Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

528i F10 (6-ti valec) - studeny motor - nouzovy rezim

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#41 Příspěvek od pavproch »

eee, 2 (stejné) kusy sou správně.... koneckonců dole pod tím náčrtkem máš napsáno Qty=2
toxygen
Registrovaný
Příspěvky: 1
Registrován: stř 01.07.2015 00:00

#42 Příspěvek od toxygen »

starML píše: BMW Camshaft Position Sensor O-Ring - CRP 12141748398 za 31,60 Kč.
Nahodou nevies, kde sa da v Prahe zohnat tento tesniaci kruzok?
Angelos
Registrovaný
Příspěvky: 434
Registrován: pát 13.04.2012 00:00
Bydliště: D5 Beroun-Plzeň

#43 Příspěvek od Angelos »

U jakýhokoliv dealera BMW (Invelt, Renocar, CarTec).
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#44 Příspěvek od vladimir528i »

Kluci, objednal jsem se do BMW servisu.

Rikali, ze by vsechny senzory a oba solenoidy nevymenovali (mimochodem i s praci to vyjde na 12800Kc) a doporucili mi vymenit nejaka sitka v motoru - pry cisti olej a nedovoli usazeniny, ktere se na ty senzory vazou.

K tomu jsem jeste priobjednal jeden senzor, kdyby to nahodou bylo jim.

Co si o tom myslite? Slyseli jste o nejakych "síťkách" v motoru, ktere čistí olej?

Dekuju.
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#45 Příspěvek od vladimir528i »

Ahoj kluci,

rychla konzultace.

Po nekolika mesicich (od doby, kdy jsem sem zverejnil toto tema) se situace s mym autem dramaticky zhorsila. Nechal jsem to totiz byt a rikal si, ze to opravim prilezitostne. Nyni je situace takova, ze do nouzaku mi pada motor vicemene po nekolika vterinach po nastartovani (pri studenem startu). Takze do nouzaku pada motor vicemene nekolikrat nez se zahreje (5-10x). Pote do nouzaku sice nepada, ale stejne jeho chod neni uplne cisty.

Dal jsem ho tedy do servisu (autorizovany BMW servis) a ted mi volali. Pry jim diagnostika hlasi k vymene vsechny vstriky (ocekavaji cenu za opravu neco do 50000Kc).

Je prosim mozne, ze by odesly vsechny vstriky naraz?? Neni to uplne blbost?

Diky za reakci. Vlada
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#46 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Tak to se ozýváš brzy. Před 10 měsíci (31.5.2015) mělo auto najeto 110tkm a už to blblo. Teď to má cca dalších 10-15tkm navíc. U mého N53 byly 2 injektory vyměněny cca při 60tkm, další dva při 86tkm a poslední dva mám ještě původní. Proto jsem se rozhodl vyměnit všech 6 kusů, protože už mám skoro 160tkm a koupil jsem ty vstřikovače tady http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=151240 . Zatím čekám, až skončí každoroční šílenství s přezouváním na letní gumy a dám to udělat.

Kolik vstřikovače vydrží nevím, ale jak výše uvedeno, 200tkm to asi nebude. Nový vstřikovač stojí 180 Euro + takový kroužek pod vstřikovač (Entkoplungselement) asi 10 Euro, krát 6 kusů + práce a DPH a dostaneš se na těch 50tKč. Jenže vstřikovače nedodané z distribuční sítě BMW Ti nebudou chtít namontovat, protože by nemohli dát záruku na opravu. Podle mne ty vstřikovače mohou být po smrti, ale pravděpodobně bude následovat i to vysokotlaké čerpadlo (HPFP), ale to už jsem Ti psal.
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#47 Příspěvek od vladimir528i »

Ahoj,

diky za reakci.

Cetl jsem o nejcastejsich zavadach (http://mywikimotors.com/n53b30/)

- vstriky
- vysokotlake cerpadlo
- civky
- svicky


Vsechno dohromady 80-90 tisic. Vydrzi to vse tak 100000km (podle toho webu).

