Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký motor do E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
4am
Registrovaný
Příspěvky: 665
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: ML 35301

#61 Příspěvek od 4am »

teda ten vypadá velice zachovale, pěkný
horan
Registrovaný
Příspěvky: 1933
Registrován: úte 08.08.2006 00:00

#62 Příspěvek od horan »

Taky gratuluji.
Moc teda nechapu co mate na tech stribrnych autech, ale kazdy ma jiny vkus. :lol:
At slouzi.
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#63 Příspěvek od Mateo »

Hele ja mel vybrany 4 auta a todle bylo 4. jako takova rezerva no a finalne z nich bylo nejlepsi jak celkovym stavem tak vybavou a uprimne taky bych preferoval jinou barvu ale tadle me vylozene neurazi tak jsem ji neresil :D

Nicmene vsem diky za rady a ano 525 by byla urcite slaba. Pochopitelne 540i by byla lepsi ale ten 3.0 motor je fakt paradni.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#64 Příspěvek od Zdenda530d »

horan píše:Taky gratuluji.
Moc teda nechapu co mate na tech stribrnych autech, ale kazdy ma jiny vkus. :lol:
At slouzi.
Říká se sice, že stříbrná je barva bez emocí ale mě k e39 opravdu sedí. Navíc je to "bezúdržbová" barva (po dešti na ní nejdou vidět uschlý oka a ani prach, pokud do toho někdo nešmárne)

Nejhorší je černá (na údržbu), ačkoli moje nejoblíbenější, tak jinak je to peklo.

...

BMW krásný
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#65 Příspěvek od madmarty »

Darkstar96 píše:když už bych chtěl V8, nikdy bych nebyl takový barbar, abych ho předělal na LPG. To radši budu jezdit z 3,0 naftou ^^

Tedy soudím, že žádnou zkušenost s větším motorem a LPG nemáš. Vždy se takhle nejvíc vyjadřují ti, kteří žádnou zkušenost nemají.

V8, bez přímého vstřiku, s LPG je nejlepší kombinace. Motor vydrží na věky, má dostatek výkonu a mnohem lepší údržbu než nafty. Jediné motory kde na nich nic nedělám jsou V8, že na jednom je plyn vím jen když slyším cvaknutí ventilu v nádrži po té co se ohřeje voda. Po nastartování mi LPG zapíná cca po 800-1000m v létě a po cca 2km v zimně. Přepínání není znát, pokles výkonu není znát. Auto produkuje mnohem míň zplodin a spotřeba je skoro poloviční oproti benzínu.

Pokud si někdo vybere udržovanou V8 a přestavbu na LPG provede někdo kdo o tom něco ví a NASTAVÍ SPRÁVNĚ mapy v ŘJ LPG, není žádný problém a jede to úplně stejně jako s benzínem. Takže té V8 se fakt nebát.
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#66 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Přesně tak je to prostě jedna z možností paliv a technologiií. /Natural, diesel, LPG, CNG, etanol, vodík, elektro../ to všechno jen přemístí za určitý kč/km.
Naopak bych měl ještě "dobrý ekologický pocit" :), že za sebou nenechám hromadu sazí a smogu.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#67 Příspěvek od Zdenda530d »

Je to sice OT, ale já mám dobrý pocit, když jezdím na LPG, že ty nenažraný svině (rozuměj politici) nedostanou takovou dotaci jako kdybych jezdil na benzín. :lol: :lol: :lol:
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#68 Příspěvek od ACDC »

Plyn je OK. Ale stejně mám vzadu hrdý nápis: 300g CO2 despite of brusel :-))
Frax
Registrovaný
Příspěvky: 261
Registrován: sob 14.02.2009 01:00

#69 Příspěvek od Frax »

ACDC píše:Plyn je OK. Ale stejně mám vzadu hrdý nápis: 300g CO2 despite of brusel :-))
hahaha tak to je nejvíc :D :lol:

Já mohu přidat jen pozdní recenzi s 535i manual. 180kW je dravejch jak svině, mám to na LPG a pískám si... Servis moemntálně dělán ramena, spojka, svíčky olej. Včetěn práce 28 tis :) tedy nic strašného a na 60tis km je klid... tedy krom toho oleje samozřejmě :)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#70 Příspěvek od Filozof »

Frax : to máš komplet podvozek nebo dvě ramena ? :lol:

za ty prachy mám komplet podvozek s olejem i svíčkama.
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#71 Příspěvek od Tompo »

Auto suprový, mám to samé a nedám na to dopustit!!!
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#72 Příspěvek od Filozof »

bud starší M52 528i nebo faceliftová M54 530i je super volba obě auta jedou krásně a obě motorizace mají své pro i proti ale oproti naftě jsou to držáci.

