Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký motor do E39
Hele ja mel vybrany 4 auta a todle bylo 4. jako takova rezerva no a finalne z nich bylo nejlepsi jak celkovym stavem tak vybavou a uprimne taky bych preferoval jinou barvu ale tadle me vylozene neurazi tak jsem ji neresil 
Nicmene vsem diky za rady a ano 525 by byla urcite slaba. Pochopitelne 540i by byla lepsi ale ten 3.0 motor je fakt paradni.

Nicmene vsem diky za rady a ano 525 by byla urcite slaba. Pochopitelne 540i by byla lepsi ale ten 3.0 motor je fakt paradni.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Říká se sice, že stříbrná je barva bez emocí ale mě k e39 opravdu sedí. Navíc je to "bezúdržbová" barva (po dešti na ní nejdou vidět uschlý oka a ani prach, pokud do toho někdo nešmárne)horan píše:Taky gratuluji.
Moc teda nechapu co mate na tech stribrnych autech, ale kazdy ma jiny vkus.![]()
At slouzi.
Nejhorší je černá (na údržbu), ačkoli moje nejoblíbenější, tak jinak je to peklo.
...
BMW krásný
Darkstar96 píše:když už bych chtěl V8, nikdy bych nebyl takový barbar, abych ho předělal na LPG. To radši budu jezdit z 3,0 naftou ^^
Tedy soudím, že žádnou zkušenost s větším motorem a LPG nemáš. Vždy se takhle nejvíc vyjadřují ti, kteří žádnou zkušenost nemají.
V8, bez přímého vstřiku, s LPG je nejlepší kombinace. Motor vydrží na věky, má dostatek výkonu a mnohem lepší údržbu než nafty. Jediné motory kde na nich nic nedělám jsou V8, že na jednom je plyn vím jen když slyším cvaknutí ventilu v nádrži po té co se ohřeje voda. Po nastartování mi LPG zapíná cca po 800-1000m v létě a po cca 2km v zimně. Přepínání není znát, pokles výkonu není znát. Auto produkuje mnohem míň zplodin a spotřeba je skoro poloviční oproti benzínu.
Pokud si někdo vybere udržovanou V8 a přestavbu na LPG provede někdo kdo o tom něco ví a NASTAVÍ SPRÁVNĚ mapy v ŘJ LPG, není žádný problém a jede to úplně stejně jako s benzínem. Takže té V8 se fakt nebát.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
hahaha tak to je nejvícACDC píše:Plyn je OK. Ale stejně mám vzadu hrdý nápis: 300g CO2 despite of brusel)


Já mohu přidat jen pozdní recenzi s 535i manual. 180kW je dravejch jak svině, mám to na LPG a pískám si... Servis moemntálně dělán ramena, spojka, svíčky olej. Včetěn práce 28 tis