Musim rict, ze zacinam premyslet o 3.0d - pry to je nejpovedenejsi motor. Tohle opravim, chvili budu jezdit a pak to prodam. O auto se staram nadmiru skvele (vymenuju si olej sam, neustale prostrikavam vse silikonovym olejem, neustale lestim nanotechnologiemi) - a tohle mam za to :)

Ocekaval jsem, ze 3.0 benzinovy motor bude neznicitelny a opravy budou levne :(

Jsem z toho zklamany.

Vlada
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#48 Příspěvek od MMM123 »

vladimir528i píše:Ahoj,

diky za reakci.

Cetl jsem o nejcastejsich zavadach (http://mywikimotors.com/n53b30/)

- vstriky
- vysokotlake cerpadlo
- civky
- svicky


Vsechno dohromady 80-90 tisic. Vydrzi to vse tak 100000km (podle toho webu).

Musim rict, ze zacinam premyslet o 3.0d - pry to je nejpovedenejsi motor. Tohle opravim, chvili budu jezdit a pak to prodam. O auto se staram nadmiru skvele (vymenuju si olej sam, neustale prostrikavam vse silikonovym olejem, neustale lestim nanotechnologiemi) - a tohle mam za to :)

Ocekaval jsem, ze 3.0 benzinovy motor bude neznicitelny a opravy budou levne :(

Jsem z toho zklamany.

Vlada
Nemyslím si že to je tak zlé, ako píšeš. HPFP čerpadlo odchádzali len tie prvé, dnes je už asi 10-ty model, vylepšený a sú OK. A v ktorom inom aute nemeníš sviečky po 100000km?
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#49 Příspěvek od vladimir528i »

Diky MMM123 ... uvidime, jak se to bude chovat po tech vstrikach. (50000Kc je fakt ranec)

Dam pak vedet
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#50 Příspěvek od MMM123 »

vladimir528i píše:Diky MMM123 ... uvidime, jak se to bude chovat po tech vstrikach. (50000Kc je fakt ranec)

Dam pak vedet
Ver tomu, že lepšie. StarML tu dával niekde odkaz na chlapika, čo predáva OEM fungl nové vstreky z poslednej výroby (11/2015) za 3000,.CZK/ks. To je polovičná cena.
Ja som už unho objednal, preventívne, pri mojich 85000km ešte problémy nemám, ale viem že príde čas a budem ich potrebovať. Ešte potrebujem zohnať za dobrú cenu HPFP čerpadlo do zálohy.
Nemysli si, že keď kúpiš diesel nebudeš mať problémy, pravdepodobne ich bude ďaleko viac. Vstreky a čerpadlá odchádzajú tak isto, navyše v každom časovaná bomba s DPF a turbom... to sú iné pálky.
NOx senzor som tiež menil nedávno, u prvých typov klasicky odchádza vyhrievanie, dal som zaňho skoro 400.-Euro. Ako na potvoru dnes som videl že ho nepoužitý predával na bazoši týpek za polovicu (omylom kúpil diel, ktorý nepotreboval!
Nefunguje NOx sonda,.. bum,.. hneď máš závadu zastarávanie katalyzátora (alterung). A už sa to sype, regenerácia neprebieha, spaľovanie neprebieha ako má,...
U N53, zvlášť ojazdeného s vyšším nájazdom proste treba vymeniť vstreky, HPFP, sviečky, cievky a pokiaľ ešte nie sú katalyzátory kaput, máš pokoj.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#51 Příspěvek od pavproch »

už sem to tu psal nebo ni?

mám ten samý motor (N53B30) v 3er, koupeno tady v CZ nové 2011, aktuálně na tachu 210tis km (nalítaných "se zaujetím" = velmi často/skoro furt v redline)

ve 150tis km sem dělal (preventivně!!) střední opravu až "malou" generálku - v podstatě vše, co je na tom motoru navěšené sem měnil + vstřiky, cívky atd (viz výše).... v autorizáku.... stálo to o hoooodně víc než kilo bez DéPéHá...

tožtak.... opice halt má ráda banány ve velkém, no... ale té radosti, co s ní potem je.... :twisted:
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#52 Příspěvek od MMM123 »

pavproch píše:už sem to tu psal nebo ni?

mám ten samý motor (N53B30) v 3er, koupeno tady v CZ nové 2011, aktuálně na tachu 210tis km (nalítaných "se zaujetím" = velmi často/skoro furt v redline)

ve 150tis km sem dělal (preventivně!!) střední opravu až "malou" generálku - v podstatě vše, co je na tom motoru navěšené sem měnil + vstřiky, cívky atd (viz výše).... v autorizáku.... stálo to o hoooodně víc než kilo bez DéPéHá...

tožtak.... opice halt má ráda banány ve velkém, no... ale té radosti, co s ní potem je.... :twisted:
:) ja mám dojem, že to samé ma neminie a bude to skôr ako pri 150000km:)
tož presne preto som dnes objednal tie vstreky, aby boli v špajzi..

