Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e39 ložisko elmg. spojky klimakompresoru-výměna

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#1 Příspěvek od wehrwolf »

Zdar,měnil už někdo samotné ložislo elektromagnetické spojky klimakompresoru e 39 tds ,pokud to vůbec jde,nebo se musí měnit komplet spojka? jak je to náročné? Díky za každou radu.
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#2 Příspěvek od wehrwolf »

dle realoem tam mám kompresor 64526904017 ,zajímá mě,zda lze elmg spojku demontovat i na autě,bez celkové demontáže kompresoru-po demontáži krytu vrtule,vrtule a řemenů a dále,zda lze poté vyměnit samotné ložisko (údajně lze,cca do 1000czk).Nikde jsem nenašlel žádné schéma,rozkres nebo radu........?

Po výměně všech kladek,řemenů,vodní pumpy a repasi altiku začlo ložisko elmg spojky kompresoru kl. vydávat nepříjemné střídavě šoupavé zvuky-má dost znatelnou radiálně axiální vůli.
Uživatelský avatar
Giovany1971
Registrovaný
Příspěvky: 357
Registrován: ned 11.05.2014 00:00
Bydliště: Vsetin BMW 535d M 210kw(230) F 10 550i..
Klubové ID: 3968
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Giovany1971 »

wehrwolf píše:dle realoem tam mám kompresor 64526904017 ,zajímá mě,zda lze elmg spojku demontovat i na autě,bez celkové demontáže kompresoru-po demontáži krytu vrtule,vrtule a řemenů a dále,zda lze poté vyměnit samotné ložisko (údajně lze,cca do 1000czk).Nikde jsem nenašlel žádné schéma,rozkres nebo radu........?

Po výměně všech kladek,řemenů,vodní pumpy a repasi altiku začlo ložisko elmg spojky kompresoru kl. vydávat nepříjemné střídavě šoupavé zvuky-má dost znatelnou radiálně axiální vůli.
Ložisko volnoběžky určitě jde vymenit....cena kolem 700 set
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#4 Příspěvek od wehrwolf »

Giovany1971 píše:
wehrwolf píše:dle realoem tam mám kompresor 64526904017 ,zajímá mě,zda lze elmg spojku demontovat i na autě,bez celkové demontáže kompresoru-po demontáži krytu vrtule,vrtule a řemenů a dále,zda lze poté vyměnit samotné ložisko (údajně lze,cca do 1000czk).Nikde jsem nenašlel žádné schéma,rozkres nebo radu........?

Po výměně všech kladek,řemenů,vodní pumpy a repasi altiku začlo ložisko elmg spojky kompresoru kl. vydávat nepříjemné střídavě šoupavé zvuky-má dost znatelnou radiálně axiální vůli.
Ložisko volnoběžky určitě jde vymenit....cena kolem 700 set
Díky,a nevíš ,prosím tě,zda lze elmg spojka demontovat i na autě bez celkové demontáže klimakompresoru?
patrikE39
Registrovaný
Příspěvky: 274
Registrován: sob 22.11.2014 01:00
Bydliště: Uherský Brod

#5 Příspěvek od patrikE39 »

a nešustí ti právě ta spojka na kompresoru?
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#6 Příspěvek od Foldas »

jde to sundat i na autě povolíš uprostřed šroub sundáš pružnou část spojky vytáhneš segerovku a sundáš ložisko s řemenicí
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#7 Příspěvek od wehrwolf »

patrikE39 píše:a nešustí ti právě ta spojka na kompresoru?
No šustí to o tu pružnou přední část,ložisko řemenice má vůli jak radiální,axiální jako prase.
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#8 Příspěvek od wehrwolf »

Foldas píše:jde to sundat i na autě povolíš uprostřed šroub sundáš pružnou část spojky vytáhneš segerovku a sundáš ložisko s řemenicí
Díky moc za radu,dnes dopoledne jsem měl tu pružnou část venku,ale bohu žel jsem v garáži jak na sviňu nemohl najít seger kleště :-(.
Když vytáhnu tu segrovku-s jakým přesahem je tam to ložisko nalisované? To jde normálně ven rukou nebo mírným poklepem gumovou palicí?
Nemám kloudnej stahovák ,a s čínským bych to akorát zkurvil.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#9 Příspěvek od Foldas »

rukou to nestáhneš podebrat dvěma šroubovákama a zapačit
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#10 Příspěvek od assassin_89 »

Ja se taky pridam taky mam lozisko vychozene. Jake a kde koupit??
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#11 Příspěvek od wehrwolf »

Foldas píše:rukou to nestáhneš podebrat dvěma šroubovákama a zapačit
OKI,díky-vyměneno
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#12 Příspěvek od wehrwolf »

assassin_89 píše:Ja se taky pridam taky mam lozisko vychozene. Jake a kde koupit??
Zdar,kupuval jsem ho v prodejně KORBEL-ložiska v Kroměříži,mají ho tam skladem, 480 kč

