Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 530D ZÁHADA !! nadměrné ničení čidel vačky
Zdravím koupil jsem si asi před půl rokem 39 ku a asi po měsíci se mi stalo poprvé že motor nešel nahodti ... pohoda vyměnil jsem čidlo vačky a vše šlapalo jak mělo pozor po měsíci se mi to stalo znovva říkám tak ok vratím tam to staré a zase to fungovalo ... a teď mi to nedalo koupil jsem fungl nové od delphiny a za 3 měsíce .. zase ... tak jsem to napíchl na dia od delphiny palivo tlačí otáčky snímá ale nestartuje vrátil jsem tam to 2 hé a jezdím v klidu už 3 dny dál.... prosím o radu pomůže výměna čidla klikovky ? pořád nějak nechápu ten sistém nicméně nechci kupovat každej čtvrt rok čidlo za 1200
děkuji za rady

Běžet to chvilku může, když jsem měl vadné čidlo já tak mi to zastudena šlo nastartovat a třeba minutu to jelo s nepravidelným volnoběhem.Pak to zdechlo a už to do schladnutí nešlo nastartovat.
Misanek píše:Podle mě kdyby bylo čidlo klikovky K.O. tak by motor neběžel vůbec, poněvadž dde potřebuje jeho informace ke vstřikování. Kdežto číslo vačky slouží jednoduše řečeno hlavně ke startu motoru, aby dde přesně zjistila aktuální polohu natočení motoru
No tak to, co jsi popsal já rozhodně nepovažuji za běh motoruElektro píše:Běžet to chvilku může, když jsem měl vadné čidlo já tak mi to zastudena šlo nastartovat a třeba minutu to jelo s nepravidelným volnoběhem.Pak to zdechlo a už to do schladnutí nešlo nastartovat.
To si nedovedu dost dobře představit, co by jej za takovou chvilku mohlo odpálit. Zkusil bych asi reklamaci, jelikož jsi možná natrefil na vadný kus, ačkoliv by to měl být origináldirty1945 píše:problém je že jsem 2 hé čidlo měnil originál za originál ... uděalo to to samé už po měsíci ... je možnost žeby něco ničilo životnost toho čidla ?
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
V případě snímače vačky bych určitě koupil originální díl z distribuční sítě BMW, i když je dražší. Ostatní laciné náhrady chvilku fungují, ale spolehlivost je loterie. Jestli něco to čidlo může ničit? Teplotu neovlivníš, ale je nutné se podívat, kudy vedou ty kabely k váze vzduchu a k vačce - často dochází k mechanickému nebo teplotnímu poškození welorů a uvnitř uložených drátů, např. o svody. Správný signál od čidla vačky vypadá takto:

Jako další je "kvalita" palubního napětí - tím myslím jeho velikost, stálost a podíl střídavé složky. Tohle může dost ovlivnit čitelnost signálů a životnost čidla. Tedy dobře kontaktující a dotažené svorky na baterce a alternátoru, aby při změně zátěže nedocházelo ke krátkodobému (mžikovému) zvýšení palubního napětí. Je úplně jedno, jestli je palubní napětí 13,8 nebo 14,4 Voltu, ale v průběhu napětí nesmí existovat špičky nad 20 Voltů, protože tohle už polovodičové součástky zrovna nemilují. Nabuzený alternátor s blbě připojeným akumulátorem klidně vysmahne i 50 Voltů a to už všechny součástky nepřežijí. Jenže na měření musíte použít osciloskop, digitální měřák z Lídlu za 150,- vočí Vám ukáže tzv. efektivní hodnotu, ale o kvalitě a stálosti napětí neřekne vůbec nic. Takže musíte do dílny, kde tokový osciloskop mají a umějí s tím dělat. Že se jako osciloskop dá použít upravený vstup zvukové karty jsem už na tomto fóru popisoval, ale nehodlám odpovídat za zničené počítače - takže navštivte odborníky v dílně.
Jak vypadá průběh napětí na vadném a správně fungujícím alternátoru vidíte na obrázku níže. Naprvním vidíte ty napěťové špičky, které jsou samozřejmě nežádoucí. Na druhém je ten průběh napětí krásně vyhlazený. Může dojít k rušení příjmu rádia, ale hlavně to nedělá dobře i různým čidlům na polovodičích založených, včetně čidla vačky. Můžeme klidně diskutovat, jak dobrý filtr je automobilová baterie - ANO, správně kontaktující baterie je velmi dobrým fitrem a tyto špičky baterce určitě nevadí. Jenže u většiny BMW je baterie v zadní části, tj. dost daleko od zdroje napěťových špiček, kdyžto čidla jsou velmi blízko alternátoru.
Tyhle průběhy jsou z Felicie, kde je baterka v motorovém prostoru a vypadají takto:


