Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Od noveho roku povinnost DPF

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#381 Příspěvek od Foldas »

u toho připojení je to trochu divočejší proto je tam ta vyjímka že se nedalo spojit s řj
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#382 Příspěvek od Teddy »

Koukam, že mi vůbec nerozumíte. To jsem ale čekal.
1. je mi jasný, že se nikdo soudit nepůjde. U nás to nemá smysl. Je levnější to auto poladit, aby to odpovídalo "metodice" a opakovat technickou.
2. akreditovaná laboratoř při měření opravdu měří. Nebo si snad myslíte, že při homologaci se napíchne diagnostika a koukne se na chyby a readness? Dostanete protokol, kde je seznam měřených veličin a naměřené hodnoty.
3. měření emisí vyhláškou dané není. To si pleteš. Vyhláška říká, jak se má postupovat při měření emisí na stk. Dobře ale víme, že na stk měří jinak, než v rámci homologace. Už jen proto, že tam v pohodě projde auto bez DPF. Zřejmě neměří pevné částice. No a protože by asi bylo drahé všechny stk vybavit přístroji pro reálné změření všech složek emisí, tak přišli s tím, že jen zkontrolují chyby a readness. No a budou předpokládat, že když toto je v cajku, tak i emise budou v cajku. Důkazem je to, že když se DPF ze SW odstraní správně, tak to žádný chyby nehlásí a auto zase projde. :D

To o čem píšu já je to, že ta metodika není bezchybná. Píšu o tom, že za jistých okolností můžou vyhodit i auto, který má emise v limitu homologace. Chápu, že je to lepší, než nic a že je to docela levná cesta jak to zase trochu zlepšit. Nicméně v Čechách se cesta vždycky najde. Vlastní zkušenost cca 3 týdny stará. Jo a nebylo to přes známý, ani za příplatek.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#383 Příspěvek od Teddy »

kurevtor píše:[
A obecně, nechápu co ti na tom připadá divné - jedná se o TECHNICKOU kontrolu. Pokud ti na technické kontrole nejde napíchnout auto tak asi nebude technicky moc v pořádku, neni co řešit.
Souhlas, ale je to důvod k vyhození?
Např. spoustě lidem nefunguje rádio, stahování oken, otevírání kufru atd. atd. Taky to asi nemaji moc technicky v pořádku. Je to důvod k vyhození?

Otočim to. Opravdu to že se nelze spojit s autem znamená, že nemá v pořádku emise a má se vyřadit z provozu?
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#384 Příspěvek od Teddy »

Vytáhl jsem si protokol s 14 dnů starého měření emisí.

Jsou tam otáčky, korigovaný součinitel absorbce, hodnota kouřivosti a rozpětí hodnot kouřivosti.

No a v emisní normě je CO, NOx, HC+NOx, HC a PČ. No a to je to co se měří při homologaci.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#385 Příspěvek od JaraX »

Teddy píše:
kurevtor píše:[
A obecně, nechápu co ti na tom připadá divné - jedná se o TECHNICKOU kontrolu. Pokud ti na technické kontrole nejde napíchnout auto tak asi nebude technicky moc v pořádku, neni co řešit.
Souhlas, ale je to důvod k vyhození?
Např. spoustě lidem nefunguje rádio, stahování oken, otevírání kufru atd. atd. Taky to asi nemaji moc technicky v pořádku. Je to důvod k vyhození?

Otočim to. Opravdu to že se nelze spojit s autem znamená, že nemá v pořádku emise a má se vyřadit z provozu?
ted jsem četl nějaký nový návrh že i nefunkční klimatizace bude důvod proč by auto nemělo projít STK,
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#386 Příspěvek od patrikE39 »

chcou tím docílit toho aby si lidi kupovovaly uplně nové auta.. ale kde na to ti lidi mají vzít? každý nemá na to si co 2 roky kupovat funglovku.. ale to zákonodárce nezajímá
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#387 Příspěvek od Teddy »

