Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530d nebo jiné? Pomoc s výběrem po špatných zkušenostech

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz

#21 Příspěvek od Cert »

Mísánek: ano, chápu, taky pěkně a hlavně nenuceně napsáno.
Jen jestli můžu zase svoji trošku do mlýna :D : e39 pro mě není auto, abych ho někde tahal na laně, když umře. To tak žraloka, ale na tohle už volám známým s hengry (a že už jsem to díky 530d absolvoval) je to moc težkopádné a neohrabané bez posilovačů. A upřímě mě u 530d nebudí ze sna můra, že by se mi zastavila kvůli skříni. Teda vlastně se budím opocenej, ale spíš kdy se zastaví ten olítanej CR systém :twisted:

k tahání vleků se opravdu GM skříň nehodí, ale myslím že jiné automaty to celkem dávají. Chlazení u 530d není takový problém, když vezmeme v potaz mrzkou produkci odpadního tepla a nutnost dodatečného příhřevu. Starý předkomůrky, to je jiná, tam je to horší.
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#22 Příspěvek od empeel »

Jojo, E39 to je super kára!! Koukám co se dá ještě sehnat za pěkný kousky...
Co tyhle?

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1#

nebo Bazoš?
http://auto.bazos.cz/inzerat/56698075/A ... w280ps.php
Uživatelský avatar
RealD
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: pát 13.07.2012 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#23 Příspěvek od RealD »

Takže abych se vyjádřil protože řeč je tu hlavně ke mě tak asi takto:

Ano benzínová M54B30 je uzasnej motor. Měl sem ho rok. Pozor vzal sem vic penez a velmi vybravě sem hledal. Dovezl sem E46 330ci. TOPovka. Neměla chybu. Snad jen že klima blbla. Opraveno - par káblů na konektoru.
Jenže, nenavidim už ten motor. Proč? Protože všechny žerou olej. Ano známá pověst a známé heslo - dokud je to 1L oleje na 1000km - je to v toleranci. Ale co to do háje je? Aby mi to žralo tolik oleje? To mě prostě ničí. Jako motor super tichoučkej a jede perfetkně. Ale všechny žerou co sem se setkal. Jedna jedina E39 mi tvrdil ze nedolejva. Ale je to konstrukční vada. už sem to tu i řešil. M54B25 tim prý netrpí protože se písty tak nedřou o stěny valců. ALe taky si bere. Ano kazdy si bere - prostě starej benzínovej bawor. Kdybych v 10000km dolil 2x tak neřikám nic.
No nic jezdilo se dal, auto PO PRVNIM MAJITELI - NEMEC. Slusny clovek, nesral se s tim v penezich, hromada faktur o tom jak se o to staral, Dal tam i KW podvozek novej za 30TKC v přepočtu a x dalsich veci. Hele najedu 210TKM a coca cola ve vodě? Fouklo mi těsnění pod hlavou? NO DO HAJE PROC? :( nikdy se nedolil ani kapku vody a DURAZNE ZMINUJI - Auta mam rad, zavodnik nejsem, ano někdy omezovač polížu, jednou za rok na BIGU tři sprinty a tim to končí. Vždy nechavam zahřejt, nedam vic otaček nez 3Tisíce dokud neujedu aspon 8-10km. A takto vzdycky. Nedriftuju, nedelam frajera. Ale stalo....Měl sem i E36 M50B25 a zase. Do toho dvouhmota. No nemam na to už nervy. A takhle furt. A to mi plno lidi rika, nojooo BeeMWe, tam se to stava ty hlavy hliníkový. Stale mám víru že ne ale uz nvm kudy kam do dalsiho.

Jediny kde byl klid a spoleh byla vzdycky V8. M60B30 a M62B44 nonvanos. Ovšem se mi snizil rozpočet a nemam na manual. Automat uz nechci - stve mě to prostě. Mam radsi ze muzu ovlivnit chod já a né ato za mě. Dále psotřeba a to nejdulezitejsi, ty BMW Automaty prostě hrůza a oprava je zase nesmysl drahá - desítky tisíc. Shanet jinou převodovku je z bláta do louže. Takze radsi manual a udelat si setrvak jeste přežiju, hlavně vim, ze mam pak minimalne 150TKM klid.

