Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký motor do E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#41 Příspěvek od Mateo »

jak jsem psal na zacatku o spotrebu mi nejde spise me u benzinovych motorizaci zajimaly vylozene vady. Jinak jak tady nekdo trefne poznamenal petka je stejne dost tezka na zatacky a na ty dalnici pojede pekne i 2,5 takze hledam auto od 2,5 vyse spise s durazem na vybavu a pekny stav s tim ze muze byt i automat ale to pouze nad rok 2002 kdy tam urcite byly ZF prevodovky
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#42 Příspěvek od RomanM3 »

Ber v8. Věř mi. Koní není nikdy dost. Ja mám v8 uz tři roky. Ano servis je dražší. Ale stojí to za to
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#43 Příspěvek od Perunwit »

Hlavně se tě to auto musí líbit a vyhovovat ti výbavou :wink: jestli bude 2,5 nebo 3,0 to už je fuk, protože nejlepší výbava i svezení bude s nejvyšší pravděpodobností u V8.... a nebudeme si tu hrát že je nám jedno kolik máme pod plynem :driver:
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#44 Příspěvek od Darkstar96 »

Samozřejmě , že je V8 krásná věc, ale nedovedu si představit, jak bych to živil. 8O :cry:
RomanM3
Registrovaný
Příspěvky: 666
Registrován: čtv 30.12.2010 01:00
Bydliště: Beskydy

#45 Příspěvek od RomanM3 »

proč? já jezdím s V8 denně do práce asi 17km tam a pak zpátky. spotřebu mám 12,5. když jedu aspon 30km opoklidným (předpisovým) režimem, tak se dá jet kolem 10. ten R6 o moc mín brát nebude, protože ty R6 jsou nastaveny víc do otáček.
Připomínám že já mám automat.
ten automat to auto hodně mrtví, to je pravda. ale na denní ježdění je to super.
a rozhodně i v automatu ta V8 jede o poznání víc než kterýkoliv R6. ano nafta v manuálu má srovnatelný tah dole, ale po třech tis umře, kdežto V8 se po třech tisících teprve probere a začne tahat jak divá
Prostě se svez a uvidíš sám. pak si pozjištuj ceny náhradních dílů a uvidíš pro co se rozhodneš. V8 je dražší na servis, ale není to už tak propsatný rozdíl. a za tu cenu co jsi psal že jsi ochotný zaplatit najdeš V8 v pěkném stavu. jen je třeba si počkat. nebo koupíš něco ne uplně top ale za ten zbytek si to dáš dokupy.
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#46 Příspěvek od Darkstar96 »

Já mám právě naftu 3litra a spotřeba 6,3 když se hodně snažím, kolem 9ti ve městě a 11 když na to šlapu fakt hodně. NA V8 když šlápneš tak musíš mít spotřebu tak 35/100 ne?
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#47 Příspěvek od Perunwit »

prostě u V8 platí to otřepané pořekadlo o opici a banánech :banan:

3,0i:

- 80% město spotřeba na letních loni 10,5l/100km... v zimě jsem kolem 12l/100km.
- mimo město pohodová jízda dle předpisů do 10l/100km, osobák při jízdě Plzeň-Domažlice a zpět 7,5l/100km.

- ještě jedna věco ohledně spotřeby tu myslim nezazněla a to, že se s tim budeš učit jezdit - využívat motor co nejefektivněji. U mojí první R6 jsem měl ze začátku spotřebu +2/100km. Po půl roce to šlo dolů. Styl jízdy mám už ustálenej :Ehm:
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#48 Příspěvek od TANN3R »

U V8 hlavně funguje suprově LPG, pak jsou náklady na palivo srovnatelné s naftovou R6. Při současných cenách paliv je ještě spíš o kousek levnější V8, než nafta. Jen moc lidí nechce koupit auto, a hned počítat s tím, že musí dát za přestavbu bezmála 40ti. Radši koupí naftu a doufají, že do ní těch 40+ nebudou muset dát :D

Ale ve skutečnosti to není tak jednoduché s tím výběrem. 540i s plynem je sice nejlepší volba v poměru cena/výkon, ale sehnat pěkný kus u nás je celkem problém. Zas koupit škaredou holotu jen kvůli V8 je nesmysl. To pak je opravdu lepší vybírat i mezi naftama a zohlednit stav s výbavou vůči ceně..
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#49 Příspěvek od Darkstar96 »

když už bych chtěl V8, nikdy bych nebyl takový barbar, abych ho předělal na LPG. To radši budu jezdit z 3,0 naftou ^^
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#50 Příspěvek od patras Čestný člen »

530i .. dlouhodoba spotreba 10l/100 .. mesto cca 12l, dalky 8,5l ...
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)

#51 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

Se spotřebama tady vesměs souhlas. Fakt nejlepší na jízdu do města je 520i (2,2l) a 525i - úplně stačí (cca 9l/100). V městským provozu se žádný závody moc nekonají a je to pořád silnější než 80% okolních aut. Jak bylo řečeno po dálnici se rozletí pod plným plynem na 200 taky.

