Ahoj,
uvažuji o koupi nového vozu a rozhodl jsem se pro BMW řady 5 do roku max 2006.
Našel jsem si dvě motorové varianty a to 525d a 530d. Četl jsem, že 3 litovej motor je hodně kvalitní a vydrží, pokud se k němu někdo nechal jako hulvát.
Chci se zeptat na ten 2,5l? Dočetl jsem se, že v mladších verzích to byl přiskrcenej 3l (tudíž kvalita), ale tyhle starší verze mají opravdu 2,5 L (130kw) a prý tyto motory jsou problémové a od dvou lidí jsem dostal info, že tuto motorizaci ne.
Má někdo zkušenosti? Mohl by někdo poradit. Rád si vyslechnu všechny názory
Díky
Honza
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
BMW 525d či 530d
Mám najeto necelých 100tis km s 2.5D, tedy stejného objemu. Problémy s ním nemám. Najeto měl mít dle tachometru kolem 300tis km při koupi, ovšem jaká byla skutečnost to ví jen ti kteří to stáčeli, pokud stáčeli.safo píše:Ahoj,
uvažuji o koupi nového vozu a rozhodl jsem se pro BMW řady 5 do roku max 2006.
Našel jsem si dvě motorové varianty a to 525d a 530d. Četl jsem, že 3 litovej motor je hodně kvalitní a vydrží, pokud se k němu někdo nechal jako hulvát.
Chci se zeptat na ten 2,5l? Dočetl jsem se, že v mladších verzích to byl přiskrcenej 3l (tudíž kvalita), ale tyhle starší verze mají opravdu 2,5 L (130kw) a prý tyto motory jsou problémové a od dvou lidí jsem dostal info, že tuto motorizaci ne.
Má někdo zkušenosti? Mohl by někdo poradit. Rád si vyslechnu všechny názory
Díky
Honza
Motor má průběh jako atmosferický benzín. Plynule jde do otáček a čím více jich má, tím víc výkonu. Pro normální ježdění to stačí, těch 130kW, ale pokud bys chtěl dračit někde na dálnici je to slabý. 5xxD něco váží s tím se musí počítat. Na okreskách se nechá jet dostatečně svižně, ale nutno vytáčet vysoko.
před FL
525D 177 PS - 130 kW@4000, 400 N·m @2000
530D 231 PS - 170 kW@4000, 500 N·m @1750
Spotřeba bude podle mě o něco nižší pokud se jezdí zlehka, plynule a klidně. Auto o něco lehší a menší objem. Pokud mu začneš nakládat myslím, že spotřeba bude nad 30D. Výkonu i síly má znatelně míň.
Některé náhradní díly nemůžu sehnat. 530D je u nás mraky, 525D se mi zdá že míň. Třeba přední brzdy jsou na 525D (před FL) malé, stejné jako na slabších benzínech, benzínů jsem u nás moc nenašel.
Cena u 525D bude o něco nižší než 530D, ale taky dle stavu atd.
Za mě tedy jednoznačně 530D, výkonová rezerva, kterou můžeš a nemusíš využívat. Větší dostupnost použitých ND. Rozdíl ceny tak obrovský nebude.
Díky za reakci. Taky víc tíhnu k 530D, jen jsem si našel jednoho krasavce, který jev motorizaci 525D, tak sháním reakce, jestli tento typ motorů není poruchový.madmarty píše:Mám najeto necelých 100tis km s 2.5D, tedy stejného objemu. Problémy s ním nemám. Najeto měl mít dle tachometru kolem 300tis km při koupi, ovšem jaká byla skutečnost to ví jen ti kteří to stáčeli, pokud stáčeli.safo píše:Ahoj,
uvažuji o koupi nového vozu a rozhodl jsem se pro BMW řady 5 do roku max 2006.
Našel jsem si dvě motorové varianty a to 525d a 530d. Četl jsem, že 3 litovej motor je hodně kvalitní a vydrží, pokud se k němu někdo nechal jako hulvát.
Chci se zeptat na ten 2,5l? Dočetl jsem se, že v mladších verzích to byl přiskrcenej 3l (tudíž kvalita), ale tyhle starší verze mají opravdu 2,5 L (130kw) a prý tyto motory jsou problémové a od dvou lidí jsem dostal info, že tuto motorizaci ne.
Má někdo zkušenosti? Mohl by někdo poradit. Rád si vyslechnu všechny názory
Díky
Honza
Motor má průběh jako atmosferický benzín. Plynule jde do otáček a čím více jich má, tím víc výkonu. Pro normální ježdění to stačí, těch 130kW, ale pokud bys chtěl dračit někde na dálnici je to slabý. 5xxD něco váží s tím se musí počítat. Na okreskách se nechá jet dostatečně svižně, ale nutno vytáčet vysoko.
před FL
525D 177 PS - 130 kW@4000, 400 N·m @2000
530D 231 PS - 170 kW@4000, 500 N·m @1750
Spotřeba bude podle mě o něco nižší pokud se jezdí zlehka, plynule a klidně. Auto o něco lehší a menší objem. Pokud mu začneš nakládat myslím, že spotřeba bude nad 30D. Výkonu i síly má znatelně míň.
Některé náhradní díly nemůžu sehnat. 530D je u nás mraky, 525D se mi zdá že míň. Třeba přední brzdy jsou na 525D (před FL) malé, stejné jako na slabších benzínech, benzínů jsem u nás moc nenašel.
Cena u 525D bude o něco nižší než 530D, ale taky dle stavu atd.
Za mě tedy jednoznačně 530D, výkonová rezerva, kterou můžeš a nemusíš využívat. Větší dostupnost použitých ND. Rozdíl ceny tak obrovský nebude.
Taky jsem už řešil...safo píše:Vesměs jsem našel jen automatymi00wa píše:jestli to bude manual tak pozor na dvouhmoty
Jak je to s rozvody - předpokládám, že mají řetěz

Jinak v DE, pokud koukáš tam, 525D šly hlavně do firem, neměly problém udělat 80-100tis km ročně. A že se tam nestáčí tacho je historie

Některé servisy jsou v přesvědčení že rozvody jsou na věky, neboť jsou doživotní. Doživotní ano, ale ve smyslu životnosti auta, což je dle výrobce cca 180-250tis km dle auta a výrobce. U jednoho nejmenovaného servisu BMW, neautorizovaného - Praha Měcholupy, mi za výměnu rozvodů řekli cca 80-100.000 Kč, ani ne přesně


I na jiných autech mám řetěz a drží, jen nájezd mají kolem 250-260tis km. Slýchávám, že pokud se správně mění olej, tak rozvodům to pomáhá.
Pokud tohle čte někdo kdo umí nabídnout dobrou cenu za řetěz+napínáky+práci (E60 25D), nechť se mi prosím ozve