Takze shrnutě, ptám se, zda 530d M57D30 dobra volba? Asi spis face protože co slysim, jsou tam vychytany bolístky starší verze a neporouchává se tolik. Klapky? to jsou drobné to nechat udělat nebo zaslepit. Co dál? Podavací čerpadla? To stojí pár tisícovek? ....No jedine co - turbo + vstřiky. No co sem si psal se soukromejma prodavajicima z Němec a Rakous, psali mi ze je nechali repasovat. Tim padem klid. Mám tedy krátké trasy do práce, ale po prác často jedu dál než 4km. Navic Pak pride vikend nebo casto i pres tyden najedu po Praze 30-50km nebo i dál. Kdyz pojedu opatrně se studenym do prace snad se nemuze nic stát.

NEBO MAM SNAD ZVOLIT NECO JINEHO? :)
Ja se prostě třílitru bojim. nechci zase řešit olej nebo tesnění pod hlavou.
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#24 Příspěvek od empeel »

Hele já vlastně nevím na co se ptáš. Zdá se že máš vyřešeno. Kup nějakou zachovalou 530D nebo 540i a máš to. Ale jsou to prostě 15 starý káry, nikdo ti neřekne kolik vydrží. Ale když už přetěsníš hlavu, tak bych nelámal hůl, ale jezdil v klidu dál s tím, že už mám vyřešeno ne?
Uživatelský avatar
RealD
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: pát 13.07.2012 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od RealD »

Nemám vyřešeno, je to můj adept protože sem v určitém domnění o tom voze a nějaké zkušenosti. Furt ale nejsem mechanik a furt může být fakt, ze to vidím špatně a nechám si poradit. Třeba je to vše jinak a proto spíš otvírám téma co si vybrat a popř vycházet i o tom co třeba takovou 530d jestli to je na moje požadavky správně nebo ne.

Ano je to starší auto - 11-15 let stáří a nechci jako hloupejch typickej čecháček jezdit a neplatit nic. Chápu péči a sem tam něco udělat. Ale uz se chci vyvarovat průseru za 15 a víc tisíc.
empeel
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: čtv 08.07.2010 00:00

#26 Příspěvek od empeel »

No takhle od klávesnice ti to asi nikdo neřekne. 530D i 540i jsou dobrý motory. Ale u 15lettýho auta záleží předevšim na stavu. Tak si ke koupi vezmi s sebou mechanika s diagnostikou, ať ti prověří jak na tom ten konkrétní kousek je. A pak ti nezbyde, než se jen modlit ať všechno vydrží. Ale teda jestli máš problém s 15k na servis tak bych se ohlídl asi jinde. To máš u takovýhle káry hned pryč...
No a taky bych řekl, že ta nafta bude rizikovější. Leda fakt hledat auto s naprosto jasným servisem a vším vyřešeným. Ale to bude za 200k...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#27 Příspěvek od Misanek »

Jj, taky bych řekl, že hranice 15t kč za servis je celkem nízká. Hlavně u 530D. Já jsem si teď udělal ponákupní servis - nic velkého (obě podávačky, olej, komplet filtry, vzpěry do kufru a vodní čerpadlo na webasto) a desítka v hajzlu jenom to fiklo. To jsem při tom vlastně skoro nic nekoupil :)

