Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký motor do E39
jak jsem psal na zacatku o spotrebu mi nejde spise me u benzinovych motorizaci zajimaly vylozene vady. Jinak jak tady nekdo trefne poznamenal petka je stejne dost tezka na zatacky a na ty dalnici pojede pekne i 2,5 takze hledam auto od 2,5 vyse spise s durazem na vybavu a pekny stav s tim ze muze byt i automat ale to pouze nad rok 2002 kdy tam urcite byly ZF prevodovky
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
proč? já jezdím s V8 denně do práce asi 17km tam a pak zpátky. spotřebu mám 12,5. když jedu aspon 30km opoklidným (předpisovým) režimem, tak se dá jet kolem 10. ten R6 o moc mín brát nebude, protože ty R6 jsou nastaveny víc do otáček.
Připomínám že já mám automat.
ten automat to auto hodně mrtví, to je pravda. ale na denní ježdění je to super.
a rozhodně i v automatu ta V8 jede o poznání víc než kterýkoliv R6. ano nafta v manuálu má srovnatelný tah dole, ale po třech tis umře, kdežto V8 se po třech tisících teprve probere a začne tahat jak divá
Prostě se svez a uvidíš sám. pak si pozjištuj ceny náhradních dílů a uvidíš pro co se rozhodneš. V8 je dražší na servis, ale není to už tak propsatný rozdíl. a za tu cenu co jsi psal že jsi ochotný zaplatit najdeš V8 v pěkném stavu. jen je třeba si počkat. nebo koupíš něco ne uplně top ale za ten zbytek si to dáš dokupy.
Připomínám že já mám automat.
ten automat to auto hodně mrtví, to je pravda. ale na denní ježdění je to super.
a rozhodně i v automatu ta V8 jede o poznání víc než kterýkoliv R6. ano nafta v manuálu má srovnatelný tah dole, ale po třech tis umře, kdežto V8 se po třech tisících teprve probere a začne tahat jak divá
Prostě se svez a uvidíš sám. pak si pozjištuj ceny náhradních dílů a uvidíš pro co se rozhodneš. V8 je dražší na servis, ale není to už tak propsatný rozdíl. a za tu cenu co jsi psal že jsi ochotný zaplatit najdeš V8 v pěkném stavu. jen je třeba si počkat. nebo koupíš něco ne uplně top ale za ten zbytek si to dáš dokupy.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
prostě u V8 platí to otřepané pořekadlo o opici a banánech
3,0i:
- 80% město spotřeba na letních loni 10,5l/100km... v zimě jsem kolem 12l/100km.
- mimo město pohodová jízda dle předpisů do 10l/100km, osobák při jízdě Plzeň-Domažlice a zpět 7,5l/100km.
- ještě jedna věco ohledně spotřeby tu myslim nezazněla a to, že se s tim budeš učit jezdit - využívat motor co nejefektivněji. U mojí první R6 jsem měl ze začátku spotřebu +2/100km. Po půl roce to šlo dolů. Styl jízdy mám už ustálenej

3,0i:
- 80% město spotřeba na letních loni 10,5l/100km... v zimě jsem kolem 12l/100km.
- mimo město pohodová jízda dle předpisů do 10l/100km, osobák při jízdě Plzeň-Domažlice a zpět 7,5l/100km.
- ještě jedna věco ohledně spotřeby tu myslim nezazněla a to, že se s tim budeš učit jezdit - využívat motor co nejefektivněji. U mojí první R6 jsem měl ze začátku spotřebu +2/100km. Po půl roce to šlo dolů. Styl jízdy mám už ustálenej

U V8 hlavně funguje suprově LPG, pak jsou náklady na palivo srovnatelné s naftovou R6. Při současných cenách paliv je ještě spíš o kousek levnější V8, než nafta. Jen moc lidí nechce koupit auto, a hned počítat s tím, že musí dát za přestavbu bezmála 40ti. Radši koupí naftu a doufají, že do ní těch 40+ nebudou muset dát
Ale ve skutečnosti to není tak jednoduché s tím výběrem. 540i s plynem je sice nejlepší volba v poměru cena/výkon, ale sehnat pěkný kus u nás je celkem problém. Zas koupit škaredou holotu jen kvůli V8 je nesmysl. To pak je opravdu lepší vybírat i mezi naftama a zohlednit stav s výbavou vůči ceně..

