Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

BMW 525d či 530d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
safo
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 28.04.2016 00:00

#1 Příspěvek od safo »

Ahoj,

uvažuji o koupi nového vozu a rozhodl jsem se pro BMW řady 5 do roku max 2006.
Našel jsem si dvě motorové varianty a to 525d a 530d. Četl jsem, že 3 litovej motor je hodně kvalitní a vydrží, pokud se k němu někdo nechal jako hulvát.
Chci se zeptat na ten 2,5l? Dočetl jsem se, že v mladších verzích to byl přiskrcenej 3l (tudíž kvalita), ale tyhle starší verze mají opravdu 2,5 L (130kw) a prý tyto motory jsou problémové a od dvou lidí jsem dostal info, že tuto motorizaci ne.
Má někdo zkušenosti? Mohl by někdo poradit. Rád si vyslechnu všechny názory
Díky

Honza
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#2 Příspěvek od madmarty »

safo píše:Ahoj,

uvažuji o koupi nového vozu a rozhodl jsem se pro BMW řady 5 do roku max 2006.
Našel jsem si dvě motorové varianty a to 525d a 530d. Četl jsem, že 3 litovej motor je hodně kvalitní a vydrží, pokud se k němu někdo nechal jako hulvát.
Chci se zeptat na ten 2,5l? Dočetl jsem se, že v mladších verzích to byl přiskrcenej 3l (tudíž kvalita), ale tyhle starší verze mají opravdu 2,5 L (130kw) a prý tyto motory jsou problémové a od dvou lidí jsem dostal info, že tuto motorizaci ne.
Má někdo zkušenosti? Mohl by někdo poradit. Rád si vyslechnu všechny názory
Díky

Honza
Mám najeto necelých 100tis km s 2.5D, tedy stejného objemu. Problémy s ním nemám. Najeto měl mít dle tachometru kolem 300tis km při koupi, ovšem jaká byla skutečnost to ví jen ti kteří to stáčeli, pokud stáčeli.

Motor má průběh jako atmosferický benzín. Plynule jde do otáček a čím více jich má, tím víc výkonu. Pro normální ježdění to stačí, těch 130kW, ale pokud bys chtěl dračit někde na dálnici je to slabý. 5xxD něco váží s tím se musí počítat. Na okreskách se nechá jet dostatečně svižně, ale nutno vytáčet vysoko.

před FL
525D 177 PS - 130 kW@4000, 400 N·m @2000
530D 231 PS - 170 kW@4000, 500 N·m @1750


Spotřeba bude podle mě o něco nižší pokud se jezdí zlehka, plynule a klidně. Auto o něco lehší a menší objem. Pokud mu začneš nakládat myslím, že spotřeba bude nad 30D. Výkonu i síly má znatelně míň.


Některé náhradní díly nemůžu sehnat. 530D je u nás mraky, 525D se mi zdá že míň. Třeba přední brzdy jsou na 525D (před FL) malé, stejné jako na slabších benzínech, benzínů jsem u nás moc nenašel.

Cena u 525D bude o něco nižší než 530D, ale taky dle stavu atd.


Za mě tedy jednoznačně 530D, výkonová rezerva, kterou můžeš a nemusíš využívat. Větší dostupnost použitých ND. Rozdíl ceny tak obrovský nebude.
safo
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 28.04.2016 00:00

#3 Příspěvek od safo »

madmarty píše:
safo píše:Ahoj,

uvažuji o koupi nového vozu a rozhodl jsem se pro BMW řady 5 do roku max 2006.
Našel jsem si dvě motorové varianty a to 525d a 530d. Četl jsem, že 3 litovej motor je hodně kvalitní a vydrží, pokud se k němu někdo nechal jako hulvát.
Chci se zeptat na ten 2,5l? Dočetl jsem se, že v mladších verzích to byl přiskrcenej 3l (tudíž kvalita), ale tyhle starší verze mají opravdu 2,5 L (130kw) a prý tyto motory jsou problémové a od dvou lidí jsem dostal info, že tuto motorizaci ne.
Má někdo zkušenosti? Mohl by někdo poradit. Rád si vyslechnu všechny názory
Díky

Honza
Mám najeto necelých 100tis km s 2.5D, tedy stejného objemu. Problémy s ním nemám. Najeto měl mít dle tachometru kolem 300tis km při koupi, ovšem jaká byla skutečnost to ví jen ti kteří to stáčeli, pokud stáčeli.

