Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Výměna vysokotlakého čerpadla E39 525/530D

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#1 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Zdravím,
čeká mě výměna vysokotlakého čerpadla kvůli dlouhým startům.Je na to nějaký postup,nebo potřeba speciálních přípravků?
Díky
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#2 Příspěvek od Misanek »

Tak tohle by mě zajímalo taky. Podle origo postupu je třeba stahovák, který současně i fixuje rozvodové kolo aby nevypadlo z řetězu. Nicméně StarML mi říkal, že je možno čerpadlo vytáhnout i bez tohoto stahováku nějakým jiným postupem. Bohužel už ale nevěděl jak přesně postupovat. Snad tady někdo poradí
Uživatelský avatar
Blackie Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2689
Registrován: úte 19.02.2008 01:00
Bydliště: Liberec
Klubové ID: 1458

#3 Příspěvek od Blackie Člen Klubu »

Já bych použil stahovák a máš klid že se nic nestane. Jeden ti drží rozovodové kolo a druhým vytlačíš to čerpadlo ven...
Obrázek
BMW E34 540iA :-) E65 745i :D
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz
Klubové ID: 2238

#4 Příspěvek od Cert »

se trochu přiseru...jak se projevuje ten odjetej vysokotlak?

dnes po cca hodinovém schladnutí teplého motoru, při startu točil o pár otáček dýl a po naskočení hned zdechl. Žádná hláška, opětovný start už ok a jelo se. Po 2km zastávka na pumpě a pak už točil sakra dlouho, ale nakonec naskočil a jede to normálně. Jak kdyby padala nafta :roll:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#5 Příspěvek od Misanek »

takhle z ničeho nic bych to spíš tipoval na ten samý problém co jsem řešil já - zkusil bych překontrolovat a přetěsnit regulátor tlaku. Je otázka, jestli nedostatečný startovací tlak v railu je způsoben buďto netěsnícím vstřikovačem, vadnou regulací, vadou samotného cr čerpadla nebo například nějakou bludnou vadou ewska. Napíchni to na Istu a vyčti paměť závad. Podle mě tam při tebou popsaném takhle dlouhém startu uložený log s aktuálníma hodnotama pod poznámku chyby tlaku paliva.

Že by to takhle najednou z ničeho nic bylo samotné cr čerpadlo bych neřekl. Pokud odchází to, tak si myslím že je to dlouhodobější proces
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#6 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Já ho chci měnit,protože mi to dlouho startuje.Studené ještě jakž,takž,ale teplé to točí hrozně dlouho.Diag hlásí nízký tlak railu při startu.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#7 Příspěvek od Misanek »

Tak pokud máš regulátor tlaku v pořádku a test přepadů je taky ok, tak je to asi jediná možnost. Já se o to zase zajímám z toho důvodu, že z motoru mi furt někama úplně minimálně blije nafta, a asi jedinou možnou věcí je už jenom cr čerpadlo
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz
Klubové ID: 2238

#8 Příspěvek od Cert »

děkuji za rady Miso :wink:
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#9 Příspěvek od Misanek »

Dej pak vědět co jako se dozvěděl nového a jak jsi postoupil a popřípadě dopadl. Samotného by mě to zajímalo :wink:
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz
Klubové ID: 2238

#10 Příspěvek od Cert »

v sobotu jedem na dovolenou, tak to možná budu řešit na varovkách v odstavným :twisted:
v každém případě napíši
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#11 Příspěvek od Misanek »

Tyy vole, pořád jsi stejný dobrodruh kámo! :lol: tak přeju šťastný dolet, pokud možno dovolenou bez komplikací a aby se ti nic nevysralo. Btw doporučil bych si zřídit připojištění na poruchy auta. My by jsme letos chtěli do Řecka a bez té pojistky ani nepojedu...

Pak dej vědět jak jsi dojel domů a co všechno se vysralo, ať e na to můžu psychicky připravit i já :D
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#12 Příspěvek od ardo »

Rejchy píše:Já ho chci měnit,protože mi to dlouho startuje.Studené ještě jakž,takž,ale teplé to točí hrozně dlouho.Diag hlásí nízký tlak railu při startu.
Protože Ti pravděpodobně protékají vstřiky/vstřik,co test přepadů??
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#13 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Test přepadů jsem nedělal,korekce mám v pořádku (max.-0,2-+0.2 )To může být vstřik i tak špatný?
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#14 Příspěvek od ardo »

Ano, podle korekci to nepoznáš
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Joshuax »

Uz si presne nejsem jisty v cem byl ten hacek, ale na 525tds to mel kamarad na Rangi a dalo se to odrbat nejak elektronicky. Nevim jestli to menilo na dobu startu predvstrik, nebo to vyradilo cidlo teploty, nebo nejaka jina finta, ale neco na to urcite existovalo a pocitam, ze existuje stale. Cerpadlo bylo po repasi, auto jelo super, ale teple starty byly porad problem, cidlo bylo meneno, takze samotne cidlo to taky nebylo. Tohle to dokazalo nejak odrbat. link bohuzel nemam, je to uz X let, ale vzpominam, ze se to takhle elektronicky dalo odrbat a nemuselo se kupovat cele drahe cerpadlo. Pritom negativni dopad na auto zadny ;-) mozna nekdo bude vedet o cem je rec.

Ja mel v te dobe Omegu s tim samym motorem.
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#16 Příspěvek od ardo »

TDS nemá nic společného s 525d/530d :wink:
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Joshuax »

priznaky stejny, cerpadlo pocitam taky dost stejny a mozne reseni nebude stejny ? ;-)
ardo
Registrovaný
Příspěvky: 1115
Registrován: úte 30.11.2004 01:00
Bydliště: praha zapad

#18 Příspěvek od ardo »

Počítáš že je to stejné, ale je to úplně jiné ;-)

edit :jsem línej to rozepisovat, ale najdi si systém vstřikování motoru M21 a M57

Jinak čerpadlo jde vyměnit bez jakéhokoliv přípravku
Uživatelský avatar
Joshuax
Registrovaný
Příspěvky: 1621
Registrován: úte 09.08.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 2833
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Joshuax »

OK, uz mlcim :-P Ja jen, ze jsme to uz resili kdysi a jedinym resenim nebyla jenom vymena noveho cerpadlo za 20k ;-) treba by tomu taky stacilo rict, ze ten motor neni teply :) nekdy to nejjednoduzsi reseni, muze byt to spravny :)

No jsem zvedavy na reseni, protoze tohle jsem na svym aute jeste nemenil, coz uzs pada do toho mala veci, ktere se jeste nestihly pos*at :D (pokud teda M57N to nema zase uplne jinak o.O)
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#20 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

U TDS se oblblo čidlo teploty a auto žhavilo i teplé a pak i startovalo lépe teplé.
Zkusím tedy nechat udělat test přepadů a uvidím.
Díky
Odpovědět