Tohle byl příklad s vadnou diodou - myslíte si, že to nějakým měřákem za "stopade" poznáte. Jako další si sami najděte, jak vypadá průběh napětí na alternátoru s ošoupanými uhlíky nebo opálenými kroužky. Potom ještě doporučuji přečíst tento článek http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... rubehy.php a zjistíte, že osciloskop je velmi zajímavý přístroj.
http://josef.posta.sweb.cz/publik/Pub_1 ... age012.gif

Jako další je "kvalita" palubního napětí - tím myslím jeho velikost, stálost a podíl střídavé složky. Tohle může dost ovlivnit čitelnost signálů a životnost čidla. Tedy dobře kontaktující a dotažené svorky na baterce a alternátoru, aby při změně zátěže nedocházelo ke krátkodobému (mžikovému) zvýšení palubního napětí. Je úplně jedno, jestli je palubní napětí 13,8 nebo 14,4 Voltu, ale v průběhu napětí nesmí existovat špičky nad 20 Voltů, protože tohle už polovodičové součástky zrovna nemilují. Nabuzený alternátor s blbě připojeným akumulátorem klidně vysmahne i 50 Voltů a to už všechny součástky nepřežijí. Jenže na měření musíte použít osciloskop, digitální měřák z Lídlu za 150,- vočí Vám ukáže tzv. efektivní hodnotu, ale o kvalitě a stálosti napětí neřekne vůbec nic. Takže musíte do dílny, kde tokový osciloskop mají a umějí s tím dělat. Že se jako osciloskop dá použít upravený vstup zvukové karty jsem už na tomto fóru popisoval, ale nehodlám odpovídat za zničené počítače - takže navštivte odborníky v dílně.
Jak vypadá průběh napětí na vadném a správně fungujícím alternátoru vidíte na obrázku níže. Naprvním vidíte ty napěťové špičky, které jsou samozřejmě nežádoucí. Na druhém je ten průběh napětí krásně vyhlazený. Může dojít k rušení příjmu rádia, ale hlavně to nedělá dobře i různým čidlům na polovodičích založených, včetně čidla vačky. Můžeme klidně diskutovat, jak dobrý filtr je automobilová baterie - ANO, správně kontaktující baterie je velmi dobrým fitrem a tyto špičky baterce určitě nevadí. Jenže u většiny BMW je baterie v zadní části, tj. dost daleko od zdroje napěťových špiček, kdyžto čidla jsou velmi blízko alternátoru.
Tyhle průběhy jsou z Felicie, kde je baterka v motorovém prostoru a vypadají takto:


Tohle byl příklad s vadnou diodou - myslíte si, že to nějakým měřákem za "stopade" poznáte. Jako další si sami najděte, jak vypadá průběh napětí na alternátoru s ošoupanými uhlíky nebo opálenými kroužky. Potom ještě doporučuji přečíst tento článek http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... rubehy.php a zjistíte, že osciloskop je velmi zajímavý přístroj.
http://josef.posta.sweb.cz/publik/Pub_1 ... age012.gif
díky moc ... nemám problém s tím žeby mi auto při jízdě chcíplo to se mi nestalo zatím nikdy ale souvislost s teplotou to asi má protože auto nenastartuju třeba po dlouhodobě zahřátém motoru jakmile čidlo zchladím zase funguje tak sebou vozím 2 originál čidla a měním
díky moc za rady ozkouším original BMW čidlo a dám echo jak dlouho mi vydrželo 