JaraX píše: ted jsem četl nějaký nový návrh že i nefunkční klimatizace bude důvod proč by auto nemělo projít STK,
Můžeme se uklidňovat snad jen tím, že BUDE HŮŘ :(

aneb:
host sedí v restauraci a číšník mu říká: z nařízení EU se tu nesmí kouřit, pít alkohol a jíst tučná jídla. Mohu vám ale zarecitovat z Písní kosmických Jak lvové bijem o mříže
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#388 Příspěvek od Teddy »

patrikE39 píše:chcou tím docílit toho aby si lidi kupovovaly uplně nové auta.. ale kde na to ti lidi mají vzít? každý nemá na to si co 2 roky kupovat funglovku.. ale to zákonodárce nezajímá
Já věděl, že tu jsou taky hlavy otevřené.... :thumbsup:
Uživatelský avatar
Mir3k
Registrovaný
Příspěvky: 101
Registrován: sob 10.03.2012 01:00
Bydliště: Havířov
Klubové ID: 3948

#389 Příspěvek od Mir3k »

Pánové JPP (jedna paní povídala) návrh v EU technické kontroly:nové auto
po 4 letech pak po 2 a auta starší 6 let každý rok STK
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#390 Příspěvek od Foldas »

o tom aby si chodil každý rok na stk už se mluví dlouho samozřejmě že jde jen o tahaní peněz z lidí viz ekofašistické výpalné které se zvedne o euro3 doteď to vůbec nepomohlo omladit vozový park, ale stát na tom vydělal velký prachy
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#391 Příspěvek od Teddy »

No a nebo zvolit britský model, kde je stk dobrovolná. :D

No ale lidi tam přesto chodí, protože chtějí mít jistotu, že když je hlídka na silnici zastaví, nebo když nabourají, tak mají auto v pořádku. Taky už jsem na stk párkrát zajel nechat si dobrovolně zkouknout podvozek.

U nás to asi lepší nebude. Lidi daji ty svý vraky 1x za 2 roky trochu dohromady a pak už vesele jezdí. Je to v mentalitě lidí. Někdo to chce mít v pořádku a spolehlivé a někdo chce nálepku na značku.

stk po roce to zlepší jen trochu. Holt se to poladí 1x za rok a ne za 2 roky. Někdo za ten rok najezdí 10x tolik, co jinej za ty 2 roky.
Podle mě jediná cesta jsou důkladné namátkové kontroly stavu aut přímo na silnicích. Jedině tak se lidi naučí držet to v cajku pořád a ne jen před technickou.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#392 Příspěvek od Zdenda530d »

Přesně tak, je to o každém jednotlivci. Podívám-li se kolem sebe na auta, která jsou 10+ více let stará, tak na první pohled vidím, jaký k nim má majitel přístup. Kdo se stará aby auto bylo v pořádku a kdo jen jezdí. Ale mít auto v pořádku přeci neznamená, klepat se u nových aut strachy, že jim tam "někam" ŘJ vypíše nahodilou závadu xyz a tím uvrhne celé auto do šrotu. Už zase vidím všechny přemotivovaný stkáčka jak houfně rozdávají nálepky vrakům s "blackboxy" napíchlými bůhvíkam jako šidítka pro diagnostéry a opravdový stav (technický stav) hlavních skupin vozidla je každýmu šumák.
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#393 Příspěvek od Teddy »

Zdendo, TREFA!!!!
:thumbsup: :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#394 Příspěvek od patrikE39 »

tak jako... kolega si před dvěma lety koupil fungl nový opel mokka v benzínu.. po roku mu začala vyskakovat závada... hlásilo mu to lambdu.. daly mu v oplu novou a závada se oběvovala pořád a řekly že neví co s tím.. takové auto podle nové vyhlášky neudělá emise protože má v paměti nesmazatelnou závadu která je tam od nového a ani přími v oplu neví co s tím.. jak k tomu teda ten příjde? 2 roky staré auto a nedají mu emise a stk protože svítí závada u které ani opel neví proč?
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#395 Příspěvek od Zdenda530d »

Přesně to je ono... "nějaká závada" a auto je v háji... opravdu je toto kontrola STAVU vozidla???????? Nemyslím si... el, diagnostika by měla být pouze pomocnou berličkou při zjišťování stavu auta a ne určující faktor! Takhle mi z toho vyplývá - hmmm auto máte v cajku, měřené emise v pořádku ale ten ríííídnes kóood... prostě je to na palici a nebo nad tím jen moc přemýšlím a hledám v tom (marně) něco jiného než ždímačku peněz.
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#396 Příspěvek od Zdenda530d »

Hele wehrwolfe;

Chápu co tě žere, mě taky a myslím že 99% myslících evropanů taky, ale popletl sis téma. Prostě toto je pokec o STK vs. DPF vs. stavu vozidel a autech obecně.