Ještě mě čekají šprice, altík nějak míň dobíjí a možná se mi za studena zdá hlučnější turbo. Jo a tlumiče na zadní nápravě plus samozřejmě siláče uložení nápravy - s těma počítej, budeš je mít zaručeně servané taky, jako každá e39 :wink:
Cert píše: A upřímě mě u 530d nebudí ze sna můra, že by se mi zastavila kvůli skříni. Teda vlastně se budím opocenej, ale spíš kdy se zastaví ten olítanej CR systém :twisted:
Dobře, ale vem si, že se ti z ničeho nic vysype startér (jako se to stalo mně na e34). Co teď? S automatem jsi v piči :D kdežto s manuálem to aspoň nouzově můžeš nažvýknout jako škodárnu přes kvalt :) Ale tak to je jenom příklad jedné situace :wink: Na druhou stranu věřím, že takovéhle štěstí můžu mít jenom já :twisted:
Nicméně právě proto si dám za těžké prachy do 100% stavu cr systém aby pak se mnou v podstatě z téhle stránky už nemělo co vyjebat. Kdežto v případě automatu bych si ještě nebyl jistý převodovkou no...
Cert píše: k tahání vleků se opravdu GM skříň nehodí, ale myslím že jiné automaty to celkem dávají. Chlazení u 530d není takový problém, když vezmeme v potaz mrzkou produkci odpadního tepla a nutnost dodatečného příhřevu. Starý předkomůrky, to je jiná, tam je to horší.

Hele, mrzkou produkci odpadního tepla si hned neodvozuj ze standartní instalace webasta v každé 530D. To Webasto se do nich dávalo hlavně v první řadě kvůli komfortu posádky a ne kvůli absolutní nutnosti či potřebe toho motoru samotného. Samozřejmě, tenhle diesel (chvalabohu :lol: ) topí míň než komůrkáč nebo cokoliv jiného, což je taky dáno mimo jiné jeho objemem a relativní "naddimenzovaností".

Nicméně fakt je ten, že už třeba i ze začátku léta bych asi stokrát radši už jenom kvůli té teplotě někde v buchlovských horách radši tahal 2tunový vlek s manuálem než s automatem. A to se ani nebavím 1,5 tunovém karavanu zapřihlém někde v chorvatských horách. Tam bych měl opravdu doslova půlky stažené dost natěsno u sebe, kdybych měl automat :)

Jinak samozřejmě pokud je zvolena správě konfigurace dostatečného motoru a adekvátní automatické převodovky, tak by mělo být i tahání větších nákladů více šetrné s automatem, to nepopírám. Ale zase to teplo no... :)
Uživatelský avatar
RealD
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: pát 13.07.2012 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#28 Příspěvek od RealD »

na myslel jednorázových 15tkc. jako dat treba jednou tady za neco bura nebo tamhle neco deset tak jasny, to je kazdy auto. ale neee ze zfatalizuje srdce - motor. proste nejaky typ motorizaci neco co se nejmene sere. uz fak nvm co vybrat.

a ano v CR nehodlam nakupovat. Koukam na Nemecky, rakousky, belgický, nizozemský, svycarsky... autoscout24 a mobile.de

sebou mam vlastni inpu a mechos nejsem ale dost poznam ale i tak pojede se mnou :)
TANN3R
Registrovaný
Příspěvky: 1833
Registrován: ned 29.03.2015 01:00
Bydliště: Olomouc

#29 Příspěvek od TANN3R »

Nevim, co porad resis. Jestli chces naftu, tak v podstate neni lepsi motor v pomeru cena/vykon, nez stara dobra m57. Je jedno, jestli 135kw nebo 142kw, je to porad stejny motor.

Kdyz benzin, tak v e39 jedine 528i nebo 540i (idealne bezvanos). Pokud ale nechces automat, protoze hrozi "draha" oprava, tak na v8 rovnou zapomen. Manualni 6ti kvalty jsou problemove a opravit nejdou. 5q prevodovky v 528i a 530d jsou nesmrtelne.

