Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Dálkový centrál E39 nefunguje
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 02.08.2015 00:00
Ahoj, potřeboval bych radu od místních. Před nedávnem jsem si koupil k E46 ještě E39 poface. K autu jsem dostal 4 klíče, 3x dálku a 1x obyč. Bohužel auto nereaguje ani na jeden klíč dálkovým zamknutím a můžu se postavit s klíčem klidně přímo k přijímači, prostě nic. Samozřejmě manuální odemčení i s bliknutím blinkrů funguje, startování taky. Zkoušel jsem svoje všechny klíče znovu spárovat s autem, nic, nereaguje. Řekl jsem si, že aby měli všechny klíče vybitou baterii by byla velká náhoda, tak jsem hledal problém v jednotce antény co je vzadu v levém sloupku v kufru a v přijímači antény, co je nahoře v kšiltu nad kufrem. Obojí jsem si pujčil od kamaráda co má taky E39 a jeho dálkový centrál funguje normálně, ale beze změny, stále dálka nefungovala. Pak kamaráda napadlo jen tak ze srandy zkusit jeho klíč spárovat s mým autem a najednou začalo vše fungovat tak jak má, stejně tak můj klíč od E46 fungoval a moje E39 na dálku zamykala, takže sem si řekl, že opravdu budou baterie v klíčích kaput. Pořídil jsem novou baterii, rozdělal klíček a změřil napětí na té staré 3V baterii, ukázalo mi to 3.07 V, takže v bateriích problém být taky nemůže i přesto jsem tam zkusil dát novou baterii, stále nic, auto na dálku nefunguje, Takže pokud máte někdo jakýkoliv nápad, v čem by mohl být problém, budu rád, protože jsem už v koncích.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Mám trochu delší vedení - tak rekapitulace:
- s origo klíčemi jde auto mechanicky (=ručně) odemknout, zamknout a nastartovat,
- s origo klíčemi nejde auto dálkovým ovládáním ani odemknout, ani zamknout, nastartovat ANO,
- s klíčemi od E49 a jiné E39 dálkové ovládání funguje, nastartovat NE, chápu to správně?
S klíčemi u E39 jsem si také dříve pohrával a některé funkce nechápal. Například po mechanickém zamčení auta klíčem (1) na double-lock auto nešlo otevřít dálkou s klíčem (1), musel jsem ho odemknout klíčem (1) ručně a potom zase šlo zavřít i otevřít klíčem (1) přes dálkové ovládání. Ale auto zavřené mechanicky klíčem (1) šlo otevřít dálkovým ovládáním klíčem (2) a nešlo otevřít dálkovým ovládáním klíčem (3)....(teď už ty prášky neberu)... Tohle je nějaká vychytávka proti zlodějům, aby i v případě odposlechnutí komunikace dálkového ovládání nějakým scannerem nešlo auto otevřít jinak, než mechanicky klíčkem. Dnes si to nastavení už moc nepamatuji, ale velmi dobrý program je tzv. Progman/SSS, bohužel běží ve virtuální mašině, nikoliv pod Windows. Nebo se to nastavení dá udělat v současné ISTA-P, budeš muset někoho navštívit.
Progman - umí individuálně nastavit funkci pro různé klíče:

Co dál?
- to měření napětí 3,07 Voltu naprázdnou nemusí být relevantní,
- opakuj to měření napětí baterie, ale musíš přitom zmačknout jedno z tlačítek na otevření nebo zavření, aby byla baterie zatížena tím vysíláním, možná dojde k poklesu napětí, který je příčinou selhání,
- když jsi dělal tu synchonizaci originálních klíčů se svojí E39 (se zavřenými dveřmi atp.) došlo k automatickému uzamčení a odemčení auta při každé inicializaci klíče?
- došlo k tomu automatickému uzamčení a odemčení auta při inicializaci klíče od E49 a jiné E39?
- uvědom si, že (možná) právě teď máš v autě zaregistrovaný jen ten klíč od té E46 nebo jiné E39. A protože při jejich inicializaci nebyly současně inicializovány origo klíče od Tvojí E39, tak nefungují a to je právě teď správně,
- znovu a přesně podle návodu zaregistruj všechny (nebo alespoň jeden) originál klíč od současné E39,
- zavři všechna okna a dveře, auto ručně nezamykej a odpoj baterii na 35 minut, snad budou zapomenuty ty rozšířená nastavení klíčů?
