To je teda dobrý, když ani autorizák se "specialistou" si s tím neví rady. A to se mělo vždy šestiválce benzín za držáky a když to vidím teď... .
Kolik 5.0 benzin motorů se měnilo do najetých 100tis km u různejch typů...
Pak že je nafta nejhorší...
Uvažuju časem o koupi něčeho jiného a vůbec nevím, do čeho bych teď z bmw novějšího šel...
EX:E36 318-320i,E46 320d,E60 530d mpaket komplet...teď Mustang 5.0 GT...k tomu na "zimu" X3 3.0i
Dnes mi opet volali. Budou menit (dle doporuceni Salcburskeho experta) NOx senzor. Pry by to melo vyresit
Situace nyni je takova, ze vzdy po testovaci jizde a vypnuti motoru se rozsviti takova ta zluta kontrolka symbolizujici motor. To predtim nedelalo nez jsem to daval do servisu.
Nechavam to tam jeste tyden (upozornuji, ze uz je tam auto mesic).
Porad doufam, ze se to podari vyresit a auto bude v poradku. Proto jinak fakt jezdi skvele a nechtel bych ho menit (kdyz uz me to bude stat 60000:) )
Rikal, ze bud vymeni ten NOx senzor a spravi se to, anebo to bude na vymenu ridici jednotky. Obavam se, ze to bude spise ta druha moznost. RJ pry stoji kolem 30000Kc.
Tady si budu ale stat za svym a at to opravi na vlastni naklady. Na zaklade jejich diagnostiky jsem jim schvalil opravu za 60000Kc (vstriky a senzor tlaku paliva). Jestli ta diagnostika byla spatne, tak holt to je jejich problem. Kvuli tomu, ze jsem tuto situaci predvidal, dal jsem auto do autorizovaneho servisu. Protoze u "garaznika" (a tady nevyjadruju disrespekt vuci vsem sikovnym lidem, kteri rozumi kvalitne opravovat auta u sebe doma) bych tento postoj nemohl uplatnit.
Uvidime, pokud to neopravi a budou se vytacet, zverejnim zde servis, ve kterem jsem. Jinak to samozrejme necham v anonymite, protoze mam rad fer hru (komunikuji po nejake te eskalaci ted uz velmi dobre).
Ja bych si tipnul vic na tu DME, protoze 18 chyb neni jen tak. Bohuzel mas smulu v tom, ze te potkala zavada kterou nikdy nikdo neresil, jen mistni chytraci by to dokazali nejspis opravit z kristalove koule a chteli by vsechno medializovat. Myslim si ze pokud delali testy a vyslo dle diagnostiky ze jsou vstriky vadne, je v tom i ten servis dost nevinne, protoze nelze postupovat jinak nez podle schvalenych postupu, jinymi slovy kdyz to krici vadne vstriky, nelze menit ridici jednotku. O pruser vic ze DME je kodovany dil jen na tve auto a nelze pouzit jinou na vyzkouseni.
Mimochodem vsadil bych boty ze s takovou zavadou by te kazdy mimo autorizak poslal nekam pryc, NIKDO nechce delat takhle problemove auto kde se neni od ceho odrazit a majitel nechce zaplatit pripadny fail. Chapu jak tebe, tak se umim vžit do kuze toho servisu... Nektere veci DIAGNOSTIKOVAT nejdou. Ani velmi zkusenym diagnostikem. Jde jen odhadnout na zaklade pravdepodobnosti.
Soucitim s tebou a verim ze delaji maximum. Treba BMW prekvapi a bude se podilet na oprave nejakym zpusobem.
Spis tipuju na mechanickou závadu typu netesnost, prasklé sání, trubka egr a pod... to se ale majitel nedozví, protože "měniči" budou zkoušet a měnit, pak to podtrhnou a on zaplatí... asi bych chtěl vidět rozpis prací na autě za celý měsíc, typu - x.y.2016 od 9:00 do 10:00 výměna "něčeho", pak test, následně ono, ... protože si neumím představit, jak na tom někdo "dře" měsíc v kuse... a když ti řekne, že na tom v kuse nedělali, tak proč, když jsi nemohl používat své auto... tady se spoléhá na to, že "pochopíš", ale ty platíš prémiovou cenu za top servis, ne za garážmistra...
Pamatuju se, jak mi u Bychla chtěli měnit čidla ABS, Bas čerpadlo, kroužek pod volantem, čidlo zrychlení a nevím co ještě... přitom průměrná opice za googlem najde, že je to na 90% jednotka ABS/DSC (která nová stojí 7-10tis a ne 20 jak od nich).