Na ukázku se představím. Auto vlastním 3 roky a 50 tisíc km.
Vlastním M62B35 bez vanos - V8 v E39 - 535i s manuální 5Q na LPG.
Na tacho svítí 325 tisíc kilometru, auto je kupované v Čechách v roce 1996. Takže bych se nedivil kdyby to někdo stočil...
K autu. V mém autě je dle papíru plyn přes 10 let a cca 200 tisíc kilometru a funguje báječně. Člověk o něm ani neví. Pač funguje úplně sám, sám se zapíná jak se voda ohřeje na 30°c a sám se vypne. Jo ano, v létě se plyn buď pustí do 5 vteřin nebo do 100 metru než se mi ohřeje voda záleží na teplotě. V zimě cca 2-3 kilometry.
Zkoušel jsem sprinty s 2x 535i ,, 1x 328i ,, 1x Alfa Romeo 2,5 V6 140kw jede stejně jako 328i. Všechny jsem v řádech centimetrech porazil. Takže motor opravdu po smrti nemám... Kdyby si někdo myslel že plyn ničí motor
Dnešní LpG systémy jsou natolik dokonalé že je to LPG šetrnější k motoru jak benzín. Motor na plyn běží klidněji, tišeji, vyrovnaněji a když je dobře nastavený, tak to na ten plyn i líp jede než jak na benzín.... Pochopitelně musejí být použité kvalitní a dostačující komponenty k danému motoru. Spotřeba vyšší o MAX 1 litr než na benzín. Což mě vůbec nesere když tankuji litr plynu za 10.50 a ostatní tankují benzín za 30 a naftu za 29...
Baví mě V8 s náklady na 100km od 120kč do 240kč
12l x 10,50 = zaokrouhleno nahoru 130kč za si koupím 4,5l nafty. 130: (cenou nafty 29kč) = 4,5l. Baví mě s V8 jezdit za menší náklady jak TDI
To jen tak mimo...
K problematice motoru.
V8 je skvělá, časem zjistíš že i kdyby měla pouze 120kw ten chod toho motoru a zvuk je úžasný. Každý jízda mě baví.
Co se týče automatických převodovek. Jsou použité ZF automaty které se téměř neserou. Případně na bazoži koupíš jiný za 8-10 tisíc.
Manuál 6q sice nejde repasovat. Ale při normálním ježdění ti najede klidně milion, neni to vyloženě že by ta převodovka byla prostě šmejd. Problém je v tom že 540i je taková menší M5 takže každý druhý s tím jezdí jako DIVOKÁ SVINĚ. A je ta převodovka zničená pouze kvůli nevhodnému zacházení. 1 - 2 - 3 plnej že ASC problikavá takže 123 po smrti, většinou pak 4-5 naprosto v pořádku a 6 z tuha.
Vím o pacientovi co neumí v 528i řadit a každý týden zhobluje a amaterky prodriftuje 2 pneumatiky. Světe div se, ale každý rok dělá spojku a shání jinou převodovku...a to denně nenajede víc jak 70km....
Takže pokud převodovka nebyla používaná na drifty ale pouze k normální jízdě, není se čeho bát. Stojí to za to ! Při koupi ta převodovka musí jít z lehka. Většinou když jde lehce převodovka auto je v krásném stavu.
5q na 535i jde repasovat.
535i z 0 na 100 za 6,9 vteřiny
540i z 0 na 100 za 6,4 vteřiny ta půl vteřina mi nestála za to abych kupoval o 80 tisíc dražší motorizaci. Klidně bych si 535i koupil znova když by nebyl pěkná 540i za rozum a né 200 tisíc....
Jinak 535i a 540i po servisní stránce totožné. Je to více méně úplně stejný motor se stejnýma komponentama kde se liší pouze obsah válcu. Takže prosím 535i nezavrhovat přes slavnou 540i.
V8 rozvody jsou sice drahé ale zase je děláš jednou za půl milionu kilometru.... no a když si spočítáš kolik třeba stojí rozvody na jiné auta s R4 motory zjistíš že to neni vůbec takovej průser
když řemen musíš dělat každých 100 tisíc km.
Jo rádi tečou prsa na rozvodech. Ale to je otázka to jednou za 20 let to přetěsnit. Nebo ventil dekly za pár stovek...
Co vím o R6. 530i super spotřeba, jede to relativně pěkně z 0 na 100 za 7,1 sec ale papá olej. Což lze zmírnit ale pořád to chce každých 1000 km číhnout na měrku oleje a radši to zkontrolovat.
528i naprostá tutovka co se týče spolehlivosti M52 z 0 na 100 za 7,5 vteřiny což neni vůbec špatný. Ale byl pouze v před faceliftu.
Tím neřikám že je 528i nejlepší motor, každej motor se umí srát a to DOST.
530d jsou fajn motory, ale průser je že jsme v Čechách a lidé nemají na kvalitní servis a co hůř, někteří k tomu mají hrozný vztah. Aneb jedu 400 kilometru na jeden zátah ve 3 tisících otáčkách, zastaví vedle dálnice a OKAMŽITĚ to chcípne aniž by to dochladil K.O turbo časem, nebo další specialita je jezeďácka nafta či EKO nafta.... K.O vstřiky s čerpadlem....
Nebo pouze špatně na Čypovaný od Cypa a jdou srát též komponenty....
Mám nespočetně krát potvrzený že M57 motor najede na originál komponenty klidně 700 tisíc při kvalitním servisu a slušném zacházením. Rekordman je 330d 770k na originál vstřiky
a jednou za půl milionu kilometru repasovat vstřiky s turbem neni tak hrozný když zvážím že to umí jezdit 5-7l musí být ale motor v kondici a slušná jízda 
525i je fajn ale s naloženým autem to předjíždění už taková sláva není. Sice má víc kw jak 530d či stejně ale nemá krouťák a všichni víme že kamion běžně tahá 40 tun a Nm přes 1000 je u kamionu normálka. Co se týče motoru tak je to sice M54 ale olej by měla žrát naprosto minimálně či vůbec. Narozdíl od M54B30 (530i) kde použili blok z M54B25 (525i)
Co se týče 530i R6 170kw a 535i V8 173kw. Za mě určitě tu V8 ale já bych tu V8 chtěl i kdyby měla 100kw ono to pochopíš až s tou V8 pojedeš víc jak 10km.
Mozek mi říkal 530i menší spotřeba levnější servis. Srdce fajnšmekra V8 kde je všechno v uvozovkách 2x o proti R6 .... Když ale spojíš nápad mozku a srdce
Zjistíš že tam je o 2 cívky a 2 svíčky víc než R6 a těsnění pod hlavou tam je pouze jedno navíc
R6 spotřeby 7-10 ve městě 11-13l
V8 spotřeby 9-12 ve městě 14-18
Nafta 5-7l ve městě 8-10
Doufám že jsem pomohl a neudělal ti v tom guláš
PS: Manuální V8 si drží cenu.
Vlastním M62B35 bez vanos - V8 v E39 - 535i s manuální 5Q na LPG.
Na tacho svítí 325 tisíc kilometru, auto je kupované v Čechách v roce 1996. Takže bych se nedivil kdyby to někdo stočil...
K autu. V mém autě je dle papíru plyn přes 10 let a cca 200 tisíc kilometru a funguje báječně. Člověk o něm ani neví. Pač funguje úplně sám, sám se zapíná jak se voda ohřeje na 30°c a sám se vypne. Jo ano, v létě se plyn buď pustí do 5 vteřin nebo do 100 metru než se mi ohřeje voda záleží na teplotě. V zimě cca 2-3 kilometry.
Zkoušel jsem sprinty s 2x 535i ,, 1x 328i ,, 1x Alfa Romeo 2,5 V6 140kw jede stejně jako 328i. Všechny jsem v řádech centimetrech porazil. Takže motor opravdu po smrti nemám... Kdyby si někdo myslel že plyn ničí motor