Btw: cievky boli u mňa menené v autorizáku v rámci zvolávačky pri 40000km, popritom boli menené aj sviečky (NGK). Ako často by sa mali meniť sviečky a cievky ?

Sorry za odbočenie od témy, /ale ono to zas až také odbočenie nie je/
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#53 Příspěvek od vladimir528i »

z http://mywikimotors.com/n53b25/ se doctes detail, ale shnu-li to:

100000km cerpadlo
10000km svicky (to je teda sakra casto)
50000km civky
100000km vstriky


Podle me to je dost casta vymena pri pomysleni, jak drahe to je.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#54 Příspěvek od pavproch »

imho to je nějaká kravina... svíčky měním co každý třetí či čtvrtý servis (45-60tis km), cívky asitak co 100
MMM123
Registrovaný
Příspěvky: 49
Registrován: sob 11.04.2015 00:00

#55 Příspěvek od MMM123 »

vladimir528i píše:z http://mywikimotors.com/n53b25/ se doctes detail, ale shnu-li to:

100000km cerpadlo
10000km svicky (to je teda sakra casto)
50000km civky
100000km vstriky


Podle me to je dost casta vymena pri pomysleni, jak drahe to je.
Všelijaké možné "wiki" ber s rezervou, tam môže každý napísať čo chce...
Ako už bolo x-krát povedané, N53 priamovstrek bol podľa mňa od BMW dobrý ťah, ako pri všetkom novom bolo potrebné "vychytať muchy". Meniť sviečky pri 10000 je pri originaloch (NGK) blbosť, pozdravujem wiki. Ostatné ako HPFP, vstreky a cievky prešli vývojom a už sú na trhu nové oveľa menej poruchovejšie verzie. To sú tie chytené muchy.

Nebuď pesimista, máš dobré auto, vymeň čo je treba a budeš v pohode.
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#56 Příspěvek od vladimir528i »

diky moc ... snad to bude dobre ... nechtel bych ted kupovat dalsi auto, protoze jinak jezdi velmi dobre

urcite ale napisu, jak jsem pochodil ....
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od starML Člen Klubu »

vladimir528i píše:....zacinam premyslet o 3.0d - pry to je nejpovedenejsi motor.
Já Tě přesvědčovat nebudu, protože M57 v prvním provedení byl motorem roku, potom nastaly problémy s padáním klapek do sání, problémy se zavedením DPF u všech dieselů a v poslední modidikaci je opět velmi dobrý. Motor N53 je v postatě diesel, který jezdí na benzín bez turba a má klasické porodní bolesti novinky. Jako všechno dnes vydrží mnohem méně, aby se auta častěji měnily, aby bylo co vyrábět a manažeři měli co žrát.

Protože nic netrvá věčně (ani láska k jedné slečně), šla e39/530dA/1999 po 10 letech do světa a koupil jsem si ojetou benzínovou N53, která jede jako píchlé prase a díky vrstvenému spalování (Schichtbetrieb, u Audi režim FSI) zase tak moc nežere. Ale místo DPF má NOx katalyzátor s NOx senzorem, který je třeba regenerovat podobně jako DPF, neboť ekologie je to nejdůležitější a tak je to správně ... dovolte mi odejít.