35BG5222-2DL Nachi /35x52x22/ g35bg5222 - to je přesné označení z paragonu,to staré i krabičku jsem už bohužel aktivně vyhodil.
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#13 Příspěvek od assassin_89 »

Dik za info melo by to bejt ono podle popisu.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#14 Příspěvek od Foldas »

není to nic strašného člověk to nesmí vidět všechno složitě
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#15 Příspěvek od wehrwolf »

Chlapi,máte někdo zkušenost s tolerancí rozměrů u těchto ložisek? Původní ložisko elmg spojky klimakompresoru / v řemenici/ byl výrobce Japan NSK,přesné ozn. 35BD5222DUM18A /35x52x22/. Ložisko vyměněno z důvodu vůle-kovový šoupavý zvuk,jde o to,že u tohoto ložiska jsem naměřil vnitř průměr cca 34,88mm.
Namontováno nové 35BG5222-2DL Nachi /35x52x22/,ale které jsem před montáží nezměřil jeho vnitřní průměr - ale při montáži znatelně větší vůle na uložení hřídel-ložisko.
Nevíte někdo,jak je to měřením tolerancí nebo celkovou přesností výroby u jednotlivých výrobců??
Jde mi o to,že při studeném motoru to nedělá dobrotu,opět ten šustivý zvuk kov na kov,i když ne takové hlasitosti a frekvence.
Mám laborovat s jiným ložiskem,nebo nechat tak??
Měl jsem za to,i logicky,že ložiska shodného označení rozměrů by měla být stejná,ale zdá se,že tomu tak asi není.
Díky za případnou radu.
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

#16 Příspěvek od Vapinecko »

Pokud by se ti ložisko protáčelo na hřideli tak by to byl velkej problém, ale to bys poznal snad. Jinak ložiska Nachi dávám hodně do elektromotorů a zatím jsem neměl žádnej problém. Ale tam si na setinky milimetrů nehraju :D
assassin_89
Registrovaný
Příspěvky: 190
Registrován: pon 18.03.2013 01:00

#17 Příspěvek od assassin_89 »

Ty jo hele ja jeste koukal na anglicka fora a snad vsude psali ze vnitrni prumer loziska ma bejt 30mm. Vnejsi 52 a tech 22 sirka.
Foldas
Registrovaný
Příspěvky: 2417
Registrován: pon 26.02.2007 01:00

#18 Příspěvek od Foldas »

problémy s velkými problémy ohledně rozměru a vůli máme v praci jenom s skf od te doby co koupily fabriku zvl je možné že u nich vyrabi ložiska i pro jiné společnosti. Jestli se ložisko protáčí na hřídeli máš víc možnosti od lehkého rozklepání dulčíkem nebo lepší použit nějaké lepidlo na ložiska
wehrwolf
Registrovaný
Příspěvky: 170
Registrován: sob 26.04.2014 00:00

#19 Příspěvek od wehrwolf »

Foldas píše:problémy s velkými problémy ohledně rozměru a vůli máme v praci jenom s skf od te doby co koupily fabriku zvl je možné že u nich vyrabi ložiska i pro jiné společnosti. Jestli se ložisko protáčí na hřídeli máš víc možnosti od lehkého rozklepání dulčíkem nebo lepší použit nějaké lepidlo na ložiska
No a já blb si myslel,že norma je norma :-)),nicméně,když nám sem židáci na náš úkor naváží tisíce negrů aby nás zlikvidovali,tak v takovém pásmu žádné normy platit nemůžou:-D.Sranda,ale brzo realita nebude.
Poklepáním hřídele důlčíkem rozhodně neustředím ložisko,aby to nedělalo takovej bordel.Rozumněno,ono to na usazení vyloženě nelítá,hodně to drží ta segerovka,je předepjatá.Jde o to,že osa lůžka ložiska je vychýlená vzhledem k činné ploše plochého řemene a provozem s takovým zmetkem se ta plocha vymačká a definitivně půjde do sraček.
Lepidlo na ložiska Ti to nevystředí na hřídeli,tzn. taky k ničemu,a při dnešní lžidemogratické "kvalitě" všeho,můžeš použít při příští potencionlní výměně akorát tak karboflexku a celej ,jinak v pohodě původní kompresor,kterej na vehiklu o jeho narození přečkal 300-400 tis a možná výše,vyhodit do šrotu a koupit pravdoláskovou předraženou mrdku za xxx litrů s životností s bídou 3 výměn oleje,o tom to je.
Vapinecko
Registrovaný
Příspěvky: 172
Registrován: pát 13.02.2015 01:00

#20 Příspěvek od Vapinecko »

Foldas píše:problémy s velkými problémy ohledně rozměru a vůli máme v praci jenom s skf od te doby co koupily fabriku zvl je možné že u nich vyrabi ložiska i pro jiné společnosti. Jestli se ložisko protáčí na hřídeli máš víc možnosti od lehkého rozklepání dulčíkem nebo lepší použit nějaké lepidlo na ložiska
Od tý doby co se mi dostalo do ruky SKF - made in Bulgaria tak se těmhle ložiskům vyhýbám hodně velkým obloukem.
Odpovědět