Dnešní LpG systémy jsou natolik dokonalé že je to LPG šetrnější k motoru jak benzín. Motor na plyn běží klidněji, tišeji, vyrovnaněji a když je dobře nastavený, tak to na ten plyn i líp jede než jak na benzín.... Pochopitelně musejí být použité kvalitní a dostačující komponenty k danému motoru. Spotřeba vyšší o MAX 1 litr než na benzín. Což mě vůbec nesere když tankuji litr plynu za 10.50 a ostatní tankují benzín za 30 a naftu za 29...
Baví mě V8 s náklady na 100km od 120kč do 240kč


K problematice motoru.
V8 je skvělá, časem zjistíš že i kdyby měla pouze 120kw ten chod toho motoru a zvuk je úžasný. Každý jízda mě baví.
Co se týče automatických převodovek. Jsou použité ZF automaty které se téměř neserou. Případně na bazoži koupíš jiný za 8-10 tisíc.
Manuál 6q sice nejde repasovat. Ale při normálním ježdění ti najede klidně milion, neni to vyloženě že by ta převodovka byla prostě šmejd. Problém je v tom že 540i je taková menší M5 takže každý druhý s tím jezdí jako DIVOKÁ SVINĚ. A je ta převodovka zničená pouze kvůli nevhodnému zacházení. 1 - 2 - 3 plnej že ASC problikavá takže 123 po smrti, většinou pak 4-5 naprosto v pořádku a 6 z tuha.
Vím o pacientovi co neumí v 528i řadit a každý týden zhobluje a amaterky prodriftuje 2 pneumatiky. Světe div se, ale každý rok dělá spojku a shání jinou převodovku...a to denně nenajede víc jak 70km....
Takže pokud převodovka nebyla používaná na drifty ale pouze k normální jízdě, není se čeho bát. Stojí to za to ! Při koupi ta převodovka musí jít z lehka. Většinou když jde lehce převodovka auto je v krásném stavu.
5q na 535i jde repasovat.
535i z 0 na 100 za 6,9 vteřiny
540i z 0 na 100 za 6,4 vteřiny ta půl vteřina mi nestála za to abych kupoval o 80 tisíc dražší motorizaci. Klidně bych si 535i koupil znova když by nebyl pěkná 540i za rozum a né 200 tisíc....
Jinak 535i a 540i po servisní stránce totožné. Je to více méně úplně stejný motor se stejnýma komponentama kde se liší pouze obsah válcu. Takže prosím 535i nezavrhovat přes slavnou 540i.
V8 rozvody jsou sice drahé ale zase je děláš jednou za půl milionu kilometru.... no a když si spočítáš kolik třeba stojí rozvody na jiné auta s R4 motory zjistíš že to neni vůbec takovej průser