- kufr nezavírej, nebo si před odpojením baterky ověř, že ho lze mechanicky otevřít některým z origo klíčů !!
- po uplynutí 35 minut připoj baterku a zkus zamknout a odemknout jedním z těch inicialovaných klíčů,
- pokud to nebude fungovat, zkus ještě jednou udělat inicializaci všech klíčů znovu,
- pokud se to nepodaří, napiš odkud jsi, možná se Ti někdo ozve

- s origo klíčemi jde auto mechanicky (=ručně) odemknout, zamknout a nastartovat,
- s origo klíčemi nejde auto dálkovým ovládáním ani odemknout, ani zamknout, nastartovat ANO,
- s klíčemi od E49 a jiné E39 dálkové ovládání funguje, nastartovat NE, chápu to správně?
S klíčemi u E39 jsem si také dříve pohrával a některé funkce nechápal. Například po mechanickém zamčení auta klíčem (1) na double-lock auto nešlo otevřít dálkou s klíčem (1), musel jsem ho odemknout klíčem (1) ručně a potom zase šlo zavřít i otevřít klíčem (1) přes dálkové ovládání. Ale auto zavřené mechanicky klíčem (1) šlo otevřít dálkovým ovládáním klíčem (2) a nešlo otevřít dálkovým ovládáním klíčem (3)....(teď už ty prášky neberu)... Tohle je nějaká vychytávka proti zlodějům, aby i v případě odposlechnutí komunikace dálkového ovládání nějakým scannerem nešlo auto otevřít jinak, než mechanicky klíčkem. Dnes si to nastavení už moc nepamatuji, ale velmi dobrý program je tzv. Progman/SSS, bohužel běží ve virtuální mašině, nikoliv pod Windows. Nebo se to nastavení dá udělat v současné ISTA-P, budeš muset někoho navštívit.
Progman - umí individuálně nastavit funkci pro různé klíče:

Co dál?
- to měření napětí 3,07 Voltu naprázdnou nemusí být relevantní,
- opakuj to měření napětí baterie, ale musíš přitom zmačknout jedno z tlačítek na otevření nebo zavření, aby byla baterie zatížena tím vysíláním, možná dojde k poklesu napětí, který je příčinou selhání,
- když jsi dělal tu synchonizaci originálních klíčů se svojí E39 (se zavřenými dveřmi atp.) došlo k automatickému uzamčení a odemčení auta při každé inicializaci klíče?
- došlo k tomu automatickému uzamčení a odemčení auta při inicializaci klíče od E49 a jiné E39?
- uvědom si, že (možná) právě teď máš v autě zaregistrovaný jen ten klíč od té E46 nebo jiné E39. A protože při jejich inicializaci nebyly současně inicializovány origo klíče od Tvojí E39, tak nefungují a to je právě teď správně,
- znovu a přesně podle návodu zaregistruj všechny (nebo alespoň jeden) originál klíč od současné E39,
- zavři všechna okna a dveře, auto ručně nezamykej a odpoj baterii na 35 minut, snad budou zapomenuty ty rozšířená nastavení klíčů?
- kufr nezavírej, nebo si před odpojením baterky ověř, že ho lze mechanicky otevřít některým z origo klíčů !!
- po uplynutí 35 minut připoj baterku a zkus zamknout a odemknout jedním z těch inicialovaných klíčů,
- pokud to nebude fungovat, zkus ještě jednou udělat inicializaci všech klíčů znovu,
- pokud se to nepodaří, napiš odkud jsi, možná se Ti někdo ozve

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 02.08.2015 00:00
Přesně tak, pochopil si správně.Mám trochu delší vedení - tak rekapitulace:
- s origo klíčemi jde auto mechanicky (=ručně) odemknout, zamknout a nastartovat,
- s origo klíčemi nejde auto dálkovým ovládáním ani odemknout, ani zamknout, nastartovat ANO,
- s klíčemi od E49 a jiné E39 dálkové ovládání funguje, nastartovat NE, chápu to správně?
