Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

ALPINA B10 rozdil dilu proti 528

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#1 Příspěvek od Kubaa »

Ahoj.
Vite nekdo s jistotou jake dily jsou jine a jake stejne u Alpiny b10 vychazejici z e39.
Pokuju i po tech 3,3 co je zde na bazaru a par lidi me odrazovala ze je to hrozne specificke a jsou drahe dily a problemovy servis. Pritom dle toho co jsem se docetlj hlavni rozdil v motoru, sani, kat, vyfuk. Plus vetsi brzdy a narazniky. V tom problem nevidim. Co dal?
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#2 Příspěvek od pragdejf »

motor je prakticky stejnej, teda tim myslim, ze to neni takova propast jako mezi normalnim bavem a ///M, brzdy muzou bejt milionkrat jiny, az te naserou, tak se daj nahazet z normalni 528, taky to ubrzdej. mozna naky podvozkovy dily, ale taky zamenitelny za standart. je to smutny, samo se daj kupovat origo alpina, ale stoji to za ty prachy?

jinak vymena oleje a podopny pakarny se delaj uplne stejne.
PITAK
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: pát 11.11.2011 01:00

#3 Příspěvek od PITAK »

Tady máš takový alpina ETK v pdf. Ty kratší čísla jsou přímo díly alpina, takže jiný :wink:
http://www.thealpinaregister.com/downlo ... b103.x.pdf
korado
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 13.11.2010 01:00

#4 Příspěvek od korado »

od E39 sa odlisuje nasledovnym: kovane piesty Mahle, zdvih valcov, riadiaca jednotka, tlmiče, pera, šport. podvozok, dvojita koncovka výfuku, predný spojler, poťahy, kolesa majú skrytý ventil, ale hlavne jazdnými vlastnosťami. Fakt to ťahá od 1000 otáčok. Ako nejaké biturbo. Nezabudajme, že má 1530 kg, čo je menej ako 520i.

Takze celkovo sa Alpina B10 od BMW E39 odlisuje:

-kovane piesty Mahle
-ojnice
-ulozenie klukovky (Gehäuse)
-zotrvacnik
-hlava valcov
-vackova hriadel
-sacie potrubie
-tlmice
-pera
-riadiaca jednotka motora

Jazdi lepsie ako BMW vdaka nizkej hmotnosti (od 1530 kg) a zvysenemu vykonu a krutaku.

Skopirovane zo slovenskeho bmwklubu :wink:
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#5 Příspěvek od Filozof »

Kuba: Ale hlavně alpinu dávat do LPG je barbarství ... měla by bejt origo BMW alpina a hotovo.

540i klidně :)

ale jinak je to každého věc

... jen mi to přijde škoda alpiny jsou pojem a ideálně leštěnky v top stavu zachovávat ...
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#6 Příspěvek od LukesE39 »

Filozof: moje řeč :wink:
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#7 Příspěvek od Kubaa »

Ano. Na tom něco je.
Asi by to dopadlo tak že by alpinka byla jen na leto bez LPG samo a nechal bych si k ni passata B5. Díky za názory
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#8 Příspěvek od soukupadam »

a co 4,6? má to cenu nebo radši rovnou emko?
Uživatelský avatar
soukupadam
Registrovaný
Příspěvky: 2211
Registrován: úte 26.10.2010 00:00
Bydliště: Liberec

#9 Příspěvek od soukupadam »

a co 4,6? má to cenu nebo radši rovnou emko?
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#10 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

jednu V8 B10 po fl ve full jsem projizdel a hodne dobre svezeni, treba s e60 neporovnatelne, oproti e39 M5 to jezdi za pakatel a je pohodlnejsi... M5 je dle me takovej neurvalej hotrod a Alpina Bolt v saku :-)
“Ability is what you're capable of doing.”
PITAK
Registrovaný
Příspěvky: 80
Registrován: pát 11.11.2011 01:00

#11 Příspěvek od PITAK »

korado píše:Nezabudajme, že má 1530 kg, čo je menej ako 520i.


Rozdíl ve hmotnostech je jen kvůli metodice měření a né že by byla alpina odlehčovaná. Alpina udáva hmotnosti dle DIN, kdežto BMW podle EU (takže s řidičem + nějáke zavazadlo atd.).
korado
Registrovaný
Příspěvky: 88
Registrován: sob 13.11.2010 01:00

#12 Příspěvek od korado »

Filozof píše:Kuba: Ale hlavně alpinu dávat do LPG je barbarství ... měla by bejt origo BMW alpina a hotovo.

540i klidně :)

ale jinak je to každého věc

... jen mi to přijde škoda alpiny jsou pojem a ideálně leštěnky v top stavu zachovávat ...


Prečo by to malo byť barbarstvo? Ak si dobre pamätám, sám jazdíš na PLYN (niekde v inom topicu som to videl). Je to normálny atmosférický R6, ktorý plyn bez problémov znáša. Iste je to ALPINA, ale keďže je to auto na denné jazdenie a viackrát do roka spraví niekoľko tisíc kilometrové trasy po celej Európe úspora je značná. Takže takéto "teoretizovanie" mi nepríde celkom na mieste

Ešte čo sa týka hmotnosti, neviem presne ako to je, ako sa to meria alebo ako je to uvádzané. Ale fakt je, že to auto ide ako keby malo o pár sto kíl menej ako klasická E39.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#13 Příspěvek od Don »

myslel tuctove auto proc ne, ale alpina, to by bylo lito i me :)
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#14 Příspěvek od Filozof »

Don píše:myslel tuctove auto proc ne, ale alpina, to by bylo lito i me :)


Don to pochopil jak jsem to myslel.

Navíc píšu at si každej dělá co chce. Každého věc jen jsem řekl svuj názor.

Alpina mi přijde vyjimečná ...někdo to bere třeba jen jako auto ale já ne.

Stejně tak všechny M3 bych do lpg nedával ... atd. jsou to auta jako pojem.

ale je pravda že jsou lidi co to neřeší a alpiny mají v LPG ale mě je to u těchto aut trochu proti srsti vrtat do nich ...atd.

Vidím že prodáváš pěknou alpinku v LPG tak chápu tvůj postoj k tomuto...

LPG mám a do všech řad BMW bych je dal pokud je to tuctový model a ne sběratelský kus. :wink:
ericV8
Registrovaný
Příspěvky: 885
Registrován: ned 22.03.2009 01:00
Bydliště: okr. Šumperk
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od ericV8 »

ahoj, nevi nekdo, zda-li mohu pouzit rozvodovej retaz z e39 540i m62 - 4,4i na alpinu e39 b10 m62 4,6i ?? podle toho co jsem uz ruzne nacetl, tak snad ano, ale nejsem si uplne jisty. diky za rady
Odpovědět