Tak blahopřeji k pěknému autu...ted už jen základní servis a zjistit zda je vše ok jak se tváří na první pohled.
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#73 Příspěvek od Batler »

Na ukázku se představím. Auto vlastním 3 roky a 50 tisíc km.
Vlastním M62B35 bez vanos - V8 v E39 - 535i s manuální 5Q na LPG.
Na tacho svítí 325 tisíc kilometru, auto je kupované v Čechách v roce 1996. Takže bych se nedivil kdyby to někdo stočil...

K autu. V mém autě je dle papíru plyn přes 10 let a cca 200 tisíc kilometru a funguje báječně. Člověk o něm ani neví. Pač funguje úplně sám, sám se zapíná jak se voda ohřeje na 30°c a sám se vypne. Jo ano, v létě se plyn buď pustí do 5 vteřin nebo do 100 metru než se mi ohřeje voda záleží na teplotě. V zimě cca 2-3 kilometry.
Zkoušel jsem sprinty s 2x 535i ,, 1x 328i ,, 1x Alfa Romeo 2,5 V6 140kw jede stejně jako 328i. Všechny jsem v řádech centimetrech porazil. Takže motor opravdu po smrti nemám... Kdyby si někdo myslel že plyn ničí motor :D
Dnešní LpG systémy jsou natolik dokonalé že je to LPG šetrnější k motoru jak benzín. Motor na plyn běží klidněji, tišeji, vyrovnaněji a když je dobře nastavený, tak to na ten plyn i líp jede než jak na benzín.... Pochopitelně musejí být použité kvalitní a dostačující komponenty k danému motoru. Spotřeba vyšší o MAX 1 litr než na benzín. Což mě vůbec nesere když tankuji litr plynu za 10.50 a ostatní tankují benzín za 30 a naftu za 29...
Baví mě V8 s náklady na 100km od 120kč do 240kč :D 12l x 10,50 = zaokrouhleno nahoru 130kč za si koupím 4,5l nafty. 130: (cenou nafty 29kč) = 4,5l. Baví mě s V8 jezdit za menší náklady jak TDI :D To jen tak mimo...

K problematice motoru.
V8 je skvělá, časem zjistíš že i kdyby měla pouze 120kw ten chod toho motoru a zvuk je úžasný. Každý jízda mě baví.
Co se týče automatických převodovek. Jsou použité ZF automaty které se téměř neserou. Případně na bazoži koupíš jiný za 8-10 tisíc.
Manuál 6q sice nejde repasovat. Ale při normálním ježdění ti najede klidně milion, neni to vyloženě že by ta převodovka byla prostě šmejd. Problém je v tom že 540i je taková menší M5 takže každý druhý s tím jezdí jako DIVOKÁ SVINĚ. A je ta převodovka zničená pouze kvůli nevhodnému zacházení. 1 - 2 - 3 plnej že ASC problikavá takže 123 po smrti, většinou pak 4-5 naprosto v pořádku a 6 z tuha.
Vím o pacientovi co neumí v 528i řadit a každý týden zhobluje a amaterky prodriftuje 2 pneumatiky. Světe div se, ale každý rok dělá spojku a shání jinou převodovku...a to denně nenajede víc jak 70km....

Takže pokud převodovka nebyla používaná na drifty ale pouze k normální jízdě, není se čeho bát. Stojí to za to ! Při koupi ta převodovka musí jít z lehka. Většinou když jde lehce převodovka auto je v krásném stavu.
5q na 535i jde repasovat.