Mily Hanzi, rekl bych ze jsi uplne mimo, nebo ja -))) Ale ja to pochopil tak ze s motorem nejsou zadne potize dokud nedojde k jeho vypnuti. Pak tam naskacou ty chyby. Do doby nez se vypne je to vse OK. A proc se nevenovali jen tomu autu, no protoze tam jsou dalsi a dalsi a dalsi co by chteli neco udelat. Nejde zastavit celou firmu... Dodani soucasti taky neco trva, nikdo to nema skladem, musi se to objednavat.
A jak rikas "menici" tak ti garantuju ze by te s takovou zavadou vsichni poslali pryc. Nebo by menili uplne stejnym zpusobem. Je tezke mluvit o aute ktere nikdo nevidel... Kdyz do autorizaku uz prijede nekdo z rise, to uz musi byt jo zavada, jinak by ten zadek nezvedli. Ver tomu ze na triviality nikdo jezdit nebude. Maji podporu o jake se Vam mistrum sveta ani nezda, umi to predat opravdovym specialistum kteri maji absolutne nesrovnatelne znalosti o tom jak ten motormanagment funguje a tady jim vtipalci budou rikat menici -))
Muzes mi prosim ukazat kde stoji jednotka ABS 7-10k ??? Nemyslim druhovyrobu, myslim tim original BMW a zcela novou. To by mne fakt zajimalo. V praze se nyni na stare vraky prodavaji abs-ka stare, jete ze zvrakovanych totalek za desitku. Tak ze by mohl kolega usetrit, v bmw je jen elektronika ke triceti...
K tomu uctovani, pred nejakou dobou jsem byl nuceny resit neprijemnou vec a to je vymena nejakych veci na ktere bylo treba specialni pripravky nebo rozebrat pul auta, proste omrd. Vyuzil jsem autorizaku a nechal si zpracovat cenovou kalkulaci. SEDELA NA KORUNU PRESNE s jejich sazbou a normama od BMW... Nakonec jsem rezignoval a pripravky nechal vyrobit, protoze mne prisly na podobnou castku jako pujceni z autorizaku a udelal to s kolegou. Eru e38 jsem nezazil, ale verim tomu ze neni mozne v autorizaku uctovani jen tak z prstu nebo podle ksichtu. Bohuzel sparovani DO najit neumim a ani se tim nehodlam zatezovat, ale myslim si ze normy ktere bmw vydava jsou pro autorizak zavazne. Mozna to byvavalo jine, ale ze by to bylo takto i nyni, tomu se zdraham uverit.
Mluvím o tom, co mi sdělil zákazník tento čtvrtek - chtěl jeden klíč s DO k E46, autorizák mu nabídl klíč za standardní ceníkovou cenu, ale celková cena "s prací" (i přes dotaz, o jakou práci se jedná, nebyli schopni odpovědět) nacenili klíč na 8000 Kč.
Ad éra E38 - nene, toto bylo v době, kdy už i E65 byla výběhový model. Cena spárování DO (myšleno sednout do auta, jednou otočit klíčem v zapalování tam a zpět + čtyřikrát zmáčknout tlačítko na klíči) byla 3700 Kč a "to tu ještě nemáme technika, který to umí, čekačka týden" v BMW Bychl.
Zcela upřímně se nedivím tomu, že lidi v okolí po zkušenostech autorizák považují za měniče. Jednak se tam dobrý mechanik neudrží, protože ho nezaplatí... tím pádem tam nezůstává nikdo zkušený. Jednak oficiální postup je vyměň to celé, i když by bylo možné opravit. Jasně, někde vydělávat musejí, ale např. u F01 měnit celou natáčecí zadní nápravu kvůli dvěma silonovým futrům...
ano, je to i pro ten servis starost a ja ja chapu. Ti kluci se tam chovaji nyni velice solidne, volaji mi kazdy den i presto, ze me pokazde nepotesi. Jsem ochoten to auto tam nechat jak budou potrebovat, ale potrebuju to doresit.
Mate nejakou zkusenost, ze by samotna centrala BMW participovala na takovem reseni? Pokud ani expert ze Salcburku nepomohl, mohla by centrala byt napomocna, ne? Je fakt, ze to auto jiz neni v zaruce, takze pravdepodobne opravdu budu mit smulu.
Muj tip panove bude ta ridici jednotka. Protoze ostatni veci by uz podle me dokazali odhalit.
Jestli on Matiz neni zaměstnanec nějakého takovéhoto origo servisu...