Motor má průběh jako atmosferický benzín. Plynule jde do otáček a čím více jich má, tím víc výkonu. Pro normální ježdění to stačí, těch 130kW, ale pokud bys chtěl dračit někde na dálnici je to slabý. 5xxD něco váží s tím se musí počítat. Na okreskách se nechá jet dostatečně svižně, ale nutno vytáčet vysoko.

před FL
525D 177 PS - 130 kW@4000, 400 N·m @2000
530D 231 PS - 170 kW@4000, 500 N·m @1750


Spotřeba bude podle mě o něco nižší pokud se jezdí zlehka, plynule a klidně. Auto o něco lehší a menší objem. Pokud mu začneš nakládat myslím, že spotřeba bude nad 30D. Výkonu i síly má znatelně míň.


Některé náhradní díly nemůžu sehnat. 530D je u nás mraky, 525D se mi zdá že míň. Třeba přední brzdy jsou na 525D (před FL) malé, stejné jako na slabších benzínech, benzínů jsem u nás moc nenašel.

Cena u 525D bude o něco nižší než 530D, ale taky dle stavu atd.


Za mě tedy jednoznačně 530D, výkonová rezerva, kterou můžeš a nemusíš využívat. Větší dostupnost použitých ND. Rozdíl ceny tak obrovský nebude.
Díky za reakci. Taky víc tíhnu k 530D, jen jsem si našel jednoho krasavce, který jev motorizaci 525D, tak sháním reakce, jestli tento typ motorů není poruchový.
Uživatelský avatar
mi00wa
Registrovaný
Příspěvky: 949
Registrován: pát 06.04.2012 00:00
Bydliště: Kunvald

#4 Příspěvek od mi00wa »

jestli to bude manual tak pozor na dvouhmoty
safo
Registrovaný
Příspěvky: 19
Registrován: čtv 28.04.2016 00:00

#5 Příspěvek od safo »

mi00wa píše:jestli to bude manual tak pozor na dvouhmoty
Vesměs jsem našel jen automaty

Jak je to s rozvody - předpokládám, že mají řetěz
madmarty
Registrovaný
Příspěvky: 353
Registrován: stř 03.12.2014 01:00

#6 Příspěvek od madmarty »

safo píše:
mi00wa píše:jestli to bude manual tak pozor na dvouhmoty
Vesměs jsem našel jen automaty

Jak je to s rozvody - předpokládám, že mají řetěz
Taky jsem už řešil... :( Mají řetěz.

Jinak v DE, pokud koukáš tam, 525D šly hlavně do firem, neměly problém udělat 80-100tis km ročně. A že se tam nestáčí tacho je historie :(

Některé servisy jsou v přesvědčení že rozvody jsou na věky, neboť jsou doživotní. Doživotní ano, ale ve smyslu životnosti auta, což je dle výrobce cca 180-250tis km dle auta a výrobce. U jednoho nejmenovaného servisu BMW, neautorizovaného - Praha Měcholupy, mi za výměnu rozvodů řekli cca 80-100.000 Kč, ani ne přesně :) Prý vyndat motor a víceméně jej rozebrat. Mno, moc se mi to nezdálo. Krom toho výměna ventilátoru topení (vnitřního) v E61 je tak na 16h práce, po chvíli počítání 12tis bez papíru, 14 tis s papírem, tak tu cenu nebrat vážně. Autorizovanej BMW ventilátor za cca 3tis Kč, s papírem. Pánové z Měcholup, reklamu máte zdarma. Našel jsem i podstatně levnější nabídky na rozvody. Ale i tak je to ranec. Ovšem když se spočítá kolik stojí 2-3x rozvody na motoru s řemenem, tak to vychází podobně, ne-li stejně. A potřeba vzít v potaz, že neudělat je včas na řemenu se vždy vymstí, řetězy snesou víc. ? :) Mám najeto cca 400tis km, možná víc kdo ví, a rozvody drží. Vzhledem k ceně a stáří auta+stavu tacho, je dělat nebudu, až rupnou bude to smutný, ale nemá smysl je dělat. To snad rovnou i GO motoru.

I na jiných autech mám řetěz a drží, jen nájezd mají kolem 250-260tis km. Slýchávám, že pokud se správně mění olej, tak rozvodům to pomáhá.


Pokud tohle čte někdo kdo umí nabídnout dobrou cenu za řetěz+napínáky+práci (E60 25D), nechť se mi prosím ozve :) Ale jako 6-8pětek je fakt moc.
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od TANN3R »

U starší M57N rozvody řešit nemusíš, u novější M57N2 už ano, ale i tak ty rozvody stojí 30-40tis komplet.

Jinak 525d bych neřešil, když můžu mít 530d. Spotřeba i servis je nastejno, jen výkon mají jiný. Navíc v základu je i 530d s automatem celkem lenochod.
Jirke
Registrovaný
Příspěvky: 1176
Registrován: pon 22.05.2006 00:00
Bydliště: F11

#8 Příspěvek od Jirke »

Safo, proc ses omezil na E60 do roku max 2006?
Odpovědět