Jo rádi tečou prsa na rozvodech. Ale to je otázka to jednou za 20 let to přetěsnit. Nebo ventil dekly za pár stovek...
Co vím o R6. 530i super spotřeba, jede to relativně pěkně z 0 na 100 za 7,1 sec ale papá olej. Což lze zmírnit ale pořád to chce každých 1000 km číhnout na měrku oleje a radši to zkontrolovat.
528i naprostá tutovka co se týče spolehlivosti M52 z 0 na 100 za 7,5 vteřiny což neni vůbec špatný. Ale byl pouze v před faceliftu.
Tím neřikám že je 528i nejlepší motor, každej motor se umí srát a to DOST.
530d jsou fajn motory, ale průser je že jsme v Čechách a lidé nemají na kvalitní servis a co hůř, někteří k tomu mají hrozný vztah. Aneb jedu 400 kilometru na jeden zátah ve 3 tisících otáčkách, zastaví vedle dálnice a OKAMŽITĚ to chcípne aniž by to dochladil K.O turbo časem, nebo další specialita je jezeďácka nafta či EKO nafta.... K.O vstřiky s čerpadlem....
Nebo pouze špatně na Čypovaný od Cypa a jdou srát též komponenty....
Mám nespočetně krát potvrzený že M57 motor najede na originál komponenty klidně 700 tisíc při kvalitním servisu a slušném zacházením. Rekordman je 330d 770k na originál vstřiky


525i je fajn ale s naloženým autem to předjíždění už taková sláva není. Sice má víc kw jak 530d či stejně ale nemá krouťák a všichni víme že kamion běžně tahá 40 tun a Nm přes 1000 je u kamionu normálka. Co se týče motoru tak je to sice M54 ale olej by měla žrát naprosto minimálně či vůbec. Narozdíl od M54B30 (530i) kde použili blok z M54B25 (525i)
Co se týče 530i R6 170kw a 535i V8 173kw. Za mě určitě tu V8 ale já bych tu V8 chtěl i kdyby měla 100kw ono to pochopíš až s tou V8 pojedeš víc jak 10km.
Mozek mi říkal 530i menší spotřeba levnější servis. Srdce fajnšmekra V8 kde je všechno v uvozovkách 2x o proti R6 .... Když ale spojíš nápad mozku a srdce


R6 spotřeby 7-10 ve městě 11-13l
V8 spotřeby 9-12 ve městě 14-18
Nafta 5-7l ve městě 8-10
Doufám že jsem pomohl a neudělal ti v tom guláš

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Když už tu tak tlacháme...
Každý k tomu musí asi dospět sám. V mých motoristických začátcích by mě nenapadlo, že někdy budu provozovat auto, kde bude tlouct třílitrový šestiválcový diesel, nebo auto na LPG, nebo auto přeplňovaný kompresorem... a ejhle. Ale prostě pro generaci, která začínala na š105 užovce to bylo něco nepředstavitelného. A V8, v budoucnu kdo ví?
Každý k tomu musí asi dospět sám. V mých motoristických začátcích by mě nenapadlo, že někdy budu provozovat auto, kde bude tlouct třílitrový šestiválcový diesel, nebo auto na LPG, nebo auto přeplňovaný kompresorem... a ejhle. Ale prostě pro generaci, která začínala na š105 užovce to bylo něco nepředstavitelného. A V8, v budoucnu kdo ví?
Vím že 5l zní jako scifi na 530d. Když ale jede po dálnici za 6,2l při 130kmh.
Proč by nemohla při 80 na pětku tempomat na úzkých kolech jet za 5l ?
Pochopitelně musí být motor v prostém pořádku A1 stav. Dobrý brzdy co nepřibržďují a zánovní ložiska.
Motor s půl milionem v hrbu s hučícíma ložiskama a zvlněnýma brzdama bude rád když se dostane na 8l
Proč by nemohla při 80 na pětku tempomat na úzkých kolech jet za 5l ?

Pochopitelně musí být motor v prostém pořádku A1 stav. Dobrý brzdy co nepřibržďují a zánovní ložiska.
Motor s půl milionem v hrbu s hučícíma ložiskama a zvlněnýma brzdama bude rád když se dostane na 8l

