Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Jak oblbnout NIVO

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#61 Příspěvek od madmarty »

Misanek píše:Tak ty jsi vážně hodně težký případ :lol: :lol: hele, můžeš mi prosím vysvětlit, kama by mělo nachcat do konektoru, který je uvnitř kufru pod baterkou a je tam umístěn i standartně u všech aut? Na relé jsem neřekl, že je blbost ho tam dávat - kdybys četl pořádně, tak zjistíš to, že jsem tam nakonec i pochopil proč by tam mělo být. Čím by měl být nečekaně zatížen spínač, když do něj nepovede silové napětí ale jenom napětí o té samé úrovni co vede od senzorů k jednotce ehc? Takže mi cheš říct, že při poruše niva (buďto při zatečení do konektorů nebo poruše samotného čidla - což se stává u obou věcí) se hned z auta stane smrtící zbraň mířící v každé zatáčce do příkopy, stromu nebo protisměru? Zkus první trochu intenzivněji přemýšlet než tady zase vybliješ další nesmyslný blábol a dál budeš zasírat tohle téma naprosto bezpředmětnýma hovadinama :wink:

Já nemám potřebu se posrat z něčeho, co nemám, nicméně ty tady hlavně trollíš a argumentuješ naprostýma hovadinama jenom kvůli tomu, aby jsi tady dále udržoval flame při životě :D V tom jsi dobrý, to uznávám :twisted:

A to co meleš o nelegální prasárně je již naprosto mimo mísu :lol: Takže jakékoliv napojování stávající kabeláže je natolik nelegální prasárna, se kterou by auta neměly po silnici jezdit, protože tím ohrožují ostatní řidiče? A co třeba bixenonové přestavby od sviťlíp.cz? Taky je to neskutečná prasárna, že jo. protože i oni chtě nechtě musí nějakým způsobem aspoň minimálně zasáhnout do stávající kabeláže S tebou bych chtěl mít dvojdomek... :)

A jestli mě opravdu tak moc toužíš vidět, tak ti klidně do sz pošlu mou adresu a budu se těšit na osobní shledání už jenom z toho důvodu, že takhle vymletého člověka jsem snad ještě nikdy neviděl :lol:

Tímto v tomhle tématu už končím s dalšími reakcemi na tvoje nesmyslné tlachání o hovně a argumentaci na úrovni rovnající se dětem z Jedličkova ústavu :wink: Ale na druhou stranu na to, že jsi před dvěma lety pořádně ani nedokázal bez rad tady koupit starého bavoráka prdel s tebou zase je, o tom žádná :twisted: Tak se měj ty znalče. A hlavně pozor na rakovinu. I když ty už asi víc postižený snad ani být nemůžeš :lol:

Ty musíš mít hodně problémů viď ? Šikana ve škole ? Jsi tlustý ? Malý ocásek ? Kokot se vždy pozná tak, že ze všech ostatní dělá to co je sám, aby si přišel lepší.


Příklad z mnoha, dojdi se na příslušné místa zeptat zda to co tady plánuješ je legální úprava vozidla. Zkus se ovládnout a nereagovat dříve než tohle uděláš. Takhle ty totiž řešíš naprosto všechno. Zeptal bych se tě jestli už jsi vyšel školu a pracuješ, ale na osobní tlachání se neznáme a zaplať pánbůh ani nebudeme.

Adresu nepotřebuju, jsem jen zvědavej jak vypadáš, mnohdy je vzhled lidí v určitém vztahu s jejich osobností. Nemusí se jednat jen o krásu, to na mysli nemám. Doposud jsem nějak nezaregistroval, ani v jiných vláknech ke mi reaguješ i na pšouknutí, jakýkoliv REÁLNÝ argument. Jen se snažíš "inteligentně" urážet a ukazovat jak jsi vysoko...Ano, prase jsi nesmírné, auto bych po tobě nechal povinně sešrotovat a ne proto, že by v něm nebylo čisto. Technické prase, abychom se správně vyjádřili :)

Těším se až tady budeš v inzerci: sháním levné měchy ;-)
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#62 Příspěvek od Misanek »

Teddy píše:Jestli to funguje na principu Hallova jevu, tak musí bejt čidlo připojený čtyřvodičově.
Odporový snímač by byl připojen dvou, max. třívodičově. Podle toho jestli je to jako dělič, nebo jen jako proměnný odpor.
Ví někdo jak to tam je?