535i z 0 na 100 za 6,9 vteřiny
540i z 0 na 100 za 6,4 vteřiny ta půl vteřina mi nestála za to abych kupoval o 80 tisíc dražší motorizaci. Klidně bych si 535i koupil znova když by nebyl pěkná 540i za rozum a né 200 tisíc....
Jinak 535i a 540i po servisní stránce totožné. Je to více méně úplně stejný motor se stejnýma komponentama kde se liší pouze obsah válcu. Takže prosím 535i nezavrhovat přes slavnou 540i.
V8 rozvody jsou sice drahé ale zase je děláš jednou za půl milionu kilometru.... no a když si spočítáš kolik třeba stojí rozvody na jiné auta s R4 motory zjistíš že to neni vůbec takovej průser :D když řemen musíš dělat každých 100 tisíc km.
Jo rádi tečou prsa na rozvodech. Ale to je otázka to jednou za 20 let to přetěsnit. Nebo ventil dekly za pár stovek...

Co vím o R6. 530i super spotřeba, jede to relativně pěkně z 0 na 100 za 7,1 sec ale papá olej. Což lze zmírnit ale pořád to chce každých 1000 km číhnout na měrku oleje a radši to zkontrolovat.

528i naprostá tutovka co se týče spolehlivosti M52 z 0 na 100 za 7,5 vteřiny což neni vůbec špatný. Ale byl pouze v před faceliftu.
Tím neřikám že je 528i nejlepší motor, každej motor se umí srát a to DOST.

530d jsou fajn motory, ale průser je že jsme v Čechách a lidé nemají na kvalitní servis a co hůř, někteří k tomu mají hrozný vztah. Aneb jedu 400 kilometru na jeden zátah ve 3 tisících otáčkách, zastaví vedle dálnice a OKAMŽITĚ to chcípne aniž by to dochladil K.O turbo časem, nebo další specialita je jezeďácka nafta či EKO nafta.... K.O vstřiky s čerpadlem....
Nebo pouze špatně na Čypovaný od Cypa a jdou srát též komponenty....
Mám nespočetně krát potvrzený že M57 motor najede na originál komponenty klidně 700 tisíc při kvalitním servisu a slušném zacházením. Rekordman je 330d 770k na originál vstřiky :D a jednou za půl milionu kilometru repasovat vstřiky s turbem neni tak hrozný když zvážím že to umí jezdit 5-7l musí být ale motor v kondici a slušná jízda ;)

525i je fajn ale s naloženým autem to předjíždění už taková sláva není. Sice má víc kw jak 530d či stejně ale nemá krouťák a všichni víme že kamion běžně tahá 40 tun a Nm přes 1000 je u kamionu normálka. Co se týče motoru tak je to sice M54 ale olej by měla žrát naprosto minimálně či vůbec. Narozdíl od M54B30 (530i) kde použili blok z M54B25 (525i)

Co se týče 530i R6 170kw a 535i V8 173kw. Za mě určitě tu V8 ale já bych tu V8 chtěl i kdyby měla 100kw ono to pochopíš až s tou V8 pojedeš víc jak 10km.

Mozek mi říkal 530i menší spotřeba levnější servis. Srdce fajnšmekra V8 kde je všechno v uvozovkách 2x o proti R6 .... Když ale spojíš nápad mozku a srdce :D Zjistíš že tam je o 2 cívky a 2 svíčky víc než R6 a těsnění pod hlavou tam je pouze jedno navíc :D

R6 spotřeby 7-10 ve městě 11-13l
V8 spotřeby 9-12 ve městě 14-18
Nafta 5-7l ve městě 8-10

Doufám že jsem pomohl a neudělal ti v tom guláš :D PS: Manuální V8 si drží cenu.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#74 Příspěvek od Misanek »

Velice pěkně napsáno a se vším lze jedině souhlasit, ovšem až na jednu malinkou výjimku - za 5/100 s 530d určitě jezdit nejde ani omylem
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#75 Příspěvek od Zdenda530d »

Když už tu tak tlacháme...

Každý k tomu musí asi dospět sám. V mých motoristických začátcích by mě nenapadlo, že někdy budu provozovat auto, kde bude tlouct třílitrový šestiválcový diesel, nebo auto na LPG, nebo auto přeplňovaný kompresorem... a ejhle. Ale prostě pro generaci, která začínala na š105 užovce to bylo něco nepředstavitelného. A V8, v budoucnu kdo ví?
zzeli
Registrovaný
Příspěvky: 765
Registrován: čtv 26.12.2013 01:00

#76 Příspěvek od zzeli »

V8 se 100kW bych teda nechtel. Zvuk je jedna vec, ale kdyz to s tim autem nehejbe, tak je to smutna radost.
Batler
Registrovaný
Příspěvky: 321
Registrován: ned 04.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#77 Příspěvek od Batler »

