Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW e39 523i - špatný chod motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Sidewalk_Cracker
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 06.01.2014 01:00

#1 Příspěvek od Sidewalk_Cracker »

Zdarec. Mám takový velký problém, který se mi nedaří vyřešit. Auto problematicky startuje, má tendence chcípat, vibruje, jde velmi nepravidelně. Start vozidla na přiloženém videu v čase 0:43. Zvýšené hodnoty engine roughness se střídají na různých válcích. 1:31 skoro 9000 na pátém válci.
Na autě byl měněn snímač polohy klikové hřídele za nový. Snímač polohy vačkové hřídele je nejspíš také v pořádku. Oboje originál VDO, Siemens. Podle diagnostiky nejsou na motoru žádné chyby.

Původně jsem si myslel, že je špatný snímač polohy vačkové hřídele, vyměnil jsem ho tedy za nový a s nim to házelo chybu v diagnostice, nejspíš protože jsem koupil meyle. Auto se projevovalo stejně špatně. Vrátil jsem zpět tedy původní VDO, k tomu dal nový snímač polohy klikové hřídele VDO. Původní snímač klikovky byl totiž propálený od prosakujícího oleje z hadice, co vede k vanosu, takže měl určitě podíl na problémech auta. Pak jsem smazal staré chyby v diagnostice a s touto kombinací to žádné už nehlásí. Čidla jsou tedy s největší pravděpodobností v pohodě, ale problémy zůstávají. Tak nevim co dál, svíčky, zapalovací cívky, lambda sonda, palivovej filtr, palivový čerpadlo, volnoběžný ventil, dvouhmotový setrvačník, hodit to ze skály? děkuji za nápady
video:
https://www.youtube.com/watch?v=PiPQ6tU ... e=youtu.be
Sidewalk_Cracker
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 06.01.2014 01:00

#2 Příspěvek od Sidewalk_Cracker »

Zkusil jsem opět vyměnit snímač polohy vačkové hřídele. Původní VDO za meyle, který jsem koupil. Auto s ním špatně startuje, ale pak jde mnohem lépe, než s původním VDO. S meyle diagnostika ale hází chybu, zhruba při 148 otáčkách, tedy určitě při startu. Při VDO diagnostika nic nehází, ale motor jak špatně startuje, tak špatně a nepravidelně běží. Takže možná přeci jen bude chyba v tom snímači polohy vačky a vše vyřeší originální nový VDO.
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od patras Čestný člen »

a nebude spatne casovani ? to zni jak o rozvody o zub vedle)
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Sidewalk_Cracker
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 06.01.2014 01:00

#4 Příspěvek od Sidewalk_Cracker »

To nevím, jak by se ale mohlo stát, že by se z ničeho nic rozhodilo časování. Ten motor šel do posledních chvil sametově. Borci na e39 klubu říkali, že jiná čidla než originál VDO prostě buď nefungují nebo fungují mizerně, tak nejdřív vyzkouším VDO a pak se uvidí..
Sidewalk_Cracker
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: pon 06.01.2014 01:00

#5 Příspěvek od Sidewalk_Cracker »

btw. nemají právě tyto senzory zajistit přesné časování zážehu na všech válcích?
Odpovědět