Takhle vypadá můj scan z progmanu SSS, nepřijde mi tam nic špatně.
Stará baterie má v klidovém stavu napětí cca 3,07V, při zmáčknutí tlačítka odemčení klesne napětí na cca 1,87V. Nová baterie jelikož sem ji trochu mordoval má v klidu 2,50V a při zmáčknutí tlačítka cca 2,40V. Ale ani s novou baterií párování nefunguje. Když sem dělal synchronizaci klíčů, tak k ničemu vůbec nedošlo, žádné potvrzení zamčením a odemčením centrálu neproběhlo. Při synchronizaci s jiným klíčem ať už od mojí E46 nebo kamarádovi E39 proběhlo vše podle návodu, automatické zamknutí i odemknutí centrálu jako potvrzení. Momentálně tam nemám zaregistrovaný jiný cizí klíč, už sem to zkoušel a klíče reagují jen na správné auto, tzv. na mojí E46 nebo kamarádovu E39, moje E39 už na cizí klíče nereaguje, takže asi v tomhle problém nebude. Poté sem už několikrát zkoušel ty moje klíče synchronizovat, stále nic. Jinak u auta sem měl už několikrát odpojenou baterii, z důvodu výměny za novou nebo prací na autě, takže tohle by asi taky nepomohlo. Jinak bydlím cca 6 km od Chrudimi, pardubickej kraj
- Přílohy
-
- 2.JPG (130.67 KiB) Zobrazeno 3487 x
-
- 1.JPG (130.12 KiB) Zobrazeno 3487 x
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Pokud došlo s klíčem od E46 a jiné E39 k potvrzení zamčením a odemčením centrálu, tak na straně auta chyba nebude. A pokud při inicializaci s origo klíči k potvrzení zamčením a odemčením centrálu u současné E39 nedojde, to ukazuje na chybu v komunikaci nebo nekomunikaci klíče se ZKE - jenže proč nefungují všechny 3 klíče najednou? Existují různé scanery, kterými se dá zjistit, jestli něco vysílá https://www.youtube.com/watch?v=WA4hESNVU_8 ale kvůli tomu ten scaner kupovat nebudeš. Kontaktuj kolegu Fx tady na fóru, má asi největší zkušenosti.


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 02.08.2015 00:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 02.08.2015 00:00
Takže malý pokrok. Teď sem zkusil ještě jednou na 35 minut odpojit baterii a znovu synchronizovat klíče, hned první se mi podařil a auto už na něj na dálku reaguje. Bohužel jsem asi na ty dva další klíče prošvihl poprvé ten pár sekundový limit a i přes opakovanej postup všech klíčů bere auto stále jen ten první klíč a to chvílema ani ten ne.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 02.08.2015 00:00
Díky, tak přesný postup jak si mi poslal návod to dělám taky (jen je zajímavý, že někde píšou otočit klíček do polohy 2, někde zase do polohy 1) já teda použil oba způsoby a oba myslím fungují. Jinak pořád funguje jen první sesynchronizovaný klíč(možná náhoda a jediný má baterii trochu funkční) ale i ten občas nereaguje a musím s ním k autu blíž k přijímači. Tak nevím jestli pomůže znovu odpojit na půl hodiny baterii a zkusit to znovu...
