenašlo, mimo jiné se nachází pod nohama spolujezdce v podlaze, sedadlo ven a zvednout čalounění podlahy. Závada se asi našla v takzvaném snímači aktivního řízení, který se nachází na řízení, když se sundal dolů trochu se s ním pohýbalo, vrátil se zpátky tak řízení chvíli fungovalo, nic méně tento snímač nejde koupit zvlášt, jen s celým řízením za cca 50tis., už jsem volal do Bosche zastoupení ČR a ti volali do Německa, nelze objednat. Čekám, že se mi podaří sehnat z nějakého rozbitého kusu, tak snad se někdo ozve. BMW 535D, e60, 2005.
Přílohy
207.png
207.png (33.61 KiB) Zobrazeno 2382 x
Snímač.jpg
Snímač.jpg (169.19 KiB) Zobrazeno 2382 x
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Honza325 »

No tak to je hustý,že se nedá koupit samotný to čidlo... a jak to vypadá,když ti bĕží jako normální, kolik máš na místĕ otáček do uplnýho rejdu? napadlo mĕ spíš,jestli nĕkdo nemá taky nĕjaký zkušenosti s nĕkym,kdo opravuje ř.j. nebo tak nĕco...
Honza325
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: stř 26.03.2008 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Honza325 »

No tak to je hustý,že se nedá koupit samotný to čidlo... a jak to vypadá,když ti bĕží jako normální, kolik máš na místĕ otáček do uplnýho rejdu? napadlo mĕ spíš,jestli nĕkdo nemá taky nĕjaký zkušenosti s nĕkym,kdo opravuje ř.j. nebo tak nĕco...
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od PetanE60tka »

Omlouvam se za OT, ale muzete mi jen ve zkratce napsat, jak funguje vlastne to aktivni rizeni? Diky moc
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#9 Příspěvek od MUF_IV »

PetanE60tka píše:Omlouvam se za OT, ale muzete mi jen ve zkratce napsat, jak funguje vlastne to aktivni rizeni? Diky moc
Do plnýho rejdu máš cca 1 necelou otáčku volantem.. menávratelnost je úchvatná¨:) osobně to mám a když sednu do manželčina bez Aktiv řízení připadám si jak opice s vytahanýma rukama na volanu :) Je to samozřejmě o zvyku :) ale když si zvykneš nechceš jinak :) v kombinaci s Dynamic Drive a zadníma pneu 275 šířka to dostává druhý rozměr hlavně při " průletu zatáčkama" 8)
PetanE60tka
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: čtv 23.02.2012 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od PetanE60tka »

Tak to asi nemam, mne jen tvrdne volant :)
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#11 Příspěvek od MUF_IV »

V bramboře tvrdne všem všechno :lol:
Denny09
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: čtv 09.08.2012 00:00

#12 Příspěvek od Denny09 »

MUF_IV píše:
PetanE60tka píše:Omlouvam se za OT, ale muzete mi jen ve zkratce napsat, jak funguje vlastne to aktivni rizeni? Diky moc
Do plnýho rejdu máš cca 1 necelou otáčku volantem.. menávratelnost je úchvatná¨:) osobně to mám a když sednu do manželčina bez Aktiv řízení připadám si jak opice s vytahanýma rukama na volanu :) Je to samozřejmě o zvyku :) ale když si zvykneš nechceš jinak :) v kombinaci s Dynamic Drive a zadníma pneu 275 šířka to dostává druhý rozměr hlavně při " průletu zatáčkama" 8)
Přesně tak jak píše kolega, když to funguje jak má tak to je radost točit, pokud to člověk nezkusí tak mu ani nepříjde, že by mohlo být ještě něco lepšího než servo. Mi se to posr... zničeho nic, ze začátku to vynechávalo 2-3 dny v pohodě pak zas to chvíli nešlo a ted už to nejde vůbec.
Nenašel by se někdo z okolí Ostravy který má to aktivní řízení a půjčil by mi ten snímač, jestli to je opravdu tím, nebo hledat závadu jinde? Otázka pár minut výměny na zvedáku.
Denny09
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: čtv 09.08.2012 00:00

#13 Příspěvek od Denny09 »

Vracím se k chybě aktivního řízení, tak nakonec to nebylo tím senzorem, ale byla v háji řídící jednotka aktivního řízení, vyměnila se, zmizla hardwerova chyba aktivního řízení, ale řízení ještě nefungovalo, jednotka se spárovala s autem a vše funguje jak má. :P
bubinga
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 27.12.2012 01:00
Bydliště: Plzeň,Pha

#14 Příspěvek od bubinga »

Teď mě potkala stejná/podobná závada na E61 2007 107tkm, po vyndání klíče to napsalo na displei: ELV (elektronische Lenkradverriegelung gestört - ggf. Motor nicht abstellen). Teď už to tuhle závadu píše stále.... Na německých forech jsem vyčetl, že přehrávají SW v řj, posléze při trvající závadě mění řízení. Dokonce na kulanci, je to prý BMW známý problém. No v CZ asi kulance nehrozí, zkusím zajet na servis do Německa, pokud auto pojede bez problémů..................
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Snejk »

ELV ale neni zavada na rizeni ale na elektronickem zamku volantu, a nemeni se "rizeni" ale sloupek rizeni pod volantem.. oni se tu bavi o zavade na aktivnim rizeni tudiz na celem hrebenu dole pod motorem..
ELV je velmi bezna zavada... moznosti jeji opravy je vic, bud prehrani sw, nebo vymena, nebo jeho odpojeni... V pripade zajmu opravim..
bubinga
Registrovaný
Příspěvky: 5
Registrován: čtv 27.12.2012 01:00
Bydliště: Plzeň,Pha

#16 Příspěvek od bubinga »

Děkuji za radu. Už jsem si tady našel hodně o závadě ELV. Nejdříve zkusím BMW dealera, co mi navrhnou a za kolik......
Nemcik
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: pát 05.08.2016 00:00
Klubové ID: 3786

#17 Příspěvek od Nemcik »

Ahoj, mam ten stejný problém, začala mě svítit kontrolka aktivního řízení u BMW E61 ( 530d ) r.v. 2004 . Volant zůstává při řízení trochu pootočený ale přitom jedu rovně. Máte někdo zkušenost kam bych to v okolí Brna mohl odvést na opravu a co by to konkrétně mohlo být za závadu ?


díky Jiri
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Joshuax »

Nemel jsi odpojenou baterku ? Ci vybitou ? Mozna staci jenom adaptovat znova rizeni. Full left, full right a pak rozjet nad 35 km tusimze a melo by to zhasnout.
Filous10
Registrovaný
Příspěvky: 8
Registrován: úte 01.03.2016 01:00

Re: ZATÍM nezjistitelná závada - aktivní řízení E61

#19 Příspěvek od Filous10 »

Zdravím, prosím o radu. Dnes jedu se svou E61 535d 2004 a začalo mi zlobit řízení. Mám aktivní s dynamic drive a popis závady je, že mi jakoby tvrdne volant. Jedu rovně, mírně zatočím do strany a když vracím volant zpět do roviny, tak ztvrdne volant a pak to jakoby povolí do normalu. Je to docela nepříjemné, co může být na odchodu ? Hydrauické čerpadlo ? Kapalina je ok. Díky F
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

Re: ZATÍM nezjistitelná závada - aktivní řízení E61

#20 Příspěvek od zzeli »

Muze jen klouzat remen nebo zlobit servotronic ventil.
Odpovědět