Jako sorry, ale nevím jestli bys je takhle podobně obhajoval kdyby jsi byl v kůži Vladimíra a necla jim tam už přes 60 tyček ale měl auto stále rozesrané. Nehledě na to, že bez auta jsi už minimálně měsíc a kdyby jsi jej potřeboval ke svojí obživě. Já bych teda chvály na daný servis moc neměl
hahaha... Obhajoval bych takhle naprosto kazdeho pokud jsou jeho zavery relevantni at se jedna o autorizak, normalni servis nebo garaznika. Jen s tim rozdilem ze bych si po zkusenostech co mam sakra rozmyslel, zdali bych takove auto chtel vubec delat kdyz ho delat vlastne nemusim. S dnesnima zkusenostma bych doporucil ze o 30 km dal je autorizak a tam to vyresi dokonale. A ze to neco bude stat? Kdo ma na opici, musi mit i na banany. Drsne, ale pravdive. Breceni tady moc nepomuze. Byly doby kdy tady lezli opravdu znali lide ale nejspis se pozvraceli, nasrali a uz sem nelezou. A ze ty motory nenajedou tolik co predchudci bez vyraznych financnich injekci je proste fakt a trend.
Nejhorsi na tom je fakt, ze to nelze jednoduse otestovat a z toho vyplyva potencialni pruser ktery si ovsem vsichni zucastneni budou prehazovat jak horky brambor a nikdo ho nebude chtit financovat. A chapu jak zakaznika - proc by mel platit neco co je v poradku, tak i toho kdo by pripadny fail mel nest na svem hrbu. Sice to na DME ukazuje, ale stoprocentni jistota tam neni. A vi to vsichni co do toho vidi. Jen je to netrapi, protoze to nejde z jejich kapsicky -) Ze je DME nakopnuta je sice pravdepodobne, ale ne absolutni jistota. Proto soucitim s lidma kteri to delaji, protoze at udelaji co udelaji, tak u mistnich borcu budou vzdy za debily...
Kazdy z nas ma pomnicek z dilu ktere nepouzil ani nevyfakturoval. Kdybych byl parchant uz davno by jezdily, no verim ze nekdy nekomu fakticky odejdou a zbavim se jich. Jenze to nejsou dily kodovane na vin auta, takze muzou jezdit kdekoliv DME jen a pouze s vin na ktery prijde z bmw. A uplne nejlepsi jsou zmrdovske zavady typu jedno cidlo na motoru shodi v jeden okamzik vsechny ostatni, jenze ja mel stesti v tom, ze se to dalo odhalit protoze to padlo do nouzaku, nefunkcni PDC pritom jednotka v poradku, cidla v poradku, kabelaz v poradku, ccc v poradku, sw v poradku, no pekne jsem se tenkrat zapotil, obcas se samovolne otevrou zadni okna a podobne svinske veci. Tim ze jsem si uz neco zazil, soucitim i s druhou stranou a vim ze to neni jednoduche jak si to nekteri predstavuji.
Dokonce jsem si vzpomnel i na jednoho guru kdyz jsem u nej byl a rikam, docela pekne auto na to ze je v koprivach. No a ze nejde nastartovat, objelo to kde co, nikdo nic, rikam prece neni problem, jeden darce na test a jedem, jenze tak chytri byli taky. Rikam tak promerit draty, taky udelali, dokonce se tam snad menil i motor, nejsem si uz uplne jisty, je to dlouho, no a nic, nenastartoval. na spej chytnul... Predpokladam ze dnes uz tema koprivama zarostlo uplne nebo slo na dily. A to se popelnice s ews nedaly srovnavat s tema modernima motorama.
matiz píše:docela pekne auto na to ze je v koprivach. No a ze nejde nastartovat, objelo to kde co, nikdo nic, rikam prece neni problem, jeden darce na test a jedem, jenze tak chytri byli taky.
Největší problém je, když to napřed objelo kde co... každej mechanik se na tom nějak podepsal, nechal si zaplatit a poslal to dál. Není to tak dávno, co jsem jedno auto, co takhle rok putovalo, jel zprovoznit do Znojma. Přitom jediný problém bylo párování EWS-DDE (E39 530d) a následně se zjistilo, že velmistr v některém z předchozích servisů uštípl dráty od čerpadla pod sedačkou, aby se mu asi líp měřilo - a už to nevrátil do původního stavu. Opraveno bylo za 30 minut, auto stálo rok po servisech a celkový účet byl někde pod 100tis Kč.
A to je prave ten rozdil mezi tema co vi a mezi tema co maji diagnostiku... Co ti mam na to rict? Ze je to smutne ? Je... A velmi. Tomu se neda ani zasmat. Ja bych do takoveho auta tolik penez nedal. Bohuzel tady je situace velmi odlisna, auto je jeste hodne drahe a nic jineho nez oprava do uvahy neprichazi. Jenze kdyz se to u tech modernich motoru nakupi, tim mam na mysli vstriky, cerpadlo, turbo nebo dme, je oprava draha. Mne sice moje N52 zere trochu vic nez bych chtel, ale kdyby nekdy vstriky treba odesly, tak za trojku kus, coz se da.... Ale ani nevim ze by nekdy nekdo menil, jednak tim ze benzinu je malo, za druhe tim ze maji zivotnost delsi.
