Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Padá nafta e39 530d
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: úte 24.11.2009 01:00
Zdravím, ze dne na den bez nějakých předchozích příznaků mi začala neskutečně padat nafta.Po vypnutí motoru je během 2-3 sekund průhledná hadička od filtru k CR čerpadlu prázdná, po opětovném zapnutí klíčku jde nafta se vzduchem cca 15-20 sekund než je bez vzduchových bublin, v nádrží 50 litrů, čerpadlo pod řidičem nové (bosch), čerpadlo v nádrži zkontrolované funkční. Spoje,svorky,hadičky suché zkontrolované.
Už se někdo s něčím takovým setkal?
Děkuji za každou radu na co se zaměřit
Už se někdo s něčím takovým setkal?
Děkuji za každou radu na co se zaměřit
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: úte 24.11.2009 01:00
Ano to vím, nafta může jít do motoru prasklým guferem, zapomněl jsem napsat, že hladinu oleje jsem kontroloval,
děkuji za reakci
setkal se už někdo s tím, že by byl špatně zafalcovaný naftový filtr a vzduch by se dostával do systému tudy? když vypnu zapalování a nafta začne padat tak ve filtru je slyšet takové cvrlikání
děkuji za reakci
setkal se už někdo s tím, že by byl špatně zafalcovaný naftový filtr a vzduch by se dostával do systému tudy? když vypnu zapalování a nafta začne padat tak ve filtru je slyšet takové cvrlikání
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Podle mne bude ucpaný přívod vzduchu do nádrže z okolí. Čerpáním paliva z nádrže vzniká podtlak a po vypnutí motoru (=čerpadel) si podtlak z nádrže tahá naftu od motoru zpět. Jestli je tato diagnóza pravdivá, tak před vypnutím motoru zkus otevřít víčko od nádrže - mohl by jsi pocítit, jak si to přicucne vzduch. Současně by už to naftu od CR čerpadla nemělo odsávat - vyzkoušej.
čistě teoreticky by v tom nemohl mít prsty i díl č.8?
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... fuel_pipe/
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... fuel_pipe/
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
My budeme postupovat od nejjednoduššího a nejlacinějšího ke složitějším a dražším věcem, takže napřed kolega "carlos0111" zkusí to víčko u nádrže - prosím.
Díl č. 5 nad tím "téčkem http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10 funguje to jako přepouštěcí ventil, aby přebytek tlaku ze středotlakého čerpadla pustil do přepadu (zpátečky). A taky aby se palivový systém dal bez demontáže nějaké trubky odvzdušnit. Je v tom kulička a pružina, která má otevřít při vyšším tlaku, aby středotlaké čerpadlo netlačilo proti velkému odporu. Pokud by tento ventil protékal, budeš mít malý Vorfördedruck. Buď prasklá pružinka nebo nečistota pod kuličkou. Je to nerozebiratelné, ale schválně co udělá Vorfördedruck, když tomuto ventilu zaškrtíš hadičku do přepadu. Podrobnějí popsáno již zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=60 , ale to už jsi "Misanek" četl.
Obrázky:
http://www.bmwklub.cz/files/imag0454_162.jpg
http://www.bmwklub.cz/files/imag0451_124.jpg
Tento ventil je použit skoro u všech dieselových motorů různých výrobců a typů a není nutno kupovat u BMW, stačí u Škoda nebo VW. Důležité je, aby otevíral při cca 4 Barech - vyberte si ten správný zde http://www.heureka.cz/?h[fraze]=PIERBURG+7.20469.51.0
Díl č. 5 nad tím "téčkem http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=13&fg=10 funguje to jako přepouštěcí ventil, aby přebytek tlaku ze středotlakého čerpadla pustil do přepadu (zpátečky). A taky aby se palivový systém dal bez demontáže nějaké trubky odvzdušnit. Je v tom kulička a pružina, která má otevřít při vyšším tlaku, aby středotlaké čerpadlo netlačilo proti velkému odporu. Pokud by tento ventil protékal, budeš mít malý Vorfördedruck. Buď prasklá pružinka nebo nečistota pod kuličkou. Je to nerozebiratelné, ale schválně co udělá Vorfördedruck, když tomuto ventilu zaškrtíš hadičku do přepadu. Podrobnějí popsáno již zde http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=60 , ale to už jsi "Misanek" četl.
Obrázky:
http://www.bmwklub.cz/files/imag0454_162.jpg
http://www.bmwklub.cz/files/imag0451_124.jpg
Tento ventil je použit skoro u všech dieselových motorů různých výrobců a typů a není nutno kupovat u BMW, stačí u Škoda nebo VW. Důležité je, aby otevíral při cca 4 Barech - vyberte si ten správný zde http://www.heureka.cz/?h[fraze]=PIERBURG+7.20469.51.0
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: úte 24.11.2009 01:00
Děkuji všem za reakce,
pro starML:
vyzkouším víčko nádrže,
zaškrcený přívod svorkou před pal. filtrem po vypnutí klíčku nafta padá,( z toho usuzuji, že odvzdušnění nádrže to nebude)
zaškrcený přepad svorkou s CR čerpadla(hadička do které jsou napojené přepady vstřikovačů a jde do dílu č.
,po vypnutí klíčku nafta drží a nepadá
pro daveTDS:
když obejdu filtr a napojím přívod přes nějaký průtokový filtřík přímo do CR čerpadla tak mě elektronika pustí normálně nastartovat, co čidlo tlaku na pal.filtru?
pro misanek:
na ten díl č.8 jsem taky myslel, ale jak píše starML kupovat nové drahé věci je až poslední možnost
inpa vstřikovače
pro starML:
vyzkouším víčko nádrže,
zaškrcený přívod svorkou před pal. filtrem po vypnutí klíčku nafta padá,( z toho usuzuji, že odvzdušnění nádrže to nebude)
zaškrcený přepad svorkou s CR čerpadla(hadička do které jsou napojené přepady vstřikovačů a jde do dílu č.

