Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Jaký motor do E39
... jenom doplním, že já jsem si u E39 sjednal ručení u CSOB z toho důvodu, že v té době auta od 100kW výše platila všechna stejně, tedy nikoli dle objemu motoru... a výcházelo mi to výhodně oproti levným pojišťovnám ála Triglav. Teď koukám to platí od 150kW nahoru.
https://app2.csobpoj.cz/iv/MobilKalkulace
https://app2.csobpoj.cz/iv/MobilKalkulace
... jen doplním že jsem kdysi sjednával u CSOB, kde auta od určitého výkonu už platila stejně, i kdyby to byla V10 5litr. Koukám, že je to od 150kW.Totic píše:- povinný ručení do 2.5l.
https://app2.csobpoj.cz/iv/MobilKalkulac
Hele chapu ze za me nikdo vyber auta neudela jak jiz jem psal o nafte neuvazuji vubec spise. Chapu i ze pocit z jizdy je ciste subjektivn pocit takze pro nekoho je 2,5 motor odpad pro nekoho muze byt klidne dostacujici i na E39. Samozrejme ze ve finale rozhodne jaky auto se namane ale jak jsem jiz psal spise me zajimaly vylozene chyby dle vetsina i pres konstrukcni vadu u M54b30 se s tim da zit a pekne e povozit napr. To ze auto tohohle veku bude chtit nejakou udrzu a vymenu dilu, pripadne u V8 rozvody s tim pocitam a neberu jako negativum a duvod proc konkretni motorizaci nevzit.
Spise by me zajimalo jakou mate zkusenost s automaty v tomto aute protoze ja zadnou nicmene mel jsem automat od ZF v E34 a nebyl nim zadnej problem tak nevim zda ma smysl u E39 o nem uvazovat ci ne.
Spise by me zajimalo jakou mate zkusenost s automaty v tomto aute protoze ja zadnou nicmene mel jsem automat od ZF v E34 a nebyl nim zadnej problem tak nevim zda ma smysl u E39 o nem uvazovat ci ne.
nikdo ti tu neřekl, že je 2,5 odpad, je to naprosto postačující. preference se už liší podle vnímání rychlosti každého jedince
jinak zde je ten tragický motor M54B30 v letech 2001-2003 v žebříčku nejlepších motorů... neříkam, že timpádem nebude žrát olej
https://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines
jinak zde je ten tragický motor M54B30 v letech 2001-2003 v žebříčku nejlepších motorů... neříkam, že timpádem nebude žrát olej

https://en.wikipedia.org/wiki/Ward%27s_10_Best_Engines
Ta 2.5 neni zla, ale 2.8 je imho idealni kompromis mezi vykonem a spolehlivosti. 2.5 mi pocitove prisla slaba, 520 uz osobne vidim jako pod hranici toho, kde se da s e39 prijemne jezdit. 2.0 mam v e46 a je to tak na hrane.
Automatu u vykonnejsiho motoru bych se nebal, nicmene bych se osobne vyhl GM a sahl po nemeckem ZF, ktery je spolehlivejsi. Pokud auto bylo udrzovane, nemel by byt problem, automaticka prevodovka odchazi vetsinou nesetrnym zachazenim (napr razenim neutralu za jizdy a podobne).
Automatu u vykonnejsiho motoru bych se nebal, nicmene bych se osobne vyhl GM a sahl po nemeckem ZF, ktery je spolehlivejsi. Pokud auto bylo udrzovane, nemel by byt problem, automaticka prevodovka odchazi vetsinou nesetrnym zachazenim (napr razenim neutralu za jizdy a podobne).