Kdyby to bylo hallovo čidlo, tak se to dá snadno oblbnout vložením zdroje napětí. Resp. kdyby při zvedání napětí klesalo, tak by stačil odpor se spočítaným úbytkem napětí.

Vnést do měření požadovanou chybu mi přijde kulturnější, než jednotce vytahovat pojistku, nebo jí odpojovat. Tyhle cajky by nemusely to občasný vypínání snášet dobře. Zatímco když do měření jen vnesu požadovanou chybu, tak si to jednotka sama doreguluje tak jak potřebujeme a všichni budou spokojení. Teda až na martyho. :D ale tam bude problém jinde. Tam bude nějaká trvalá chyba řídící jednotky už teď. :D

Tak pokud by to šlo takhle, tak by to byla vůbec největší paráda :wink:
Na principu Halova efektu funguje podle té literatury určitě, nicméně taky jsem pochopil, že musí být nejméně čtyřpinové.
A co se mi povedlo vyhledat podle čísla dílu fotky, tak by mělo být dokonce šestipinové, viz.: https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=7107413&lng=cz
Jinak kdybych nechtěl mít tu "uživatelsky nadefinovanou" výšku fixní díky vsazení odporu do okruhu, tak by to šlo pořešit spíše skrze potenciometr abych si dovedl výšku měnit progresivně na základě aktuálních potřeb, ne?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#63 Příspěvek od Teddy »

Podle toho, co je v odkazu, je signál čidla 0,5-4,5V. Jestli je základní poloha auta zároveň i střední poloha snímače, tak je to 2,5V. Podle mě by tedy mělo stačit vložit zdroj napětí 2V a jsme v krajní poloze.
Jinak čidlo má +- 60stupňů. To je celkem 120. Nesmí se to přesáhnout 180. Soustava by se tak mohla dostat do negativního regulačního stavu.
Přes palec to odhaduju, že na čidle je možnost +- 2-3cm. To mam vyzkoušený, že náprava spolehlivě zvládne.

K tvýmu dotazu... ANO. Je-li moje teorie správná, tak stačí mít ten vloženej zdroj plynule regulovatelnej a pak by sis mohl výšku plynule měnit. Mě stačí v případě potřeby jen poslat auto na max. výšku.
Zdroje napětí (stabilizátory) se daji klidně ovládat dálkově. Odpadla by nutnost instalovat ovládání v autě.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#64 Příspěvek od Misanek »

Tak to by bylo moc fajn! :wink: Hele, napětí při základní poloze auta by mělo jít přece bez problémů změřit na pinech konektoru u kompresoru. jenom zjisti o jaké piny jde. Pak je taky otázka to, zda-li dávají u všech aut snímače stejnou hodnotu signálního napětí u obou stran nebo jestli to už třeba nebylo někdy rozhozené a dolaďované přes diag.

Jinak je fakt, že ta regulace by asi byla k ničemu. Spíš jsem to myslel tak, že by do pytlů nemuselo jít zbytečně víc vzduchu než by v daný okamžik bylo potřebné, ale asi v tomhle případě je to stejně šetření měchů o nula nula nic.

Nicméně je třeba i myslet na to, že tuhle regulaci by bylo potřeba provádět pouze nejpíš při stojícím vozidle a nejlépe aby bylo odbržděno, resp. aby se kola mohly volně odvalovat, protože když nad tím tak přemýšlím, tak bude asi i mírně klesat rozvor nebo se pletu?
kupca
Registrovaný
Příspěvky: 477
Registrován: stř 22.10.2003 00:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 941

#65 Příspěvek od kupca »