Ale ve skutečnosti to není tak jednoduché s tím výběrem. 540i s plynem je sice nejlepší volba v poměru cena/výkon, ale sehnat pěkný kus u nás je celkem problém. Zas koupit škaredou holotu jen kvůli V8 je nesmysl. To pak je opravdu lepší vybírat i mezi naftama a zohlednit stav s výbavou vůči ceně..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 4057
- Registrován: ned 20.01.2008 01:00
- Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Se spotřebama tady vesměs souhlas. Fakt nejlepší na jízdu do města je 520i (2,2l) a 525i - úplně stačí (cca 9l/100). V městským provozu se žádný závody moc nekonají a je to pořád silnější než 80% okolních aut. Jak bylo řečeno po dálnici se rozletí pod plným plynem na 200 taky.
V8 je jistě koží i když jen podtrhuje těžkej nedotáčivej čumák E39. Ale na popojížďky? Rozmařilost.. A to bych právě dal radši do LPG, než jezdil krátký město v naftě.
Nerad bych totiž terorizoval sebe tak smradem nafty svoje okolí.
V8 je jistě koží i když jen podtrhuje těžkej nedotáčivej čumák E39. Ale na popojížďky? Rozmařilost.. A to bych právě dal radši do LPG, než jezdil krátký město v naftě.
Nerad bych totiž terorizoval sebe tak smradem nafty svoje okolí.

Moje spotřeba: 11l/100km https://www.spritmonitor.de/en/detail/711004.html
Auto: 540i, 2001, sedan, manuál
Kola: 235/18 + 265/18
Využití: Víkendovka
Jezdil jsem s 520i (125kW) a s 525i. Neni to rozhodně špatné svezení, ideální na běžné ježdění. 540i je spíš pro radost. Nebo M5 pro ještě větší radost.
Auto: 540i, 2001, sedan, manuál
Kola: 235/18 + 265/18
Využití: Víkendovka
Jezdil jsem s 520i (125kW) a s 525i. Neni to rozhodně špatné svezení, ideální na běžné ježdění. 540i je spíš pro radost. Nebo M5 pro ještě větší radost.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
ahoj taky přidám zkušenosti s 540i. mám ji v manuálu předface, spotřeba to normální kombinovaný ježdění 12.5 L/100km s tím že jezdím svižně, rychlejší rozjezd ale žádný velký vytáčení ani rychlosti zběsilý. Jednou sem s ní byl na masarykově okruhu zablbnout a průměrná spotřeba jen za ten okruh 25L na sto. víc to nešlo jel sem na plnej plyn. a když někdy popojíždím po okolí do pár kiláků tak je to 13,5-14L na sto.
Jinak bych ji za nic neměnil, na servis to podle mě vyjde teměř nastejno, něco je levnější než u jiných modelů a něco dražší. Můj sen je jednou si sám zgenerálkovat celej motor, ne že by to bylo potřeba ale pro radost a potěšení
Jinak bych ji za nic neměnil, na servis to podle mě vyjde teměř nastejno, něco je levnější než u jiných modelů a něco dražší. Můj sen je jednou si sám zgenerálkovat celej motor, ne že by to bylo potřeba ale pro radost a potěšení

btw: video ke zhlidnutí z toho automotodromu, koukam že už je to pěkná řádka let co sem tam byl
hvízdání v zatáčkách dělaly starý zimní gumy, sem si myslel že je sjedu ale neubyl ani mm zato to klouzalo jak svina 
https://youtu.be/LwTJ7FG9XhI


https://youtu.be/LwTJ7FG9XhI
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 464
- Registrován: ned 18.08.2013 00:00
Když už jsme u těch spotřeb... naftěnka v e39, 3.0 142 kw r.v. 2001. Motor s turbem ve výborné kondici a toto je jeden z důkazů...
Motor nebyl předehřátý, ráno bylo kolem 16°C. Ihned jsem vyjel na okresku a do zahřátí motoru jel "podle předpisů" (skoro) těch cca 20km. Při cestě dlouhé 120 km se mi počítadlo zastavilo na 5,2 l/100 a to jsem se po zahřátí občas podíval za 170 km/h, takže sbohem hybridi... možná za 30 let... mě stačí tento stařičký motor
[i při reálném výpočtu spotřeby to odpovídá]
Auto bez zátěže, jen já 100 + 54kg přítelkyně a dvoulitrovka s pitím, DPF pryč, EGR zaslepen, kola 18" s předepsaným obutím - Bridgestone
pozn.: když jsem zkoušel potenciál motoru na dálnici, tak 240km/h zvládl bez většího zaváhání - rafiku už jsem měl opřenou o doraz.
Motor nebyl předehřátý, ráno bylo kolem 16°C. Ihned jsem vyjel na okresku a do zahřátí motoru jel "podle předpisů" (skoro) těch cca 20km. Při cestě dlouhé 120 km se mi počítadlo zastavilo na 5,2 l/100 a to jsem se po zahřátí občas podíval za 170 km/h, takže sbohem hybridi... možná za 30 let... mě stačí tento stařičký motor

