Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Jaký motor do E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#21 Příspěvek od Perunwit »

... jenom doplním, že já jsem si u E39 sjednal ručení u CSOB z toho důvodu, že v té době auta od 100kW výše platila všechna stejně, tedy nikoli dle objemu motoru... a výcházelo mi to výhodně oproti levným pojišťovnám ála Triglav. Teď koukám to platí od 150kW nahoru.

https://app2.csobpoj.cz/iv/MobilKalkulace
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#22 Příspěvek od Perunwit »

Totic píše:- povinný ručení do 2.5l.
... jen doplním že jsem kdysi sjednával u CSOB, kde auta od určitého výkonu už platila stejně, i kdyby to byla V10 5litr. Koukám, že je to od 150kW.

https://app2.csobpoj.cz/iv/MobilKalkulac
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#23 Příspěvek od Mateo »

Hele chapu ze za me nikdo vyber auta neudela jak jiz jem psal o nafte neuvazuji vubec spise. Chapu i ze pocit z jizdy je ciste subjektivn pocit takze pro nekoho je 2,5 motor odpad pro nekoho muze byt klidne dostacujici i na E39. Samozrejme ze ve finale rozhodne jaky auto se namane ale jak jsem jiz psal spise me zajimaly vylozene chyby dle vetsina i pres konstrukcni vadu u M54b30 se s tim da zit a pekne e povozit napr. To ze auto tohohle veku bude chtit nejakou udrzu a vymenu dilu, pripadne u V8 rozvody s tim pocitam a neberu jako negativum a duvod proc konkretni motorizaci nevzit.

Spise by me zajimalo jakou mate zkusenost s automaty v tomto aute protoze ja zadnou nicmene mel jsem automat od ZF v E34 a nebyl nim zadnej problem tak nevim zda ma smysl u E39 o nem uvazovat ci ne.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#24 Příspěvek od Perunwit »

nikdo ti tu neřekl, že je 2,5 odpad, je to naprosto postačující. preference se už liší podle vnímání rychlosti každého jedince

jinak zde je ten tragický motor M54B30 v letech 2001-2003 v žebříčku nejlepších motorů... neříkam, že timpádem nebude žrát olej :-D

https://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines
Uživatelský avatar
dogeatdog
Registrovaný
Příspěvky: 708
Registrován: ned 01.12.2013 01:00

#25 Příspěvek od dogeatdog »

Ta 2.5 neni zla, ale 2.8 je imho idealni kompromis mezi vykonem a spolehlivosti. 2.5 mi pocitove prisla slaba, 520 uz osobne vidim jako pod hranici toho, kde se da s e39 prijemne jezdit. 2.0 mam v e46 a je to tak na hrane.
Automatu u vykonnejsiho motoru bych se nebal, nicmene bych se osobne vyhl GM a sahl po nemeckem ZF, ktery je spolehlivejsi. Pokud auto bylo udrzovane, nemel by byt problem, automaticka prevodovka odchazi vetsinou nesetrnym zachazenim (napr razenim neutralu za jizdy a podobne).
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#26 Příspěvek od soukupadam »

E39 je do zatáčky težká, ve městě je ti výkon k hovnu a na dálnici můžeš jet 200 i s 520i.
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#27 Příspěvek od Mateo »

No i pres kladny reference na 2.8 jakou koukam po face E39 takze tam M52 nejsou tak o nich ani neuvazuju. Jinak tusim ze GM prevodovky se nachazely snad akorat u diesel verzi ale pokud ne tak dekuji za vyvedeni z omylu. Kdyz to tak reknu tak vybiram uz pouze z 2,5 3,0 pripadne 4,0 takze ted asi uz jen rozhodne stav samotneho auta. Tzn. jete jednou dekuji za reference na dane motorizace
Darkstar96
Registrovaný
Příspěvky: 134
Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
Bydliště: Brno - Starý Lískovec

#28 Příspěvek od Darkstar96 »

Mateo píše:tusim ze GM prevodovky se nachazely snad akorat u diesel verzi ale pokud ne tak dekuji za vyvedeni z omylu.
Já mám 3,0d automat a mám taky ZF převodovku, ale to jsem se dozvěděl až na repasu 8O
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#29 Příspěvek od TANN3R »

Perunwit píše:Pokud je hlavní konstrukční chybou M54 ovalita válců a z toho plynoucí zvýšená spotřeba oleje, tak potom je to z pohledu běžného uživatele výborná řada motorů. Btw ta tebou naměřená ovalita je kolik?
U M54B30 jestli jsem za ty roky doléval mezi výměnami po 10tkm 3x...?? Tak to je teda fakt průser :-). U M52B25 (a ano, záleží na stavu) jsem za každých svých pátečních 10 piv dolil decku oleje. Krásně zněla, dobře jela.
Jinak motoricky u obou za tu dobu NIC, krom praskliny na svodech u M54. Na druhou stranu separátor měnil xdentist přede mnou.
Zajímavá argumentace. To je stejné, jako když napíšu, že sem mě CR naftu pět let a neodešel mi ani jeden vstřik, takže automaticky je nafta bezporuchová a zkušenosti lidí je servisující a tvrdící opak jsou výmysl. Že ty nemáš problém neznamená, že neexistuje. Nemůžeš soudit celou modelovou řadu, podle jednoho konkrétního kusu.