Jj, navíc pokud se v tom (teď se vracím k 528i F10) někdo hrabal např. neorigo diagnostikou a povedlo se mu nějakým záhadným způsobem změnit variantní kódování ŘJ, tak už není cesty zpět a je to na výměnu jednotky. Leda by se použil určitý ruský software a někomu by se chtělo riskovat s tricore jednotkou v boot módu, resetovat systémový čas a lít to zpět. Jen cena vybavení převyšuje cenu nové ŘJ, takže kvůli ojedinělému problému si to jen tak někdo kupovat nebude...
Vcera mi opet volali, ze stale nemaji vyreseno, jeste dnes pry budou neco zkouset a daji vedet. Mate nekdo zkusenost s takovou situaci? To auto je tam od 2.4., tedy pres mesic, a zadne vyhlidky. Da se to nekam esklovat? Mam vubec neco platit az si to auto vyzvednu?
Jak se to bude vyvíjet jsem Ti napsal 22-04-2016 23:24:46 na straně 5. Nějaká eskalace v tomto případě nebude nutná, protože v systému řízení kvality (QM) už tento problém díky návštěvě technika ze Salburku evidován bude. Pokud někam napíšeš, stejně to poleze elektronickou poštou po pyramidě hiearchie dolů a skončí to u vedoucího toho autorizáku v CZ a u toho technika ze Salcurku. Ale mohl by jsi zatím zkusit uvažovat o tzv. "kulanci" (německy Kulanz - vstřícnost), tj. dohodě, kdy výrobce částečně uzná problém na svojí straně a převezme nějakou část nákladů na opravu. Jestli to bude v poměru 50:50 nebo jiném záleží na zjištěném stavu v porovnání s jejich statistikou poruchovosti. To ale znamená, že dokud nezjistí příčinu, nemůže k nějakému uznání nebo neuznání za vadu dojít. Více v odkazech na konci příspěvku. Bohužel jsi tento problém měl prezentovat v autorizáku už v květnu 2015, kdy se problém projevil. Diagnostické protokoly jsou uloženy v systému a Ty si najdi fakturu z toho autorizáku. Tím lehce posuneš posuneš intenzitu, protože problém trvá déle a už tenkrát k jeho vyřešení nedošlo. Možná, že v 05/2015 to auto ještě bylo v záruce, alespoň podle tacho 110tkm. Nějaká medializace v pořadech typu "na vlastní bulvy" atp. vyřešení problému nepřispěje, protože nejsi ani tělesně postižený, ani uprchlík.
Ano, v tu dobu bylo ještě v zaruce, kdy jsem byl s tim poprvé v servisu. Tam bohužel diagnostika nerekla (udajne) vůbec nic - tehdy se mi nouzak objevoval velmi sporadicky (jednou za mesic), takze jsem to nejak neresil.
Budu ted na ne tlacit na doreseni - protože auto nemam mesic a prestava se mi libit takovy ten styl - "zítra něco vyzkoušíme a uvidíme". Takhle to tam fakt muze byt klidne i pul roku, pokud nezintenzivni jejich snahu o doreseni.
Moc ti preju aby se to vyresilo a jeste vic aby te to nestalo prilis mnoho, ale mozna by ti mohli dat vypis chybovych hlaseni co se s tim deje. Pokud bys jej vystavil, je zde vetsi sance ze ti nekdo poradi vic, pripadne nastini smer kterym by pokracoval. Mne napadla jeste jedna vec zdali by nemohla byt zatezovana na hranici svych moznosti vetev ktera napaji z DME senzory a ve chvili kdy dojde k vypnuti napeti spadne prilis rychle a naskacou tam ty chyby. Je to ale vareni z vody ale promerit tady toto je casove docela nenarocne a alespon by se to vyvratilo. Jenze zase na druhou stranu tech chybovych zaznamu je tam vic a kdyz jsi psal ze jich tam naskace tusim 18 chyb tak to je spis nepravdepodobne.
Jenže když jsi s tím byl před rokem na diagnostice, tak nějaké chyby vyčteny byly, včetně toho nouzáku. A protože to bylo na BMW diagnostice, na serveru BMW ten LOG musí být uložen. Že tomu tenkrát (i teď) pořád nikdo nerozumí je problém BMW a že to tenkrát neřešili je problém toho autorizáku - tedy máš se na co odvolávat a čím argumentovat. Hlavně nikde neříkej, že .... (zbytek napíšu radši do SZ).