Btw. Pokud je pro tebe oprava pres 15tis naraz moc, tak asi opravdu jedine 528i. 530d dokaze lehce spolknout naraz i nekolikanasobek, kdyz musis naraz resit vstriky, cerpadlo, dvouhmotu.. u 540i zas muzou potrapit rozvody nebo prevodovka.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#30 Příspěvek od Filozof »

REALD: Je divné že tolik doléváš ... prý se často M54B30 kroutili. Ale kamarád má taky 330i 170kw a dolévá kolem 1litru do 10tis km pak vyměnuje olej.
Takže zda to není zpusobem svižné jízdy ...

Protože moje M52B28 - spolehlivej motor žere jen když mám špatné těsnění na vaně ale ted po aplikaci aditiv do motoru MotorDOKTOR ikdyž mi to někteří neschvalovali mám na 4tis km dolito jen 3deci oleje.

M52 motory moc nežerou olej když jsou ok tak kolem 0,5-1litr na 10tis km.

U těch 3litrů jsem slyšel všelijaké příběhy ale stálo by za to jej dát dopořádku a spokojeně jezdit ...zjistit čím to je ...zda je zkroucenej nebo kde je konkrétně problém.

Vím že to někde někdo řešil a vyřešil pak už motor nežral ale musíš hledat sám jakou má tvuj motor slabinu a jak to vyřešit aby se to znovu neobjevilo a zase tam nelil oleje jak do lokomotivy.

... dávat na 1000km litr oleje mi přijde docela šílenost. 8O 8O :?

Pokud bych si měl já osobně vybírat motor tak jedině M52B28 jednovanos nebo M60 4litr bezvanos ty byli nej a stále jsou pokud nejsou po tunerovi.

Co se týče převodovek automat/manuál děláte z toho kovbojku.
Kámoš si sehnal za 7tis jinej automat kterej vyzkoušel a jezdí spokojeně druhej rok a má dost vysoký nájezd takže problém by se dávno projevil.

Jak 5ti kvalt manuál tak ZF 5ti kvalt (i pozdější 6kvalt) automat považuji za velice spolehlivé převodovky pokud se knim člověk chová jak má.

A ten kdo najezdí opravdu hodně km tak doporučuji automat. Je to nebe a dudy než stále někde kvedlat manuálem. Potvrdí každej kdo měl týden pujčenej automat a jezdil někde velké dálky a města ...kolony atd.

S automatem si taky zařadíte jak potřebujete a ten komfort je k nezaplacení.

Manuál je fajn na víkend do nějaké 3er 325i - 330i - M3 na blbnutí a užívání si sportovního vozu - tam je zase fajn.
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6214
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i

#31 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

Filozofe, kdyz o tom nic nevis, neplacej...
M54B30 proste zerou driv ci pozdeji vsechny, nekomu se to jeste zkombinuje s tekoucim tesnenim pod olej domkem, vikem ventilu, guferem na klice vpredu a vzadu, olej vanou... pak v zoufalstvi vymeni tesneni pod hlavou a gufera na ventilech... no a protoze to zere dal, nezbyva nez dat nove krouzky... to na chvili pomuze, ale postupne zacne znova...
Mozna by pomohlo dat silnejsi krouzky, jako jsou u M52...
“Ability is what you're capable of doing.”
Jergus
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 17.11.2011 01:00

#32 Příspěvek od Jergus »

[/quote] A jaké rozdíly jsou v těch věcech co jsi jmenoval u 530D mezi před face a face verzí?[/quote]

Na motoru nemáš klapky v sání , máš jen jeden termostat, vstřiky tam jdou z obou verzí, kdyby něco, přední světla jdou rozebrat na autě, kdybys náhodou měnil stavěcí tyčky a nebo čistil vnitřek nebo třeba měnil plexi. Je fakt, že rozdíl u brzd (menší nebo větší průměr př. kotoučů) asi nerozhoduje, tam je cena spíš podle výrobce... Korozi neposoudím, mám to teprve šestnáctiletý... :-) - ale jo, trošku rezne víko kufru u kombíka...
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#33 Příspěvek od Misanek »