Btw. že byl nějaký motor v nějakém žebříčku nejlepších/nejspolehlivějších /nejnej před víc jak 10ti lety přece neznamená vůbec nic. Když si ho chci koupit teď, zřejmě mě spíš bude zajímat, jak na tom je dnes, po několika 100tis km.

Jestě jednou polopaticky, M54 je z DNEŠNÍHO pohledu motor spolehlivý. Když ho ale srovnám s M52, už tak spolehlivý není. Navíc je to úplně jedno, když můžu konkrétně v E39 koupit M62, není o čem přemýšlet..
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#30 Příspěvek od Mateo »

Chapu ze 39 s 8V je zajimava ale jak to je s tema nerozebiratelnejma manualama u 4.4?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#31 Příspěvek od ACDC »

Mně se teda jevila 2,8 slabá i v E46. A byl jsem na brzdě, nějaký koně utekli, ale nebyla to katastrofa. 4,4 je paráda, že se jen tak převaluje kolem 2000 ot. při normálním ježdění. Za 3000 se vůbec nemusí podívat a jedeš už hodně rychle. A 120 na dvojku je fajn.
Mateo
Registrovaný
Příspěvky: 266
Registrován: ned 19.09.2010 00:00

#32 Příspěvek od Mateo »

Chapu ze 39 s 8V je zajimava ale jak to je s tema nerozebiratelnejma manualama u 4.4?
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#33 Příspěvek od TANN3R »

Nijak, proste problem.. Na druhou stranu, ta prevodovka neodchazi zniceho nic sama, takze pokud se uz pri koupi nechova nestandartne, tj. klasicky synchrony na dvojce a trojce, huceni, vypadavani rychlosti atd. nebal bych se toho. Staci pak akorat vymenit olej a chovat se k ni trochu slusne, pak vydrzi naporad. Nebo druha moznost, koupit automat. Zrovna 540i face dostala klasickou 5hp24 od zf, coz je jeden z nejspolehlivejsich automatu vubec.

Ale je treba si uvedomit, co chces. Zrovna z 540i dela manualni prevodovka uplne jine auto, jak vykonem, tak hlavne zpusobem, jakym ho podava. Naopak s automatem je to ideal na denni pohodlne jezdeni. Chce to vyzkouset osobne..
Honza84
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: pon 25.04.2016 00:00

#34 Příspěvek od Honza84 »

Zdravím, já mám sice teprve tři týdny 540i bezvanos 6kvalt manual a spokojenost. V pohodě se dá jezdit pod 10L na 100km. Ted čekám na místo v servisu kvůli výměně náplní a přetěsnění všeho co sákne. To je prej nešvar tehle motorizací. S tou převodovkou jsi mě docela vyděsil, tak snad bude ok.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#35 Příspěvek od TANN3R »

Jak sem psal, když je převodovka teď ok a budeš v ní měnit olej a chovat se k ní slušně, vydrží ti na věky.
Honza84
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: pon 25.04.2016 00:00

#36 Příspěvek od Honza84 »

Ano, řazení jde hladce a kvalty drží. Majitel předemnou na začátku loňského roku dělal spojku a olej taky měnil. U mě to mazlika čeká hned jak bude mít pan Ondra čas.
Spec
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: ned 08.07.2007 00:00

#37 Příspěvek od Spec »

540 jazdí za 12L,pod 10 to už musí byt poriadna utopia alebo len jazdenie mimo mesto,ináč ešte som nepočul nikoho kto sa k tomu autu správa ako má že by ta prevodovka robila nejaké problemy
Honza84
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: pon 25.04.2016 00:00

#38 Příspěvek od Honza84 »

s 540i jezdím jen pro zábavu, takže většinou kombinovaná, např. Náchod směr Hradec Krélové na Mcdrive a zpět, nebo podobně. Tj. přes celej Náchod, Jaroměř (bývá dost provoz), v HK přes Mcdrive couračka. Po cestě mi to stejně nedá a sem tam ho seperu naplno. Když dojedu dom, bývá na PC 9.2, nebo tak něco. Odpovídá to realitě na ujeté vzdálenosti proti tankování. Takže tak. A to ještě někdo předemnou odstranil poslední díl výfuku a rozvedl jen potrubí, aby to vypadalo jako M5. :-( Časem přijde namontovat komplet laděný leštěný nerez výfuk, spotřeba se prý ještě zlepší.
Honza84
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: pon 25.04.2016 00:00

#39 Příspěvek od Honza84 »

Ale je pravda, že když lítám po městě na poštu, pro rohliky a.t.d. tak jezdím za 15. To nepopírám.
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

#40 Příspěvek od patras Čestný člen »

nafta patri do kamen :) ... ja rad 6ti valce a nevim proc kupovat 2.5 kdyz se stejnyma nakladama spotrebou a rucenim muzu mit 3.0 ...
ze zere olej ? ... no tak stoji me to cca 15hal na km v oleji .. sory ale tohle neni argument ...
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Odpovědět