[i při reálném výpočtu spotřeby to odpovídá]
Auto bez zátěže, jen já 100 + 54kg přítelkyně a dvoulitrovka s pitím, DPF pryč, EGR zaslepen, kola 18" s předepsaným obutím - Bridgestone
pozn.: když jsem zkoušel potenciál motoru na dálnici, tak 240km/h zvládl bez většího zaváhání - rafiku už jsem měl opřenou o doraz.
- Přílohy
-
- 20160507_102416.jpg (113.97 KiB) Zobrazeno 871 x
myslim, že omletého tu toho bylo dost... kdo chtěl, pochopil.... po měsíci ve švédsku s koncernovým TDi rok 2015 jsem si včera sednul do svojí prastaré, nepohyblivé, nespolehlivé a jáneviimcoještě 530i a jal se oživovat baterku způsobem, jí vlastním - totiž v otáčkách
. Musim říct, že ten rozdíl mezi novou oktávkou a 15 let starou bramborou mě zase dostal
. A tady je článek o té provarové 530i 
http://www.auto.cz/bmw-530i-superkombinace-08-2002-243



http://www.auto.cz/bmw-530i-superkombinace-08-2002-243
No tak jsem se dockal nakonec jsem celkem nahodne sehnal tohohle toura
Type 530I (EUR)
Dev. series E39 (2)
Line 5
Body type TOUR
Steering LL
Door count 5
Engine M54
Cubical capacity 3.00
Power 170
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour TITANSILBER METALLIC (354)
Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Prod. date 2003-12-05
Order options
No. Description
1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
167 EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM
210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)
216 SERVOTRONIC
227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
302 ALARM SYSTEM
379 2-PCE LT/ALY WHEEL/Y-SPOKE 80
386 ROOF RAIL
403 GLAS ROOF, ELECTRIC
423 FLOOR MATS, VELOUR
425 INTERIOR TRIM
428 WARNING TRIANGLE
430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
521 RAIN SENSOR
522 XENON LIGHT
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
612 BMW ASSIST
638 CAR TELEPHONE PROFESSIONAL
672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
722 EDITION LIFESTYLE
775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
8SP COP CONTROL
801 GERMANY VERSION
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
970 BUISNESS PACKAGE
Series options
No. Description
470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT
520 FOGLIGHTS
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
851 LANGUAGE VERSION GERMAN
Type 530I (EUR)
Dev. series E39 (2)
Line 5
Body type TOUR
Steering LL
Door count 5
Engine M54
Cubical capacity 3.00
Power 170
Transmision HECK
Gearbox MECH
Colour TITANSILBER METALLIC (354)
Upholstery STANDARDLEDER/SCHWARZ (N6SW)
Prod. date 2003-12-05
Order options
No. Description
1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES
167 EU4 EXHAUST EMISSIONS NORM
210 DYNAMIC STABILITY CONTROL (DSC)
216 SERVOTRONIC
227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
249 MULTI-FUNCTION FOR STEERING WHEEL
255 SPORTS LEATHER STEERING WHEEL
302 ALARM SYSTEM
379 2-PCE LT/ALY WHEEL/Y-SPOKE 80
386 ROOF RAIL
403 GLAS ROOF, ELECTRIC
423 FLOOR MATS, VELOUR
425 INTERIOR TRIM
428 WARNING TRIANGLE
430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE
456 COMFORT SEATS, ELECTRIC. ADJUSTABLE
494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER
500 HEADLIGHT WASHER SYS/INTENSIVE CLEANING
508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC)
521 RAIN SENSOR
522 XENON LIGHT
534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING
609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL
612 BMW ASSIST
638 CAR TELEPHONE PROFESSIONAL
672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS
676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM
722 EDITION LIFESTYLE
775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE
785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS
8SP COP CONTROL
801 GERMANY VERSION
863 EUROPE/DEALER DIRECTORY
879 GERMAN / ON-BOARD DOCUMENTATION
970 BUISNESS PACKAGE
Series options
No. Description
470 CHILD SEAT ISOFIX ATTACHMENT
520 FOGLIGHTS
548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING
851 LANGUAGE VERSION GERMAN