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
motor s pul mega na hrbu pokud je taky servisovanej muže jezdit daleko líp jako když máte na budíku svých 260tis ale v realu je to 2x tolik někdy i 3x tolik.
Z 90procent mají auta stočené tacho některé i o statisíce dokonce bylo auto viděno které mělo 660tis stočených na krásných 195tis není to krásné takové auto koupit ? A kolik takových aut jezdí včetně klubu ? počítám že jich bude spousty co mají 3x více v reálu.
Pak se všichni diví že ty 530d jsou takové krámy a tak se ty nafty serou ...ano po tolika KM by to chtělo u většiny vyměnit spousty věcí hlavně kolem motoru kde bude plno nástrah které čekají až na ně přijde řada.
Takže ano V8 je super ale musíš mít nejen na provoz ale i servis a já osobně preferuji šestiválce v BMW z jednoho důvodu a tím je lepší a jednodušší servis. Např e38 ale i e39 má výhodu že se kolem motoru člověk dostane a může si řadu věcí udělat kvalitněji doma jako v servisu kde člověk často žasne, jak se práce ojebává ...tím nechci říkat, že to dělají všichni ale když je občas vidím, jak si svojí práci udělají ale kolem toho už nedodělají zbytek věcí případně ztratí nějaké origo šroubky a lišty a člověk pak jen žasne.
To si člověk udělá doma pokud má nářadí raději sám poctivěji většinu věcí. A má z toho i větší radost.
V8 je super a do 7er i 5er parádní motor ale pokud někdo jezdí 25-30tis ročně tak rozdíl 3-4litry ve spotřebě je časem znát. Více svíček a oleje a mnohem složitější chlazení které člověk musí hlídat 2x obezřetněji a některé součástky jsou taky dražší a nákladnější na servis jako na R6.
No a často se člověk nedostane všude jako u R6 kde se dá většina věcí odservisovat s motorem v autě.
Na V8 člověk nejen musí dospět ale i FINANČNĚ vyzrát nebo mít dílnu vedle s kamarádem co mu udělá první poslední ... pokud hodně jezdí je to dost znát. Dá se říci že i s 6válcem se dá jezdit pěkně a nemusí to člověk honit. při 120km/h má 2200ot což je krásná hodnota (728i e38)
...ano BMW je droga a zároveň nemoc proto do těch aut sypeme tolik peněz.
Pokud někdo jezdí hodně málo tak V8 ani V12 nebude problém i při dražším servisu udržovat si auto v pořádku. Co ušetří na kilometrech může dát do servisu. I to je možnost.
[/img]
Z 90procent mají auta stočené tacho některé i o statisíce dokonce bylo auto viděno které mělo 660tis stočených na krásných 195tis není to krásné takové auto koupit ? A kolik takových aut jezdí včetně klubu ? počítám že jich bude spousty co mají 3x více v reálu.
Pak se všichni diví že ty 530d jsou takové krámy a tak se ty nafty serou ...ano po tolika KM by to chtělo u většiny vyměnit spousty věcí hlavně kolem motoru kde bude plno nástrah které čekají až na ně přijde řada.
Takže ano V8 je super ale musíš mít nejen na provoz ale i servis a já osobně preferuji šestiválce v BMW z jednoho důvodu a tím je lepší a jednodušší servis. Např e38 ale i e39 má výhodu že se kolem motoru člověk dostane a může si řadu věcí udělat kvalitněji doma jako v servisu kde člověk často žasne, jak se práce ojebává ...tím nechci říkat, že to dělají všichni ale když je občas vidím, jak si svojí práci udělají ale kolem toho už nedodělají zbytek věcí případně ztratí nějaké origo šroubky a lišty a člověk pak jen žasne.
To si člověk udělá doma pokud má nářadí raději sám poctivěji většinu věcí. A má z toho i větší radost.
V8 je super a do 7er i 5er parádní motor ale pokud někdo jezdí 25-30tis ročně tak rozdíl 3-4litry ve spotřebě je časem znát. Více svíček a oleje a mnohem složitější chlazení které člověk musí hlídat 2x obezřetněji a některé součástky jsou taky dražší a nákladnější na servis jako na R6.
No a často se člověk nedostane všude jako u R6 kde se dá většina věcí odservisovat s motorem v autě.
Na V8 člověk nejen musí dospět ale i FINANČNĚ vyzrát nebo mít dílnu vedle s kamarádem co mu udělá první poslední ... pokud hodně jezdí je to dost znát. Dá se říci že i s 6válcem se dá jezdit pěkně a nemusí to člověk honit. při 120km/h má 2200ot což je krásná hodnota (728i e38)
...ano BMW je droga a zároveň nemoc proto do těch aut sypeme tolik peněz.

Pokud někdo jezdí hodně málo tak V8 ani V12 nebude problém i při dražším servisu udržovat si auto v pořádku. Co ušetří na kilometrech může dát do servisu. I to je možnost.

[/img]
- Přílohy
-
- Například zde 728i pěkné otáčky i spotřeba.
- 728i_E38_budíky2.jpg (177.32 KiB) Zobrazeno 612 x