To, že za každou svou myšlenku přidáš, jak tě migranti serou a jak je vláda neschopná sice vyjadřuješ svůj postoj, ale v tomto tématu to nikoho nezajímá.

Jako posadit dítě před večerníček a uprostřed tam zařadit výtažek z porna...
Teddy
Registrovaný
Příspěvky: 1307
Registrován: pon 18.06.2012 00:00

#397 Příspěvek od Teddy »

patrikE39 píše:tak jako... kolega si před dvěma lety koupil fungl nový opel mokka v benzínu.. po roku mu začala vyskakovat závada... hlásilo mu to lambdu.. daly mu v oplu novou a závada se oběvovala pořád a řekly že neví co s tím.. takové auto podle nové vyhlášky neudělá emise protože má v paměti nesmazatelnou závadu která je tam od nového a ani přími v oplu neví co s tím.. jak k tomu teda ten příjde? 2 roky staré auto a nedají mu emise a stk protože svítí závada u které ani opel neví proč?
Předpokládám, že auto je ještě v záruce, tak vrátit. stačí jen pohrozit. oni najednou přijdou na to co s tím. :D
V r. 2000 jsem koupil rodičům Almeru. Klepalo tam něco v motoru. Poprvé v servisu a cestou domu stejná závada. Podruhé v servisu a opět cestou domu stejná závada. Prej už neví co s tim a poslali mě v podstatě víte kam. Napsal jsem dopis, že mají možnost naposledy to opravit, jinak odstupuju od smlouvy. Poslal jsem to současně i na importéra. Přijeli k nám domu s omluvou. Auto na plaťáku odvezli a dali novej motor. Prý kdyby se to ještě objevilo, tak nám vymění celý auto.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#398 Příspěvek od JaraX »

patrikE39 píše:tak jako... kolega si před dvěma lety koupil fungl nový opel mokka v benzínu.. po roku mu začala vyskakovat závada... hlásilo mu to lambdu.. daly mu v oplu novou a závada se oběvovala pořád a řekly že neví co s tím.. takové auto podle nové vyhlášky neudělá emise protože má v paměti nesmazatelnou závadu která je tam od nového a ani přími v oplu neví co s tím.. jak k tomu teda ten příjde? 2 roky staré auto a nedají mu emise a stk protože svítí závada u které ani opel neví proč?
to že to auto neprojde emisema je aspon pro ty debily v Oplu důvod s tím něco dělat, protože prodali auto ktere není způsobíle k provozu a ještě je v záruce, takže klidně at vymění cely motor nebo celé auto.
auto se svítící kontrolkou motoru přece stejně nelze dlouhodobě provozovat, když se tam něco jinyho posere tak to člověk ani nebude vědět.

ted právě řeším to že známej si koupil Opel Vivaro, má to cca 8 měsíců, po 2 měsících se rožla kontrolka motoru, tak to zavezl do servisu, tam mu vždycky něco udělaj (podle mě jen smažou chybu) a kontrolka motoru se do 10km rozsviti zase, auto už strávilo v Opelu cca 2 měsíce, celkem tam byl 9x, spolu z kontrolkou motoru se projevuje i ztráta tahu. no tak mu říkam, měls 9 reklamací, můžeš odstoupit a vráti ti prachy, ale kluci v Opelu sou vychcaní, všech těch 9 návštěv servisu mu psali do jedné zakázky, s tím že vlastně testuje jestli to dobře opravili, takže to vlastně reklamoval jen 1x :D :D
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#399 Příspěvek od JaraX »

wehrwolf, napiš mi jak by to dle tvého teda mělo fungovat?
Zdenda530d
Registrovaný
Příspěvky: 464
Registrován: ned 18.08.2013 00:00

#400 Příspěvek od Zdenda530d »

to vlastnemec:

Asi tak, byl velký humbuk kolem měření a stk na začátku roku 2016 a vše jde při starém. Teď je zase strašák v podobě zpřísnění v půli roku, ale myslím, že pokud bude kdekoli v kontrolním řetězci lidský faktor (Lojzek na STK) tak se nic zásadního dít nebude, naštěstí.
Odpovědět