Já jen malou připomínku, pokud tam jednotce chcete posílat "cizí" napětí, co ta tomu asi řekne? V tom případě by bylo lepší odpojit čidlo od jednotky. respektive jeho výstup a místo něj dát cizí zdroj.
A šestipinové je proto, že je dvojité. 3 piny na nivo a 3 na výškovou regulaci. Najděte si WDS a tam je přímo zapojení snímače.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#66 Příspěvek od Misanek »

Jo takhle, dík za objasnění. V tom případě jedna dovjice pinů bude právě napájení +/- hallova snímače a další dvě dvojice již signální výstupy.
Jinak co by na to měla říkat jednotka? Ono se tam v podstatě žádné cizí napětí ani posílat nebude. Spíše se bude muset výstupní napětí z čidel o nějakou hodnotu snížit, aby se nasimuloval fyzický pokles výšky auta a na základě tohoto údaje by jednotka začala foukat měchy do že doby dokud bude čidlo o5 signalizovat původní danou výšku.
Jestli to tedy chápu správně, tak ve skutečnosti vlastně bude čidlo dávat v původním stavu plácnu 2,5V, toto napětí se pomocí něčeho (odporu? Nevím, ten akorát snižuje protékající proud nikoliv napětí ne?) v případě potřeby přizvednutí stáhne o 2V na 0,5V,tím pádem si jednotka bude myslet ,že výška se snížila a bude foukat do té doby, dokud zase nebude mít z čidla svých nadefinovaných 2,5V přičemž na výstupu čidla bude v ten okamžik fyzicky 4,5V, což by podle dokumentace měl být maximální zdvih.
Je tahle má teorie správná?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#67 Příspěvek od Teddy »

Tvoje úvaha je správná.
Ještě doplním, že odpor snižuje protékající proud právě tím, že je na něm úbytek napětí. Otázka je, jak se napětí hýbe. Jestli je při horní pozici 0,5, nebo 4,5.
U jednotky bych se spíš bál toho, jestli soudruzi v BMW ctí základní pravidla, nebo jestli jsou to vohnouti. Jde o to, že v normálním stavu se na svorce signálu objeví max. 4,5V. Při přidání 2V by se tam ve výjimečně extrémním stavu mohlo dostat až 6V. Nicméně základní pravidlo navrhování regulačních soustav je ochrana regulátoru při průrazu čidla. Regulátor by tak měl být navržen, aby vydržel i když se mu na signál dostane plný napětí soustavy. V tomto případě 14V.

Osobně bych se tomu pro jistotu bránil tak, že bych nejdřív nastartoval a nechal auto vyrovnat do základní polohy a teprve pak bych přidal ty 2V.
Nicméně kdybychom potřebovali jen úbytek napětí, tak bych to pořešil fakt jen tím odporem. V jednoduchosti je krása.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#68 Příspěvek od Misanek »

Dobře, takže teď v podstatě stojíme jenom na tom, že nevíme, jestli při zvedání auta dochází k úbytku napětí či naopak k jeho růstu. Vzhledem k tomu, že jsem teď asi dalších 14 dní pracovně mimo a nemám u sebe ani multimetr, tak jsem mimo hru :( Ale kdyžtak bych zkusil někde nějaký splašit, schválně si zkusit auto trochu zvednout a přeměřit stav před/po na konektoru u kompresoru.

Kupčo, jelikož wds nedisponuju a nějak nemám tušení, kde bych ho mohl najít, tak dokázal bys mi prosím říct barvy vodičů přivádějících signál z čidel na konektor mez ehc a kompresorem u e39? Díky :wink:

A teď mě ještě napadá jedna věc - před aktivaci manuálního přizvednutí a běžícího motoru v případě, že člověk například dojede k nějakému místu o kterém ví, že je problém, tak bude potřeba otevřít zavřít víko kufru, aby se jednotka ehc přepla do rapid modu a nafoukala zadek rychle, co? Resp. takhle - buďto otevřít/zavřít víko kufu (což mě v mém případě elektrohydraulického ovládání moc nesere) anebo chcípnout motor a pak aktivovat manuální korekci výšky. A to samé asi určitě bude třeba provádět i po přepnutí z5 do standartního automaizovaného režimu
Odpovědět