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2211
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
No i pres kladny reference na 2.8 jakou koukam po face E39 takze tam M52 nejsou tak o nich ani neuvazuju. Jinak tusim ze GM prevodovky se nachazely snad akorat u diesel verzi ale pokud ne tak dekuji za vyvedeni z omylu. Kdyz to tak reknu tak vybiram uz pouze z 2,5 3,0 pripadne 4,0 takze ted asi uz jen rozhodne stav samotneho auta. Tzn. jete jednou dekuji za reference na dane motorizace
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 134
- Registrován: čtv 21.04.2016 00:00
- Bydliště: Brno - Starý Lískovec
Zajímavá argumentace. To je stejné, jako když napíšu, že sem mě CR naftu pět let a neodešel mi ani jeden vstřik, takže automaticky je nafta bezporuchová a zkušenosti lidí je servisující a tvrdící opak jsou výmysl. Že ty nemáš problém neznamená, že neexistuje. Nemůžeš soudit celou modelovou řadu, podle jednoho konkrétního kusu.Perunwit píše:Pokud je hlavní konstrukční chybou M54 ovalita válců a z toho plynoucí zvýšená spotřeba oleje, tak potom je to z pohledu běžného uživatele výborná řada motorů. Btw ta tebou naměřená ovalita je kolik?
U M54B30 jestli jsem za ty roky doléval mezi výměnami po 10tkm 3x...?? Tak to je teda fakt průser. U M52B25 (a ano, záleží na stavu) jsem za každých svých pátečních 10 piv dolil decku oleje. Krásně zněla, dobře jela.
Jinak motoricky u obou za tu dobu NIC, krom praskliny na svodech u M54. Na druhou stranu separátor měnil xdentist přede mnou.
Btw. že byl nějaký motor v nějakém žebříčku nejlepších/nejspolehlivějších /nejnej před víc jak 10ti lety přece neznamená vůbec nic. Když si ho chci koupit teď, zřejmě mě spíš bude zajímat, jak na tom je dnes, po několika 100tis km.
Jestě jednou polopaticky, M54 je z DNEŠNÍHO pohledu motor spolehlivý. Když ho ale srovnám s M52, už tak spolehlivý není. Navíc je to úplně jedno, když můžu konkrétně v E39 koupit M62, není o čem přemýšlet..
Nijak, proste problem.. Na druhou stranu, ta prevodovka neodchazi zniceho nic sama, takze pokud se uz pri koupi nechova nestandartne, tj. klasicky synchrony na dvojce a trojce, huceni, vypadavani rychlosti atd. nebal bych se toho. Staci pak akorat vymenit olej a chovat se k ni trochu slusne, pak vydrzi naporad. Nebo druha moznost, koupit automat. Zrovna 540i face dostala klasickou 5hp24 od zf, coz je jeden z nejspolehlivejsich automatu vubec.
Ale je treba si uvedomit, co chces. Zrovna z 540i dela manualni prevodovka uplne jine auto, jak vykonem, tak hlavne zpusobem, jakym ho podava. Naopak s automatem je to ideal na denni pohodlne jezdeni. Chce to vyzkouset osobne..
Ale je treba si uvedomit, co chces. Zrovna z 540i dela manualni prevodovka uplne jine auto, jak vykonem, tak hlavne zpusobem, jakym ho podava. Naopak s automatem je to ideal na denni pohodlne jezdeni. Chce to vyzkouset osobne..
s 540i jezdím jen pro zábavu, takže většinou kombinovaná, např. Náchod směr Hradec Krélové na Mcdrive a zpět, nebo podobně. Tj. přes celej Náchod, Jaroměř (bývá dost provoz), v HK přes Mcdrive couračka. Po cestě mi to stejně nedá a sem tam ho seperu naplno. Když dojedu dom, bývá na PC 9.2, nebo tak něco. Odpovídá to realitě na ujeté vzdálenosti proti tankování. Takže tak. A to ještě někdo předemnou odstranil poslední díl výfuku a rozvedl jen potrubí, aby to vypadalo jako M5.
Časem přijde namontovat komplet laděný leštěný nerez výfuk, spotřeba se prý ještě zlepší.
