Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 530iA nestartuje

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Valky69
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 07.08.2015 00:00

#1 Příspěvek od Valky69 »

Čaute,

nevím jestli to tu není, ale nic podobného jsem nenašel a už jsem prolezl snad všechna fora a celý internet :)

Problém je takový. Po delší trase jsme zastavili na půl hodiny cca u rodičů. Chceme odjet nastartuju a po ustálení otáček auto pomalounku zdechlo, takhle ještě asi 5x a na pošesté s zařazeným N a lehounkým přišlapnutím plynu auto chytlo a jakoby žádný problém nebyl. Diagnostika ukázala pouze nízkou hodnotu teploty na termostatu. Dojeli jsme domů bez problémů a druhý den už nešlo nastartovat. Tak jsem alespoň vyměnil termostat a teplotní čidlo co je pod olejovým filtrem, dobil jsem i baterii. A jelikož jsem chtěl záhadu vyřešit zkusím nastartovat a na drc chytlo, pak ještě několikrát bez problémů. Odvzdušnil jsem soustavu a druhý den projet. Auto se krásně ohřálo, zastavíme na půl hodiny a opět ten samý problém, jen s tím rozdílem, že teď už jen na poprvé auto chytlo a zdechlo a pak už nic, točí, ale nenaskočí. Čidlo na klice je nové a když jsem zkoušel startovat těsně před výměnou termostatu tak svíčky byly suché. Mám podezření na palivové čerpadlo a rád bych slyšel názor někoho odbornějšího a nebo někoho kdo měl podobný či stejný problém.

Nějaká podobná témata jsem našel, ale zatím bez výsledku. Tlak paliva bohužel zkusit nemohu. Čerpadlo po otočení klíčkem slyšet není, ale až dotáhnu auto domů chci proměřit jestli tam jde vůbec napětí.

Díky za každou odpověď
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Budík teploty žádnou anomálii neukazuje (např. teplota stále v MAX)?
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#3 Příspěvek od ACDC »

Pod olejovým filtrem není žádné čidlo teploty, ale tlaku oleje. Benzín zkus na vstřikovací liště pod tou čepičkou, zakryješ hadrou a stiskneš ventilek pod ní. Bude stříkat benzín, pokud je to OK. Samozřejmě ne za chodu motoru.
Valky69
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 07.08.2015 00:00

#4 Příspěvek od Valky69 »

Budík teploty bez anomálií. Po výměně termostatu to i konečně topí až na těch 97 stupňů, jinak max 86.

Pod olejovým filtrem je čidlo teploty kapaliny - nejspíš asi oleje a tlakový spínač pod ním, alespoň podle realoem, tak proto jsem to takhle napsal, takže se klidně plést můžu :) Ventilek jsem zkoušel po tom co to nešlo nastartovat a benzín spíš tekl než, že by vystříkl. Zajímavý je, že po vychladnutí jsem nastartoval na drc, otáčky zakolísaly a pak se ustálily a v poho jsem dojel domů. Doma jsem to nechal odpočinout 20min cca a zkusil nastartovat, opět ten samý problém. Čerpadlo nebylo slyšet, takhle to párkrát chytlo a zdechlo po chvíli. Po asi pátém pokusu bylo už lehce slyšet čerpadlo, ale hodně slabě, po startu vše v pohodě. Zkusím to čerpadlo asi. Jinak jsem ještě vyčetl, že by to mohlo dělat čidlo vačky, kliky (to je nové) a čidlo chladící kapaliny, to mam, ale ještě jsem ho tam nevrazil - ale myslím, že to by za teplého motoru nešlo vůbec nastartovat - nevím, vše o autě se učím sám tak mě kdyžtak opravujte :) díky
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#5 Příspěvek od Misanek »

Nebude to spíš ono čidlo vačky? Dle mého (z čehož taky usuzuji) bude mít mimo nějakého managementu systému VANOS také shodnou funkci s jako u motoru M57, kdy při startu motorová ecu zjišťuje na základě signálů z čidla vačky a z čidla kliky polohu motoru.

Je to jenom takový blbý tip, ale zkus, jakmile se tahle závada objeví u ohřátého motoru, vytáhnout čidlo vačky a ochladit jej např v nádobce se studenou vodou a poté jej namontovat zpět. Dle nákresu v etk, na který jsem v rychlosti kouknul by neměl být takový problém ho demontovat ven. Takhle se dá jednoduše diagnostikovat vadné čidlo vačky právě i dieselu, takže předpokládám, že by to mohlo fungovat podobně i tady.
Valky69
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 07.08.2015 00:00

#6 Příspěvek od Valky69 »

Tak nové zjištění. Mrkl jsem na to čidlo vačky, to spodní u vanosu a bylo plné oleje, vůbec nevím kudy se tam ten olej dostal (asi někudy přes čidlo, protože víko ani nic v okolí není od oleje), když jsme auto dotáhli tak už jsem to jednou čistil, ale čidlo neměnil. Teď jsem konektor vyčistil a čidlo rovnou vyměnil, auto jsem jel pořádně ohřát a žádný problém, tak doufám, že to bylo ono. Dnes jedu do práce tak uvidím jestli ráno odjedu :) Jinak ten problém se začal objevovat i při studeném motoru... Zatím všem díky a kdyby něco tak se zase ozvu.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko

#7 Příspěvek od ACDC »

Tak kolem toho čidla víří olej, takže čisté nebude. Ještě-našel jsem v oem jen č.24-tlakový spínač oleje
Valky69
Registrovaný
Příspěvky: 7
Registrován: pát 07.08.2015 00:00

#8 Příspěvek od Valky69 »

Omlouvám se, ale asi jsem se špatně vyjádřil konektor byl plný oleje, čidlo je jasné, že bude od oleje. A to teplotní čidlo je pod číslem 13. Alespoň u mého motoru. http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_2201
Odpovědět