Vím že 5l zní jako scifi na 530d. Když ale jede po dálnici za 6,2l při 130kmh.
Proč by nemohla při 80 na pětku tempomat na úzkých kolech jet za 5l ? :D
Pochopitelně musí být motor v prostém pořádku A1 stav. Dobrý brzdy co nepřibržďují a zánovní ložiska.
Motor s půl milionem v hrbu s hučícíma ložiskama a zvlněnýma brzdama bude rád když se dostane na 8l :D
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#78 Příspěvek od Zdenda530d »

Už jsem to sem v souvislosti s kondicí motoru a spotřebou do nějakého tématu dával. (530d, r.v. 2001, 142 kw, face)

Mám to na 18" kolech (235 a 255) a jeli jsme ve dvou po okreskách skoro podle předpisů, toto je výsledek.
Přílohy
20160507_102416.jpg
20160507_102416.jpg (111.91 KiB) Zobrazeno 622 x
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#79 Příspěvek od Filozof »

motor s pul mega na hrbu pokud je taky servisovanej muže jezdit daleko líp jako když máte na budíku svých 260tis ale v realu je to 2x tolik někdy i 3x tolik.
Z 90procent mají auta stočené tacho některé i o statisíce dokonce bylo auto viděno které mělo 660tis stočených na krásných 195tis není to krásné takové auto koupit ? A kolik takových aut jezdí včetně klubu ? počítám že jich bude spousty co mají 3x více v reálu.

Pak se všichni diví že ty 530d jsou takové krámy a tak se ty nafty serou ...ano po tolika KM by to chtělo u většiny vyměnit spousty věcí hlavně kolem motoru kde bude plno nástrah které čekají až na ně přijde řada.

Takže ano V8 je super ale musíš mít nejen na provoz ale i servis a já osobně preferuji šestiválce v BMW z jednoho důvodu a tím je lepší a jednodušší servis. Např e38 ale i e39 má výhodu že se kolem motoru člověk dostane a může si řadu věcí udělat kvalitněji doma jako v servisu kde člověk často žasne, jak se práce ojebává ...tím nechci říkat, že to dělají všichni ale když je občas vidím, jak si svojí práci udělají ale kolem toho už nedodělají zbytek věcí případně ztratí nějaké origo šroubky a lišty a člověk pak jen žasne.
To si člověk udělá doma pokud má nářadí raději sám poctivěji většinu věcí. A má z toho i větší radost.

V8 je super a do 7er i 5er parádní motor ale pokud někdo jezdí 25-30tis ročně tak rozdíl 3-4litry ve spotřebě je časem znát. Více svíček a oleje a mnohem složitější chlazení které člověk musí hlídat 2x obezřetněji a některé součástky jsou taky dražší a nákladnější na servis jako na R6.
No a často se člověk nedostane všude jako u R6 kde se dá většina věcí odservisovat s motorem v autě.

Na V8 člověk nejen musí dospět ale i FINANČNĚ vyzrát nebo mít dílnu vedle s kamarádem co mu udělá první poslední ... pokud hodně jezdí je to dost znát. Dá se říci že i s 6válcem se dá jezdit pěkně a nemusí to člověk honit. při 120km/h má 2200ot což je krásná hodnota (728i e38)

...ano BMW je droga a zároveň nemoc proto do těch aut sypeme tolik peněz. :D

Pokud někdo jezdí hodně málo tak V8 ani V12 nebude problém i při dražším servisu udržovat si auto v pořádku. Co ušetří na kilometrech může dát do servisu. I to je možnost. :-)

[/img]
Přílohy
Například zde 728i pěkné otáčky i spotřeba.
Například zde 728i pěkné otáčky i spotřeba.
728i_E38_budíky2.jpg (177.32 KiB) Zobrazeno 613 x
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#80 Příspěvek od Misanek »

Zdenda530d píše:Už jsem to sem v souvislosti s kondicí motoru a spotřebou do nějakého tématu dával. (530d, r.v. 2001, 142 kw, face)

Mám to na 18" kolech (235 a 255) a jeli jsme ve dvou po okreskách skoro podle předpisů, toto je výsledek.
Chtělo by to zkalibrovat bc :twisted:
Odpovědět