V případě snímače vačky bych určitě koupil originální díl z distribuční sítě BMW, i když je dražší. Ostatní laciné náhrady chvilku fungují, ale spolehlivost je loterie. Jestli něco to čidlo může ničit? Teplotu neovlivníš, ale je nutné se podívat, kudy vedou ty kabely k váze vzduchu a k vačce - často dochází k mechanickému nebo teplotnímu poškození welorů a uvnitř uložených drátů, např. o svody. Správný signál od čidla vačky vypadá takto:
Jako další je "kvalita" palubního napětí - tím myslím jeho velikost, stálost a podíl střídavé složky. Tohle může dost ovlivnit čitelnost signálů a životnost čidla. Tedy dobře kontaktující a dotažené svorky na baterce a alternátoru, aby při změně zátěže nedocházelo ke krátkodobému (mžikovému) zvýšení palubního napětí. Je úplně jedno, jestli je palubní napětí 13,8 nebo 14,4 Voltu, ale v průběhu napětí nesmí existovat špičky nad 20 Voltů, protože tohle už polovodičové součástky zrovna nemilují. Nabuzený alternátor s blbě připojeným akumulátorem klidně vysmahne i 50 Voltů a to už všechny součástky nepřežijí. Jenže na měření musíte použít osciloskop, digitální měřák z Lídlu za 150,- vočí Vám ukáže tzv. efektivní hodnotu, ale o kvalitě a stálosti napětí neřekne vůbec nic. Takže musíte do dílny, kde tokový osciloskop mají a umějí s tím dělat. Že se jako osciloskop dá použít upravený vstup zvukové karty jsem už na tomto fóru popisoval, ale nehodlám odpovídat za zničené počítače - takže navštivte odborníky v dílně.
Jak vypadá průběh napětí na vadném a správně fungujícím alternátoru vidíte na obrázku níže. Naprvním vidíte ty napěťové špičky, které jsou samozřejmě nežádoucí. Na druhém je ten průběh napětí krásně vyhlazený. Může dojít k rušení příjmu rádia, ale hlavně to nedělá dobře i různým čidlům na polovodičích založených, včetně čidla vačky. Můžeme klidně diskutovat, jak dobrý filtr je automobilová baterie - ANO, správně kontaktující baterie je velmi dobrým fitrem a tyto špičky baterce určitě nevadí. Jenže u většiny BMW je baterie v zadní části, tj. dost daleko od zdroje napěťových špiček, kdyžto čidla jsou velmi blízko alternátoru.
Tyhle průběhy jsou z Felicie, kde je baterka v motorovém prostoru a vypadají takto:
Tohle byl příklad s vadnou diodou - myslíte si, že to nějakým měřákem za "stopade" poznáte. Jako další si sami najděte, jak vypadá průběh napětí na alternátoru s ošoupanými uhlíky nebo opálenými kroužky. Potom ještě doporučuji přečíst tento článek
http://www.jb-elektronik.cz/diagnostika ... rubehy.php a zjistíte, že osciloskop je velmi zajímavý přístroj.
http://josef.posta.sweb.cz/publik/Pub_1 ... age012.gif