Pouze můj názor zní - v dnešní době, bez ohledu na diesel skandál u koncernu VW, bych si soukromě žádného diesela jako osobní auto nekoupil. Lacinější palivo a spotřeba u diesela do tacho 150-170tkm výhodnější, ale potom investice do oprav a náhradních dílů značně převyšují náklady ve srovnání s nepřeplňovanými benzínovými motory.
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od Giovany1971 »

starML píše:
vladimir528i píše:....zacinam premyslet o 3.0d - pry to je nejpovedenejsi motor.
Já Tě přesvědčovat nebudu, protože M57 v prvním provedení byl motorem roku, potom nastaly problémy s padáním klapek do sání, problémy se zavedením DPF u všech dieselů a v poslední modidikaci je opět velmi dobrý. Motor N53 je v postatě diesel, který jezdí na benzín bez turba a má klasické porodní bolesti novinky. Jako všechno dnes vydrží mnohem méně, aby se auta častěji měnily, aby bylo co vyrábět a manažeři měli co žrát.

Protože nic netrvá věčně (ani láska k jedné slečně), šla e39/530dA/1999 po 10 letech do světa a koupil jsem si ojetou benzínovou N53, která jede jako píchlé prase a díky vrstvenému spalování (Schichtbetrieb, u Audi režim FSI) zase tak moc nežere. Ale místo DPF má NOx katalyzátor s NOx senzorem, který je třeba regenerovat podobně jako DPF, neboť ekologie je to nejdůležitější a tak je to správně ... dovolte mi odejít.

Pouze můj názor zní - v dnešní době, bez ohledu na diesel skandál u koncernu VW, bych si soukromě žádného diesela jako osobní auto nekoupil. Lacinější palivo a spotřeba u diesela do tacho 150-170tkm výhodnější, ale potom investice do oprav a náhradních dílů značně převyšují náklady ve srovnání s nepřeplňovanými benzínovými motory.
Dieselový motor jako takový neni vůbec nic zlého...chybou je to že z původních motorů..kde nebylo turbo..na tryskách bylo 27O až 300 barů... je na nich dnes 1600 event 1800..je tam plno pičovin.. jak egr...DPF..již zmýněné výřivky a podobn...Souhlasím že dieselový motor..začíná být ..respektive již je spíš velký problém...než něco co mi ušetří peníze.Mám obavy že i spousta nových benz motoru...moc radosti majitelům neudělá..Mám pocit že jak dojezdí hrstka spolehlivých motoru..které se ještě v ruzných značkách aut nacházejí...tak již zůstanou jen tyhle litrové šidítka ...možná max dvoulitry u těch největších aut..a je šlus...se vším .Na druhou stranu je tu ekologie což nějak chápu.. takže stějně neni cesty jak z toho ven..holt vše dobré již bylo
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#59 Příspěvek od vladimir528i »

Panove, vubec jsem tady nechcel rozpoutat pesimistickou diskusi nad kvalitou poslednich verzi nasich BMW motoru.

Je fakt, ze vzdy jsem kupoval BMW kvuli tomu, ze jsem proste do servisu nejezdil (vyjma vymen oleje, brzd a techto provoznich veci). Zacal jsem BMW 525d (r.v. 2002), potom 525d (r.v.2006), ted F10 528i (r.v2010). Musim rict, ze ta F10 (vyjma prijemneho svezeni, prostoru a podvozku) je vlastne nejporuchovejsi. Ta 525d stale jezdi, bez jakychkoliv investic (jednou jsem tam vymenoval zhavici svicky, protoze to startovalo spatne v zime).

A ted jsem se dostal do depresivniho stavu, kdy misto X5 3.0d premyslim o Toyote Landcruiser (coz je proti BMW upne neco jineho, zebrinak, ale spolehlivy).

V.
vladimir528i
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: sob 30.05.2015 00:00

#60 Příspěvek od vladimir528i »

ahoj kluci,

posilam posledni aktualni info stran reseni tohoto problemu.

V servisu (autorizak) mi tedy diagnostikovali:
1) chybne vstriky (47000Kc)
2) chybne cidlo tlaku paliva (4700Kc)

Diagnostika (5000Kc) + update software, ktery jsem nechal udelat jako bonus (1500Kc).

Auto mi jeste nepredali, protoze ten snimac tlaku paliva nedorazil. Uvidime pristi tyden, snad vyse uvedene to skutecne vyresi, dam vedet.

P.S. Explicitne jsem se ptal, zda neni nahodou spatne to vysokotlake cerpadlo, pry diagnostika nic nehlasila, tak verim, ze to bude jen ten snimac.


Zatim, ozvu se.
V.
Odpovědět