Jergus píše:
Na motoru nemáš klapky v sání , máš jen jeden termostat, vstřiky tam jdou z obou verzí, kdyby něco, přední světla jdou rozebrat na autě, kdybys náhodou měnil stavěcí tyčky a nebo čistil vnitřek nebo třeba měnil plexi. Je fakt, že rozdíl u brzd (menší nebo větší průměr př. kotoučů) asi nerozhoduje, tam je cena spíš podle výrobce... Korozi neposoudím, mám to teprve šestnáctiletý... :-) - ale jo, trošku rezne víko kufru u kombíka...
Takže v podstatě rozdíly vůbec žádné :lol:
Je teda pravda, že já mám 9/2000 tudíž jeden z opravdu prvních faceliftů, tudíž asi nějaký hybrid ještě, kde dojížděly staré díly (nebo se v tom za ty roky už někdo vrtal), ale chlazené výfukové plyny nemám, klapky taktéž ne, vstřiky mne netrápí, že nejdou z obou verzí a přední světla taky nejsou žádný problém je vyhodit ven.

Takže ve finále dělení ve stylu předface-lepší/face-horší je úplně na hovno :D Ale chápu, každý si bude vždycky hájit to svoje, nedělám to jinak i když se snažím být objektivní :)
Jergus
Registrovaný
Příspěvky: 116
Registrován: čtv 17.11.2011 01:00

#34 Příspěvek od Jergus »

Jo, může být. :-) Já jen, že už mám to auto dlouho a všechny tyhle a spoustu jiných věcí už jsem na tom dělal a četbou tady bych řekl, že to každýho čeká a nebo už to má za sebou... :-) Ale ať to tu zbytečně nezaplevelujeme, 530D v manuálu je použitelnej stroj...
Pro RealD: Podle mně - koupil bych pěknou kolem 100 a 50 z toho tvýho rozpočtu bych si nechal na vyladění detailů (s tím, že bych fakt nelitoval je do toho dát) a pak jezdit a jezdit... :-)
Uživatelský avatar
RealD
Registrovaný
Příspěvky: 281
Registrován: pát 13.07.2012 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#35 Příspěvek od RealD »

Filozof píše:REALD: Je divné že tolik doléváš ... prý se často M54B30 kroutili. Ale kamarád má taky 330i 170kw a dolévá kolem 1litru do 10tis km pak vyměnuje olej.
Takže zda to není zpusobem svižné jízdy ...

Protože moje M52B28 - spolehlivej motor žere jen když mám špatné těsnění na vaně ale ted po aplikaci aditiv do motoru MotorDOKTOR ikdyž mi to někteří neschvalovali mám na 4tis km dolito jen 3deci oleje.

M52 motory moc nežerou olej když jsou ok tak kolem 0,5-1litr na 10tis km.

U těch 3litrů jsem slyšel všelijaké příběhy ale stálo by za to jej dát dopořádku a spokojeně jezdit ...zjistit čím to je ...zda je zkroucenej nebo kde je konkrétně problém.

Vím že to někde někdo řešil a vyřešil pak už motor nežral ale musíš hledat sám jakou má tvuj motor slabinu a jak to vyřešit aby se to znovu neobjevilo a zase tam nelil oleje jak do lokomotivy.

... dávat na 1000km litr oleje mi přijde docela šílenost. 8O 8O :?

Pokud bych si měl já osobně vybírat motor tak jedině M52B28 jednovanos nebo M60 4litr bezvanos ty byli nej a stále jsou pokud nejsou po tunerovi.

Co se týče převodovek automat/manuál děláte z toho kovbojku.
Kámoš si sehnal za 7tis jinej automat kterej vyzkoušel a jezdí spokojeně druhej rok a má dost vysoký nájezd takže problém by se dávno projevil.

Jak 5ti kvalt manuál tak ZF 5ti kvalt (i pozdější 6kvalt) automat považuji za velice spolehlivé převodovky pokud se knim člověk chová jak má.