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Pouze do polohy 1, kdy se zapnou kontrolky. Tím se autu identifikuješ, že máš klíč, který pasuje do zapalování a hned vytáhnout a mačkat ty čudlíky. Pokud to je Touring, tak budeš muset zkontrolovat ty kabely v 5. dveřích a kup si nové baterky ve foto-kino. Doufám, že tam máš origo rádio kvůli napájení zesilovače a pásmové propusti po koaxiálu. Ty odporové vodiče pro vyhřívání zadního okna totiž slouží jako anténa i pro dálkové ovládání.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 60
- Registrován: ned 02.08.2015 00:00
Tak já beru 1 poloha - rozsvítí se jen displej, 2 poloha - rozsvítí se kontrolky, 3 poloha - start. To, že by byli špatný kabely v 5 dveřích si nemyslim, na zadku funguje vše a jak sem říkal, klíče z jiných aut fungují 100%, takže by byla náhoda, že by s mým klíčem ty kabely fungovali špatně a s jiným klíčem fungovali perfektně. A i přesto, že sem do jednoho klíče dal novou baterii tak ten klíč se stále nechce spárovat, jestli to bylo tím jak sem tu baterii dlouho mordoval, protože přesná baterie která tam pasuje 100% se myslím v evropě nedá sehnat, na těhlech bateriích nepasují ty pacičky, musí se to upravovat. Takže ve výsledku měla ta baterie v zátěži cca 2,40V tak nevím jestli to není pro funkci málo. Jinak zatím je v autě origo rádio.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
andre330xd:
Podle toho, co píšeš to vypadá na problém s výkonem toho vysílače, zvláště když ty ostatní klíče fungovaly lépe. Jako první je na řadě baterka, která musí mít trochu výkon, ale nemůže to být "alkalina", protože ve spínací skříňce dochází k jejímu dobíjení. Ale může tam být i problém s oxidací a přechodovým odporem, který od klávesnice nevyřeším.
patrikE39:
Napiš kolegovi Fx, aby Ti tu planžetu a čip vložil do obalu s dálkovým ovládáním, on to umí.
Kontakt - http://www.5er.cz/forum/viewthread.php?thread_id=101
Podle toho, co píšeš to vypadá na problém s výkonem toho vysílače, zvláště když ty ostatní klíče fungovaly lépe. Jako první je na řadě baterka, která musí mít trochu výkon, ale nemůže to být "alkalina", protože ve spínací skříňce dochází k jejímu dobíjení. Ale může tam být i problém s oxidací a přechodovým odporem, který od klávesnice nevyřeším.
patrikE39:
Napiš kolegovi Fx, aby Ti tu planžetu a čip vložil do obalu s dálkovým ovládáním, on to umí.
Kontakt - http://www.5er.cz/forum/viewthread.php?thread_id=101
jasné.. no ono ta baterka se mu vybila protože v té elektrátně nad baterkou doško ke zkratu a hlavní přívod od baterky se připekl k dalším dvoum kabelům což zpusobilo že se to zachovalo jako by zaponul klíček.. prostě se rozsvítily všechny kontorlky, přístojovka i rádio a vymlátilo to baterku a od té doby dálka nešla... případně kde bych našel jednotku dálky? díky
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
To patrikE39:
Hezky to narůstá - napřed to vypadá, že potřebuješ jen dálkový ovladač a teď to vypadá napřed vyřešit následky požáru a teprve potom se ukáže. Dálkové odemykání (Funkfernbedienung) je součástí ZKE (Zentral Karoserie Elektronik), kdy radiosignál 433,92 MHz od klíče přichází přes tu anténu v zadním okně, pokračuje přes pásmovou propust, předzesilovače a vstupuje do Grundmodulu A1, který je srdcem zabezpečení auta proti krádeži, ovládání oken, zámků dveří, zrcátek, stěračů, ostřikovačů dalších věcí, které jsem teď zapoměl. Více zde http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 610-FB.htm

Jako první bude třeba zjistit stav a zprovoznit vstup a zpracování signálu od antény k tomu modulu A1, který je za schránkou před spolujezdcem a ten požár určitě přežil. Takže otázky - rádio hraje, zadní ohno vyhřívá, tankovací klapka se při uzamčení zajistí?
Hezky to narůstá - napřed to vypadá, že potřebuješ jen dálkový ovladač a teď to vypadá napřed vyřešit následky požáru a teprve potom se ukáže. Dálkové odemykání (Funkfernbedienung) je součástí ZKE (Zentral Karoserie Elektronik), kdy radiosignál 433,92 MHz od klíče přichází přes tu anténu v zadním okně, pokračuje přes pásmovou propust, předzesilovače a vstupuje do Grundmodulu A1, který je srdcem zabezpečení auta proti krádeži, ovládání oken, zámků dveří, zrcátek, stěračů, ostřikovačů dalších věcí, které jsem teď zapoměl. Více zde http://www.bmw-planet.net/diagrams/rele ... 610-FB.htm

Jako první bude třeba zjistit stav a zprovoznit vstup a zpracování signálu od antény k tomu modulu A1, který je za schránkou před spolujezdcem a ten požár určitě přežil. Takže otázky - rádio hraje, zadní ohno vyhřívá, tankovací klapka se při uzamčení zajistí?