pro daveTDS:
když obejdu filtr a napojím přívod přes nějaký průtokový filtřík přímo do CR čerpadla tak mě elektronika pustí normálně nastartovat, co čidlo tlaku na pal.filtru?
pro misanek:
na ten díl č.8 jsem taky myslel, ale jak píše starML kupovat nové drahé věci je až poslední možnost
inpa vstřikovače
- Přílohy
-
- Snímek obrazovky (36).png (40.03 KiB) Zobrazeno 4127 x
Korekce mají dle mého velice pěkné hodnoty. Nicméně tedy teď už víme, že je problém v přepadové části. takže buďto některý ze vstřikovačů brutálně prochcává do přepadu (což je teda asi blbost, poněvadž pokud by to tak bylo, tak auto ani nenastartuje, poněvadž by se nevytvořil potřebný tlak v railu a taky nevím kde by se tam bral vzduch jsou-li mé dedukce správné) nebo bude nějaká velká netěsnost buďto v přepadovém vedení nebo přímo v cr čerpadle. Každopádně i když by to bylo jedno z toho, tak si myslím, že v případě chodu motoru by někde určitě logicky blila nafta. Je to zvláštní a určitě ne bude zajímat, co vlastně ve skutečnosti za tuhle závadu může
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 705
- Registrován: sob 10.11.2012 01:00
- Bydliště: Šumperk
- Klubové ID: 3272
No to je vlastně blbost... na filtru je to čidlo.. mi tím takhle zjistili ucpaný pal. filtr na TDS.. tam čidlo nebylo.. to mě ušlo.carlos0111 píše:Děkuji všem za reakce,
pro starML:
vyzkouším víčko nádrže,
zaškrcený přívod svorkou před pal. filtrem po vypnutí klíčku nafta padá,( z toho usuzuji, že odvzdušnění nádrže to nebude)
zaškrcený přepad svorkou s CR čerpadla(hadička do které jsou napojené přepady vstřikovačů a jde do dílu č.,po vypnutí klíčku nafta drží a nepadá
pro daveTDS:
když obejdu filtr a napojím přívod přes nějaký průtokový filtřík přímo do CR čerpadla tak mě elektronika pustí normálně nastartovat, co čidlo tlaku na pal.filtru?
pro misanek:
na ten díl č.8 jsem taky myslel, ale jak píše starML kupovat nové drahé věci je až poslední možnost
inpa vstřikovače
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: úte 24.11.2009 01:00
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: úte 24.11.2009 01:00
starML opět správně diagnostikoval, děkuji
V nádrži 55 litrů nafty a opět padá, zdá se ,že důvodem je opravdu odvzdušnění nádrže, které je někde ucpané.
Když jsem znovu nastartoval a nechal dotlačit naftu, aby šla bez vzduchu, sundal jsem víčko nádrže a potom vypnul motor tak nafta zdá se drží.
Teď jen hledat a najít kde, sobota bude asi pracovní

V nádrži 55 litrů nafty a opět padá, zdá se ,že důvodem je opravdu odvzdušnění nádrže, které je někde ucpané.
Když jsem znovu nastartoval a nechal dotlačit naftu, aby šla bez vzduchu, sundal jsem víčko nádrže a potom vypnul motor tak nafta zdá se drží.
Teď jen hledat a najít kde, sobota bude asi pracovní
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Problém bude v ucpaném filtru aktivního uhlí "vapor canister" (díl č.10) a příslušné hadičky viz http://www.etk.cc/bmw/CS/search/selectC ... 6/16_0195/ , přes který se nádrž nemůže "nedechnout". Náhradním řešením bylo otevření toho víčka, ale s tím se jezdit nedá.

Budeš muset sundat levé zadní kolo, sundat podblatník a hledat tohle zařízení http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1322592066 => něco tam bude blbě. Návody v angličtině jsou v následujících odkazech:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=9059168
http://www.e38.org/SI.New.Evaporative.% ... e.Line.pdf
Přeji hezkou zábavu o víkendu

Budeš muset sundat levé zadní kolo, sundat podblatník a hledat tohle zařízení http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1322592066 => něco tam bude blbě. Návody v angličtině jsou v následujících odkazech:
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... ?p=9059168
http://www.e38.org/SI.New.Evaporative.% ... e.Line.pdf
Přeji hezkou zábavu o víkendu

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 171
- Registrován: úte 24.11.2009 01:00
Včera jsem jezdil, opět vzduch v naftě, (už to poznám i podle zvuku podávacího čerpadla) start byl podstatně delší, dnes ráno kontrola před odjezdem ( v nádrži 50 litrů) a v naftě ani bublinka, start na ťuknutí, dílnu jsem odložil a začínám mít podezření, že odvzdušněním nádrže to nebude, asi mi nezbývá než čekat až jednou nenastartuji a potom snad závadu najdu.
Děkuji všem, kteří se mým problémem zabývali.
Děkuji všem, kteří se mým problémem zabývali.