A ten kdo najezdí opravdu hodně km tak doporučuji automat. Je to nebe a dudy než stále někde kvedlat manuálem. Potvrdí každej kdo měl týden pujčenej automat a jezdil někde velké dálky a města ...kolony atd.

S automatem si taky zařadíte jak potřebujete a ten komfort je k nezaplacení.

Manuál je fajn na víkend do nějaké 3er 325i - 330i - M3 na blbnutí a užívání si sportovního vozu - tam je zase fajn.
to je celkem super článek díky. ZF šli do benzínů? a GM byly jen nafty?. Ja sem si snad řikal ze pokud bych se v těžké zoufalosti padl k automatu, tak už asi rovnou sedmu. Ona se ta E38 od E39 tolik neliší. Taky sem přemýšlel o B28, ovšem ty se dělali jen do předface a ja chtel vzhledově face - je prostě hezčí. Ale to už vem čert - je jen detail. Face se dá vždy dodělat.


Dále ten 6q je problémový? Co je na něm jako na manuálu problémového. A když sme u té V8 docela dostupně se zdají být 535. Tam je pětikvalit že? O tom sem přemýšlel také. Face 180KW.

A když bych vzal dehta M57 tak sem říkal, že bych samozřejmě vzal tkaového, kde už ty vstřiky a turbo někdo dělal. Turbo bych ještě unesl. A myslim si ze kdyz uvidím z korekcí vstřiků na diag INPA že celkem sou ok a vemu to z němec, tak by snad mohl iejste dlouh ovydržet kdyz jim budu dávat něžně VIFa.

Dále dotaz když už sme u té V8. Co tam se kazilo? Co vim tak slabý řetízek na M62 - takže rozvody. Zadna sranda ale staci ten hlavní řetez a vodicí listy + napínák? Je druhoška na to špatná?
Jako když bych benzín, tak asi zase do LPG s ním. Plno to odsuzuje ale prakticky novější plyny už maj přimazavani a nemeli by motoru nic zkazit víc. Díky moc všem za rady a ochotu. Nechci prostě zase spadnout do boudy. Fak děkuji
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#36 Příspěvek od Misanek »

Ano, rizikové automaty od GM se nacházejí pouze u m57 motorizace. Benzíny mají ZF, což by mělo být v klidu
skanzen
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 07.01.2011 01:00
Bydliště: web

#37 Příspěvek od skanzen »

Do e38 730d išla ZF skriňa

GM A5S360R / A5S390R išla len do e46, e39 myslím že aj do X5 do roku 2004(2005) ...tu si nie som istý
Přílohy
zf.jpg
zf.jpg (89.38 KiB) Zobrazeno 1227 x
Cert
Registrovaný
Příspěvky: 312
Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
Bydliště: Žďár n/Sáz

#38 Příspěvek od Cert »

Misanek: Dobře, ale vem si, že se ti z ničeho nic vysype startér (jako se to stalo mně na e34)
ok, nezbývá než souhlasit s výhodou manuálu, při takovéto krizi. Ale jak jsem již naznačil- nemám 120tku, takže praktiky z jejích dob neprovozuji. Když to lehne, sednu na vlak pro druhé auto a pak to nechám odtáhnout

Hele, mrzkou produkci odpadního tepla si hned neodvozuj ze standartní instalace webasta v každé 530D.
to nesoudím dle webasta z výroby :lol: , ale z informace, kterou jsem nasál zde na foru, že motor má vysokou účinnost

Nicméně fakt je ten, že už třeba i ze začátku léta bych asi stokrát radši už jenom kvůli té teplotě někde v buchlovských horách radši tahal 2tunový vlek s manuálem než s automatem.
zas to tvoje tahání...ok, znova souhlasím, že 530d s GM skříní, která má dost práce se samotným krouťákem a je ráda, že je ráda není na to vhodná. Taky bych to nechtěl na tahání. Na to si koupím RR. Ale já s tím nic netahám, tak proto mám automat.
Michal-E39
Registrovaný
Příspěvky: 237
Registrován: úte 13.08.2013 00:00

#39 Příspěvek od Michal-E39 »

Nějak mi nepasuje dohromady BMW a nízké náklady na údržbu/opravy. To fungovalo u aut vyrobených před 25 a více lety. Generace E39 už má své mouchy, pořád se to ale dá. Tragédie přichází až v následujících generacích.