ano.. funguje uplně všechno tak jak má... jediné co přestalo fungovat byl ten dálkáč.... jinak nebyl to podle toho jak to vypadá ani požár... spíš se o sebe ty kabely asi šoupaly a prošoupaly.. k tomu hlavnímu tlustému červenému drátku se připekly další dva tenčí drátky které na něm plandaly (tak to teda vypadalo)
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 666
- Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
- Bydliště: Beskydy
- Klubové ID: 4038
ahoj,
řešil jsem taky nefunkční centrál na svojí e39 asi rok dva zpět. zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... =centr%E1l
u mě to byl nakonec antenní zesilovač který jsem sehnal druhý, vyměnil a od té doby to jede perfektně
u tebe to tím ale nebude, protože se ti povedlo v pohodě spárovat jiné klíče, takže u tebe bude problém v klíči. jinak pokud máš před fl tak se klíče nedobíjejí...to umí až po fl diamantové klíče, pokud si to dobře pamatuju.
zkus normálně ten klíč kuchnout a na jeho anténu připojit osciloskop jestli vůbec vysílá. případně bych vyměnil ve všech baterku a přepájel v klíčích všechny pájené spoje. přeci jen už to má svůj věk.
je to trochu zvláštní: klíče od jiného auta ti fungujou = v tvojem autě problém nebude. zároveň ti ale nefunguje ani jeden klíč ze tří, což je dost nepravděpodobné, že by umřely všechny tři najednou, ikdyž stát se to může....
jo a ještě...pojistky v kufru v autě na pravo jsi kontroloval? i když autem to vlastně není (i když tam došlo k nějakému zkratu), když jiné klíče od jiného auta jsi spároval v klidu.....
napadá mě tisíc dalších věcí co prověřit, ale všechno je to o autě, protože já měl problém v autě.....měřil jsem i osciloskopem komunikaci na tom can-busu nebo co tam je mezi jednotkama. protože já jsem funkci klíčů měl potvrzenou hned od začátku tím, že jsem vyměnil baterky, přepájel je a osciloskopem ověřil že klíče vysílají. samozřejmě nevím co přesně vysílají, ale viděl jsem krásně obdélnikový signál který z toho klíče lítal....z obou klíčů
řešil jsem taky nefunkční centrál na svojí e39 asi rok dva zpět. zde
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... =centr%E1l
u mě to byl nakonec antenní zesilovač který jsem sehnal druhý, vyměnil a od té doby to jede perfektně
u tebe to tím ale nebude, protože se ti povedlo v pohodě spárovat jiné klíče, takže u tebe bude problém v klíči. jinak pokud máš před fl tak se klíče nedobíjejí...to umí až po fl diamantové klíče, pokud si to dobře pamatuju.
zkus normálně ten klíč kuchnout a na jeho anténu připojit osciloskop jestli vůbec vysílá. případně bych vyměnil ve všech baterku a přepájel v klíčích všechny pájené spoje. přeci jen už to má svůj věk.
je to trochu zvláštní: klíče od jiného auta ti fungujou = v tvojem autě problém nebude. zároveň ti ale nefunguje ani jeden klíč ze tří, což je dost nepravděpodobné, že by umřely všechny tři najednou, ikdyž stát se to může....
jo a ještě...pojistky v kufru v autě na pravo jsi kontroloval? i když autem to vlastně není (i když tam došlo k nějakému zkratu), když jiné klíče od jiného auta jsi spároval v klidu.....
napadá mě tisíc dalších věcí co prověřit, ale všechno je to o autě, protože já měl problém v autě.....měřil jsem i osciloskopem komunikaci na tom can-busu nebo co tam je mezi jednotkama. protože já jsem funkci klíčů měl potvrzenou hned od začátku tím, že jsem vyměnil baterky, přepájel je a osciloskopem ověřil že klíče vysílají. samozřejmě nevím co přesně vysílají, ale viděl jsem krásně obdélnikový signál který z toho klíče lítal....z obou klíčů