V8 je jistě koží i když jen podtrhuje těžkej nedotáčivej čumák E39. Ale na popojížďky? Rozmařilost.. A to bych právě dal radši do LPG, než jezdil krátký město v naftě.
Nerad bych totiž terorizoval sebe tak smradem nafty svoje okolí. :)
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00

#52 Příspěvek od ada540i »

Moje spotřeba: 11l/100km https://www.spritmonitor.de/en/detail/711004.html
Auto: 540i, 2001, sedan, manuál
Kola: 235/18 + 265/18
Využití: Víkendovka

Jezdil jsem s 520i (125kW) a s 525i. Neni to rozhodně špatné svezení, ideální na běžné ježdění. 540i je spíš pro radost. Nebo M5 pro ještě větší radost.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
TomBrno
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 24.06.2008 00:00
Bydliště: Brno

#53 Příspěvek od TomBrno »

ahoj taky přidám zkušenosti s 540i. mám ji v manuálu předface, spotřeba to normální kombinovaný ježdění 12.5 L/100km s tím že jezdím svižně, rychlejší rozjezd ale žádný velký vytáčení ani rychlosti zběsilý. Jednou sem s ní byl na masarykově okruhu zablbnout a průměrná spotřeba jen za ten okruh 25L na sto. víc to nešlo jel sem na plnej plyn. a když někdy popojíždím po okolí do pár kiláků tak je to 13,5-14L na sto.
Jinak bych ji za nic neměnil, na servis to podle mě vyjde teměř nastejno, něco je levnější než u jiných modelů a něco dražší. Můj sen je jednou si sám zgenerálkovat celej motor, ne že by to bylo potřeba ale pro radost a potěšení :twisted:
TomBrno
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: úte 24.06.2008 00:00
Bydliště: Brno

#54 Příspěvek od TomBrno »

btw: video ke zhlidnutí z toho automotodromu, koukam že už je to pěkná řádka let co sem tam byl :D hvízdání v zatáčkách dělaly starý zimní gumy, sem si myslel že je sjedu ale neubyl ani mm zato to klouzalo jak svina ;)

https://youtu.be/LwTJ7FG9XhI
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#55 Příspěvek od Zdenda530d »

Když už jsme u těch spotřeb... naftěnka v e39, 3.0 142 kw r.v. 2001. Motor s turbem ve výborné kondici a toto je jeden z důkazů...

Motor nebyl předehřátý, ráno bylo kolem 16°C. Ihned jsem vyjel na okresku a do zahřátí motoru jel "podle předpisů" (skoro) těch cca 20km. Při cestě dlouhé 120 km se mi počítadlo zastavilo na 5,2 l/100 a to jsem se po zahřátí občas podíval za 170 km/h, takže sbohem hybridi... možná za 30 let... mě stačí tento stařičký motor :)
[i při reálném výpočtu spotřeby to odpovídá]

Auto bez zátěže, jen já 100 + 54kg přítelkyně a dvoulitrovka s pitím, DPF pryč, EGR zaslepen, kola 18" s předepsaným obutím - Bridgestone

pozn.: když jsem zkoušel potenciál motoru na dálnici, tak 240km/h zvládl bez většího zaváhání - rafiku už jsem měl opřenou o doraz.
Přílohy
20160507_102416.jpg
20160507_102416.jpg (113.97 KiB) Zobrazeno 861 x
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#56 Příspěvek od ACDC »

Co furt máte proti plynu? Jaký jiný motor než velkoobjemový aspoň šestiválec. V 540 o něm nevím. Nepoznám kdy přepne, zvuk stejný, vidět to není, litr 11,50 Kč. Jen to zabraný místo.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#57 Příspěvek od Perunwit »

myslim, že omletého tu toho bylo dost... kdo chtěl, pochopil.... po měsíci ve švédsku s koncernovým TDi rok 2015 jsem si včera sednul do svojí prastaré, nepohyblivé, nespolehlivé a jáneviimcoještě 530i a jal se oživovat baterku způsobem, jí vlastním - totiž v otáčkách :-). Musim říct, že ten rozdíl mezi novou oktávkou a 15 let starou bramborou mě zase dostal :-). A tady je článek o té provarové 530i ;-)

http://www.auto.cz/bmw-530i-superkombinace-08-2002-243
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#58 Příspěvek od Mateo »

No tak jsem se dockal nakonec jsem celkem nahodne sehnal tohohle toura

Type 530I (EUR)

Dev. series E39 (2)

Line 5

Body type TOUR

Steering LL

Door count 5

Engine M54

Cubical capacity 3.00

Power 170

Transmision HECK

Gearbox MECH

Colour TITANSILBER METALLIC (354)

Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)

Prod. date 2003-12-05




Order options
No. Description
1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES

167 EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM

210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)

216 SERVOTRONIC

227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION

249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL

255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL

302 ALARM SYSTEM

379 2-PCE LT/ALY WHEEL/Y-SPOKE 80

386 ROOF RAIL

403 GLAS ROOF, ELECTRIC

423 FLOOR MATS, VELOUR

425 INTERIOR TRIM

428 WARNING TRIANGLE

430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE

456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE

494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER

500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING

508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)

521 RAIN SENSOR

522 XENON LIGHT

534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING

609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL

612 BMW ASSIST

638 CAR TELEPHONE PROFESSIONAL

672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS

676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM

722 EDITION LIFESTYLE

775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE

785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS

8SP COP CONTROL

801 GERMANY VERSION

863 EUROPE/DEALER DIRECTORY

879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION

970 BUISNESS PACKAGE




Series options
No. Description
470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT

520 FOGLIGHTS

548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING

851 LANGUAGE VERSION GERMAN
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#59 Příspěvek od Mateo »

foto
Přílohy
530i
530i
Back.jpg (184.77 KiB) Zobrazeno 731 x
530i
530i
Side.jpg (152.21 KiB) Zobrazeno 731 x
530i
530i
Motor.jpg (130.74 KiB) Zobrazeno 731 x
530i
530i
Front.jpg (156.56 KiB) Zobrazeno 731 x
Front.jpg
Front.jpg (156.56 KiB) Zobrazeno 731 x
4am
Registrovaný
Příspěvky: 665
Registrován: úte 03.07.2007 00:00
Bydliště: ML 35301

#60 Příspěvek od 4am »

teda ten vypadá velice zachovale, pěkný
Odpovědět