Když vynechám motor, tak to máme obvyklé opravy E39:
Silentbloky rámu zadní nápravy jsou poddimenzované, trhají se. Origo 8 litrů, druhovýroba 5 litrů. Výměna je samozřejmě ne zrovna snadná.
Siletbloky v předních ramenech nemají rády driblování po panelovkách typu D1. Cena nevím, mě ještě fungují.
U kombíku unavené vzpěry zadních dveří. 6 litrů.
Motorek zámku dveří 1500Kč/kus
Chladič a hadice v tomto věku akorát "dozrávají" - chladič 3 litry, hadice do litru/kus.
Viskospojka vrtule funguje tak 3 roky, cena 2 litry,
Dle opotřebení - kotouče fungují spolehlivě jen origo - 10 litrů za nápravu (včetně destiček)
Přední tlumiče 6-8 litrů komplet, protože pružiny jsou po 10-15 letech unavený, horní ložiska taky nejsou věčné.
Zadní pružiny jsou po těch letech taky unavené, pokud je tam Nivo, vzduchové měchy se prodřou.
Loziska kol přední 4 litry, zadní 2 litry.
Tyčky světel jsou zanedbatelná položka.

Ohledně motoru, R6 benzín na tom není nijak tragicky:
Odlučovač oleje a po 15 letech zkřehlé plastové hadice k němu, 4 litry za origo, druhovýroba nevím.
Všechna gumová tesnění po 15 letech tečou - asi 2 litry komplet za originály, s vyjímkou vany snadná výměna.
Těsnící sada Vanosu nevím, mě ještě funguje.
Opravná sada DISA klapky 2 litry, ale pokud to podchytíš včas, jde ten ovládací čep zalepit do klapky aby se to dál nevyklepávalo.
Pumpa a termostat, asi litr za druhovýrobu.

Nic jiného se na benzinu M52/M54 obvykle nesere. Úspora nákladů na údržbu vyrovná rozdíl spotřeby oproti naftě M57.
Spotřeba oleje je chyba M54. Nicméně obvykle ten motor žere oleje pořád stejně, nezhoršuje se to. Hladinu kontrolovat nemusíš, když se žlutě rozsvítí kontrolka, doleješ litr a jezdíš dál. Kvalitní olej stojí 600Kč za 4-litrový kanistr z eshopu (na benzínkách chtějí zhruba stejnou cenu za jednolitrovku stejného oleje!) takže je to oproti spotřebě paliva zanedbatelný výdaj.


Všechno tohle jsou věci, které jsou u 12-15 let starého auta zralé na výměnu, ikdyž je to zachovalý kousek se skutečným nájezdem 150.tkm. Zapomeň na to, že to všechno někdo poctivě opravil. Nikdo neopravuje drobné nedostatky u auta, které plánuje v nejbližších pár letech pustit dál. Opravuje jen zásadní věci a u těch si nepřiplácí za kvalitní díl.

BMW se nedá provozovat levně. Když se šetří na údržbě, výsledkem je křáp. Je to prostě cena za skvělé svezení.
Pokud chcete levně dojíždět do práce, kupte si k tomu jako druhé auto starý malý sráč za dvacítku, neopravujte na tom nic bez čeho to ještě nějak jede. Až to za 2-3 roky dojezdí, hoďte to do šrotu a kupte si za dvacítku další. Takhle to v mém okolí dělá spousta lidí.
Uživatelský avatar
cicibmw
Registrovaný
Příspěvky: 26
Registrován: pon 30.01.2012 01:00

#40 Příspěvek od cicibmw »

Odpovědět